bandenspanning
-
Ik heb 'n Scenic bj. 04 met bandenspanningcontrolle in het dashboard. Nu geeft deze aan dat ik de bandenspanning moet corigeren, echter geeft niet of ik moet verhogen of verlagen en wat de spanning moet zijn. Ik heb al 'n paar keer de spanning verhoogd zonder resutaat. Hoe krijg ik de juiste spanning volgens het display. groetjes
-
- Moderator
- Car: MB
niet zo slim om zonder na te denken de spanning te verhogen. Het systeem is een waarschuwingssysteem (wanneer er een lampje gaat branden voor een onderhoudsbeurt dan geeft het display ook niet aan welke renault dealer je moet bellen voor een afspraak) dus wanneer de bestuurder weet hoeveel er in moet dan is het prima! Kijk dus even in je instructie boekje en rijd naar de eerste de beste pomp. Kan toch zo moeilijk niet zijn lijkt me
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Of er is weer eens een ventiel uit het geheugen
verdwenen. Komt nogal es voor namelijk. In dat
geval mag je toch ff langs de dealert gaan om
ze opnieuw in te laten leren...
Grtzz Tony

verdwenen. Komt nogal es voor namelijk. In dat
geval mag je toch ff langs de dealert gaan om
ze opnieuw in te laten leren...
Grtzz Tony

kijk eens in het instructie boekje van de auto daar staat vast wel in hoeveel de bandenspannig moet zijn, en neem dan een meter die een beetje klopt, de banden meters bij de pomp willen nogal eens afwijken en dan krijg je ook problemen
R5GTT. Drive it like you stole it
Doe je bestuurders deur maar eens open,en kijk dan aan de zijkant van de deur,daar zit een stikker met de aanbevolen bandenspanning
-
Ik heb navraag gedaan bij de garage. De senors schijnen heel gevoelig te zijn. Ook het koude weer is van invloed. Blijft dat het vervelend is, dat het display niet aangeeft of je moet verhogen cq. verlagen. Dat moet toch de bedoeling zijn van zo'n waarschuwingsysteem.
verlagen van bandenspanning is eigenlijk nooit nodig, tenzij er 3 bar in zit of zo, bijna alle autos in Nederland hebben te zachte banden, dus als die meter aangeeft dat het niet goed is gewoon extra lucht erbij, de sensor zal waarschijnlijk alleen een signaal afgeven bij een te lage druk.
-
- Contacteer:
Ze geven aan bij te hoog of te laag, dus beide.pierre schreef:verlagen van bandenspanning is eigenlijk nooit nodig, tenzij er 3 bar in zit of zo, bijna alle autos in Nederland hebben te zachte banden, dus als die meter aangeeft dat het niet goed is gewoon extra lucht erbij, de sensor zal waarschijnlijk alleen een signaal afgeven bij een te lage druk.
Komt nog wel eens voor dat de instellingen heel
krap staan waardoor ze bij t minste geringste al
gaan branden.
-
Ik heb het instructieboekje nogeens na gelezen.
Dit staat er: Een vol aangegeven wiel (heb ik), geeft een te lage of hoge spanning aan. Juist ja. Moet ik mijn spanning nu verhogen of verlagen? Zowel bij het wegrijden als onderweg verandert er niets op het display.
Dit staat er: Een vol aangegeven wiel (heb ik), geeft een te lage of hoge spanning aan. Juist ja. Moet ik mijn spanning nu verhogen of verlagen? Zowel bij het wegrijden als onderweg verandert er niets op het display.
de oplossing is simpel en serieus bedoelt:
1. laat alle 4 banden leeglopen.
2. kijk wat het display aanwijst.
3. ga nu je banden oppompen
4. kijk wat het display aanwijst.
als het display steeds aanwijst dat er iets verkeerd is , is deze defekt.
1. laat alle 4 banden leeglopen.
2. kijk wat het display aanwijst.
3. ga nu je banden oppompen
4. kijk wat het display aanwijst.
als het display steeds aanwijst dat er iets verkeerd is , is deze defekt.
Niet zo moeilijk doen.wil je weten of de bandendruk hoger of lager moet.Kijk gewoon dan wat de bandendruk moet wezen,en zet de meter op je ventiel en je ziet vanzelf wel of hij nou lager of hoger moet.Zo moeilijk is dat toch niet....
gewoon de banden pomp erop, pompen tot ze knallen en dan een halve bar eruit
, dan staan ze zeker goed
, als je het systeem nu niet vertrouwt laat het dan gewoon effe uitlezen bij de dealert, dan weet je gelijk waar je an toe bent

R5GTT. Drive it like you stole it
-
als bandenspanning correct is 2.3 voor en 2.1 achter dan is er wat met die bandendruksensor aan de hand opnieuw inlezen bij de dealer en probleem is 9 van de 10 x verholpen