omdat een kromme kop niet echt bevordelijk is. en een iets hogere compressie geen schade kan.pierre schreef:officieel wordt vlakken van de kop volgens vraagbaak renault 5 niet geadviseerd, bij mij ook niet gedaan, maar waarom doet iedereen het meestal wel ?
Marc's grote GTT avontuur! UPDATE! 29-01-2005
Nee omdat vlakken in 0.0x [mm] gaat en dat merk je dus gewoon niet.
Het is gewoon puur schoondraaien (lichte kromming en oneffenheden eruit) van de kop en dat zul je nauwelijks tot niet meetbaar zien in compressie.
Maar dus wel meer zekerheid dat de volgende langer blijft zitten.
Als je kop 0.2-0.3 [mm] krom is dan kun je em maar beter wegflikkeren.
Overigens, de versterkte koppakkingen zijn ook 0.1 [mm] dikker, dusss....
Het is gewoon puur schoondraaien (lichte kromming en oneffenheden eruit) van de kop en dat zul je nauwelijks tot niet meetbaar zien in compressie.
Maar dus wel meer zekerheid dat de volgende langer blijft zitten.
Als je kop 0.2-0.3 [mm] krom is dan kun je em maar beter wegflikkeren.
Overigens, de versterkte koppakkingen zijn ook 0.1 [mm] dikker, dusss....