verlaging renault twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
twingoboy20

Hoi allemaal.

Ik heb de orginele vering van de auto door.
Nu ben ik gaar rondvragen voor nieuwe veren
maar die kosten 88 euro bruto ex per stuk.
Nu heb ik bij autostyle veren gezied die kosten 145 euro voor 2 stuks.
Met deze vering komt de auto 40 mm lager te liggen en nu ik toch de vering moet vervangen kan ik beter direct verlagingsveren er onder zetten.
Nu was mijn vraag ik heb 14 inch velgen onder
de twingo liggen en nu wou ik weten of ik dan die vering er onderkan monteren en of ik dan nog ruimte overhou tussen de band en wielkuip.

Alvast bedankt.

Groetjes jeffrey
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zou persoonlijk voor Apex-veren (30mm) gaan. Die heb ik ook gemonteerd onder de Twingo van m'n zusje en ze bevallen prima. Bovendien zijn ze goedkoper dan de Autostyle-veren. Linkje: http://www.stroevemotorsport.nl/product ... l/apex.htm

Nu je eigenlijke vraag :wink: :
Als het nu bij flink inveren niet aanloopt, mag je er vanuit gaan dat het ook met verlaging wel goed zal gaan.

30mm verlaging ziet er zo uit:
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... CF0016.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ik zou zelf voor 30-40mm verlaging gaan als ik jou was. Beter als je meteen een hele set inclusief schokdempers koopt, maar dat is weer prijziger (rond de 450-500 euro incl montage).

Daarintegen, als je auto al een tijdje met gewone schokdempers (vanaf 1993 bijvoorbeeld) rijd en je hem nu gaat verlagen met alleen veren, let dan op dat je dempers snel(ler) slijten. Ze slijten zowiezo sneller (als je lager gaat dan 40mm) maar dat moet je maar voor lief nemen (Y)
* Stefan T-SPORT *
-jacco-
Über-Spammer

Ik denk ook dat een mm of 30/40 meer als genoeg is (Y)

Mijne is dan wel 50mm verlaagd, maar dat went vanzelf :D

Ik heb vrij brede bandjes voor een Twingo (194/45/13) en bij mij loopt het
alleen aan (hobbels/drempels) bij zware belading of met een mannetje of 4/5 derin :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:Ik denk ook dat een mm of 30/40 meer als genoeg is (Y)

Mijne is dan wel 50mm verlaagd, maar dat went vanzelf :D

Ik heb vrij brede bandjes voor een Twingo (194/45/13) en bij mij loopt het
alleen aan (hobbels/drempels) bij zware belading of met een mannetje of 4/5 derin :D
Ach man jij hebt m asociaal laag liggen :p :worship:
twingoboy20

He allemaal.

Bedankt voor jullie reactie maar ik heb hem inmiddels
verlaagt met 40 mm,ik moet zeggen ziet er best wel kicks uit haha,alleen het enige nadeel is
da als ik over een drempel rij dat de cd speler
er mee stopt maar ja ook daar vind ik wel wat op.

Ik zal wel eens een foto maken.

Groetjes jeffrey
-jacco-
Über-Spammer

twingoboy20 schreef:He allemaal.

Bedankt voor jullie reactie maar ik heb hem inmiddels
verlaagt met 40 mm,ik moet zeggen ziet er best wel kicks uit haha,alleen het enige nadeel is
da als ik over een drempel rij dat de cd speler
er mee stopt maar ja ook daar vind ik wel wat op.

Ik zal wel eens een foto maken.

Groetjes jeffrey
Nice (Y)

Wat voor merk radio heb je?
Er schijnen namelijk sowieso een aantal merken moeite te hebben, met de schuine stand van de radio...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

vaak ligt het niet aan het merk, maar toch aan hoe duur die was, ik heb nl een duurder Pioneer, die stopt(bijna) nooit, terwijl de goedkopere Pioneers er weer gevoeliger(heb ik me laten vertellen), ik had hiervoor een goedkopere JVC die stopt om de haverklap (N)
-jacco-
Über-Spammer

Wisselaar :D

Nergens last van :lol: :p
twingoboy20

Nou ik heb een jvc van tegen de 300 euro met 45 sec anti shock maar daar merkik helemaal niets van.
Ik denk dat ik met de radio terug ga.
Als ik namelijk op de radio op vooruit spoelen druk gaat hij wel eens uit of het beeldscherm blijft stil staan.
Maar ja ik kijk het nog een weekje aan en als het zo blijft dan ga ik terug.
Maar allemaal bedankt voor jullie reactieŽs
Het rijdt in ieder geval super in de bochten en zo in het algemeen ook haha (Y) .

Mzzl allemaal

Jeffrey
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

twingoboy20 schreef:Nou ik heb een jvc van tegen de 300 euro met 45 sec anti shock maar daar merkik helemaal niets van.
Ik denk dat ik met de radio terug ga.
Als ik namelijk op de radio op vooruit spoelen druk gaat hij wel eens uit of het beeldscherm blijft stil staan.
Maar ja ik kijk het nog een weekje aan en als het zo blijft dan ga ik terug.
Maar allemaal bedankt voor jullie reactieŽs
Het rijdt in ieder geval super in de bochten en zo in het algemeen ook haha (Y) .

Mzzl allemaal

Jeffrey
Ik heb hiervoor ook een JVC gehad, was dus wel een goedkoper model, rond de 150 euro, ben er toen mee terug gegaan, ik was er niet tevreden over, en mocht iets anders uitzoeken, toen heb ik een overjarig Pioneer model DEH-P6400R gekocht, perfect ding (Y)

Bijna geen last van overslaan, alleen als er plots een diepere kuil/hobbel komt.
twingo from hell

ik heb een sony steken en vooraan gaan de schokdempers niet meer in ,dus vooraan geen vering achteraan wel een heel klein beetje maar ook praktish niks
en als ik men originele velgen en banden zitten heb dan slaat ie nooit over als de bredere velgjes steken dan slaat ie wel over komt wss door het laag profiel, en mijn radio beschikt niet over anti shok

ps :jacco heb je een close up foto van je bandjes op velg? ik heb nl 175/50/13 zitten op een 7 en een 8 j breed en ik vind ze niet mooi bol getrokken maar naar het schijnt gaat de 195 wel beter bol staan omdat ie maar 45%hoogte heeft ipv 50 :foto: :foto:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

twingo from hell schreef:ik heb een sony steken en vooraan gaan de schokdempers niet meer in ,dus vooraan geen vering achteraan wel een heel klein beetje maar ook praktish niks
en als ik men originele velgen en banden zitten heb dan slaat ie nooit over als de bredere velgjes steken dan slaat ie wel over komt wss door het laag profiel, en mijn radio beschikt niet over anti shok

ps :jacco heb je een close up foto van je bandjes op velg? ik heb nl 175/50/13 zitten op een 7 en een 8 j breed en ik vind ze niet mooi bol getrokken maar naar het schijnt gaat de 195 wel beter bol staan omdat ie maar 45%hoogte heeft ipv 50 :foto: :foto:
Maar 50% van 175 of 45% van 195 is toch gelijk aan elkaar?? En dan moet op een 7J of 8J velg de band toch veel boller lopen met die 175ers??

Toevallig :p heb ik nog wel een goede foto, hier kan je het redelijk duidelijk op zien, ik vind ze in het echt niet mega bol lopen en volgens mij lopen jou banden boller.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Dsc01719.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Twingo_Jacco_14.jpg[/img]
-jacco-
Über-Spammer

Das nog es makkelijk :D

Anderen die vragen voor mij beantwoorden (Y) ;)

En idd:
50% * 175 = 87,50
45% * 195 = 87,75

Scheelt maar bar weinig dus :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:Das nog es makkelijk :D

Anderen die vragen voor mij beantwoorden (Y) ;)

En idd:
50% * 175 = 87,50
45% * 195 = 87,75

Scheelt maar bar weinig dus :D
Ja, sorry, zat toevallig ff op het forum dus dacht, doe ik wel ff replayen, maar ik heb het toch goed dat als ik zeg dat een 175er band bij een 7 of 8j velg verder bol wordt getrokken dan bij een 195er band op een 7 of 8j velg??
-jacco-
Über-Spammer

No problemo :D (Y)

Ik weet het fijne er ook niet van, maar...

Als ik het zo bekijk zeg ik: Mijne loopt boller...
De andere foto zou eigenlijk op dezelfde manier genomen moeten zijn om uitsluitsel te geven...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:No problemo :D (Y)

Ik weet het fijne er ook niet van, maar...

Als ik het zo bekijk zeg ik: Mijne loopt boller...
De andere foto zou eigenlijk op dezelfde manier genomen moeten zijn om uitsluitsel te geven...
Nou dan moet er binnenkort maar een mini-Twingo meeting worden gehouden :p Dan kun je het in het echt zien :)
-jacco-
Über-Spammer

Das altijd een goed idee...
Alleen niet WEER in Bodegraven... ;)

Die drempels vind mn Twingo echt niet leuk :p
roeland twingo
Contacteer:

heb een schroefset liggen van H&R die gaat er zaterdag onder, zal tzt ff foto's posten.
Twingo te koop!!!!
Stefan T-SPORT
Contacteer:

roeland twingo schreef:heb een schroefset liggen van H&R die gaat er zaterdag onder, zal tzt ff foto's posten.
Is dat die van Marktplaats? Is al een keer van eigenaar verwisseld (2e x op marktplaats). Maar schroefsetje is zeker top! :worship:
* Stefan T-SPORT *
roeland twingo
Contacteer:

Stefan T-SPORT schreef:
roeland twingo schreef:heb een schroefset liggen van H&R die gaat er zaterdag onder, zal tzt ff foto's posten.
Is dat die van Marktplaats? Is al een keer van eigenaar verwisseld (2e x op marktplaats). Maar schroefsetje is zeker top! :worship:
nee is zelfde eigenaar. kon ze voor die prijs niet laten liggen. dikke korting....hehehe
Twingo te koop!!!!
Plaats reactie