Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)
die is idd al een paar weken down ja, dat kostte dennis te veel. er zijn nu wel andere sites waar je foto's kan uploaden, moet je ff searchen.
Immer wieder die verdammte Holländer
ja hoor, die kan je editten en daar de nieuwe links neerzetten, no problemo 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Kijk je bent goed gevorderd
.
(volgens mij willen de foto's idd niet zo lekker, ergens anders uploaden misschien??)

(volgens mij willen de foto's idd niet zo lekker, ergens anders uploaden misschien??)
't was ff een beknopt en vrij euforisch verhaaltje wat ik gister heb getypt geloof ik, maar ik was ook in een euforische stemming, nadat ik er voor het eerst in ruim een jaar weer in gereden heb!
jammer dat de foto's er nu niet bij staan,nu kunnen jullie niet zien hoe mooi die is!(vind ik) maar dat komt wel weer...

jammer dat de foto's er nu niet bij staan,nu kunnen jullie niet zien hoe mooi die is!(vind ik) maar dat komt wel weer...
5GTT & clio II 1.6 16v
gister mijn gtt opgehaald bij de garage: GOEDGEKEURD!
(na 3 keer) er zaten eerst gordels achterin die niet in elkaar pasten, niet goed opgelet
. en m'n remschijven voor waren nogal roestig, meteen maar 'n paar mooie geboorde en gegroefde schijven met goeie blokken erop gezet, ben ik daar voorlopig ook van af.
nu moeten nog m'n side skirts, gril(zelfbouw), spiegels en de voorbumper gespoten worden. maar ik mag nu eindelijk (legaal
) de weg op!!
nu alleen de kinderziektes nog, ik schrik inmiddels nergens meer van.....
(na 3 keer) er zaten eerst gordels achterin die niet in elkaar pasten, niet goed opgelet

nu moeten nog m'n side skirts, gril(zelfbouw), spiegels en de voorbumper gespoten worden. maar ik mag nu eindelijk (legaal

nu alleen de kinderziektes nog, ik schrik inmiddels nergens meer van.....
5GTT & clio II 1.6 16v
nieuwe probleempies: gisteravond in utrecht voor een stoplicht begon m'n auto nogal te roken, grijsblauwig en het stonk naar verbrand rubber ofzo?
voordat er een nieuwe koppaking tussen gegaan is , is er 1 cilinder iets gehoond, er zat een lelijk plekje in.
nu rammelt er iets, wat vooral bij koude motor en bij optrekken te horen is . is dat een kantelende zuiger ofzo? nu zal er wel teveel speloing in zitten waardoor er olie in de verbrandingskamers komt? maar dat roken deed ie eerder nog niet... Toen de motor gister warm was, was 't over. vanmiddag echter rookte die met warme motor ook nog, maar niet de hele tijd. 't ene stoplicht wel, bij 't volgende zag ik eerst nix en even later kwam 't weer. een maal thuis motor laten draaien en weer gekeken: nix meer? rara....
ik weet 't nu ook niet meer, heb geen geld en tijd om dit blok weer helemaal deruit te halen + ik heb mijn andere auto uitgeleend voor een ander project
dus ik heb nix anders om in te rijden....
k*t K*T K*T ...
voordat er een nieuwe koppaking tussen gegaan is , is er 1 cilinder iets gehoond, er zat een lelijk plekje in.
nu rammelt er iets, wat vooral bij koude motor en bij optrekken te horen is . is dat een kantelende zuiger ofzo? nu zal er wel teveel speloing in zitten waardoor er olie in de verbrandingskamers komt? maar dat roken deed ie eerder nog niet... Toen de motor gister warm was, was 't over. vanmiddag echter rookte die met warme motor ook nog, maar niet de hele tijd. 't ene stoplicht wel, bij 't volgende zag ik eerst nix en even later kwam 't weer. een maal thuis motor laten draaien en weer gekeken: nix meer? rara....
ik weet 't nu ook niet meer, heb geen geld en tijd om dit blok weer helemaal deruit te halen + ik heb mijn andere auto uitgeleend voor een ander project

k*t K*T K*T ...
Laatst gewijzigd door Allartino op wo 19 jan 2005 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
5GTT & clio II 1.6 16v
Ff in de gaten houden. Een getik van de zuiger bij koude motor is * vrij * normaal bij een 5je, bij warme motor moet dit wel weg zijn. VOor de rest is een hoop kwalm natuurlijk nooit goed, maar misschien is 't de turbo maar.
Ja, in principe wel. Neemt niet weg dat je nog wel een poos vooruit kan.
Hoeveel verbruik je op hoeveel km's?
Hoeveel verbruik je op hoeveel km's?
helaas werkt de kilometerstandteller niet , maar ik denk dat ik er nu zo'n duizend op heb zitten... kwa oliepeil denk ik meer dan een halve liter?
nou vind ik dat roken zelf niet zo erg(ik baal er wel van natuurlijk) maar de mensen achter me vinden het wel wat minder en iedereen gaat toeteren enzo
nou vind ik dat roken zelf niet zo erg(ik baal er wel van natuurlijk) maar de mensen achter me vinden het wel wat minder en iedereen gaat toeteren enzo

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Opbeurende woorden...?
Voor een gtt-eigenaar????!!?!?
Ik denk dat daar geen woorden voor bestaan.
Wacht maar tot het ding weer goed rijdt.
Dan heb je geen woorden meer nodig.
Idd even goed slang tussen Turbo en IC checken op olie.(echt veel olie! niet een beetje afzetting)
En de IC zelf ook zoals gezegd.
Ik "hoop" dat het de turbo is en niet je blok.
Ik zou zeggen, zoek dat snel uit.
Je turbo kan in zo'n geval wat minder problemen (= schade = $$$$) veroorzaken.
succes!
En niet meteen bij de pakken neer zitten.
JE wil toch GTT rijden?!?!?
Voor een gtt-eigenaar????!!?!?
Ik denk dat daar geen woorden voor bestaan.
Wacht maar tot het ding weer goed rijdt.
Dan heb je geen woorden meer nodig.

Idd even goed slang tussen Turbo en IC checken op olie.(echt veel olie! niet een beetje afzetting)
En de IC zelf ook zoals gezegd.
Ik "hoop" dat het de turbo is en niet je blok.
Ik zou zeggen, zoek dat snel uit.
Je turbo kan in zo'n geval wat minder problemen (= schade = $$$$) veroorzaken.
succes!
En niet meteen bij de pakken neer zitten.
JE wil toch GTT rijden?!?!?
Haha,ik WIL inderdaad graag gtt rijden (en blijven rijden
)en ik weet dat de kans groot is dat je een hoop moet klussen en dat vind ik ook leuk
. maar 't komt me nu gewoon ff slecht uit (zekers qua euri) en ook tijd. ben inhet nieuwe huis van vrienden van me bezig en met een golf1 cabrio uit '81 van een vriendin van me... 't was misschien ff teveel
? Klussen vanavond ging lekker (trap bekleden) dus ik voel me weer prima!
wel moe, maar voldaan. ik kan de auto van die maat van me lenen,ouders op vakantie, dus ik heb wat speling...
Zal morgen is even kijken hoeveel olie er in de slang en de IC zit...
THNX




Zal morgen is even kijken hoeveel olie er in de slang en de IC zit...
THNX
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
DUMPEN die golf!
En die vriendin ook maar meteen de deur uit.
Kost (beide) veel te veel geld!
Je moet er wat voor over hebben om gtt te rijden.
Ik ken het gevoel.
Maar daar kom je vanzelf wel weer overheen.
Je komt niet zomaar van dit hardnekkige virus af...
En die vriendin ook maar meteen de deur uit.
Kost (beide) veel te veel geld!
Je moet er wat voor over hebben om gtt te rijden.

Ik ken het gevoel.
Maar daar kom je vanzelf wel weer overheen.

Je komt niet zomaar van dit hardnekkige virus af...
haha
, zowel de golf als de vriendin is niet van mij , dus valt er ook nix te dumpen?
ik heb de IC losgehaald, en de slang was gewoon schoon... IC zelf heb ik een uur op z'n kop laten staan en daar kwam ook niks uit? turbo is dus ok?
(blok dus niet?
)
ik heb 't oliepeil nog gecontroleerd en dat was niet echtverder gezakt sinds ie zo was gaan roken..(100-150km).
kan de rook ook eventueel veroorzaakt worden door verkeerd aangesloten slangetjes, iets met de carb. of iets anders stoms? ik ben er namelijk niet heel erg zeker van dat alles helemaal goed zit...
ga ik toch weer twijfelen aan mezelf..
maar goed, binnenkort maar 'ns kijken of ik het krukas probleempje van m'n andere (in principe betere)blok kan verhelpen, dan zou ik overal van af (kunnen) zijn


ik heb de IC losgehaald, en de slang was gewoon schoon... IC zelf heb ik een uur op z'n kop laten staan en daar kwam ook niks uit? turbo is dus ok?


ik heb 't oliepeil nog gecontroleerd en dat was niet echtverder gezakt sinds ie zo was gaan roken..(100-150km).
kan de rook ook eventueel veroorzaakt worden door verkeerd aangesloten slangetjes, iets met de carb. of iets anders stoms? ik ben er namelijk niet heel erg zeker van dat alles helemaal goed zit...


maar goed, binnenkort maar 'ns kijken of ik het krukas probleempje van m'n andere (in principe betere)blok kan verhelpen, dan zou ik overal van af (kunnen) zijn

5GTT & clio II 1.6 16v
update:
2weken terug heb ik het "tikkende" blok weggebracht naar een revisie bedrijf om te laten kijken of zij de veroorzaker van het probleem konden vinden.
gelukkig had de beste man het zo gezien:
de krukas was geslepen en hij was gemonteerd met originele lagers = teveel speling = tikken.
helaas vertelde hij ook dat het er allemaal niet zo netjes uitzag en dat het geheel wat moeilijk draaide...
na het weekend belde hij weer op : hij had toch nog even verder gekeken en had nog meer lagers van een andere maat en 2 dingetjes
bij de drijfstangen die verkeerd om zaten.
dat had hij allemaal vervangen door lagers van de juiste maat en weer netjes in elkaar gezt, en toen draaide het blok ook weer normaal rond
al met al denk ik toch een geslaagde operatie.
Afgelopen week ben ik begonnen met demonteren van het andere blok, en gisteren het "nieuwe"op z'n plek gehangen
ging allemaal zeer voorspoedig, met 2 blokken, 2 gasten, een motortakel, een workmate en mijn auto in mijn moeders garage
.
ben blij dat ik een 5 heb en geen saffrane ofzo, dan wordt 't toch lastiger...
vanavond weer verder en van het weekend weer een proefritje?
2weken terug heb ik het "tikkende" blok weggebracht naar een revisie bedrijf om te laten kijken of zij de veroorzaker van het probleem konden vinden.
gelukkig had de beste man het zo gezien:
de krukas was geslepen en hij was gemonteerd met originele lagers = teveel speling = tikken.
helaas vertelde hij ook dat het er allemaal niet zo netjes uitzag en dat het geheel wat moeilijk draaide...
na het weekend belde hij weer op : hij had toch nog even verder gekeken en had nog meer lagers van een andere maat en 2 dingetjes

dat had hij allemaal vervangen door lagers van de juiste maat en weer netjes in elkaar gezt, en toen draaide het blok ook weer normaal rond

al met al denk ik toch een geslaagde operatie.
Afgelopen week ben ik begonnen met demonteren van het andere blok, en gisteren het "nieuwe"op z'n plek gehangen


ben blij dat ik een 5 heb en geen saffrane ofzo, dan wordt 't toch lastiger...
vanavond weer verder en van het weekend weer een proefritje?

5GTT & clio II 1.6 16v
zo dan , het blokje hangt er weer netjes in, alles aangesloten, alleen: ik hou (ZOALS ELKE KEER) een slangetej over?
vanuit de bocht op de carburateur, aan de linkerkant als je voor de auto staat, zit een enkele vertakking met zo'n dubbel Tstukje. vanaf het Tstukje gaan er 2 slangetjes naar beneden.
van die 2 slangejes weet ik niet meer waar de achterste naar toe gaat? aan het eind van die slang zit een klein kniestukje om 'm in een andere slang ofzo te duwen, maar welke
?
er moet natuurlijk gewoon ergens een slang/gat ofzo liggen/over zijn, maar ik ziet 'm echt (nog) niet...
er zijn er ook zoveel...
vanuit de bocht op de carburateur, aan de linkerkant als je voor de auto staat, zit een enkele vertakking met zo'n dubbel Tstukje. vanaf het Tstukje gaan er 2 slangetjes naar beneden.
van die 2 slangejes weet ik niet meer waar de achterste naar toe gaat? aan het eind van die slang zit een klein kniestukje om 'm in een andere slang ofzo te duwen, maar welke

er moet natuurlijk gewoon ergens een slang/gat ofzo liggen/over zijn, maar ik ziet 'm echt (nog) niet...
er zijn er ook zoveel...
5GTT & clio II 1.6 16v
piri piri anta
Immer wieder die verdammte Holländer
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0014a.jpg dit is een test
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v