Hallo.
Een tijd geleden heb ik een 2e hands dumpvalve gekocht. Hierbij zat geen instructieboekje o.i.d. meer. Heeft iemand een omschrijving / foto van hoe ik de dumpvalve (op een gt turbo) moet aansluiten?
Heb al eens zitten zoeken hier op het forum maar kon zo snel niks vinden, vandaar.
Alvast bedankt!
Aansluiten van dumpvalve
T-stuk plaatsen in de slang van carb naar intercooler, "retour" slangetje aansluiten op de vacuumslang naar de ontsteking.
Kind ken de was doen.
Lijkt me stug dat je niks kon vinden met de search, maar goed als je dumpvalve intikt heb je iig wel wat te lezen
Kind ken de was doen.

Lijkt me stug dat je niks kon vinden met de search, maar goed als je dumpvalve intikt heb je iig wel wat te lezen

Immer wieder die verdammte Holländer
Yo bedankt Ray-Ray- schreef:T-stuk plaatsen in de slang van carb naar intercooler, "retour" slangetje aansluiten op de vacuumslang naar de ontsteking.
Kind ken de was doen.
Lijkt me stug dat je niks kon vinden met de search, maar goed als je dumpvalve intikt heb je iig wel wat te lezen


Ik heb hier een open Bailey Dumpvale Twinpiston (DV36si) en een Fittingkit (FK10)
Volgens de toegvoegde handleiding zou ik ergens een originele Bosch dumpvalve met erop 3 aansluitingen zijn die ik eerst zou moeten verwijderen, maar waar kan ik deze dan vinden?
Waar kan ik het beste de dumpvalve plaatsen en wie kan mij uitleggen hoe ik hem het beste kan aansluiten? Plaatsing van de dumpvalve was toch ook belangrijk?
Nu heb ik wat topics en internet artikelen gelezen en daar las ik dat ik 2 t-stukken nodig heb? 1 Voor de dumpvalve op de slang naar de Intercooler en 1 voor de vacuum Ik dacht dat als ik een fittingkit had dat dat alles was wat ik nodig had? Is er toevallig iemand hier op het forum die aan die T-stukken kan komen of zelf kan maken?
Kreeg er alleen een silicone slangetje bij, waarschijnlijk voor het vaccuum en een slangeklem + extra zuiger vormig ding?
Ik heb wat foto's ter verduidelijking:
Schema van mijn Intercooler:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... COOLER.jpg[/img]
Fotojes van de Intercooler:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... OLER00.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... OLER01.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... OLER02.jpg[/img]
Fotojes van de Open Bailey Dumpvalve DV36si:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_01.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_02.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_03.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_04.jpg[/img]
Fotojes van de fittingkit FK10:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... KIT_00.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... KIT_01.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... KIT_02.jpg[/img]
Ik verwacht er geen grote vermogenswinst mee, maar het leek me wel een keer leuk om er een op mn Volvo te hebben
Greetzz DAW
Volgens de toegvoegde handleiding zou ik ergens een originele Bosch dumpvalve met erop 3 aansluitingen zijn die ik eerst zou moeten verwijderen, maar waar kan ik deze dan vinden?
Waar kan ik het beste de dumpvalve plaatsen en wie kan mij uitleggen hoe ik hem het beste kan aansluiten? Plaatsing van de dumpvalve was toch ook belangrijk?
Nu heb ik wat topics en internet artikelen gelezen en daar las ik dat ik 2 t-stukken nodig heb? 1 Voor de dumpvalve op de slang naar de Intercooler en 1 voor de vacuum Ik dacht dat als ik een fittingkit had dat dat alles was wat ik nodig had? Is er toevallig iemand hier op het forum die aan die T-stukken kan komen of zelf kan maken?
Kreeg er alleen een silicone slangetje bij, waarschijnlijk voor het vaccuum en een slangeklem + extra zuiger vormig ding?
Ik heb wat foto's ter verduidelijking:
Schema van mijn Intercooler:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... COOLER.jpg[/img]
Fotojes van de Intercooler:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... OLER00.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... OLER01.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... OLER02.jpg[/img]
Fotojes van de Open Bailey Dumpvalve DV36si:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_01.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_02.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_03.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... 6SI_04.jpg[/img]
Fotojes van de fittingkit FK10:
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... KIT_00.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... KIT_01.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/dawtuning/PICS/ ... KIT_02.jpg[/img]
Ik verwacht er geen grote vermogenswinst mee, maar het leek me wel een keer leuk om er een op mn Volvo te hebben

Greetzz DAW
Waarschijnlijk heb ik een kitje als deze nodig?:
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... T/fmfk.jpg[/img]
Greetzz DAW
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... T/fmfk.jpg[/img]
Greetzz DAW
Om je goeie humeur ff te verzieken: bij een motor met een luchtmassameter, zoals deze volvo, kan je beter geen open dumpvalve gebruiken, in principe levert dit problemen op. Ik weet niet of je deze nog af kan stellen, of er een zwaardere veer in kan zetten, als ie zoveel voorspanning op staat dat de dumpvalve stationair dicht is, valt er misschien mee te leven, maar ideal is 't niet.
rev it like a rental
Ik weet niet wat een luchtmassameter is, maar dat zit op een GT niet ?!?!
Ik heb een dumpvalve op mijn GTtje en merk dat hij stationair open staat. Maw de lucht komt niet meer door het luchtfilter. Is dat een probleem ? Zo ja enig idee wat ik er aan kan doen.
Ik heb een dumpvalve op mijn GTtje en merk dat hij stationair open staat. Maw de lucht komt niet meer door het luchtfilter. Is dat een probleem ? Zo ja enig idee wat ik er aan kan doen.