GTS probleem

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Giovanni

Owkeej,

Heb zelf een GTT maaruh angezien ik toch de Renault microbe te pakke heb, heb ik maar een GTS gekocht voor m'n vriendin.
Ding rijdt lekker hoor!, uhh, wagentje hé :lol:
Natuurlijk mocht er wel wat vernieuwd worden zoals de stuurgewrichten en een beetje laswerk aan de dorpeltjes.
Het plastic had ook teveel UV stralen te verwerken gekregen, dus die hebben een nette spuitbeurt gekregen.
De GTS ziet er uit als nieuw, maar ik heb wel nog een probleem met de remmen.
Het leek me al bij de aankoop al dat het wagentje minder goed remde als de GTT, maar hier dacht ik ook aan "hoe wagens kunnen verschillen al zijn ze hetzelfde".
Sjah, naderhand bleek dat de slang van de hoofdremcilinder gebarsten was aan de carb.
Dat verklaarde het probleem van het minder remmen.
Ik had ook altijd gehoord dat de motor belabberd zou draaien, nou, dat doet ie, maar alleen als je pompt op de rem.
Is dit normaal aan een GTS?
Want bij m'n GTT zit daar nog een "klep" tussen slang en carb.
en daar mag ik pompen al ik wil, het ding geeft geen kik.
Zou daar mss iets tussen horen die kan verwijderd zijn geweest door de vorige eigenaar?

Alvast bedankt!
Riël
Über-Spammer

Er zit ook een klep aan het einde van de slang, aan je rembekrachtiger. Deze kan ook vuil/kapot zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Giovanni

nieuw probleem: koude start is een ramp...

Sjit, autootje gekeurd, staat 2 dagen stil, en lap...
Bij koude start mag 'k wel tot 1 min. blijven proberen om het ding te starten. Eenmaal de motor draait kan de choke naar beneden en spint het blokje als een katje.
Daarna geen enkel probleem, ff stil leggen tikje tegen de contactsleutel en vroeeem.

Sja, iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? :worship:
pierre

bij de koude start trek je de choke uit en sluit een klep in de carburateur, check of dit ook gebeurt, soms is het veertje aan de buitenkant vd carburateur onder de chokeklepbediening weg of kapot.
pierre

vacuumslang naar rembekrachtiger heeft 2 kleppen, eentje op de bekrachtiger en eentje in de vorm van een aansluitnippel op het inlaatspruitstuk, vervang beide, zo'n 40 euro totaal.
Abel
Über-Spammer

op een gts zullen die kleppen er wel niet zijn omdat er noooooooit een overdruk zal zijn in het inlaat traject :lol:
Giovanni

De choke klep was 't niet.
Misschien ff andere kaarsjes induwen, dit is een werkje voor deze namiddag.
En idd Abel, Bij mijn GTT zit er nog een klep op het inlaatspruitstuk maar die mis ik bij de GTS.
De klep op de hoofdremcilinder lijkt nog degelijk te werken, maar misschien zal ik toch maar een ander halen bij ome Reno.

Thanks, khou jullie op de hoogte :worship:
Plaats reactie