Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Het is nog niet zeker hoor.
Maar ik maak dit 1,4 R project in elk geval af.
Het grootste hangijzer voor mij is toch wel of ik nu straks weer naar school ga of niet.
Want werk zoeken is op het moment echt waardeloos.
Zoals het nu lijkt wordt Theater techniek wel wat.
Daar ben ik al wat langer mee aan het hobieen.
Met PA geluidsapperatuur enz.
Maar mocht dat zo zijn.
Dan verkoop ik mijn volvoŽtje na mijn vakantie denk ik weer.
Even het std. blokje wat ik heb liggen overbouwen.
Want mensen geven bijna niets voor een Volvo300 serie.
Zelf niet als ie zo netjes is en is getuned.
En het getunede spul verkopen en anders houden.
Als ik er niet genoeg voor krijg.
Mischien een leuk 1.4 tje voor in een zwarte of donker blauwe fase 1 1.2 twingo met een andere kop?
Ik denk dus wel als de volvo gaat dat mijn volgende auto weer een renaultje wordt.
Die Volvo meetings vallen toch wel een beetje tegen kwa sfeer.
Greets
Andries
Maar ik maak dit 1,4 R project in elk geval af.
Het grootste hangijzer voor mij is toch wel of ik nu straks weer naar school ga of niet.
Want werk zoeken is op het moment echt waardeloos.
Zoals het nu lijkt wordt Theater techniek wel wat.
Daar ben ik al wat langer mee aan het hobieen.
Met PA geluidsapperatuur enz.
Maar mocht dat zo zijn.
Dan verkoop ik mijn volvoŽtje na mijn vakantie denk ik weer.
Even het std. blokje wat ik heb liggen overbouwen.
Want mensen geven bijna niets voor een Volvo300 serie.
Zelf niet als ie zo netjes is en is getuned.
En het getunede spul verkopen en anders houden.
Als ik er niet genoeg voor krijg.
Mischien een leuk 1.4 tje voor in een zwarte of donker blauwe fase 1 1.2 twingo met een andere kop?
Ik denk dus wel als de volvo gaat dat mijn volgende auto weer een renaultje wordt.
Die Volvo meetings vallen toch wel een beetje tegen kwa sfeer.
Greets
Andries
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Das inderdaad mooi spul maar finacieel moet ik het effe rustig aan doen.
Ben net bij Freddie Cane weg en weet nu ook eindelijk wat mijn 1400'tje levert.
De remluchtsproeiers zijn ook veranderd.
Deze zijn van 190 naar 170 teruggebracht.
Want hij liep stadioniar en onderin toeren te rijk en boven in toeren te arm.
Het plaatje is wat vaag maar dit kwam er uit.
[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6951.jpg[/img]
Norm-vermogen: 58,5 kw (79,5 pk)
motor vermogen: 59.5 kw (80,9 pk)
Vermogens verlies : 19.0 kw (25,8 pk)
Maximaal vermogen bij 123 km/h resp: 5900 min-1
Koppel. M: 107 Nm.
Maximaal koppel bij 96 km/u. 4610 min-1
De onsteking kan nog meer vervroegd worden.
Dus daar ga ik nog mee bezig.
Er moet in het koppelings huis gezaagt worden.
Voor nog meer kwŽs en koppel moet er een spagetti spruitstuk komen.(4-2-1)
En dan nog een snellere nokkenas.
Maar eerst vind ik het mooi geweest.
Nu eerst lekker rijden.
Greets
Andries
Ben net bij Freddie Cane weg en weet nu ook eindelijk wat mijn 1400'tje levert.
De remluchtsproeiers zijn ook veranderd.
Deze zijn van 190 naar 170 teruggebracht.
Want hij liep stadioniar en onderin toeren te rijk en boven in toeren te arm.
Het plaatje is wat vaag maar dit kwam er uit.
[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/6951.jpg[/img]
Norm-vermogen: 58,5 kw (79,5 pk)
motor vermogen: 59.5 kw (80,9 pk)
Vermogens verlies : 19.0 kw (25,8 pk)
Maximaal vermogen bij 123 km/h resp: 5900 min-1
Koppel. M: 107 Nm.
Maximaal koppel bij 96 km/u. 4610 min-1
De onsteking kan nog meer vervroegd worden.
Dus daar ga ik nog mee bezig.
Er moet in het koppelings huis gezaagt worden.
Voor nog meer kwŽs en koppel moet er een spagetti spruitstuk komen.(4-2-1)
En dan nog een snellere nokkenas.
Maar eerst vind ik het mooi geweest.
Nu eerst lekker rijden.
Greets
Andries
idd das altijd wel leuk om te zien wat je aanpassing tot gevolg hebben gehad, het mooiste is eigenlijk voor en na meten. dan kan je percies zijn of je juist boven of onderin wat gewonnen, of verloren hebtAbel schreef:en wat zouden de standaard waardes moeten zijn voor dit blokje?
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Daar moet ik zelf ook nog even naar kijken.
Std waardes zijn.
72 ps bij 5500 rpm.
En 110 nm koppel bij 2500 rpm
Dus hij is 3 nm kwijt.
Maar het koppel loopt nu wel mooier.
Hmm toch maar weer eens bezig met die ontsteking.
Mischien kan die nog iets meer vervroegd.
Nu was dat niet mogelijk omdat het gat voor de sensor niet groter was.
Greets
Andries
Std waardes zijn.
72 ps bij 5500 rpm.
En 110 nm koppel bij 2500 rpm
Dus hij is 3 nm kwijt.
Maar het koppel loopt nu wel mooier.
Hmm toch maar weer eens bezig met die ontsteking.
Mischien kan die nog iets meer vervroegd.
Nu was dat niet mogelijk omdat het gat voor de sensor niet groter was.
Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Advies gevraagd.
Ik ben net uitgeweest in Groningen als BOB en heb een groot prob.
Een stel grappenmakers in een Paars Sjonnie Golfje III hebben mijn tankdop meegenomen.)Ik kon het kenteken zo niet meer zien.
Ik had em daar geparkeerd zonder auto naast me.
En toen ik terug kwam was ie dus weg en stond dat golfje naast me.
Ben toch eerst nog weer naar het pompstadion gereden in assen waaar ik dus net had getankt.
En daar was ie dus niet.
Dus ik ben weer terug gereden naar de parkeer garage in Groningen en kon ze nog net lachend en zwaaiend zien wegscheuren.(En das wel verdacht
)
De camera heeft ook net geen zicht daar waar ik naast hun stond.
En ik kon ook niet bewijzen dat zij er daar achter zaten.
En nu heb ik dus een groot prob. omdat er wel andere dop te regelen is maar dan is het slot anders.
Dus zijn er bedrijven die sloten kunnen ombouwen?
Ik bel morgenochtend met de schoonmaakdienst van de parkeer garage dat ze even voor me hun ogen open houden.
Voor het geval dat het ding nog in afvalbakken ligt.
Maar ik denk dat ie is meegenomen door die Kl^&%&$T HOMMELS.
Dus als iemand iets weet?
Greets
Andries
Ik ben net uitgeweest in Groningen als BOB en heb een groot prob.
Een stel grappenmakers in een Paars Sjonnie Golfje III hebben mijn tankdop meegenomen.)Ik kon het kenteken zo niet meer zien.

Ik had em daar geparkeerd zonder auto naast me.
En toen ik terug kwam was ie dus weg en stond dat golfje naast me.
Ben toch eerst nog weer naar het pompstadion gereden in assen waaar ik dus net had getankt.
En daar was ie dus niet.
Dus ik ben weer terug gereden naar de parkeer garage in Groningen en kon ze nog net lachend en zwaaiend zien wegscheuren.(En das wel verdacht

De camera heeft ook net geen zicht daar waar ik naast hun stond.
En ik kon ook niet bewijzen dat zij er daar achter zaten.
En nu heb ik dus een groot prob. omdat er wel andere dop te regelen is maar dan is het slot anders.
Dus zijn er bedrijven die sloten kunnen ombouwen?
Ik bel morgenochtend met de schoonmaakdienst van de parkeer garage dat ze even voor me hun ogen open houden.
Voor het geval dat het ding nog in afvalbakken ligt.
Maar ik denk dat ie is meegenomen door die Kl^&%&$T HOMMELS.
Dus als iemand iets weet?
Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Heb je Pm gelezen.
Dat waardeer ik erg.
Dit heb ik na dat ik van de schrik ben bekomen bedacht.
Ik ga morgen naar de sloop in mijn buurt om nog een tankdop weg te halen.
Daar staan nog een paar 300 series.
Ik leen de sleutel en laat er denk ik dan 4 van namaken in de stad.
Ik hoop dat dit lukt.
Een universele tankdop voldoet helaas niet.
Het is een nogal apart ding.
Keep you Posted.
Andries
Dat waardeer ik erg.

Dit heb ik na dat ik van de schrik ben bekomen bedacht.
Ik ga morgen naar de sloop in mijn buurt om nog een tankdop weg te halen.
Daar staan nog een paar 300 series.
Ik leen de sleutel en laat er denk ik dan 4 van namaken in de stad.
Ik hoop dat dit lukt.
Een universele tankdop voldoet helaas niet.
Het is een nogal apart ding.
Keep you Posted.
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Zo weer opgelost.
Bij een sloop in de buurt waren ze net een 340 aan het slachten.
Dus heb ik weer een tankdop.
Ook heb ik een een paar sleuteltjes bij laten maken.
Ben voor 8 (Pl)euro weer de man.
Ik dacht ook dat ze iets in de tank gegooid hadden.
Maar nadat ik van boven even in de tank had gekeken bleek alles in orde.
En ik zal er nu maar aan wennen om em altijd op slot te draaien.
En ik neem een koevoet/knuppel mee voor als ik dat golfje nog eens tegen kom.
Dat noemen we pas GolfjesTerreur.
Greets
Andries

Bij een sloop in de buurt waren ze net een 340 aan het slachten.

Dus heb ik weer een tankdop.
Ook heb ik een een paar sleuteltjes bij laten maken.
Ben voor 8 (Pl)euro weer de man.
Ik dacht ook dat ze iets in de tank gegooid hadden.
Maar nadat ik van boven even in de tank had gekeken bleek alles in orde.
En ik zal er nu maar aan wennen om em altijd op slot te draaien.
En ik neem een koevoet/knuppel mee voor als ik dat golfje nog eens tegen kom.

Dat noemen we pas GolfjesTerreur.

Greets
Andries
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Aangezien de resultaten toch wel een beetje tegen vallen.
Vooral kwa koppel.
Ga ik weer een stap terug doen.
Want in feite heb ik nu het verbruik van een wilde nokkenstok.
Zonder dat de resultaten er echt naar zijn.
Omdat er dus eigenlijk een Spagetti uitlaat spruitstuk nodig is.
Omdat ie zijn uitlaatgassen niet kwijt kan.
En das weer een investering die ik nu niet doen.
Dus heb ik pas max koppel bij 4400 rpm.
En dan 107 nm.
Dat staat dus tegenover de std. nokkenas zorgt voor 110 nm bij 2500 rpm.
Dat verklaart dus in grote lijnen waarom mijn auto zich nu met schakelbak niet zo thuis voeld op de snelweg.
Want met 120 km/u bij 3200 rpm heeft ie net niet 100 nm koppel laat staan afdoende pk's aan de wielen.
En dat geeft niet voor een "gestroomlijndere" renault 5 van 845 kg maar voor een volvo 340 van 925 kg is het net even een ander verhaal.
Dat zorgt er voor dat ik em toch diep moet intrappen om em op 120 km/u te houden terwijl ie op 140 km/u veel minder aansporing nodig heeft.
Mijn grootste klus is dus nu om toch de nokkenas te vervangen door een std. exemplaar zonder de motor te demonteren uit de auto.
Dat is bij mij gelukkig mogelijk omdat mijn motor in de lengte gemonteerd is.
Het kost me aleen een koppakkingsetje van 18 euro en de kosten van het flensje van de nokkenas met de 2 bouten over laten persen.
Dus ik heb binnenkort een mooi renault sport nokkenasje te koop.
Die net 10.000 km heeft gedraaid in een admosferische motor.
Maar die wel gecombineert moet worden met een betere uitlaatspruitstuk.
Maar je hebt het natuurlijk met een R5 GTT standaard al beter kwa uitlaat voor mekaar dan een volvo
.
De carb. afstelling is geen probleem omdat freddie Cane aleen aanpassingen heeft moeten doen remluchtsproeiers.
Deze zijn aangepast op de "lichtere" brandstof die je tegenwoordig tankt in plaats van de oude fabrieks afstellingen van 15 jaar geleden.
Dit heeft volgen freddie te maken met toevoegingen in de brandstof waardoor het een lager soortelijke massa heeft.
Waardoor je dus met sportief rijden op een correct fabrieks CO kans hebt op een te arm mengsel op hogere toeren.
En zo zijn mijn remluchtsproeiers kleiner gemaakt van 2x190 naar 2x170 mm.
Kleiner betekend een hogere luchtsnelheid dus er word meer brandstof meegenomen.
Voor een rijker mengsel bij hogere toerentallen en een armer mengsel bij lagere toerentalen.
Zo is dit me uitgelegt.(Wat ik er nog van weet)
Dus schroom niet als je me kan verbeteren.
Greets
Andries
Vooral kwa koppel.
Ga ik weer een stap terug doen.
Want in feite heb ik nu het verbruik van een wilde nokkenstok.
Zonder dat de resultaten er echt naar zijn.
Omdat er dus eigenlijk een Spagetti uitlaat spruitstuk nodig is.
Omdat ie zijn uitlaatgassen niet kwijt kan.
En das weer een investering die ik nu niet doen.
Dus heb ik pas max koppel bij 4400 rpm.
En dan 107 nm.
Dat staat dus tegenover de std. nokkenas zorgt voor 110 nm bij 2500 rpm.
Dat verklaart dus in grote lijnen waarom mijn auto zich nu met schakelbak niet zo thuis voeld op de snelweg.
Want met 120 km/u bij 3200 rpm heeft ie net niet 100 nm koppel laat staan afdoende pk's aan de wielen.
En dat geeft niet voor een "gestroomlijndere" renault 5 van 845 kg maar voor een volvo 340 van 925 kg is het net even een ander verhaal.
Dat zorgt er voor dat ik em toch diep moet intrappen om em op 120 km/u te houden terwijl ie op 140 km/u veel minder aansporing nodig heeft.
Mijn grootste klus is dus nu om toch de nokkenas te vervangen door een std. exemplaar zonder de motor te demonteren uit de auto.
Dat is bij mij gelukkig mogelijk omdat mijn motor in de lengte gemonteerd is.
Het kost me aleen een koppakkingsetje van 18 euro en de kosten van het flensje van de nokkenas met de 2 bouten over laten persen.
Dus ik heb binnenkort een mooi renault sport nokkenasje te koop.
Die net 10.000 km heeft gedraaid in een admosferische motor.
Maar die wel gecombineert moet worden met een betere uitlaatspruitstuk.
Maar je hebt het natuurlijk met een R5 GTT standaard al beter kwa uitlaat voor mekaar dan een volvo
De carb. afstelling is geen probleem omdat freddie Cane aleen aanpassingen heeft moeten doen remluchtsproeiers.
Deze zijn aangepast op de "lichtere" brandstof die je tegenwoordig tankt in plaats van de oude fabrieks afstellingen van 15 jaar geleden.
Dit heeft volgen freddie te maken met toevoegingen in de brandstof waardoor het een lager soortelijke massa heeft.
Waardoor je dus met sportief rijden op een correct fabrieks CO kans hebt op een te arm mengsel op hogere toeren.
En zo zijn mijn remluchtsproeiers kleiner gemaakt van 2x190 naar 2x170 mm.
Kleiner betekend een hogere luchtsnelheid dus er word meer brandstof meegenomen.
Voor een rijker mengsel bij hogere toerentallen en een armer mengsel bij lagere toerentalen.
Zo is dit me uitgelegt.(Wat ik er nog van weet)
Dus schroom niet als je me kan verbeteren.
Greets
Andries
Dat hogere koppel bij hogere toerentallen zorgt wel voor hogere prestaties als je het maximum uit de auto wilt halen. Dat je vervolgens weer terug gaat naar de standaard situatie doet bij mij de vraag rijzen wtf je dit ding in eerste instantie hebt gebouwd?
Laatst gewijzigd door speedline op za 22 jan 2005 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Dat "hogere" koppel is dus juist wat tegenvalt met deze nokkenstok.
Bij Volvostal halen ze er 110 nm bij 2500 rpm uit.
Tegen over wat ie nu levert Max 107 nm bij 4610 rpm is dat een erg groot verschil.
En het is juist dat beetje meer koppel onderin wat ie nodig heeft.
Dus de conclusie is dat ie zeker meer kan leveren.
MAAAR!
Dan moet er dus weer kruiwagens met geld geschoven worden naar een spagettispruitstuk met naar achteren een grotere uitlaatdiameter van 50mm.
Geld wat ik dus niet meer heb en niet meer uitgeven wil.
Want alles moet special gemaakt worden.(Kan niet een Tepperblaadje open slaan.)
Wat nog niet zoveel geld kost maar wel tijd.(Dat laatste heb ik helaas te veel.)
Is het terugplaatsen van de orginele nokkenas.
Waardoor het verbruik dus weer van 1op11 (op zijn best) naar 1op 13 gaat.
En das voor een student theatertechniek beter te doen.
Wat ik df er mee ben opgeschoten?
1. Mooie nwe motor.(lagers enz.)
2. Mooie gebalanceerde motor.
3. mooie rooie motor.
4. mooie glimmende klepdeksel.
5. versterkte GTT tuimelaarsas
6 Mooie enz.
Ik kan zo wel door gaan
Het is voor mij ook een leer proces geweest.
Want in feite heeft het bedrijf die het draaiende gedeelte heeft op gebouwd me ook al een verkeerde nokkenas aangesmeerd.
Ik had er een moeten hebben met iets meer kleplift inplaats van zoveel klepoverlap.
nr.5500310
klepspeling 0.25mm 0.25mm
duratie [0.1mm+s] 245° 245°
duratie [1.0mm+s] 211° 211°
klep lift 8.15mm 8.15mm
nok lift 5.45mm 5.45mm
klep spreiding 109° 109° nokvolgers: O.E.M.
timing [1.0mm+s] -3/34° 35/-4° veerschotels: O.E.M.
lift in BDP 1.00mm 0.95mm klepveren: O.E.M.
informatie & belangrijke opmerkingen:
# FIA GN
Ach je mag er van denken wat je wilt.
Maar ik hoop dat mensen wat hebben aan dit topic.
Daarom post ik zonder toestanden ook de minder mooie kanten.
Respect is everything.
Greets.
Andries.
Bij Volvostal halen ze er 110 nm bij 2500 rpm uit.
Tegen over wat ie nu levert Max 107 nm bij 4610 rpm is dat een erg groot verschil.
En het is juist dat beetje meer koppel onderin wat ie nodig heeft.
Dus de conclusie is dat ie zeker meer kan leveren.
MAAAR!

Dan moet er dus weer kruiwagens met geld geschoven worden naar een spagettispruitstuk met naar achteren een grotere uitlaatdiameter van 50mm.
Geld wat ik dus niet meer heb en niet meer uitgeven wil.
Want alles moet special gemaakt worden.(Kan niet een Tepperblaadje open slaan.)
Wat nog niet zoveel geld kost maar wel tijd.(Dat laatste heb ik helaas te veel.)
Is het terugplaatsen van de orginele nokkenas.
Waardoor het verbruik dus weer van 1op11 (op zijn best) naar 1op 13 gaat.
En das voor een student theatertechniek beter te doen.
Wat ik df er mee ben opgeschoten?
1. Mooie nwe motor.(lagers enz.)
2. Mooie gebalanceerde motor.
3. mooie rooie motor.
4. mooie glimmende klepdeksel.
5. versterkte GTT tuimelaarsas
6 Mooie enz.
Ik kan zo wel door gaan
Het is voor mij ook een leer proces geweest.
Want in feite heeft het bedrijf die het draaiende gedeelte heeft op gebouwd me ook al een verkeerde nokkenas aangesmeerd.
Ik had er een moeten hebben met iets meer kleplift inplaats van zoveel klepoverlap.
nr.5500310
klepspeling 0.25mm 0.25mm
duratie [0.1mm+s] 245° 245°
duratie [1.0mm+s] 211° 211°
klep lift 8.15mm 8.15mm
nok lift 5.45mm 5.45mm
klep spreiding 109° 109° nokvolgers: O.E.M.
timing [1.0mm+s] -3/34° 35/-4° veerschotels: O.E.M.
lift in BDP 1.00mm 0.95mm klepveren: O.E.M.
informatie & belangrijke opmerkingen:
# FIA GN
Ach je mag er van denken wat je wilt.
Maar ik hoop dat mensen wat hebben aan dit topic.
Daarom post ik zonder toestanden ook de minder mooie kanten.
Respect is everything.
Greets.
Andries.
De marketing van K&N is toch wel erg goed dat iedereen de reclame bla blijft herhalen, terwijl in praktijk al lang bewezen is dat zonder de juiste voorwaarden er geen vermogenswinst uit een open luchtfilter te halen valt, het kost eerder vermogen door de hogere temp van de aangezogen lucht.
Echte vermogens winst en weinig geld gaan niet samen bij een natuurlijk beademde motor, een ander blok (2 liter uit een 360 ofzo) is de beste optie lijkt me.
Echte vermogens winst en weinig geld gaan niet samen bij een natuurlijk beademde motor, een ander blok (2 liter uit een 360 ofzo) is de beste optie lijkt me.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Hallo Allemaal even weer es een update.
Ik heb snel mijn reserve blkje opgebouwd met een gereviseerde kop.
En na wat carb. problemen te hebben opgelost loopt ie nu met 130-140 1op 13.
In de stad blijft ie zelfs met stevig trappen 1 op 10 draaien.
En nu moet ik er nog eens euro 98 in mieteren om te kijken of ie daar nog iets zuiniger van gaat lopen.
Maar het grootste verschil is toch wel het koppel.
Dat is echt veel beter nu.
Ook is voor mij de kogel door de kerk kwa opleiding.
Ik ga in September de opleiding Theatertechniek in Zwolle bij het Deltion colege doen.
Ook wou de gemeente mij 5 halve dagen per week laten schoffelen voor mijn uitkering.
Ik had een beter idee en dus heb ik nu met behoud van uitkering 3 dagen per week werk bij een geluidsverhuur bedrijf Showtrade in Assen.
Hier blijf ik tot september alvast ervaring op doen en elke eind van de middag bier drinken.
Ik hoop ook voor in het schoolseizoen hier een bijbaantje en stageplaats aan over te houden.
Kwa sleutelen ben ik tot zo ver ook bijna klaar.
De remdruk verdeler is alleen voor de APK aan vervanging toe.
Ook had een meevaller met mijn remmen.
Met remklauw zat vast en ik had een reviesie setje nodig.
Die vastzittende klauw heeft met die ferodo ds2500 blokken een gegroefde schijf mijn mooie velg zowat gemold.(Uren met commandant poetsen)
Maar een bedrijf had al 8 jaar 2 gloednieuwe klauwen van de prijs van een revisie setje liggen dus hoppa!
.
Ook werk een vriend van me nu net bij een kleinmetaal bedrijf.
Die onderandere de veerpootbruggen en de spagetti uitlaten van Tepper Autostyle maakt.
Dus ik ben van plan om samen met hem een veerpootbrug inmekaar te bakken.
En ik blaas mijn motor project weer nieuw leven in door er nu met een gewijzigde uitlaatspruitstuk en dikkere uitlaat naar achteren toe toch een Turbo motor van te maken.
Waarvan ik gebruik maak van het gebalanceerde volvo onderblok/volvo cill. kop met GTT kopppakking.
Die volvo onderblokken hebben al wel een geharde krukas.
Dat hebben ze van Daf in de jaren 70 overgenomen uit hun Daf 66 1300 marratons.
Ik wou het volvo spruitstuk gebruiken waar ik de carb.voerverwarming plus een pasplaat voor de solex 32/dis carb.
Ik kn heel netjes een elektrische benzine pomp in de tank bouwen en in de zekering is nog ruimte voor een extra relais.(Volvo360 2.0 i)
Een intercooler van een Opel Zafira Turbo diesel uit 2003 moet volgens deze Engels man zo 1 op 1 voorin passen.
http://www.volvo300mania.com/forum-uk/v ... 0-f648.htm
Ik heb ookal een oliekoelerset met termostaat.
Aleen nog zonder beugel een gepansende slangen.
Ook zal er een pijpje op de carterpan gelast moeten worden van de turboretourslang.
Bij Technotrans in Veendam kunnen ze een andere cardan bouwen met kruiskoppeling die een heel stuk sterker is dan die van aluminium van nu.
Aleen had ik een vraag over de turbo.
Aan die van de T2 voor de GTT zit aan de uitlaat kant een wat rare bocht.
En als ik daar eenpijp op zet kom ik toch op een vrij krappe bocht.
Kan ik die vacuum doosjes die de wastegate regelen niet gewoon overzetten op een T3 van een Volvo 1.7i turbo.
Deze zit namelijk veel mooier inmekaar voor mijn in de lengte geplaatste motor.
Of past er een ander slakken huis met mooiere aansluitingen op die T2?
zeg nobel.
Ik heb wel een universele pasplaat van pipercross voor je.
Hoef ik geen vermogen voor te hebben.
15 eurie
Dan hoef je heb aleen nog pas te maken een zo'n pipercrossje te bestellen.
En het slangetje van de carterventilatie met een klein filtertje uit te rusten.
lijkt dat niet wat?
Greets
Andries.
Ik heb snel mijn reserve blkje opgebouwd met een gereviseerde kop.
En na wat carb. problemen te hebben opgelost loopt ie nu met 130-140 1op 13.
In de stad blijft ie zelfs met stevig trappen 1 op 10 draaien.
En nu moet ik er nog eens euro 98 in mieteren om te kijken of ie daar nog iets zuiniger van gaat lopen.
Maar het grootste verschil is toch wel het koppel.
Dat is echt veel beter nu.
Ook is voor mij de kogel door de kerk kwa opleiding.
Ik ga in September de opleiding Theatertechniek in Zwolle bij het Deltion colege doen.
Ook wou de gemeente mij 5 halve dagen per week laten schoffelen voor mijn uitkering.

Ik had een beter idee en dus heb ik nu met behoud van uitkering 3 dagen per week werk bij een geluidsverhuur bedrijf Showtrade in Assen.
Hier blijf ik tot september alvast ervaring op doen en elke eind van de middag bier drinken.


Ik hoop ook voor in het schoolseizoen hier een bijbaantje en stageplaats aan over te houden.
Kwa sleutelen ben ik tot zo ver ook bijna klaar.
De remdruk verdeler is alleen voor de APK aan vervanging toe.
Ook had een meevaller met mijn remmen.
Met remklauw zat vast en ik had een reviesie setje nodig.
Die vastzittende klauw heeft met die ferodo ds2500 blokken een gegroefde schijf mijn mooie velg zowat gemold.(Uren met commandant poetsen)
Maar een bedrijf had al 8 jaar 2 gloednieuwe klauwen van de prijs van een revisie setje liggen dus hoppa!

Ook werk een vriend van me nu net bij een kleinmetaal bedrijf.
Die onderandere de veerpootbruggen en de spagetti uitlaten van Tepper Autostyle maakt.
Dus ik ben van plan om samen met hem een veerpootbrug inmekaar te bakken.
En ik blaas mijn motor project weer nieuw leven in door er nu met een gewijzigde uitlaatspruitstuk en dikkere uitlaat naar achteren toe toch een Turbo motor van te maken.
Waarvan ik gebruik maak van het gebalanceerde volvo onderblok/volvo cill. kop met GTT kopppakking.
Die volvo onderblokken hebben al wel een geharde krukas.
Dat hebben ze van Daf in de jaren 70 overgenomen uit hun Daf 66 1300 marratons.
Ik wou het volvo spruitstuk gebruiken waar ik de carb.voerverwarming plus een pasplaat voor de solex 32/dis carb.
Ik kn heel netjes een elektrische benzine pomp in de tank bouwen en in de zekering is nog ruimte voor een extra relais.(Volvo360 2.0 i)
Een intercooler van een Opel Zafira Turbo diesel uit 2003 moet volgens deze Engels man zo 1 op 1 voorin passen.
http://www.volvo300mania.com/forum-uk/v ... 0-f648.htm
Ik heb ookal een oliekoelerset met termostaat.
Aleen nog zonder beugel een gepansende slangen.
Ook zal er een pijpje op de carterpan gelast moeten worden van de turboretourslang.
Bij Technotrans in Veendam kunnen ze een andere cardan bouwen met kruiskoppeling die een heel stuk sterker is dan die van aluminium van nu.
Aleen had ik een vraag over de turbo.
Aan die van de T2 voor de GTT zit aan de uitlaat kant een wat rare bocht.
En als ik daar eenpijp op zet kom ik toch op een vrij krappe bocht.
Kan ik die vacuum doosjes die de wastegate regelen niet gewoon overzetten op een T3 van een Volvo 1.7i turbo.
Deze zit namelijk veel mooier inmekaar voor mijn in de lengte geplaatste motor.
Of past er een ander slakken huis met mooiere aansluitingen op die T2?
zeg nobel.
Ik heb wel een universele pasplaat van pipercross voor je.
Hoef ik geen vermogen voor te hebben.
15 eurie
Dan hoef je heb aleen nog pas te maken een zo'n pipercrossje te bestellen.
En het slangetje van de carterventilatie met een klein filtertje uit te rusten.
lijkt dat niet wat?

Greets
Andries.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Oh
.
Dat heeft een 480 turbo eigenaar me wijsgemaakt.
Dus in feite heb je me dan ook al antwoord gegeven of die wastegate vacuum potjes over te zetten zijn.
Maar dan kun je dus ook het uitl. slakkenhuis van de volvo turbo op een fase 1 oliegekoelde turbo overzetten.
Wat het nog wat simpler maakt zonder die extra koelvloeistof leidingen.
Bedankt
.
Andries

Dat heeft een 480 turbo eigenaar me wijsgemaakt.
Dus in feite heb je me dan ook al antwoord gegeven of die wastegate vacuum potjes over te zetten zijn.
Maar dan kun je dus ook het uitl. slakkenhuis van de volvo turbo op een fase 1 oliegekoelde turbo overzetten.
Wat het nog wat simpler maakt zonder die extra koelvloeistof leidingen.
Bedankt

Andries