[R5GTT] Martijn restauratie "Blue Sport"
Zo, daar ben ik weer...
Project heeft sinds de vorige update stil gelegen omdat ik door mijn vakantiedagen heen was.
(werk nl op mijn werk aan de auto)
Maar een nieuw jaar dus ook nieuwe vakantiedagen, en we gaan gewoon weer verder.
Vandaag de laatste delen in de grondlak gespoten en de bedoeling is om hem volgende week in kleur te spuiten.
En daarna weer opbouwen....
Volgende week volgt meer nieuws ,incl foto's.
Ohja, auto gaat waarschijnlijk in de verkoop als 'ie klaar is.
Auto is gegarandeerd 100% roest, kras en deuk vrij.
Alleen het interieur moet nog gedaan worden.
Dus als iemand interesse heeft...?
Project heeft sinds de vorige update stil gelegen omdat ik door mijn vakantiedagen heen was.
(werk nl op mijn werk aan de auto)
Maar een nieuw jaar dus ook nieuwe vakantiedagen, en we gaan gewoon weer verder.
Vandaag de laatste delen in de grondlak gespoten en de bedoeling is om hem volgende week in kleur te spuiten.
En daarna weer opbouwen....
Volgende week volgt meer nieuws ,incl foto's.
Ohja, auto gaat waarschijnlijk in de verkoop als 'ie klaar is.
Auto is gegarandeerd 100% roest, kras en deuk vrij.
Alleen het interieur moet nog gedaan worden.
Dus als iemand interesse heeft...?
Das jammer, dat je 'm gaat verkopen.BOMZ schreef:Zo, daar ben ik weer...
Project heeft sinds de vorige update stil gelegen omdat ik door mijn vakantiedagen heen was.
(werk nl op mijn werk aan de auto)
Maar een nieuw jaar dus ook nieuwe vakantiedagen, en we gaan gewoon weer verder.
Vandaag de laatste delen in de grondlak gespoten en de bedoeling is om hem volgende week in kleur te spuiten.
En daarna weer opbouwen....
Volgende week volgt meer nieuws ,incl foto's.
Ohja, auto gaat waarschijnlijk in de verkoop als 'ie klaar is.
Auto is gegarandeerd 100% roest, kras en deuk vrij.
Alleen het interieur moet nog gedaan worden.
Dus als iemand interesse heeft...?
Komt er een ander Renaultje voor in de plaats?
Tsjah, tis nog niet zeker dat ik hem weg doe, hoor...
Heb alleen geld nodig en heb dus ook geen geld om hem van binnen af te maken.
Maar als'ie weggaat koop ik er zekers weer 1 zodra ik een koopwoning heb (waar ik mee bezig ben).
Kan ik mooi thuis eraan werken ipv op m'n werk, want dat schiet niet op...
En misschien bevalt'ie dadelijk zo goed dat ik 'm wel hou ?! Who knows.
Heb alleen geld nodig en heb dus ook geen geld om hem van binnen af te maken.
Maar als'ie weggaat koop ik er zekers weer 1 zodra ik een koopwoning heb (waar ik mee bezig ben).
Kan ik mooi thuis eraan werken ipv op m'n werk, want dat schiet niet op...
En misschien bevalt'ie dadelijk zo goed dat ik 'm wel hou ?! Who knows.
Lekker houwe man, tis toch zonde als je een knappe GT wegdoet met zoveel tijd erin. Daar ga je geheid spijt van krijgen.
En die paar 1000 euri meer of minder op de aanschaf van een huis merk je ook weinig van
En die paar 1000 euri meer of minder op de aanschaf van een huis merk je ook weinig van

Ik heb heel de week vrijgenomen, dus deze week moet het gaan gebeuren
Gisteren heel de body geschuurd en schoon, stofvrij gemaakt.
Vanmorgen beide bumpers geschuurd.
Toen stond 'ie er zo bij:
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... ondlak.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... ndlak2.JPG[/img]
Toen begon het te kriebelen
en wou ik 'm spuiten. Losse onderdelen komen van de week wel aan de beurt.
Heb 'm vervolgens weer schoon gemaakt en ben gaan plakken.
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... uiten1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... uiten3.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... uiten4.JPG[/img]
Vervolgens heb ik 'm gespoten, in de originele kleur 449, Blue Sport.
Foto's daarvan maak ik morgen.

Gisteren heel de body geschuurd en schoon, stofvrij gemaakt.
Vanmorgen beide bumpers geschuurd.
Toen stond 'ie er zo bij:
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... ondlak.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... ndlak2.JPG[/img]
Toen begon het te kriebelen

Heb 'm vervolgens weer schoon gemaakt en ben gaan plakken.
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... uiten1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... uiten3.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... uiten4.JPG[/img]
Vervolgens heb ik 'm gespoten, in de originele kleur 449, Blue Sport.
Foto's daarvan maak ik morgen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
goed bezig 

De kans is zeer zeker aanwezig dat er wat roest zit. Elk 5je heeft daar wel last van. En als ik zie hoe je met de auto bezig bent, dan snap ik niet dat je hem niet ff helemaal kaalhaalt. Denk ook eens aan je schutbord etc...BOMZ schreef:@ Chris
Denk je of weet je dat de bodem rot is ??
(aangezien jij mijn auto wat langer kent dan ik zelf...)
Kijk anders eens naar mijn projecttopic, blader de blzen eens door en bekijk de foto's..
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=150
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
wel verstandig om inderdaad ff te checken.ik heb het vaker gezien dat ze voornamelijk achter het dashboard
nogal crocy waren...
nogal crocy waren...
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Ik was het in eerste instantie niet van plan, maar ga toch ook ff het interieur verder kaal maken (stoelen, middenconsole en vloerbedekking eruit).
Om te kijken of daar roest onderuit komt.
Is het perse nodig om het dashboard eruit te halen ?
Lijkt me niet zo'n tof klusje, of valt dat wel mee ?
Buitenkant is inmiddels zo goed als klaar.
Skirts en wielkuipverbreders moeten er nog op (zijn wel al gespoten). Achterruit en achterste zijruitjes doe ik maandag tinten (15% lichtdoorlatend). Nieuwe voorruit plak ik er maandag ook in.
Vervolgens de velgen van mijn vriendin der clio erop leggen en de buitenkant is klaar.
Tzt de portierruiten nog tinten en een raamband over de voorruit plakken.
Misschien het interieur wit spuiten, rolkooi, brandblusser, kuipjes etc. erin.
En dan misschien de motor aanpakken...
Om te kijken of daar roest onderuit komt.
Is het perse nodig om het dashboard eruit te halen ?
Lijkt me niet zo'n tof klusje, of valt dat wel mee ?
Buitenkant is inmiddels zo goed als klaar.
Skirts en wielkuipverbreders moeten er nog op (zijn wel al gespoten). Achterruit en achterste zijruitjes doe ik maandag tinten (15% lichtdoorlatend). Nieuwe voorruit plak ik er maandag ook in.
Vervolgens de velgen van mijn vriendin der clio erop leggen en de buitenkant is klaar.
Tzt de portierruiten nog tinten en een raamband over de voorruit plakken.
Misschien het interieur wit spuiten, rolkooi, brandblusser, kuipjes etc. erin.
En dan misschien de motor aanpakken...
Ik weet het nog altijd niet zeker ,maar waarschijnlijk houd ik 'm wel
Ik zag net dat er foto's zijn verdwenen op de vorige blz van dit topic. Bekend probleem ?? Of waren ze te groot ofzo ??
Maargoed. Heb inmiddels weer wat foto's, dus bij deze :
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... itenla.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... itenrv.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... delak1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... ndelak.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... binerv.JPG[/img]
En er de nieuwe voorruit ingeplakt :
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... orruit.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... rimerd.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... iterin.JPG[/img]
De ooit krokante wielkuipranden... Nu hard en blinky
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
En de andere kant...
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]

Ik zag net dat er foto's zijn verdwenen op de vorige blz van dit topic. Bekend probleem ?? Of waren ze te groot ofzo ??
Maargoed. Heb inmiddels weer wat foto's, dus bij deze :
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... itenla.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... itenrv.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... delak1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... ndelak.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... binerv.JPG[/img]
En er de nieuwe voorruit ingeplakt :
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... orruit.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... rimerd.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... iterin.JPG[/img]
De ooit krokante wielkuipranden... Nu hard en blinky

[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
En de andere kant...
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mpp.koch/Foto's% ... breder.JPG[/img]
Netjes man!! Je foto's staan er nog steeds hoor..
Ben je plaatwerken/spuiter van beroep Martijn?!
Ik vraag me af waarom je de koplampen etc niet ff gedemonteerd hebt, en je achterspoiler, heb je die wel eens van de klep afgehaald?!
Succes!
Ben je plaatwerken/spuiter van beroep Martijn?!
Ik vraag me af waarom je de koplampen etc niet ff gedemonteerd hebt, en je achterspoiler, heb je die wel eens van de klep afgehaald?!
Succes!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ik ben idd autospuiter (cq voorbewerker).
Klep komt van de sloop (model zonder wissergat en sproeiergaatje), bovenste spoiler zat al op m'n oude 5je toen ik 'm kocht en die andere spoiler heb ik van een RTC lid. Ruit etc is er ook uit geweest.
Klep is helemaal kaal geweest.
Lampen en knippers zijn niet gedemonteerd geweest ivm ruimtegebrek. Heb de meeste onderdelen tijdens 't project in m'n kofferruimte moeten bewaren.
Klep komt van de sloop (model zonder wissergat en sproeiergaatje), bovenste spoiler zat al op m'n oude 5je toen ik 'm kocht en die andere spoiler heb ik van een RTC lid. Ruit etc is er ook uit geweest.
Klep is helemaal kaal geweest.
Lampen en knippers zijn niet gedemonteerd geweest ivm ruimtegebrek. Heb de meeste onderdelen tijdens 't project in m'n kofferruimte moeten bewaren.
ziet er super netjes ui.
als ik jou was dan zou ik hem lekker houden na
al dat werk wat je er aan gehad hebt..

als ik jou was dan zou ik hem lekker houden na
al dat werk wat je er aan gehad hebt..
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ziet er netjes uit, top
Daar hebben die spoliers niet zo'n last van... dubbelplakband werkt overigens ook goed tot 200+Chris schreef:Ga je de originele achterspoiler dan vastkitten of iets dergelijks?!
Ik hebbegrepen dat dat niet goed gaat komen ivm temp. verschillen.
Al eens getest

De bovenste spoiler zit alleen gelijmd.
De onderste zit zowel gelijmd als geschroefd.
Nog nooit meegemaakt dat dit problemen oplevert. Mocht dit toch het geval zijn, dan maak ik me daar tegen die tijd wel druk om
De onderste zit zowel gelijmd als geschroefd.
Nog nooit meegemaakt dat dit problemen oplevert. Mocht dit toch het geval zijn, dan maak ik me daar tegen die tijd wel druk om

Volgens mij zit dat kleine spoilertje fabriek-af al gelijmd ??
Bij mij zat dat kleine spoilertje zowel met dubbelzijdige tape ,als met klemmetjes vast.
Klemmetjes waren echter dermate verrot, dat ze niet hergebruikt konden worden.
Tegenwoordig is professionele autolak van zeer hoge kwaliteit, dus ben niet bang voor problemen.
Mochten er tzt toch scheurtjes komen in de lak, dan houd ik de vertegenwoordiger van onze lakleverancier (Glasurit) verantwoordelijk
Hij adviseerde mij om te lijmen (Tereson Kraftkleber)...
Klemmetjes waren echter dermate verrot, dat ze niet hergebruikt konden worden.
Tegenwoordig is professionele autolak van zeer hoge kwaliteit, dus ben niet bang voor problemen.
Mochten er tzt toch scheurtjes komen in de lak, dan houd ik de vertegenwoordiger van onze lakleverancier (Glasurit) verantwoordelijk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Standaard met dubbelzijdig tape en klemmetjes op puntjes op de klep.Alleycat schreef:Volgens mij zit dat kleine spoilertje fabriek-af al gelijmd ??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ziet er zeker mooi uit. 

Probleempje ;
bij koude start, start m'n auto pas na tig keer starten.
Als hij dan eenmaal loopt, gaat'ie eerst op 1 of 2 cilinders lopen, gepaard gaande met een 'diesel geluid'.
Ik houd mijn hart vast, want klinkt echt net of de zuigers ieder moment door de motorkap heen kunnen komen...
Zodra ik gas geef, of de shoke aantrek valt'ie uit.
Auto staat daarom weer binnen (op m'n werk). Hier start'ie echter wel gewoon in 1 keer. en loopt 'ie meteen op 4 cilinders, maar zodra ik gas geeft valt'ie uit.
Het laatste vind ik niet eens zo'n probleem, want ik kan na een minuut of 2 probleemloos aanrijden, maar ik maak me toch wel zorgen om het feit dat 'ie op minder dan 4 cilinders loopt.
Olie en oliefilter heb ik vervangen. Nieuwe bougies liggen ook klaar. En er zit euro 98 in de tank.
Heeft iemand hier ervaring mee ?? Ik hoor het graag.
bij koude start, start m'n auto pas na tig keer starten.
Als hij dan eenmaal loopt, gaat'ie eerst op 1 of 2 cilinders lopen, gepaard gaande met een 'diesel geluid'.

Ik houd mijn hart vast, want klinkt echt net of de zuigers ieder moment door de motorkap heen kunnen komen...
Zodra ik gas geef, of de shoke aantrek valt'ie uit.

Auto staat daarom weer binnen (op m'n werk). Hier start'ie echter wel gewoon in 1 keer. en loopt 'ie meteen op 4 cilinders, maar zodra ik gas geeft valt'ie uit.
Het laatste vind ik niet eens zo'n probleem, want ik kan na een minuut of 2 probleemloos aanrijden, maar ik maak me toch wel zorgen om het feit dat 'ie op minder dan 4 cilinders loopt.
Olie en oliefilter heb ik vervangen. Nieuwe bougies liggen ook klaar. En er zit euro 98 in de tank.
Heeft iemand hier ervaring mee ?? Ik hoor het graag.
Dat diesel geluid is dus het geluid van kantelende zuigers, is geen probleem. als je motor een beetje warm is is het weg.
Tja en het slecht starten bij kou is redelijk standaard. de mijne moest ook wel 3x opnieuw starten. Starten zonde choke, en dan aan loop houden met gas spelen, dan choke half open stationar staat hij dan op 2000 toeren. daar onder gaat hij toch uit, en daar boven vind ik zielig voor het blok
Tja en het slecht starten bij kou is redelijk standaard. de mijne moest ook wel 3x opnieuw starten. Starten zonde choke, en dan aan loop houden met gas spelen, dan choke half open stationar staat hij dan op 2000 toeren. daar onder gaat hij toch uit, en daar boven vind ik zielig voor het blok
