Ashoes lijmen, welke lijm/kit?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Weet iemand van de hobbyisten :wink: hier met welke lijm of kit ik een klein gaatje in de ashoes kan lijmen? Ik weet dat er lijm te krijgen is die met het rubber vulcaniseert ofzoiets. Met die zwarte autokit (huis/tuin/boot spul) lukte het in elk geval helemaal niet. En mocht iemand het met een fietsenband-plak-setje proberen...dat werkt ook niet :p ben ik zojuist achtergekomen |:
-PAZ-
Über-Spammer

op men werk gebeurt het ook wel eens dat we een as hoes kitten voor nood, we gebruiken dan een gewone kit, nix speciaals of vulcaniserent wor. maar ik zou toch aan raden om de as hoes te vervangen, want kitten is maar een tijdelijke oplossing
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik (Schepjes)
Contacteer:

bedoel je met dat huistuin en keuke spul ruitekit? :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

en zo'n ashoes kost ook weinig
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MarcoG
Contacteer:

ja dat billige spul wat ze ook in de autohandeltjes verkopen...nix speciaals, dat trek je er zo weer af, als het er al niet vanzelf af is geslingerd.
Maar er zitten ook plekken op mijn ashoes die gelijmd zijn, lijkt wel alsof dat goedje versmolten is met de ashoes (Y), reken maar dat dat nooit meer los gaat.
MarcoG
Contacteer:

zo'n ashoes kost niet veel nee...daar is het zeker ook niet om te doen. Maar dan moet ik die as demonteren, en even een druppie lijm erop is minder werk dan de hele as demonteren. (rechter as by the way)
-Ray-
Contacteer:

schei uit man, wiel draf, veerpoot loshalen aan de onderkant, centrale moer los, splitpennetje eruit slaan en los is ie.

hoessie vervangen en klaar.

omgekeerde volgorde weer monteren. klinkt simpel hè :)
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

is ook simpel, en dan is het gewoon weer goed, gelijk nieuw vet erin en gaan :). is gewoon beter, en dan zit je ook niet meer met al die zooi aan je veerpoot en velg.
R5GTT. Drive it like you stole it
MarcoG
Contacteer:

't spat nu op mijn kat...ruikt niet fris :X
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:schei uit man, wiel draf, veerpoot loshalen aan de onderkant, centrale moer los, splitpennetje eruit slaan en los is ie.

hoessie vervangen en klaar.

omgekeerde volgorde weer monteren. klinkt simpel hè :)
Versnellingsbak olie aflaten, homokineet loskrijgen, bak weer bijvullen. Omslachtig klusje vaak. Maargoed, hij heeft mazzel, hij moet de andere kant.

[img]http://www.makra.de/ProdPic/202-78.jpg[/img]

Voor te kitten, vooral kleine gaatjes, niet lang hellen, wat vet erin en dichtkitten. Ook goed voor de apk, en deze kit heeft zich al bewezen :) Maar er zijn vast ook andere merken.
http://www.makra.de/wg04/10394.htm
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Oh ja marco, dit IS die kit ;)
Patrick L.

vervangen die hoes, de rechter as heb je toch zo eruit man. als je gaat lijmen/kitten is die geheid binnen een week weer gescheurd.
Riël
Über-Spammer

Nee, is niet zo.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

bezuinigen op zo'n dingen is niks .effe as eronderuit en fixen met een nieuwe hoes plakken en kitten doe je in de badkamer niet aan je auto.behalve als het tijdelijk is voor apk maar erna toch vervangen die hap.
Patrick L.

aangezien marco zelf al aangeeft dat er al meer geplakt/gekit is aan die ashoes kun je niet ontkennen dan dat het beter is die hoes te vervangen.
en als het em teveel werk is om die ashoes te vervangen is het mischien te overwegen om een universele ashoes eroverheen te doen, die schijn je toch ook te hebben?
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Joh effe werk maar dan heb je wel een nieuwe .en die universele zijn inderdaad erg handig als je echt snel wilt zijn :)
Riël
Über-Spammer

Een scheur van 5 cm ga je niet kitten. Maar marco had eerst last van een gaatje, waar vet uitspetterde. Die kit die erop zit gaat er echt niet meer vanaf, in mijn ogen hoef je echt niet te lopen kutten met een ashoes. Maargoed, na 10 gaatjes en scheuren en meer kit dan hoes mag ie wel vervangen, maar snappen jullie mijn punt? :)
Patrick L.

ja ik snap em, jij ben eigenwijs :wink: :D
MarcoG
Contacteer:

ik ben ook eigenwijs :wink:
zal eens kieken qua tijd en weer en anders komt er inderdaad een nieuwe hoes op.

Ik denk dat ik met slijpen met flex en staalborstel dat kleine gaatje heb gemaakt (wegspattend staal-haartje richting hoes)... :evil:

bedankt voor de "kitt" :wink:
Plaats reactie