Sigarettenaansteker inbouwen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
dobster
Contacteer:

In mijn oude renault express (1986) zit geen sigarettenaansteker. Nu leek mij dat toch wel handig voor o.a. mijn gepaf, de zomerventilator, en het komende gps systeem. Weet iemand hoe ik dat handig kan inbouwen of een linkje naar een inbouwschema?

Verder vroeg ik me af hoe het mogelijk is dat de aanblazer wél warme lucht geeft en de roosters in het dashboard koude lucht blijven blazen?

Ohja, het raam van het linkerportier gaat makkelijk open maar om hem weer dicht te draaien, heb ik 2 handen nodig en heel veel kracht. Is dat makkelijk te fixen?

De renault staat nu bij de garage voor de apk (er moet heeeeel wat aan gebeuren) dus ik zou graag de bovenstaande dingetjes zelf willen doen om de kosten te drukken.... (Y)
Mrtn
Car: R5GTT

De sigaretten aansteker heeft zo ik dacht 2 draden voor de gloeispiraal, een 'massa' en een 'geschakeld plus'. Het lampje alleen een 'geschakeld plus verlichting' Massa maakt ie uit zichzelf in de sigaretten plug.

Koude lucht uit de middelste roosters op 't dashboard is normaal, dat heeft elke 5, zelfs de luxeste uitvoeringen. Gewoon dichtgooien als 't al koud is.

Je raam wordt dmv een soort veer in een behuizing heen en weer geslingerd. Dit wil wel eens stroef gaan door vuiligheid enzo. Dus deurpaneeltje eraf en even je raam en de rails eruit halen om schoon te maken en opnieuw in te vetten. Dan zal ie weer soepel gaan :)
Mrtn = Maarten
Sanderclioll

Euhm, stekker is natuurlijk zo te maken, even bij autozaak sigaretenaansteker halen, en dan draadjes van de radio aftappen.
9GTX

Lucht uit de middelste roosters komt rechtstreeks van buiten.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

MacMouse schreef:Euhm, stekker is natuurlijk zo te maken, even bij autozaak sigaretenaansteker halen, en dan draadjes van de radio aftappen.
en de zekering iets verzwaarden 15 amperé ipv de 10 amperé die er nu zit :wink:
Plaats reactie