Dit ben ik dus...

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
MacroTough
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 jan 2005 22:19
Locatie: Amersfoort

Sinds vorige week ben ik de bestuurder van een Clio Initiale 1.5DCi 100PK. Dit is voor de komende drie jaar m'n lease auto.
Ik werk momenteel in de detachering en auto's zijn wel zo'n beetje een hobby van me.
Hier wat foto's van m'n doordeweekse werkpaard:

[img]http://www.xs4all.nl/~dennet/clio/cliofront.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~dennet/clio/cliorear.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~dennet/clio/cliodash.jpg[/img]

En nu wat foto's van wat heiligschennis hier ;). Dit is m'n grote hobby project. Een 87 hardtop MR2 AW11, ziet er van buiten nog vrij normaal uit, maar onderhuids verre van standaard 8).
Ik ben begonnen met een originele Nederlandse auto. De complete ophanging is verbeterd met behulp van poly eurethane, KONI's, verlaging en een agressievere uitlijning. De complete aandrijflijn is vervangen door die uit een Japanse Supercharger. Huidig gemeten vermogen is 145PK/185Nm op de wielen en koppel van stationair tot 7500rpm. Ik hoop daar nog een 35PK/35Nm bij te sleutelen deze winter ;).

[img]http://www.xs4all.nl/~dennet/mr2/20041002/dennet1.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~dennet/mr2/20041002/dennet2.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~dennet/mr2/200501 ... ruimte.jpg[/img]

Maar goed, ik hoop hier in ieder geval nog wat te leren over de Clio. Kijken of m'n volgende auto weer een Renault wordt, hij bevalt me in ieder geval de eerste week al goed ;).
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die clio boeit me niet zo, die AW11 is wel zeer stoer (Y)
Een vriend van me heeft er ook 1 gehad (die was helemaal doorgerot) met een 4AGE uit een latere corolla. Die ging op het laatst toch wel behoorlijk hard.
Rijd ook erg lekker, beter dan de SW20 :)

Enneh die SC kun je er beter afknikkeren, gewoon flinke turbo erop, chargecooler etc. 8)

Suc6 ermeej...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Isda trouwens de dynojet van goes waar je op staat?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Steven schreef:Isda trouwens de dynojet van goes waar je op staat?
Volgens mij wel ;)

Veel plezier met je clio en je andere hobby (Y) :P
Alleen nog maar VW!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Vet man zo'n AW11.
Echt dik zo'n bak :P
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Steven schreef:Isda trouwens de dynojet van goes waar je op staat?
Yep dat is in Goes.

gr sander

Agja een Toyota; het belangrijkste is er zit een turbo op. :p
Seth
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 12:03
Locatie: Rotterdam (ZH) Car: ClioB, Phase2
Contacteer:

Hoi,

Super mooie Clio ! Mag wel wat kosten zo te zien, mooie nachtfoto van het interieur :smoke:

De toyota vind ik wat minder mooi, een nissan Skyline R32 met 5 a 600 pk lijkt me wel wat. :lol:
http://home.tiscali.nl/dreamcarcompany/0013.htm

S.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gelukkig kun je een skyline en een MR2 ook echt vergelijken... NOT (N)

@Sander tis een supercharger, (nog) geen turbo.
Die 4AGZE's leveren in usa-spec iets van 145 pk en j-spec iets van 165 pk. Dus als je dan 145 aan de wielen hebt, klopt dat wel aardig :)

Die hardtop is trouwens ook aardig uniek, je ziet ze veel met die uitneem-daken of die (zware) targa's. Ook koel :)

Ojah en ik hoorde zojuist dat een vriend van me ook weer een AW11 gaat kopen... grote kans dat daar de 3SGE (2 liter) ingelepeld gaat worden 8)
MacroTough
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 jan 2005 22:19
Locatie: Amersfoort

Het is inderdaad de dynojet in Goes. De MR2 Club heeft daar al een aantal meetings gehad de afgelopen twee jaar. Na wat door het forum heen klikken zag ik dat jullie er ook al een paar keer waren geweest 8).

@Steven: Ik wil voorlopig eerst even deze auto zo rijdend houden. Ik heb nog wel wat andere dingen klaarliggen die ik eerst nog los wil laten op de Supercharger(kleinere SC pulley, verplaatsing intercooler). Ik moet je ook heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel verknocht ben geraakt aan de SC. Je mist dan wel de trap in je rug van een turbo, maar het sleurt al vanaf 1500 toeren ;).
Ik heb nog wel het oude blok liggen wat uit de auto kwam en ook nog een set gesmede 8,0:1 zuigers. Daar wil ik in principe mettertijd nog wel een turboblok uit opbouwen. Ik denk alleen wel dat dat een meerjarenplan gaat worden...

De AW11 is in ieder geval nu al snel genoeg om aardig wat mensen te verrassen als ze je tegenkomen.

Een AW11 vergelijken met een Skyline is inderdaad een beetje vreemd. Als je dan toch iets uit de toyota-stal naast de Skyline wil zetten moet je de Supra nemen. De AW11 is ooit ontwikkeld als klein, pittig forensen autootje >-).

En verder voor de Clio? Tsja, of het is klein en erg luxe of twee maten groter en een hoop opties laten schieten. Aangezien ik toch meer dan 90% van de tijd alleen in die auto zit vind ik het niet nodig om groot te gaan rijden. Luxe daarentegen vind ik wel fijn in m'n 'werk'-auto. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik de meeste grote auto's veel te gevoelloos vind. Kleinere autootjes nodigen veel meer uit tot het betere gooi en smijtwerk. Ik wil graag weten wat een auto gaat doen voordat ie het doet. Grote auto's communiceren wat dat betreft niet zo goed :lol:.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Seth schreef:Hoi,

Super mooie Clio ! Mag wel wat kosten zo te zien, mooie nachtfoto van het interieur :smoke:

De toyota vind ik wat minder mooi, een nissan Skyline R32 met 5 a 600 pk lijkt me wel wat. :lol:
http://home.tiscali.nl/dreamcarcompany/0013.htm

S.
zie dan mijn droom wagen ongeveer 75.000 euri moet kosten :s ff doorsparen dan maar :D :lol:
Plaats reactie