Bekeuring !!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Twister

Droes schreef:Was er op die 2 baansweg een middenberm?
Jha volgens mij wel... teminste middenberm...
Gewoon vang rails.
Iig was het niet 4 banen naast elkaar (2 heen 2 terug )

Trouwens de flits kwam van voor, beetje schuin uit de berm.

Ongeveer 1km verder zag ik van links een flits net nadat een auto mij inhaalde.
Jhaa, uhhhmmm
Twister

Droes schreef:Was er op die 2 baansweg een middenberm?
Ohh misschien weet jij het omdat je uit Belgie komt,

Het ging om de A8 ( E429 )
Van Lille naar Brussel.

Ik zie op me landkaard dat de autosnelweg een klein stukje hoofdverbindings weg met gescheiden rijbanen is :(
Hoe hard mag je hier ?

Op de kaart is het maar een 4 mm ofzo.

Beetje lullig als ze er echt stonden te flitsen
Jhaa, uhhhmmm
Rémi clio ph3

Soms flitesen ze ook om belasting ontduikers of op gordels te controleren. Maar ik weet niet hoe dat bij onze zuider buren zit.....
Frits Clio 16v

Ik heb gister een boete gehad, ze stonden te controleren met een lasergun.
80 waar je 50 mag, na correctie 27 te hard --> €125,- :(

Als reden heb ik gezegt dat ik inderdaad netjes 80 reed, omdat ik dacht dat ik daar 80 mocht.
(lijkt ook wel op een 80-weg, gewoon rechte lange weg).

Natuurlijk eigen schuld, maar ik wil dus even in beroep gaan (is wel de moeite vind ik, heb toch niks te verliezen).
Ik kan in elk geval zeggen dat ik niet bewust de overtreding gemaakt heb (zal ze waarschijlijk weinig boeien, maarja)
Verder vroeg ik me af of ik nog iets heb aan het feit dat er 2 fouten staan in de boete (2x een letter verkeerd).
En kan ik ook een ijkingsrapport van de gebruikte lasergun aanvragen?

Eventueel nog andere dingen die ik erin kan zetten?

Gr, Frits.
-PAZ-
Über-Spammer

kijk eens op de site van de tuf tuf club
http://www.tuftufclub.com d8 ik
daar staat een hele uitleg over hoe het beste te handelen als je een boete wilt aanvechten (Y) (Y)

in elk geval succes, moet je altijd gewoon doen als je een boete krijgt, aanvechten en zowieso foto opvragen als je niet aangehouden maar geflitst bent en ijk rapporten van de meet apparatuur
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Paz... Tuftufclub bestaat al bijna een jaar niet meer na een bepaalde rechtzaak die de oprichter van tuftuf heeft verloren.

Je hebt nog wel flitservice.nl en zo zijn er nog wel een paar.
-PAZ-
Über-Spammer

ej dat wist ik helemaal niet man |: was ook al lang geleden dat ik eens op die site gekeken had, maar daar stond in elk geval wel een boel over hoe je het beste bezwaar kon aanteken enz. jammer dat die site er niet meer is. stonden altijd wel 'intersante' foto's op :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven

Droes

@Twister: heb er niet echt een idee over, is niet in mijn geburen.
Maar ben je niet een Geel bord met rode rand gepasseerd die de gemeente aanduid waar je doorrijdt?
Vanaf dan mag je maar 90 km/h.
Ben je die niet tegengekomen, dan mag je op een 2-baan met middenberm normaal gezien 120km/h.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Steven schreef:De opvolger
dit is niet de opvolger, de echte opvolger is http://www.tt-c.nl
André ter Velde

Clio Baccara 16v schreef:Ik heb gister een boete gehad, ze stonden te controleren met een lasergun.
80 waar je 50 mag, na correctie 27 te hard --> €125,- :(

Als reden heb ik gezegt dat ik inderdaad netjes 80 reed, omdat ik dacht dat ik daar 80 mocht.
(lijkt ook wel op een 80-weg, gewoon rechte lange weg).

Natuurlijk eigen schuld, maar ik wil dus even in beroep gaan (is wel de moeite vind ik, heb toch niks te verliezen).
Ik kan in elk geval zeggen dat ik niet bewust de overtreding gemaakt heb (zal ze waarschijlijk weinig boeien, maarja)
Verder vroeg ik me af of ik nog iets heb aan het feit dat er 2 fouten staan in de boete (2x een letter verkeerd).
En kan ik ook een ijkingsrapport van de gebruikte lasergun aanvragen?

Eventueel nog andere dingen die ik erin kan zetten?

Gr, Frits.
En maar klagen dat alles in Nederland zo duur wordt. Zielig hoor.

Ik vind dat iedereen die ten onrechte klaagt (zoals jij bijvoorbeeld) een verhoging van de boete moet krijgen wegens de kosten van zo'n onnodige procedure.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ach ja, er zijn ergere dingen... :)
Frits Clio 16v

André ter Velde schreef:En maar klagen dat alles in Nederland zo duur wordt. Zielig hoor.

Ik vind dat iedereen die ten onrechte klaagt (zoals jij bijvoorbeeld) een verhoging van de boete moet krijgen wegens de kosten van zo'n onnodige procedure.
Ehm, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar voor mij is 125 euro een hoop geld.
En dus is het voor mij wel de moeite om even een briefje te sturen.

Gr, Frits.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Denk dat het weinig nut heeft, je kan het altijd proberen, maar het zijn argumenten die ze daar dagelijks horen dus denk dat het vrij weinig nut heeft en 125 euro is duur, maar jah wel verdient als je te hard rijdt, ik doe het ook bijna altijd en hoop steeds niet gepakt te worden, totdat ik gepakt wordt, dan ben ik ook wel :@ maar daar gaat het nu niet om :D

Succes ermee.

Groeten Ronnie.
Droes

Hier gaat het er wel over dat hij niet te hard wou rijden, reed netjes 120 omdat i dacht dat je daar 120 mocht. Is iets helemaal anders dan dat je tegen 180 geflitst wordt, want dan doe je het bewust!
Calle

Het is wel zo dat in Nederland het allang niet meer altijd aan de inrichting van de weg te zien is wat de daar geldende limiet is plus dat het niet altijd erg duidelijk aangegeven wordt met borden of iets dergelijks. Ik vind dat best vervelend op zijn tijd, als je niet zeker bent van de geldende limiet is een vergissing snel gemaakt, zo heb ik ook een boete (mijn enige tot nu toe) gehad in Nijmegen omdat ik niet wist of je op een bepaalde weg 50 of 70 mocht. Het laatste bord dat ik tegengekomen was van er een waar 70 opstond (komend van de snelweg uit de richting Rotterdam) en 100 meter daarna was ik blijkbaar de gemeentegrens gepaseerd en geldt er maximaal 50. Gelukkig reed ik maar 8 km/u te hard omdat ik al aan het twijfelen was. Tegenwoordig staat er wel een bordje 50 na de stoplichten, maar de weg ziet er nog steeds als een een 70 km/u weg uit.

Eenduidigheid zou wel eens mogen voor welke limieten waar gelden, de borden die bij de grens staan over hoe hard je waar mag rijden slaan ondertussen nergens meer op.

70, 50 en 30 binnen de bebouwde kom
120, 100 en 80 erbuiten en 90 bij wegwerkzaamheden. En dan nog een hoop uitzonderingen hier en daar. Eens goed de verkeersregels en de manier waarop ze geimplementeerd worden herzien is mijn inziens belangrijker dan extra kilometers asfalt, zal de doorstroming ook wel eens kunnen bevorderen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

André ter Velde schreef:En maar klagen dat alles in Nederland zo duur wordt. Zielig hoor.

Tsja, we hebben natuurlijk enige grondrechten verworven....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Twister

Droes schreef:@Twister: heb er niet echt een idee over, is niet in mijn geburen.
Maar ben je niet een Geel bord met rode rand gepasseerd die de gemeente aanduid waar je doorrijdt?
Vanaf dan mag je maar 90 km/h.
Ben je die niet tegengekomen, dan mag je op een 2-baan met middenberm normaal gezien 120km/h.
Ik weet heel duidelijk dat ik dat bord niet gezien heb.
Mijn vriendin heeft hem ook niet gezien
Jhaa, uhhhmmm
André ter Velde

Clio Baccara 16v schreef:

Ehm, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar voor mij is 125 euro een hoop geld.
En dus is het voor mij wel de moeite om even een briefje te sturen.

Gr, Frits.
€ 125,00 is inderdaad een hoop geld. Maar het gaat mij er om dat iedereen de mond vol heeft van bezwaar maken enzovoort terwijl ze vervolgens met een dikke smile weer bewust te hard rijden. Wees dan een echte vent. Rij je te hard, betaal dan zonder te zeuren je bekeuring en ga niet moeilijk lopen doen met allerlei bezwaren.

En als de max. snelheid echt onduidelijk staat aangegeven, zal de kit er echt niet controleren. Ik weet dit uit ervaring omdat ik regelmatig om controles verzoek (voor mijn werk) en er dan echt gecontroleerd wordt of alle borden er staan, of ze duidelijk zichtbaar zijn en zelfs of ze schoon zijn.

Tja, en als je dan eens een bord mist, kan gebeuren, dan heb je gewoon pech. Er zal geen rechter zeggen: "Mijnheer, het is natuurlijk niet uw schuld dat u dat bord niet zag, ik zal de bekeuring nietig verklaren". En als je dat van te voren weet, waarom dan nog weer zo'n geldverslindende bezwaarprocedure opstarten?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Eerst de situatie maar eens bekijken. Daarna kan je pas oordelen over deze kwestie. :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

:lol:
Mijn "leerling" is net van de weg gehaald op de N11, 145 waar je 100 mag. Puntje erbij, en ruim 200 Euri boete. Heb je net een half jaar je rijbewijs. :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Rémi clio ph3

Chris schreef:Mijn "leerling"
.......?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Iemand die je moet "opleiden"..
Rémi clio ph3

Ik neem maar eens aan dat jij niet zijn rijkunsten moet opleiden, want dan ben JIJ verantwoordelijk :D
(gezien het feit dat hij z'n rijbewijs al heeft :wink: )
Marcel B.

Daar staan ze vaak he op die N11, ik had et vorig jaar ook, kwam aanrijden met een vaartje van 140, zie ik in de verte een of andere grijze focus met de deur open staan, en iemand daarachter met iets in ze hand, kon nog net op tijd afremmen want bij het volgende stoplicht mocht ik van de mannen met de hesjes gewoon doorrijden :D
Don't walk the grass... smoke it
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ze staan daar volgensm mij altijd. Als ze staan te laseren valt het goed op, maar vanmorgen werd ie van de weg gehaald door een bestikkerde Zafira, slaapkop.

Oja, een andere collega heeft hem rijles gegeven. :lol:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Chris schreef::lol:
Mijn "leerling" is net van de weg gehaald op de N11, 145 waar je 100 mag. Puntje erbij, en ruim 200 Euri boete. Heb je net een half jaar je rijbewijs. :lol:
Hei Chris,

ik kan wel bijles geven

# ontdekken van flitsers OPTOLOGIE
# onthouden van flitspunten TOPOGRAFIE
# Bezwaarschriften e.d. GRAMATICA

Enz enz :)

Is t een leerling of leerlinge :D

Hesselpttm
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
16klepper

Vandaag lag er een brief van het CJIB op de mat.
Boete : inhalen over doorgetrokken streep. Kassa: 125 euro.
Nou het volgende:
Mijn vriendin die was op zondag wat laat, en heeft dus inderdaad ingehaald over een doorgetrokken streep. Geen twijfel zou je zeggen.
Maar nu : Een wijkagent was daar net zijn hond aan het uitlaten. Hij was buiten dienst. (in burger, zijn eigen hondje). Die heeft dus het kenteken genoteerd, en de boete uitgeschreven.

Mag die fanatiekeling altijd een bekeuring uitschrijven, ook als ie prive is?

In ieder geval mooi balen zo'n dienstklopper...
Christian

16klepper schreef:Vandaag lag er een brief van het CJIB op de mat.
Boete : inhalen over doorgetrokken streep. Kassa: 125 euro.
Nou het volgende:
Mijn vriendin die was op zondag wat laat, en heeft dus inderdaad ingehaald over een doorgetrokken streep. Geen twijfel zou je zeggen.
Maar nu : Een wijkagent was daar net zijn hond aan het uitlaten. Hij was buiten dienst. (in burger, zijn eigen hondje). Die heeft dus het kenteken genoteerd, en de boete uitgeschreven.

Mag die fanatiekeling altijd een bekeuring uitschrijven, ook als ie prive is?

In ieder geval mooi balen zo'n dienstklopper...
nou volgens mij niet was vandaag nog iemand uit mijn klas aangehouden met 180Km op de snelweg ging een vent in een swift achter hem aan kwamen ze bij een stoplicht tikte die tegen zen ruit aan wil je even opdie parkeerplaats blijfen staan hij kon nu geen boete uitdelen zij die me klas genood had erg geluk gehad
Xabre
Car: 19 16V

net een brief uit leeuwarden, 100 euro voor te hard rijden :(

ik reed op een autoweg waar je normaal 100km/u mag maar nu even tijdelijk 80km/u omdat ze ergens in de bern wat aan het rommelen zijn, er schijnt ergens een klein stukje te zijn waar je ff 2 meter 50km/u moet... ik reed 71km/u

wat flauw zeg (N)

ik heb trouwens zo'n puntenrijbewijs, ben ik nu gelijk de lul en heb ik al 1 punt gescoord?
Laatst gewijzigd door Xabre op wo 26 jan 2005 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

een agent heeft 24 uur opsporingsbevoegheid in heel nederland!!
Dus de bekeuring mag hij gewoon schrijven.
Robert Clio S.

Van de zomer: € 270,-. 40 Km/h te hard waar je honderd mocht bij knooppunt Rijnsweerd. Kwam vanaf de A12, draaide de A27 op. Wilde nog over Soesterberg naar Soest rijden, maar nam toch maar afslag Bilthoven. Had wel geluk, een stuk ervoor reed ik nog 160. Er zat een mooie brief bij of ik wel de bestuurder was van het voertuig, mooi aandenken eraan :) !
Clio 1.4 S strak in de lak!
Foeke

Xabre schreef:net een brief uit leeuwarden, 100 euro voor te hard rijden :(

ik reed op een autoweg waar je normaal 100km/u mag maar nu even tijdelijk 80km/u omdat ze ergens in de bern wat aan het rommelen zijn, er schijnt ergens een klein stukje te zijn waar je ff 2 meter 50km/u moet... ik reed 71km/u

wat flauw zeg (N)

ik heb trouwens zo'n puntenrijbewijs, ben ik nu gelijk de lul en heb ik al 1 punt gescoord?
Waldwei zeker.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Steven

Punten scoor je alleen bij +30km te hard en dat je dan dus naar de officier van justutie gaat (na een transactie voorstel).
Thierry

Ik heb er een paar dagen geleden nog 1 ontvangen van 30 euro
Gesloten