verwarming clio 1.4 uit 1995

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Alex737ng

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en had hiervoor een kleine post over hetmixen van koelvloeistof. Ik heb een clio 1.4 uit 1995.

Vorige week had ik een lekkage in mijn koelsysteem. het pijpje wat uit je motor komt en vlak daarna splitst was lek. heb ik laten repareren bij de dealer :@ toen ik mijn auto weer terug kreeg deed mijn verwarming het nog. ik had al wat problemen mt mijn verwarming (werd al niet zo erg heet meer. ik kreeg mijn auto afgelopen dinsdag dus terug met een werkende verwarming. Nu ging ik gisteren weer rijden, en op een moment voelde ik eens lauwe lucht uit het roostertje stromen. maar mijn verwarming stond dus op maximaal verwarmen. Nu heb ik dit forum eens grondig bestudeert en heb een hoop gelezen over het koel/verwarming systeem. Ik heb mijn koelvloeistof weer wat bijgevuld aangezien deze wat te laag was.

Maar nog steeds niks. Ik denk zelf dat er ergens nog een grote luchtbel zit ergens in het systeem. Ik heb ondertussen wel het haynes boek besteld voor meer informatie over mijn clio'tje.

Wie kan mij uitleggen hoe ik zo'n ontluchtings nippel kan herkennen. volgens mij heb ik er al een gevonden. Zit op een aftakking van een klein pijpje.

Kabeltje van mijn verwarmingsklep en de klep zelf werkt trouwens.

Beetje een lange post geworden, sorry :) , maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

al vast bedankt.

groetjes,

alex
Strijder

weet niet welk type clio je hebt, maar er zit een ontluchting aan de bovenkant van je radiateur, probeer dat eens en verder zou ie m zelf moeten ontluchten naar je tankje.
Een dopje die je een kwart slag kan draaien.
En het haynes boek heb ik ook echt een aanrader!
Alex737ng

Hoi,

Dat dopje had ik idd gevonden. Toen ik dat los draaide kwam er idd koelvloeistof uit. (groene)

Ik heb een 1.4 mexx uit 1995. Ben afgelopen maandag terug geweest naar de dealer. Na 50 minuten wachten kwamen ze met de mededeling dat ze in mijn ontluchtingsslangetje een beetje vuil hadden gevonden. Dit hadden ze schoon geblazen en met het warm draaien kwam er weer wat warme lucht uit. Alleen bij stationair koelde het weer een beetje af.

Als he niet opgelost zou zijn moest ik terug komen en gaan ze die ontluchtingsslang wisselen. (deze komt uit op een kachelradiateur slang, zo'n dikke)

Naar mijn idee is dit zeker niet de oplossing. Voordat ik dus lekkage had deed mijn kachel het prima. Ik zelf zit nu te denken dat er misschien vuil in mn kachel radiateur zit en misschien verstopt zit.

Wie heeft er nog ideen/suggesties?

Al vast bedankt.

Groetjes,

Alex
Alex737ng

Update:

k heb idd een beetje lucht er uit kunnen krijgen door in de kachelradiateur slangen te knijpen.

Maar nu: ingaande slang loeiheet -> uitgaande slang lauw?

Er komt alleen lauwe/warme lucht uit mn roosters als ik ongeveer 10 minuten stationair draait. Als ik dan weer ga rijden koelt de lucht weer af.

Mijn conclusie: kachel radiateur verstopt!

Klopt deze conclusie of is er wat anders aan hand?

groetjes,

Alex
Plaats reactie