Programeerbare onsteking GTT
Hey people,
We hebben gisteren het blok klaar gemaakt voor de Rally, maar hier willen we het niet bij laten. We willen eigenlijk nog een stapje verder met Tunen/aanpassen naar onze wensen. Dus nu willen we eigenlijk de onsteking onder handen gaan nemen. Nu heb ik zo eens gekeken bij MSDignition en Lumenition, maar kan niet zo 1 2 3 een leverancier vinden en de prijs bepalen hiervoor.
Nu ben ik gaan zoeken op internet en vond ik dit hier:http://www.gt-turbo.org/membres/aeip.asp
Nu is mijn frans echt niks, maar wat ik zo eruit heb kunnen trekken is dat het een aanpassing is aan je huidige onsteking om zo je onsteking programeerbaar te maken.
Iemand die hier al eens naar heeft gekeken. Of die dit pakket al een heeft gezien, of zelfs andere ideeën heeft.(We willen/mogen geen injectie erop monteren, dus daar zullen we weinig aan hebben.
Als het ook nog een beetje kan Launch Control en/of full throttle shift/als?
Heb je een idee, of weet je meer over dit dingske. laat maar komen
We hebben gisteren het blok klaar gemaakt voor de Rally, maar hier willen we het niet bij laten. We willen eigenlijk nog een stapje verder met Tunen/aanpassen naar onze wensen. Dus nu willen we eigenlijk de onsteking onder handen gaan nemen. Nu heb ik zo eens gekeken bij MSDignition en Lumenition, maar kan niet zo 1 2 3 een leverancier vinden en de prijs bepalen hiervoor.
Nu ben ik gaan zoeken op internet en vond ik dit hier:http://www.gt-turbo.org/membres/aeip.asp
Nu is mijn frans echt niks, maar wat ik zo eruit heb kunnen trekken is dat het een aanpassing is aan je huidige onsteking om zo je onsteking programeerbaar te maken.
Iemand die hier al eens naar heeft gekeken. Of die dit pakket al een heeft gezien, of zelfs andere ideeën heeft.(We willen/mogen geen injectie erop monteren, dus daar zullen we weinig aan hebben.
Als het ook nog een beetje kan Launch Control en/of full throttle shift/als?
Heb je een idee, of weet je meer over dit dingske. laat maar komen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
kees van bree van de CRS is hier ook meee bezig mail hem eens zou ik zeggen.
ik geloof met een computer van megasquirt of zo?
ik geloof met een computer van megasquirt of zo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
interesant stukje kan iemand het niet even vertalen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Megasquirt is een vrij programmeerbare injectiecomputer, dus daarmee zou het zeker moeten lukken.
Ik had destijds EMS 5 voor mijn GT Turbo. Daar is de ontsteking mee te regelen.Ook kun je daar nog een aantal dingen mee zoals o.a. een toerenbegrenzer. De EMS 5 had ik via Freddy Cane besteld.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Ziet er inderdaad erg interessant uit. Ik kan alleen maar de helft lezen van wat er staat.mark 5t schreef:interesant stukje kan iemand het niet even vertalen?
Misschien dat één van de Belgische leden dit eens willen vertalen? Hebben vaak wat meer kennis van de Franse taal heb ik zo het idee
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Creation and development of a programmable AEI - by Philippe QUILLON (MacFly) Since 17 years I possess a Great RENAULT 5 GT Turbo, last athletic small has motor turbo of the famous builder. The goal of a preparation motor is to increase performances and of another side to preserve a minimum of fiabilité. In the case of the Great RENAULT 5 GT Turbo, one easily can increase the pressure of the turbo for grapiller of the horses. But it is necessary also to think about to optimize carburation and regulate the ignition in appropriateness with the new one "configuration".
I started with «to tinker with» the motor while keeping his origin basis, without adding useless and horriblely dear pieces! The motor was equipped at the start of an electronic allumeur Renix RE 208 of origin of which I simply had modified connected them, changed the membrane capsule and changed the position of the sensor of PMH on his barette. Modify the ignition to the level hardware was difficult thing, considering that the feasability and the possibility to intervene on the components comparatively are limited. Well that able to do the "small" modifications, I dropped this way. I have therefore attempted to find in the commerce quelquechose of «compatible». Unfortunately them alone available things requests of the important modifications and were «out price». A day I fell by hazard on A110.free.fr, and there was this that I looked for... An ignition electronic programmable case to assemble oneself even, and to an attractive price. Therefore, try the thing without the inconvenience of a big investment in case of problem. An ideal system for the amateur électronicien lambda!
AEPL THIS IS the work of Philippe LOUTREL, an inspired inventor that had foreseen at the start this case for his A110, a wonder in which I brought up a day for a "small turn"! You can find on the aepl all the details of which will need you. I counsel you equally it visits site, one of the better French technical sites realized by Olive Tree Dauce.
Here this I spent to do my first prototype in components "traditional" : basic Kit for rupteur = 70 Program Planner of PIC's
(and cable RS232) = 65 PEAK 16F84A of replacement = 5,50 additional Components for inductive sensor = 10 various Equipment
for the study = 50
Count at least 150 first for the version presented. For more technical the news, contact me to: macfly@gt-turbo.org Perlor Radio Electronique 25 streets Hérold 75001 Paris
Tel: 01 42 36 65 50
Since more of a year, I work on my clean unit LAEIP for Great RENAULT 5 GT Turbo, conceived around several microprocesseurs PIC's of MICROCHIP! My vehicle already carried out 6000 km with this new ignition... Performances are better, the motor heats a lot less than before and the average consumption of fuel lowered of 8%. The decrease of the imbrûlés proportion to the exhaust iVersion The current version 3.9 team of the platinum AEIP sort processeurs. Dynamic advance of 0 to 90° and reading of the teeth of the flying motor for synchro pmh/pmb. Corrections in advance according to the pressure and temperatures motor.
A Microcontrolleur PEAK 16F628 be 2048 words on 14 bits. A Microcontrolleur PEAK 12C508A (EPROM OTP) be 512 words on 12 bits. A Microcontrolleur PEAK 12F629/675 (FLASH) be 1024 words on 12 bits.
A table in advance for phase suralimentée, a table in advance for atmospheric phase and a correction table in advance.
Ignition Electronique Programmable Complete
The body of the components are installed in a pad HAS. E. I'S Renix - Case "F". Unit is adapted to the sensor PMH in origin position, to the capsule to pressure and to the spool HT The system paramètrable and opened to other functions The current functions for the version 3.9 are: - 1 bend in advance "phase suralimentée", - 1 bend in advance "atmospheric phase", - 1 correction bend in advance, - configuration Selection to the dashboard by switch (road or athletic), - rupteur/limiteurof system
to 6550 tr/mn (programmable until 10 000 tr/mn), - security Pressostat (the signal is treated in the program), - security Manocontact (taken of pressure to the collector and management in the program), - Liaison series RS 232 towards PERCENT, for programming (ICSP) on SUB DB 9 pegs and acquisition of data on PERCENT, - Usage of programming software of Alain POLLET or ic-prog Version 1.05 for thePIC's of MICROCHIP, - Adaptation to the fine bench software motor "POWERDYN" by MR. Cédric LEBOCQ, -
Control Light Program In (led) and multifonctions: turned on (presence programs on PCB), witness to the dashboard or Shift Light programmable. - Anti-anti-cliquetis ajustable in "hard and soft". A temperature sensor motor and a temperature sensor of RENAULT admission 21 2 L Turbo are in course d'essais...
The party "hard", absolutely different east of the aepl, the process works with the pmh/pmb sensor (to the place of the platinum screws), the capsule to pressure and different sensors and probe in test course. The electronic architecture is articulated around several microcontrôlleurs of the family PEAK of MICROCHIP.
s one of the numerous advantages of this new system
The party "soft" is multi try. One is well in the presence of an "Ignition Electronique Programmable Complete", this is the reason I have it famous AEIP! The case Renix typical "F" without his electronics:
Additional functions and improvements are under considération, as: The suppression of the High mechanical distributor
Tension (spools jumo static), raccordement of a pressure sensor absolute 0 - 2 bars, the raccordement to a position
informer of the butterfly the gasses, the raccordement to the speed sensor, the raccordement to an alarms antitheft
device, the all in 16 bits, etc... Celà comes back to to do to evolve the management programs: -)
The version 3 of unit and the new electronics
Generation software of the bends
The current version creates with the assistance of MR. Alain POLLET (Lunlun73)!
Adaptation circuit of the inductive sensor of PMH
This position sensor furnishes the electric picture of the target. This is a sensor says to variable reluctance. It includes a liking permanent and a polar piece around which is placed a winding that collects induced tension to every variation of the entrefer. The placement circuit in forms is conceived around a simple one "Amplifier Opérationel" and of a microcontrôleur PEAK 12C508A OTP, proportioned of the sensor and protected by diodes. The outlines:
The basic outline does not present no difficulty, it is a matter of a simple mounting in "comparateur". For the adaptation to the sensor Renix, the diode Zener some entry of the mounting can be replaced by a commutation diode 1N4148 (or 1N914). A potentiomètre allows adjusting the sensitiveness of the bridge comparateur. The OFFSET règlage is optional.
The program:
And voiçi programs it asm (necessitates MPLAB of MICROCHIP), the most adventurous one of you will be able to modify it to wish for all other adaptation.
Adaptation circuit of the ignition spool:
The resistance of the origin spool is of about 0,5 ohms. The transistor S 424 of origin (Darlington NPN TOP-3) is réutilisé. A power resistance of 2,2 Ohms 10 Watts is put mass with the spool. The power transistor S424 preserves his place on the case for a good cooling.
Adaptations to the flying motor:
Basally the sensor detects the teeth of the flying motor, she to the number of 40 of which two are wider than the others and to 180° of each one other. The aeip puts in forms the signals for reconnaitre the PMH, the PMB and the system motor. Below a drawing of the flying motor it "reading" is done on the one çi.
The sensor must be connected as to the origin, the red wire of the sensor is connected some limits HAS and white wire some limits B.
Well that this useless one (saw that the case is programmable), one can invert the sons of the sensor for + 3° in advance and consequently décaller the in advance static point.
Motor to the PMH:
The flying motor behaves an indicator of PMH (in orange) and the clutch crankcase a gate 0 * 8° * 10° (cf. outline opposite).
The position of the sensor is origin to 40° point "0" (PMH). Positions of the sensor:
At least 3 positions are possible for the sensor to induction 35, 40 (by default) and 45 degrees before PMH:
Of course several other positions are possible in this beach of 10 degrees while the moving on his barette. This allows very precise fitting of the point 0° in advance (motor to the PMH).
Law in advance: THE ADVANCE can be tailored very precisely, One can adapt ignition mapping to a usage more
"athletic", An "ignition rupteur" is paramètrable in soft.
The processeur: My choice concerned itself the PIC16F628 for its capacities and especially his price.
Pressure capsule Renix: Réutiliser the capsule of the aei Renix was a difficult choice, after several usage years, the origin membrane is very softened by the hydrocarbons and precision is not anymore to the return you. We have therefore a "translation" random of the bend in advance and a drift at the level of the correction in advance. The consequences it appearance of cliquetis to full load, the on fuel consumption, a mediocre yield and a risk of breaks motor.
The challenge was nevertheless interesting, this is to say: - to preserve the capsule Renix,
- To succeed in bearing to the "response times" of this system in changeable simply the materials of the membrane.
- To perfect a placement circuit in forms around an "Amplifier Opérationel" and of a microcontrôleur PEAK 12C508A OTP.
Description: This organ delivers the electric picture of the (depression règnant in the admission collector. In this capsule "manomètrique", the membrane is secured mécaniquement to the kernel of the spool of an oscillator. His frequency varies according to the position of this kernel in winding (variable inductance) and consequently load of the motor (she is regulated some machines).
With AEIP, the pressure variations are treated by a circuit converting the frequency oscillator in a tension that next is filtered and digitized. The management program is in development course and gives good results!
Functioning principle: A magnetic kernel moves itself to lintérieur dune spool. This movement induces a variation of linductance of the spool.
Liaison series RS 232 and programming in ICSP: THE aeip communicates with a computer PERCENT, the adaptation in comparison with the levels RS 232 (-12/+12 Volts) is obtained thanks to an integrated circuit MAX 232. A switch (liaison with MCLR) authorizes the passage in method programming or liaison RS 232 by default (principal program).
Liaison with POWERDYN by Cédric LEBOCQ: A filtered signal, gauged and exempt of noise is available to do good measures with Powerdyn.
Adaptation of the detector of cliquetis of R21T: It is reliable and has access to a connection 2 pegs. It is necessary to machine it for a vissage in 8 x's 125 on the cylinder head to the same location that the one of origin between the 1st one and the 2nd cylinder.
An informer of usable cliquetis in "to drive" and simple to do: This circuit itself ready very well to an adaptation to the sensor of present cliquetis on the Great one 5 GT Turbo. It is also perfectly adequate for all other sensor piézoélectrique (accelerometer). No diffficulté, the used components are very current!
Card girl anti-anti-cliquetis:
The outlines:
Adaptation in method "to drive" under 5 volts TTL:
Suppression of the High mechanical distributor Tension: The spools jumo static modern allow happening rotary high distributor tension. The such a device adaptation feasible provided that one identifies the PMH of the cylinders 1 and 4. To be done, it is necessary to detect precisely this position. The technology "to effect LOBBY" often being used and reliable, the installation of a sensor LOBBY is the ideal and least dear solution to implement.
Ignition spool jumo-statique (Distributorless Ignition System (SAYS)) The distributor HT is a mechanical system that wears itself. The static ignition eliminates the distributor HT. In this ignition spool jumo-statique there is 2 primary windings and 2 secondary windings. Every extremity of a secondary winding is linked to a candle therefore there is a spool for 2 cylinders:
- a for the cylinder 1 and 4
- a for the cylinder 2 and 3
sommige woorden kent ie niet.... is ook een gratis programma.....
succes ermee
grtz
jop
I started with «to tinker with» the motor while keeping his origin basis, without adding useless and horriblely dear pieces! The motor was equipped at the start of an electronic allumeur Renix RE 208 of origin of which I simply had modified connected them, changed the membrane capsule and changed the position of the sensor of PMH on his barette. Modify the ignition to the level hardware was difficult thing, considering that the feasability and the possibility to intervene on the components comparatively are limited. Well that able to do the "small" modifications, I dropped this way. I have therefore attempted to find in the commerce quelquechose of «compatible». Unfortunately them alone available things requests of the important modifications and were «out price». A day I fell by hazard on A110.free.fr, and there was this that I looked for... An ignition electronic programmable case to assemble oneself even, and to an attractive price. Therefore, try the thing without the inconvenience of a big investment in case of problem. An ideal system for the amateur électronicien lambda!
AEPL THIS IS the work of Philippe LOUTREL, an inspired inventor that had foreseen at the start this case for his A110, a wonder in which I brought up a day for a "small turn"! You can find on the aepl all the details of which will need you. I counsel you equally it visits site, one of the better French technical sites realized by Olive Tree Dauce.
Here this I spent to do my first prototype in components "traditional" : basic Kit for rupteur = 70 Program Planner of PIC's
(and cable RS232) = 65 PEAK 16F84A of replacement = 5,50 additional Components for inductive sensor = 10 various Equipment
for the study = 50
Count at least 150 first for the version presented. For more technical the news, contact me to: macfly@gt-turbo.org Perlor Radio Electronique 25 streets Hérold 75001 Paris
Tel: 01 42 36 65 50
Since more of a year, I work on my clean unit LAEIP for Great RENAULT 5 GT Turbo, conceived around several microprocesseurs PIC's of MICROCHIP! My vehicle already carried out 6000 km with this new ignition... Performances are better, the motor heats a lot less than before and the average consumption of fuel lowered of 8%. The decrease of the imbrûlés proportion to the exhaust iVersion The current version 3.9 team of the platinum AEIP sort processeurs. Dynamic advance of 0 to 90° and reading of the teeth of the flying motor for synchro pmh/pmb. Corrections in advance according to the pressure and temperatures motor.
A Microcontrolleur PEAK 16F628 be 2048 words on 14 bits. A Microcontrolleur PEAK 12C508A (EPROM OTP) be 512 words on 12 bits. A Microcontrolleur PEAK 12F629/675 (FLASH) be 1024 words on 12 bits.
A table in advance for phase suralimentée, a table in advance for atmospheric phase and a correction table in advance.
Ignition Electronique Programmable Complete
The body of the components are installed in a pad HAS. E. I'S Renix - Case "F". Unit is adapted to the sensor PMH in origin position, to the capsule to pressure and to the spool HT The system paramètrable and opened to other functions The current functions for the version 3.9 are: - 1 bend in advance "phase suralimentée", - 1 bend in advance "atmospheric phase", - 1 correction bend in advance, - configuration Selection to the dashboard by switch (road or athletic), - rupteur/limiteurof system
to 6550 tr/mn (programmable until 10 000 tr/mn), - security Pressostat (the signal is treated in the program), - security Manocontact (taken of pressure to the collector and management in the program), - Liaison series RS 232 towards PERCENT, for programming (ICSP) on SUB DB 9 pegs and acquisition of data on PERCENT, - Usage of programming software of Alain POLLET or ic-prog Version 1.05 for thePIC's of MICROCHIP, - Adaptation to the fine bench software motor "POWERDYN" by MR. Cédric LEBOCQ, -
Control Light Program In (led) and multifonctions: turned on (presence programs on PCB), witness to the dashboard or Shift Light programmable. - Anti-anti-cliquetis ajustable in "hard and soft". A temperature sensor motor and a temperature sensor of RENAULT admission 21 2 L Turbo are in course d'essais...
The party "hard", absolutely different east of the aepl, the process works with the pmh/pmb sensor (to the place of the platinum screws), the capsule to pressure and different sensors and probe in test course. The electronic architecture is articulated around several microcontrôlleurs of the family PEAK of MICROCHIP.
s one of the numerous advantages of this new system
The party "soft" is multi try. One is well in the presence of an "Ignition Electronique Programmable Complete", this is the reason I have it famous AEIP! The case Renix typical "F" without his electronics:
Additional functions and improvements are under considération, as: The suppression of the High mechanical distributor
Tension (spools jumo static), raccordement of a pressure sensor absolute 0 - 2 bars, the raccordement to a position
informer of the butterfly the gasses, the raccordement to the speed sensor, the raccordement to an alarms antitheft
device, the all in 16 bits, etc... Celà comes back to to do to evolve the management programs: -)
The version 3 of unit and the new electronics
Generation software of the bends
The current version creates with the assistance of MR. Alain POLLET (Lunlun73)!
Adaptation circuit of the inductive sensor of PMH
This position sensor furnishes the electric picture of the target. This is a sensor says to variable reluctance. It includes a liking permanent and a polar piece around which is placed a winding that collects induced tension to every variation of the entrefer. The placement circuit in forms is conceived around a simple one "Amplifier Opérationel" and of a microcontrôleur PEAK 12C508A OTP, proportioned of the sensor and protected by diodes. The outlines:
The basic outline does not present no difficulty, it is a matter of a simple mounting in "comparateur". For the adaptation to the sensor Renix, the diode Zener some entry of the mounting can be replaced by a commutation diode 1N4148 (or 1N914). A potentiomètre allows adjusting the sensitiveness of the bridge comparateur. The OFFSET règlage is optional.
The program:
And voiçi programs it asm (necessitates MPLAB of MICROCHIP), the most adventurous one of you will be able to modify it to wish for all other adaptation.
Adaptation circuit of the ignition spool:
The resistance of the origin spool is of about 0,5 ohms. The transistor S 424 of origin (Darlington NPN TOP-3) is réutilisé. A power resistance of 2,2 Ohms 10 Watts is put mass with the spool. The power transistor S424 preserves his place on the case for a good cooling.
Adaptations to the flying motor:
Basally the sensor detects the teeth of the flying motor, she to the number of 40 of which two are wider than the others and to 180° of each one other. The aeip puts in forms the signals for reconnaitre the PMH, the PMB and the system motor. Below a drawing of the flying motor it "reading" is done on the one çi.
The sensor must be connected as to the origin, the red wire of the sensor is connected some limits HAS and white wire some limits B.
Well that this useless one (saw that the case is programmable), one can invert the sons of the sensor for + 3° in advance and consequently décaller the in advance static point.
Motor to the PMH:
The flying motor behaves an indicator of PMH (in orange) and the clutch crankcase a gate 0 * 8° * 10° (cf. outline opposite).
The position of the sensor is origin to 40° point "0" (PMH). Positions of the sensor:
At least 3 positions are possible for the sensor to induction 35, 40 (by default) and 45 degrees before PMH:
Of course several other positions are possible in this beach of 10 degrees while the moving on his barette. This allows very precise fitting of the point 0° in advance (motor to the PMH).
Law in advance: THE ADVANCE can be tailored very precisely, One can adapt ignition mapping to a usage more
"athletic", An "ignition rupteur" is paramètrable in soft.
The processeur: My choice concerned itself the PIC16F628 for its capacities and especially his price.
Pressure capsule Renix: Réutiliser the capsule of the aei Renix was a difficult choice, after several usage years, the origin membrane is very softened by the hydrocarbons and precision is not anymore to the return you. We have therefore a "translation" random of the bend in advance and a drift at the level of the correction in advance. The consequences it appearance of cliquetis to full load, the on fuel consumption, a mediocre yield and a risk of breaks motor.
The challenge was nevertheless interesting, this is to say: - to preserve the capsule Renix,
- To succeed in bearing to the "response times" of this system in changeable simply the materials of the membrane.
- To perfect a placement circuit in forms around an "Amplifier Opérationel" and of a microcontrôleur PEAK 12C508A OTP.
Description: This organ delivers the electric picture of the (depression règnant in the admission collector. In this capsule "manomètrique", the membrane is secured mécaniquement to the kernel of the spool of an oscillator. His frequency varies according to the position of this kernel in winding (variable inductance) and consequently load of the motor (she is regulated some machines).
With AEIP, the pressure variations are treated by a circuit converting the frequency oscillator in a tension that next is filtered and digitized. The management program is in development course and gives good results!
Functioning principle: A magnetic kernel moves itself to lintérieur dune spool. This movement induces a variation of linductance of the spool.
Liaison series RS 232 and programming in ICSP: THE aeip communicates with a computer PERCENT, the adaptation in comparison with the levels RS 232 (-12/+12 Volts) is obtained thanks to an integrated circuit MAX 232. A switch (liaison with MCLR) authorizes the passage in method programming or liaison RS 232 by default (principal program).
Liaison with POWERDYN by Cédric LEBOCQ: A filtered signal, gauged and exempt of noise is available to do good measures with Powerdyn.
Adaptation of the detector of cliquetis of R21T: It is reliable and has access to a connection 2 pegs. It is necessary to machine it for a vissage in 8 x's 125 on the cylinder head to the same location that the one of origin between the 1st one and the 2nd cylinder.
An informer of usable cliquetis in "to drive" and simple to do: This circuit itself ready very well to an adaptation to the sensor of present cliquetis on the Great one 5 GT Turbo. It is also perfectly adequate for all other sensor piézoélectrique (accelerometer). No diffficulté, the used components are very current!
Card girl anti-anti-cliquetis:
The outlines:
Adaptation in method "to drive" under 5 volts TTL:
Suppression of the High mechanical distributor Tension: The spools jumo static modern allow happening rotary high distributor tension. The such a device adaptation feasible provided that one identifies the PMH of the cylinders 1 and 4. To be done, it is necessary to detect precisely this position. The technology "to effect LOBBY" often being used and reliable, the installation of a sensor LOBBY is the ideal and least dear solution to implement.
Ignition spool jumo-statique (Distributorless Ignition System (SAYS)) The distributor HT is a mechanical system that wears itself. The static ignition eliminates the distributor HT. In this ignition spool jumo-statique there is 2 primary windings and 2 secondary windings. Every extremity of a secondary winding is linked to a candle therefore there is a spool for 2 cylinders:
- a for the cylinder 1 and 4
- a for the cylinder 2 and 3
sommige woorden kent ie niet.... is ook een gratis programma.....
succes ermee
grtz
jop
mooie vertaling dat moet gezegd worden maar op de 1 of andere manier pak ik het in het nederlands toch beter op wie o wie vertaald er verder??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
het van de site freetranslations.com, dus t is niet helemaal juist, je kan ook die engelse tekst naar nederlands overzettenpierre schreef:deze Engelse puzzle doet mij sterk denken aan een examen Frans jaaaren geleden.
ik neem aan dat deze puzzle opnieuw weer gedecodeerd moet worden in normaal Nederlands of als dit niet kan in normaal Engels ?
kan wel een foutloze vertaling via die site, maar dat kost een paar centen.....
Dacht ik ook al aan, een onstekingscomputer van Kronenburg is goed betaalbaar. En heel makkelijk te programmeren.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nu ook met NEDERLANDSE handleidingRiël schreef:Dacht ik ook al aan, een onstekingscomputer van Kronenburg is goed betaalbaar. En heel makkelijk te programmeren.

ziet er goed uit, alleen hoe zit dat met vervroeging enzo, als de druk (turbo)oploopt, of maakt dat niks uit voor het ontstekingstijdstip?
iemand een idee wat dat moet kosten?
en valt er veel winst mee te behalen (prijs/vermogenswinst)
joe
jop
iemand een idee wat dat moet kosten?
en valt er veel winst mee te behalen (prijs/vermogenswinst)
joe
jop
Jeez weer een echte slash-vraagslash schreef:ziet er goed uit, alleen hoe zit dat met vervroeging enzo, als de druk (turbo)oploopt, of maakt dat niks uit voor het ontstekingstijdstip?
iemand een idee wat dat moet kosten?
en valt er veel winst mee te behalen (prijs/vermogenswinst)
joe
jop

Ik ga uiteraard geen antwoord geven

Probleem met kronenburg is dat er geen input is voor een map sensor. Dus er is geen correctie aan de hand van druk zo te zien, en dat wil je eigenlijk wel hebben lijkt mij zo.
Ben al vanalles aan het afstruinen. In principe heb ik zoiets van, ik maak die onsteking gewoon eens. Kijken wat die doet. Misschien is het wel mogelijk om de oude drukcapsule weg te laten en hier een betrouwbaardere Map sensor op te zetten.
Ben al vanalles aan het afstruinen. In principe heb ik zoiets van, ik maak die onsteking gewoon eens. Kijken wat die doet. Misschien is het wel mogelijk om de oude drukcapsule weg te laten en hier een betrouwbaardere Map sensor op te zetten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
slash schreef:het van de site freetranslations.com, dus t is niet helemaal juist, je kan ook die engelse tekst naar nederlands overzettenpierre schreef:deze Engelse puzzle doet mij sterk denken aan een examen Frans jaaaren geleden.
ik neem aan dat deze puzzle opnieuw weer gedecodeerd moet worden in normaal Nederlands of als dit niet kan in normaal Engels ?
kan wel een foutloze vertaling via die site, maar dat kost een paar centen.....
heb eens een email gekregen uit Maleisie of China dat ben ik vergeten, geschreven in het Nederlands.
ik probeer het nu al een jaar te decoderen, geen flauw idee.
Toen ik met die gast sprak kon er wel een map-sensor aangekoppeld worden?Michel S. schreef:Probleem met kronenburg is dat er geen input is voor een map sensor. Dus er is geen correctie aan de hand van druk zo te zien, en dat wil je eigenlijk wel hebben lijkt mij zo.
Ben al vanalles aan het afstruinen. In principe heb ik zoiets van, ik maak die onsteking gewoon eens. Kijken wat die doet. Misschien is het wel mogelijk om de oude drukcapsule weg te laten en hier een betrouwbaardere Map sensor op te zetten.
gelukkig geven andere mensen wel antwoordSteven schreef:Jeez weer een echte slash-vraagslash schreef:ziet er goed uit, alleen hoe zit dat met vervroeging enzo, als de druk (turbo)oploopt, of maakt dat niks uit voor het ontstekingstijdstip?
iemand een idee wat dat moet kosten?
en valt er veel winst mee te behalen (prijs/vermogenswinst)
joe
jop
Ik ga uiteraard geen antwoord geven

Als je de handleiding leest, zie deze like: KLIK staat bij het kopje "3.1 het onstekings kernveld" het volgende: Er kunnen drie type belastingsensors worden aan gesloten. En dan wel; een Gaskleppotiometer, MAP-sensor en een luchtmassameter. Wat wil je nog meer??Riël schreef:Toen ik met die gast sprak kon er wel een map-sensor aangekoppeld worden?Michel S. schreef:Probleem met kronenburg is dat er geen input is voor een map sensor. Dus er is geen correctie aan de hand van druk zo te zien, en dat wil je eigenlijk wel hebben lijkt mij zo.
Ben al vanalles aan het afstruinen. In principe heb ik zoiets van, ik maak die onsteking gewoon eens. Kijken wat die doet. Misschien is het wel mogelijk om de oude drukcapsule weg te laten en hier een betrouwbaardere Map sensor op te zetten.
gr sander
1 Daar hebben we het hier toch over, vandaar het stukje 'PROGRAMMEERBAARslash schreef:1 ziet er goed uit, alleen hoe zit dat met vervroeging enzo, als de druk (turbo)oploopt, of maakt dat niks uit voor het ontstekingstijdstip?
2 iemand een idee wat dat moet kosten?
en valt er veel winst mee te behalen (prijs/vermogenswinst)
joe
jop

2 En kosten zijn 350 euro. Dan heb je de zooi en moet je het nog programmeren. Ik denk dat de vermogenswinst dan direct afhankelijk is van jouw programmeerkunsten

Heb de handleiding nogmaals bekeken en ik zie alleen maar een aansluiting voor een Gas potentiometer. Misshien is dit je sensor ingang en moet je het hiermee doen.
Ben zelf nu rond aan het mailen voor die onsteking zelf te bakkelijen. Laatste pdates aan dee onsteking zijn dat er gekozen kan worden voor een vaste knock correctie of hardwarematig met instelbare correctie waarden.
We wachten af
Ben zelf nu rond aan het mailen voor die onsteking zelf te bakkelijen. Laatste pdates aan dee onsteking zijn dat er gekozen kan worden voor een vaste knock correctie of hardwarematig met instelbare correctie waarden.
We wachten af
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Het is niet helemaal duidelijk beschreven vind ik maar ik denk dat het één van die drie dingen kunt aansluiten.Michel S. schreef:Heb de handleiding nogmaals bekeken en ik zie alleen maar een aansluiting voor een Gas potentiometer. Misshien is dit je sensor ingang en moet je het hiermee doen.
Dat valt is veel zoek werk, een vriend van mij is daar ook al even mee bezig. En als je het goed wil doen valt het niet mee. Maar hij is al een heel eind.Michel S. schreef:Ben zelf nu rond aan het mailen voor die onsteking zelf te bakkelijen. Laatste pdates aan dee onsteking zijn dat er gekozen kan worden voor een vaste knock correctie of hardwarematig met instelbare correctie waarden.
Suc 6 met de hobby,
gr sander
Wanneer het niet zou lukken om het PCB ontwerp en schema's te bemachtigen, ga ik er denk ik zelf aan beginnen. Ets apparaat en de printjes liggen al klaar om ontworpen te worden. Maar dan willen we het een stapje verder nemen met een Microcontroller waar we nog veel meer mee kunnen. Maar we hopen de schemas te kunnen bemachtigen zodat we deze ontsteking al voor maart kunnen bouwen, testen afstellen en gebruiken in maart.
Maar ik denk als we het zel moeten doen dat we dan onze programmatuur in Java willen maken. Dan zou het heel makkelijk af te stellen zijn een ipaq, laptop etc etc.
We gaan het meemaken
Maar ik denk als we het zel moeten doen dat we dan onze programmatuur in Java willen maken. Dan zou het heel makkelijk af te stellen zijn een ipaq, laptop etc etc.
We gaan het meemaken

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
probeer deze eens http://www.ddv-motorsport.nl/nl/main.html
hy is bezig in onder andere de rally sport kan veel leveren en zyn werk is netjes
zit in limburg vlakby brunsum

Rally Kampioen 2004
Het is gelukt !
Jasper v/d Heuvel en Martine Kolman zijn samen in hun Mitsubishi Lancer EVO8 nederlands kampioen geworden. Bij hun had ik het genoegen de motorelektronica, cilinderkop modificaties en brandstofkeuzes te bepalen. Na afgelopen weekend zijn ze dan eindelijk in hun Groep N auto kampioen geworden.
Daardoor was is vorige week ook slechter bereikbaar vanwege de 12 lancer evo's die afgesteld moesten worden bij de firma RallyRent waar deze auto's gestald staan.
ik ben dus heel erg gelukkig met deze prestatie, en hoop ook volgend jaar hun weer goed van dienst te mogen zijn
Groetjes,
Dennis
denk dat dit wel genoeg zegt over Dennis
hy heeft zelf vroeger ook een 5 gtt gehad dus zou je wel kunnen helpen denk ik .
hy is bezig in onder andere de rally sport kan veel leveren en zyn werk is netjes
zit in limburg vlakby brunsum

Rally Kampioen 2004
Het is gelukt !
Jasper v/d Heuvel en Martine Kolman zijn samen in hun Mitsubishi Lancer EVO8 nederlands kampioen geworden. Bij hun had ik het genoegen de motorelektronica, cilinderkop modificaties en brandstofkeuzes te bepalen. Na afgelopen weekend zijn ze dan eindelijk in hun Groep N auto kampioen geworden.
Daardoor was is vorige week ook slechter bereikbaar vanwege de 12 lancer evo's die afgesteld moesten worden bij de firma RallyRent waar deze auto's gestald staan.
ik ben dus heel erg gelukkig met deze prestatie, en hoop ook volgend jaar hun weer goed van dienst te mogen zijn
Groetjes,
Dennis
denk dat dit wel genoeg zegt over Dennis
hy heeft zelf vroeger ook een 5 gtt gehad dus zou je wel kunnen helpen denk ik .
Hee, dennis de VOs, ik ben daar eens geweest. Ben met een maat met de G60 daar geweest, hij heeft deze gechipt, ook de Kadett van die andere maat van me is door hem gedaan. Woont in echt, dichtbij.
Heb gisteren heen en weer gemaild met iemand die het orginele design behoorlijk uitgewerkt heeft en aangepast. Maar hij wil zijn schema niet delen. Das dus al weer een fransoos waar ik niet blij mee ben.
maar ja, we gaan verder zoeken.
maar ja, we gaan verder zoeken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
super bezig man keep up this work als het lukt zullen er vast meer mensen heel erg blij mee zijn.





lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Het is nu 4 uur en heb net een aantal schemas gevonden, waaronder ook de layout van het nieuwe v3.0 board. Alhoewel het een beetje onduidelijk is, is er wel mee te werken. Heb al diversen dingen genoteerd(gebruikte chips etc etc) plus ben ik reeds mijn "assembler taal" aan het verfrissen.
De bedoeling is simpel, hun ontsteking bouwen en gebruiken voor maart.
Plannen voor de toekomst zijn leuker vind ik zelf. Hier willen we een complete onsteking bouwen wat iets meer dingen kan. Denk aan launch control, full throttle shift, diversen mappen. Meer sensor gegeven en eventueel een Log methode. Zowiezo komt er een RS232 op waarmee je met een java programma alles realtime kunt nekijken/aanpassen met een ipaq of een laptop. Dat is wat we eigenlijk willen. Eventueel in een nog later stadium een compleet injectie systeem ervan maken. Maar eerst probeer ik die ene onsteking te maken. Kan ik dan kijken wie ik allemaal kan optrommelen om de doe het zelver onsteking te bakken.
Heb trouwens een hele goede optie gevonden om de onsteking toch te maken. Samen het het programma wat ervoor geschreven is(stukje software voor in de controller chip) en de plaatjes wat ik reeds bemachtigd heb, is het goed mogelijk om reversed engineer te gaan spelen. Programma ontleden. Alles aantekenen en print opnieuw eromheen ontwerken.
Maar wie weet. heb het nu ook op een frans forum gezet. Dus we zijn benieuwd.
De bedoeling is simpel, hun ontsteking bouwen en gebruiken voor maart.
Plannen voor de toekomst zijn leuker vind ik zelf. Hier willen we een complete onsteking bouwen wat iets meer dingen kan. Denk aan launch control, full throttle shift, diversen mappen. Meer sensor gegeven en eventueel een Log methode. Zowiezo komt er een RS232 op waarmee je met een java programma alles realtime kunt nekijken/aanpassen met een ipaq of een laptop. Dat is wat we eigenlijk willen. Eventueel in een nog later stadium een compleet injectie systeem ervan maken. Maar eerst probeer ik die ene onsteking te maken. Kan ik dan kijken wie ik allemaal kan optrommelen om de doe het zelver onsteking te bakken.
Heb trouwens een hele goede optie gevonden om de onsteking toch te maken. Samen het het programma wat ervoor geschreven is(stukje software voor in de controller chip) en de plaatjes wat ik reeds bemachtigd heb, is het goed mogelijk om reversed engineer te gaan spelen. Programma ontleden. Alles aantekenen en print opnieuw eromheen ontwerken.
Maar wie weet. heb het nu ook op een frans forum gezet. Dus we zijn benieuwd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
en als het werkt evt een serie laten maken of zelf bouwen voor de gt turbo enthousiasten?
evt d.m.v. aanmelding of zo?
moet hier toch wel meer animo voor zijn?
evt d.m.v. aanmelding of zo?
moet hier toch wel meer animo voor zijn?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
zal het topic weer eens even opgraven..
is hier iemand nog mee verder gegaan??

is hier iemand nog mee verder gegaan??
Megasquirt is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Je kan alleen teveel wensen hebben in het begin waardoor het enkel beetje veel wordt.
op het forum http://www.forum.bs-autotune.nl kan je in ieder geval alles in het nederlands vragen.
op het forum http://www.forum.bs-autotune.nl kan je in ieder geval alles in het nederlands vragen.