Zit met een klein probleempje met mijn 19.
Als ik optrek ( bv na een stoplicht ) en ik geef gas, duurt het soms 1 a 2 sec voordat ik de motor pas echt hoor gaan draaien en hij vooruit gaat.
In die 1 a 2 sec pruttelt hij wat.
Tevens als de motor koud is ( als hij een nacht stil heeft gestaan ) tegenwoordig ook na 4 uurtjes met 0 graden....
Als ik dan ga rijden en ik rij +/- 20km/u dan valt hij ineens stil, na die 1 a 2 sec pakt hij het weer op en valt daarna soms weer weg. Ik geef gewoon gas maar hij gaat dan niet meer vooruit. ( volgensmij vallen de toeren ook weg ) maar de motor valt niet uit.
Ik weet niet of het een relatier er mee kan hebben,
Maar sinds kort wordt de 19 af en toe snel warm.
Zou niet kunnen met dit weer toch ?
Iemand een iedee ?
Inhouden/Pruttelen 19
-
ik ben geen auto exper hoor maare loopt ie ook een beetje te schokken/ stuiteren enzo tijdens het optrekken?
Is het een 1.8 16v?
Als je bedoelt dat je motor af en toe inhoud ook bij stationair lopen ineens naar de 4a500 toeren gaat en daarna weer omhoog schiet is het misschien je stappenmotor? Zijn meerdere topics over ff zoeken.
Als je bedoelt dat je motor af en toe inhoud ook bij stationair lopen ineens naar de 4a500 toeren gaat en daarna weer omhoog schiet is het misschien je stappenmotor? Zijn meerdere topics over ff zoeken.
-
- Contacteer:
Klinkt gewoon als een verdelerkap of evt bougie-
kabels. Omdat je ook zegt na lang stilstaan ed.
Staat me iets van bij dat die dingen na een rit
warm zijn en als die afkoelen krijg je vocht wat
erop neerslaat. Dat denk ik in 1ste instantie. Je
kunt ff proberen door de kabels en kap nat te spuiten
met een plantenspuit en dan kijken of je wat ziet
vonken of dat de motor hierop reageerd. Maakt dit niets uit check dan ff of er evt water in je bougie-
gaten is gelopen, wil ook nog wel eens dezelfde
problemen geven...
Grtzz Tony

kabels. Omdat je ook zegt na lang stilstaan ed.
Staat me iets van bij dat die dingen na een rit
warm zijn en als die afkoelen krijg je vocht wat
erop neerslaat. Dat denk ik in 1ste instantie. Je
kunt ff proberen door de kabels en kap nat te spuiten
met een plantenspuit en dan kijken of je wat ziet
vonken of dat de motor hierop reageerd. Maakt dit niets uit check dan ff of er evt water in je bougie-
gaten is gelopen, wil ook nog wel eens dezelfde
problemen geven...
Grtzz Tony

-
kan ook de centrale benzine toevoer boven je gasklep zijn, zit namelijk met t zelfde probleem, motor houdt in als je net schakelt of stopt er op de snelweg heel even mee. Ik denk niet dat t de ontsteking is want als die uitvalt gaan er meteen allemaal lampjes op je dashboard branden.