die dingen zijn idd super. Ik heb er een overgehouden aan mijn stage en heb er al vaak plezier van gehad. En duurder zijn ze idd ook, maar goed gereedschap is zowieso duur
idd ckers een goede tang die heb ik ook hier in men collectie zitten maar gebruik hem weinig. Soldeer liever kan beter tegen mechanisch trillen ff solderen stukkie krimpkous erom een klaar is kees :d
Eric,waarom wil je de spanning eigenlijk van de aansteker afhalen?Ik neem aan dat je de mute draad ook aan wilt sluiten,en dan moet je toch echt achter je radio zijn.Het is toch wel erg fijn bellen als de radio op mute staat.Je kunt natuurlijk ook handmatig het volume zachter zetten,maar daar heb je toch geen carkit voor gekocht?
Tom schreef:tuurlijk mag dat wel (ik kom misschien een beetje bot over maar van mij mag je alles vragen). Al laat je heel je auto in kool veranderen..... Ik vind het alleen soms gek dat mensen alles het liefst zelf willen doen (goede instelling overigens), maar dan niet net effe verder willen gaan door zelf te meten. Punt 1, je weet 100% zeker dat het dan goed gebeurd. Punt 2, de volgende keer lukt het je misschien zonder topic.
Erik Olijnsma schreef:Als je de draden aansluit, gebruik alsjeblieft niet kroonsteentjes en scotch-locks. die laatste zijn die blauwe knijpverbinders.
sander o schreef:Eric,waarom wil je de spanning eigenlijk van de aansteker afhalen?Ik neem aan dat je de mute draad ook aan wilt sluiten,en dan moet je toch echt achter je radio zijn.Het is toch wel erg fijn bellen als de radio op mute staat.
Nou er zit op de standaard Renautl radio geen mute. Maar ik ga op meerder advies het van achter de radio af halen. Ook omdat daar een geschakelde en een constante stroom zit en achter de sig aansteker niet).
Bedankt voor jullie tips. Hiermee moet het wel lukken! Nu nog die radio uit het middenconsole krijgen. En 'sleuteltjes' krijg je er niet bij geleverd. Met ijzeren sate prikkers werkt het niet.
heb je die U-beugel niet, dan werkt het ook met 4 (ik geloof) boortjes 4. maar kan ook boortje 3 zijn.
Gewoon even zoeken welke maat erin kan en dan die 4x dus in elk gat 1.
Beide kanten naar de buiten drukken en direct aantrekken.
heb je m er zo uit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Weet je echt zeker dat er geen mute achter de radio zit,ik meen dat het de draad is naast de rode in het stekkerblok.Maar dat kun je natuurlijk altijd even meten,er komt een spanning op die draad te staan(hoeveel weet ik zo even niet),maar niet in de war raken met constante en geschakelde plus he(rood en geel).Als je de draad hebt gevonden,en je houd deze tegen massa aan,dan moet het geluid uitgaan,dan weet je het zeker.
succes.
Erik Olijnsma schreef:Die radio heb je er zo uit. Zelfde systeem als philips, dus met een U-beugel. heb je die U-beugel niet, dan werkt het ook met 4 (ik geloof) boortjes 4. maar kan ook boortje 3 zijn.
Gewoon even zoeken welke maat erin kan en dan die 4x dus in elk gat 1. Beide kanten naar de buiten drukken en direct aantrekken.
Ik ga het proberen.
sander o schreef:Weet je echt zeker dat er geen mute achter de radio zit,ik meen dat het de draad is naast de rode in het stekkerblok.Maar dat kun je natuurlijk altijd even meten,er komt een spanning op die draad te staan(hoeveel weet ik zo even niet),maar niet in de war raken met constante en geschakelde plus he(rood en geel).Als je de draad hebt gevonden,en je houd deze tegen massa aan,dan moet het geluid uitgaan,dan weet je het zeker.
succes.