Ben sinds kort nieuw hier en heb al nuttige dingen van het forum kunnen halen (elec. ramen en cv zitten er nu in)
Maar ik kan nog niet helemaal duidelijk krijgen waarom mijn gtx naar benzine stinkt als ik hem wegzet na het rijden. Is het puur omdat de voetplaat mogelijk krom is of omdat ik 95 tank?? (weet wel dat er geen bezine lek is en ik mijn renault dealer benzinepomp er uit moet gooien want die retour op de pomp is knap klote, bezine loopt terug naar tank lijkt het)
Dat naar benzine stinken krijg je er nooit helemaal uit.
Waarschijnlijk is inderdaad de voet van de carburateur krom. Even (laten) vlakken en met nieuwe pakkingen weer monteren. Maar dat heeft niks met de benzinelucht te maken, hiervan loopt hij onregelmatig.
De lucht ontstaat door de ventilatie van de vlotterkamer. Met gasgeven wordt deze afgesloten, maar in stilstand kan daar benzine door verdampen. Je kan er evt. een slangetje op monteren en deze naar de wielkuip oid leiden. Dat is een oplossing die in het Haynes-boek staat. Dat lost het probleem niet op, maar je ruikt het tenminste niet meer in de auto.
Martijn *Baccara* schreef:Dat naar benzine stinken krijg je er nooit helemaal uit.
Waarschijnlijk is inderdaad de voet van de carburateur krom. Even (laten) vlakken en met nieuwe pakkingen weer monteren. Maar dat heeft niks met de benzinelucht te maken, hiervan loopt hij onregelmatig.
De lucht ontstaat door de ventilatie van de vlotterkamer. Met gasgeven wordt deze afgesloten, maar in stilstand kan daar benzine door verdampen. Je kan er evt. een slangetje op monteren en deze naar de wielkuip oid leiden. Dat is een oplossing die in het Haynes-boek staat. Dat lost het probleem niet op, maar je ruikt het tenminste niet meer in de auto.
Ok, Thnx Martijn. Heb haynesboek besteld kortgeleden dus zal eens kijken. Maar hij loopt idd soms slecht dus dan moet ik maar eens tijd nemen om de carb. te bekijken. (kan ik mijn pa ook vertellen dat het niet schadelijk is want hij zeurt altijd over die lucht )
Martijn *Baccara* schreef:Dat naar benzine stinken krijg je er nooit helemaal uit.
hmm, ik heb ook last van een naar benzine stinkende GTX. Alleen de mijne heeft het injectieblok, heeft dit blok ook een vlotterkamer waar een slangetje op aangesloten kan worden?
Moet kunnen headlong, gaat toch ook om de GTX. Heb er wel eens een op de sloop zien staan met injectie. Was me nog iets teveel werk nu, maar misschien..... komt er een tijd dat ik tijd over heb (als ik een baan heb en geld )
Benzineslangen onder de motorkap zijn (hopelijk) altijd rubberen slangen. Behoorlijk dik en stug, ongeveer 13 mm. Qua uiterlijk zien ze eruit als de dikke slangen van het koelsysteem, maar dan dunner.
Ze lopen aan de passagierszijde langs het schutbord omhoog, net naast de wielkuip. Vanaf daar lopen ze naar het inlaatspruitstuk.
Martijn *Baccara* schreef:
Zeg martijn, weet je soms ook te vertellen welk hoofdstuk/bladzijde die oplossing staat, nog niet gevonden in het boek.