Bekeuring !!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Xabre
Car: 19 16V

Foeke schreef:
Xabre schreef:net een brief uit leeuwarden, 100 euro voor te hard rijden :(

ik reed op een autoweg waar je normaal 100km/u mag maar nu even tijdelijk 80km/u omdat ze ergens in de bern wat aan het rommelen zijn, er schijnt ergens een klein stukje te zijn waar je ff 2 meter 50km/u moet... ik reed 71km/u

wat flauw zeg (N)

ik heb trouwens zo'n puntenrijbewijs, ben ik nu gelijk de lul en heb ik al 1 punt gescoord?
Waldwei zeker.
Yup. :evil:
Fleetwood

Thierry schreef:Ik heb er een paar dagen geleden nog 1 ontvangen van 30 euro
ik ook, ben onderweg naar bodegraven geflitst op de A2... :foto:
Haas
Car: Megane RS

als er na een stoplicht de weg overgaat van 50 naar snelweg, maar het bord einde bebouwde kom staat bij het stoplicht, kunnen ze je dan flitsen als je 60 rijd? Naar mijn mening is het na het stoplicht vrij gassen namelijk, maar ik ben wel geknipt...en nog door een "door-rood-rij-kast" ook nog. Hoe kan dit en mag dit?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:als er na een stoplicht de weg overgaat van 50 naar snelweg, maar het bord einde bebouwde kom staat bij het stoplicht, kunnen ze je dan flitsen als je 60 rijd? Naar mijn mening is het na het stoplicht vrij gassen namelijk, maar ik ben wel geknipt...en nog door een "door-rood-rij-kast" ook nog. Hoe kan dit en mag dit?
Daar lijkt het wel op, na de stoplichten staat dus een bord einde bebouwde kom? lijkt me toch raar als je dan met 60 geflitst wordt, na Einde bebouwde kom mag je 80, toch? Aangezien je 60 reed kan je niet geflitst zijn :s En daarna zou er een snelweg bord komen lijkt me, dus tussen die 2 borden mag je gas gaan geven :)
Haas

t zijn twee stoplichten binnen 100 meter. Voor de eerste staat eind bebouwde kom, erna staat begin snelweg. En na de eerste ben ik geflitst naar mijn idee..

edit: t was dus net of ik werd geflitst voor door rood rijden bij t eerst stoplicht, maar het was gewoon groen op beide lichten.

Mocht t wat helpen: in nijmegen vanaf de ANAC naar de A73 snelweg, de laatste twee stoplichten, dus net voor het Texaco oid.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:t zijn twee stoplichten binnen 100 meter. Voor de eerste staat eind bebouwde kom, erna staat begin snelweg. En na de eerste ben ik geflitst naar mijn idee..

edit: t was dus net of ik werd geflitst voor door rood rijden bij t eerst stoplicht, maar het was gewoon groen op beide lichten.

Mocht t wat helpen: in nijmegen vanaf de ANAC naar de A73 snelweg, de laatste twee stoplichten, dus net voor het Texaco oid.
Oei jah, dat is een kut flitser, die staat de hele dag te schieten, volgens mij mag je hier pas na het 2e stoplicht gas geven, volgens mij staat het bord ook pas na het 2e stoplicht 8) (dacht ik iig)
Haas

Ron(nie) schreef:
~Haas~ schreef:t zijn twee stoplichten binnen 100 meter. Voor de eerste staat eind bebouwde kom, erna staat begin snelweg. En na de eerste ben ik geflitst naar mijn idee..

Oei jah, dat is een k#t flitser, die staat de hele dag te schieten, volgens mij mag je hier pas na het 2e stoplicht gas geven, volgens mij staat het bord ook pas na het 2e stoplicht 8) (dacht ik iig)
hoeren :(

Heb ik ook een keer haast...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:
Ron(nie) schreef:

Oei jah, dat is een k#t flitser, die staat de hele dag te schieten, volgens mij mag je hier pas na het 2e stoplicht gas geven, volgens mij staat het bord ook pas na het 2e stoplicht 8) (dacht ik iig)

Ik zal morgen ff kijken, dan rijdt ik er wel langs, maar kan me herrineren dat het dus zo staat, heeell veellll mensen vergissen zich daar en dat ding is echt een goudmijntje (N)
Haas

Ron(nie) schreef:
~Haas~ schreef:
Ron(nie) schreef:

Ik zal morgen ff kijken, dan rijdt ik er wel langs, maar kan me herrineren dat het dus zo staat, heeell veellll mensen vergissen zich daar en dat ding is echt een goudmijntje (N)
dat blijkt!! :(

Ga mooi briefje sturen..als je 30 rijd, t licht springt op groen en erachter ligt snelweg, dan ga je niet een keer gasgeven als je alop de snelweg zit...

Sjongejonge...heb ik weer :(
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Het is kut, ik ken zo'n zelfde situatie bij Vught, daar mag je dan 80 en op een gegeven moment zie je het bord Snelweg, 1 maartje: er staat nog een flitspaal tussen, ik weet waar die staat en ga na die paal naar de 120 en tegen de tijd dat ik bij het bord snelweg zit rijdt ik 120 (ik heb een Twingo, dus gaat niet zo snel :p )

En bij jou situatie loopt de weg nog naar beneden af ook en ben je toch al geneigt wat harder te rijden, althans dat het ik daar wel altijd :)
Calle

Het bord staat idd pas na de stoplichten en als je van de andere kant ervoor. Ik ben de ander kant op eens geflitst toen ik het kanaal over was, laatste bord op de snelweg is 70 en dan de bebouwde kom bordjes 3 banen verderop. Tegenwoordig staat er een bord 50 na het kruispunt, maar dat stond er eerst nog niet... Heel vervelend punt daar.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Calle schreef:Het bord staat idd pas na de stoplichten en als je van de andere kant ervoor. Ik ben de ander kant op eens geflitst toen ik het kanaal over was, laatste bord op de snelweg is 70 en dan de bebouwde kom bordjes 3 banen verderop. Tegenwoordig staat er een bord 50 na het kruispunt, maar dat stond er eerst nog niet... Heel vervelend punt daar.
Ook die flitser over de brug staat kut, je bent daar ook geneigt harder te rijden, omdat andere daar meestal 40 gaan rijden op de brug (N)
Haas

:evil:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef::evil:
Sorry (F)
Xabre

en dan nu het goede nieuws :lol:

[img]http://www.onzinboetes.nl/fotos/2004/040528non2.jpg[/img]
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Voor laag vliegende teroristen ofzo? :lol:
Xabre

nee, hard rijdende vliegtuigen :D
Haas

Ron(nie) schreef:
~Haas~ schreef::evil:
Sorry (F)
kun jij nix aan doen :D
Menno

Vandaag ook een brief van die luizige nietsnutten. Laatst staande gehouden omdat ik een teentje gas gaf bij het verlaten van Velperbroek. Je zou die gasten toch eens onder willen pissen, kansloos volk.

Maargoed, ik ga wel weer een briefje schrijven, niet dat je 't wint, maar dan doen ze d'r in ieder geval wat voor, de honden.
rev it like a rental
GTTprutser

Een vriendin van mij werkt bij de politie.
Dus zo kom je nog eens wat te weten.
Mijn Vader is "oud" politie agent en verfoeit het "graaien" lang de weg ook.
Het is al lang geen veiligheids handhaving meer.

Wisten jullie dat dankzij die "prestatie" contracten.
Elke agent een "Boete target" heeft dus moet ie een minimaal aantal boetes uitschrijven anders kan hij of zij niet in funktie blijven.
Tja dat hebben we nu allemaal te danken aan die "manager" cultuur in Politie land.
Tja er is een erg grote stap gemaakt van Veiligheids en Orde apparaat naar een staats bedrijf die grote winst moet draaien over onze ruggen.
En als we statisch gezien netter gaan rijden worden de boetes gewoon weer omhoog geschoeft.

Om te kotsen gewoon.

Greets
Andries
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Menno schreef:Vandaag ook een brief van die luizige nietsnutten. Laatst staande gehouden omdat ik een teentje gas gaf bij het verlaten van Velperbroek. Je zou die gasten toch eens onder willen pissen, kansloos volk.

Maargoed, ik ga wel weer een briefje schrijven, niet dat je 't wint, maar dan doen ze d'r in ieder geval wat voor, de honden.
:up: don't let the zero's bring you down!!!! Blaivuh schraivuh!!!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Tom
Moderator
Car: MB

Menno schreef:Maargoed, ik ga wel weer een briefje schrijven, niet dat je 't wint, maar dan doen ze d'r in ieder geval wat voor, de honden.
Ik heb zo toch al een keer een bekeuring ongedaan gemaakt gekregen. En wacht nog op een reactie van een andere bekeuring.

Bijkomend voordeel. Je hoeft iig 16 weken (meen ik) nog niet te betalen (als je al moet betalen :wink: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

He tom!
je bekeuring al binnen van de bowlavond of niet? Ik weet niet zeker of ik toen geflitst ben (was wel aan t sporten met een swift met groene koplampen :S) maar tot nu toe nog niets gehoord..
Tom
Moderator

nee, nog niet. Was iets van 130 of 135 waar je 120 mocht. Ben benieuwd of ik hem krijg
paulvanrooij
Contacteer:

dan wacht ik ook nog even af.. :@
baalzooi op die weg man..was echt geen reet te doen die avond..:S Maar t was toch pas bij de afslag of niet? want aan t begin van die weg ben ik tot 160-170 weggeknald uit die bocht om die bumperklevende swift een lesje te leren..:S hoop toch niet dat ze daar stonden :)
Tom
Moderator

het was tussen afslag Niftrik en Beuningen in, op het rechte stuk en ze stonden aan de rechterkant op de vangrai. Als ze me bekeuren heb ik ook mazzel. Ik heb daar al vaak genoeg 200+ gereden. Juist omdat het zo mooi rustig is daar ja :D
paulvanrooij
Contacteer:

hmm daar reed ik volgens mij alweer zo'n 130 (swift haakte af >-) )...pfiew... :D
Sanderclioll

Ik moet zeggen dat ik sinds ik tomtom 3 in samenwerking met flistpaal service geen enkele bekeuring binnen heb gekregen.
Is zo'n ding toch nog ergens goed voor :worship:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ongeloofelijk maar waar..

Ik rij vanavond door oranje(vond ik) in Amsterdam, word van de weg gehaald, kan mezelf niet legitimeren, moet mijn auto parkeren en samen met Ron in de plizie wagen gaan zitten, worden we naar het buro vervoerd, daar word ik eerst verhoord in een of ander raar kamertje en daarna in de CEL gezet!!

Daar mocht ik niet uit voordat iemand mijn legitimatie had gebracht!!

Na lang praten en uren zitwerk kreeg ik ze zover dat ik telefonisch mijn rijbewijsnummer door mocht geven, waarna we onze reis mochtten vervolgen met twee bekeuringen rijker..

Hoezo cellen tekort?! (N)

Wat een mafketels.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Tja Chris, de politie heeft zelfs al een keer een vrouw met kind in de cel gezet wegens het niet kunnen vertonen van de legitimatie. Als ik jouw verhaal lees heb je nog gezwijnd doordat iemand jouw rijbewijsnr. doorgebeld heeft. Voor hetzelfde geldt had iemand echt je legitimatie op het buro moeten brengen. Maar dat je in de cel terecht komt voor zoiets vindt ik zwaar overtrokken. (N)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ouwe crimineel!! ;)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Als ik jouw verhaal lees heb je nog gezwijnd doordat iemand jouw rijbewijsnr. doorgebeld heeft. Voor hetzelfde geldt had iemand echt je legitimatie op het buro moeten brengen. Maar dat je in de cel terecht komt voor zoiets vindt ik zwaar overtrokken. (N)
Ze deden er echt een partij moeilijk over dat wil je gewoon niet weten.
Ze bleef maar zeggen dat ik de ernst van het misdrijf niet inzag!

Gelukkig kreeg ik de Officier van Justitie zover dat het ff volgens "mijn" regels ging.

Eerst wilden ze dat er iemand langs kwam met mijn papieren. Dus niet zei ik.
Na een half uur voldeed een fax met een kopie van mijn ID, maar ook dit vond ik niets, want waar moet ik mijn ouders dat zo laat nog laten regelen. En ze moesten nog bij mij thuis zoeken ook!!
Weer later was het goed als mijn ouders mijn nummers doorbelden via een landelijk nummer, dit leek me ook niets want dan worden ze waarschijnlijk 10 keer doorverbonden voordat ze bij het juiste buro zijn.

Ik zei toen: we doen het ff helemaal anders, mijn moeder belt me zo op mijn mobiel, dan roep ik jou en geef ik de nummers door. Dit was ineens voldoende(na lang overleg)! Dat nummer doorbellen was overigens al een idee van mijn kant.

Duur Valentijnskaartje, nog bedankt Ronnie B. :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Echt een stelletje zieligers, zeg... (N) Je wordt behandeld als 1 of andere crimineel. Alsof ze niks beters en nuttigers te doen hebben. :(
Sanderclioll

Welkom in Nederland :D

Echt waar, dit land klopt echt niet hoor
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

gewoon niet door rood rijden chris ;)

pff, je beste vriend was het toch?
die pet past ons allemaal?

mag ik even heel hard lachen?
Gesloten