
problemen met motor williams
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
als je morgen nog kunt langskomen....willow schreef:off topic:
scheelt wel 2/10e van 0 tot 100, nou wat een verschil![]()
en 6 km per uur harder als top,
k zou graag is naast een willi staan voor het stoplicht


Stilstand tot de honderd scheelt +/- 1 autolengte



-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik vraag me nog steeds af of die 101 kw wel klopt?Basic schreef:Ik weet nog hoeveel het bij de williams en clio 16v scheelt als ze gechipt zijn, misschien dat het verschil dan nog groter wordt:)
het maximale vermogen wordt iig eerder afgegeven bij de willie en het koppel ietsje later maar dan nog.
Toch maar even naast elkaar:
Clio 16v
cilinderinhoud 1764 cm3
boring x slag 82,0 x 83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm
Is dit niet het vermogen voor de cat loze 16 v? en heeft een 16 v met cat geen 99 kw?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Volgens mij ook, staat me wel iets van bij in elk geval.antoine schreef:Ik vraag me nog steeds af of die 101 kw wel klopt?
Is dit niet het vermogen voor de cat loze 16 v? en heeft een 16 v met cat geen 99 kw?
Weet het alleen ook niet zeker.
Gr, Frits.
Het 'enorme' verschil tussen de C57D 16v en C57M Williams komt mijns inziens door het veel hogere vermogen van de Williams.
Op de laatste dynodag draaiden 2 Willi's 150pk en 175Nm aan de voorwielen.
De 16v brigade draait optimaal 124pk en 140-150Nm aan de voorwielen.
(Standaard auto's in 'vergelijkbare' omstandigheden...)
Mijn conclusie; een Williams is een van de weinige auto's waarvoor een fabrikant (Renault) minder vermogen opgeeft dan dat ie werkelijk produceert...
De blufkaken met sportluchtfilters en open uitlaten krijgen met een Williams opeens wel gelijk...
(NOT)
Op de laatste dynodag draaiden 2 Willi's 150pk en 175Nm aan de voorwielen.
De 16v brigade draait optimaal 124pk en 140-150Nm aan de voorwielen.
(Standaard auto's in 'vergelijkbare' omstandigheden...)
Mijn conclusie; een Williams is een van de weinige auto's waarvoor een fabrikant (Renault) minder vermogen opgeeft dan dat ie werkelijk produceert...
De blufkaken met sportluchtfilters en open uitlaten krijgen met een Williams opeens wel gelijk...
voor clio 16V in de duitse auto motor sport wordt opgegeven :
0-100 = 8,9 sec
0-160 =24,8 sec
top 209 km/h
1km = 30,2 sec
voor clio williams wordt opgegeven :
0-100 = 8,2 sec
0-160 =20,6 sec
top 215 km/h
1km = 29,1 sec
0-100 = 8,9 sec
0-160 =24,8 sec
top 209 km/h
1km = 30,2 sec
voor clio williams wordt opgegeven :
0-100 = 8,2 sec
0-160 =20,6 sec
top 215 km/h
1km = 29,1 sec
Heb mijn Ex-clio eens onderworpen aan wat G-tech tests.
Clio had een beter uitlaat systeem, sport luchtfilter(vervanger in huis) en een chip van Menno.
Ding ging van 0.100 in 7.63 seconde.
Helaas heb ik bij die runs alleen maar gesprint naar de 100.
Heb wel andere sprint tijden liggen. Dit was met 2 man in de auto(okee, mijn vriendin en die weegt niet zo heel veel
).
Hiermee ging die in 7.92 sec naar de 100
Haalde de 400m in 15.85 seconde @ 147 km/h en hier wat (tussen) acceleraties:
0..140 14,02 Sec
40..80 3,25 Sec
60..100 3,88 Sec
80..120 4,97 Sec
100..140 6,08 Sec
Gemiddelde schakeltijd: 0,25 sec
Auto was best rap en ik denk dat een williams zich zou vergissen om uiteindelijk toch te winnen(als die goed zou opletten en geen tijd verliest bij schakelen etc).
Maar kijk of je iemand kan vinden met een G-tech. Want zo zagen wij dat onze andere clio zowel gevoelsmatig als op papier nog geen deuk in een pakje boter reed. Probleem lag bij het luchtfilter. Dit opgelost en het ding had zomaar opeens 28 pk terug gewonnen.
Clio had een beter uitlaat systeem, sport luchtfilter(vervanger in huis) en een chip van Menno.
Ding ging van 0.100 in 7.63 seconde.
Helaas heb ik bij die runs alleen maar gesprint naar de 100.
Heb wel andere sprint tijden liggen. Dit was met 2 man in de auto(okee, mijn vriendin en die weegt niet zo heel veel

Hiermee ging die in 7.92 sec naar de 100
Haalde de 400m in 15.85 seconde @ 147 km/h en hier wat (tussen) acceleraties:
0..140 14,02 Sec
40..80 3,25 Sec
60..100 3,88 Sec
80..120 4,97 Sec
100..140 6,08 Sec
Gemiddelde schakeltijd: 0,25 sec
Auto was best rap en ik denk dat een williams zich zou vergissen om uiteindelijk toch te winnen(als die goed zou opletten en geen tijd verliest bij schakelen etc).
Maar kijk of je iemand kan vinden met een G-tech. Want zo zagen wij dat onze andere clio zowel gevoelsmatig als op papier nog geen deuk in een pakje boter reed. Probleem lag bij het luchtfilter. Dit opgelost en het ding had zomaar opeens 28 pk terug gewonnen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
na dat ik een bijna afgang tegen de 106 Gti gedaan had ben ik naar mijn garage gegaan. daar hadden ze vergeten de klep voor de olie tegen te houden in het kleppendeksel vergeten te monteren bijgevolg dat ik steeds warme olie opzoog. dan naar de testbank geweest en had nog 116 kw = 158 pk nog goed voor een motorke van 150 000 km. en niets aan veranderd. nu heb ik idd een voorsprong op de 106 gti maar niet om naar huis te schrijven. dan nog een raar fenomeen. als ik de site bekijk staat er voorgeschreven 120 graden bij 4000 rpm = min 2.5bar . maar ik haal met moeite 2 bar. zou dit een fout zijn in de meting met het feit dat ik nog steeds mijn pks heb of zou ik met een lek zitten ? verbruikt niet veel olie meer. klephoedjes vervangen .
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
de mijne draait ook rond de 2 bar, is niets erg aan. Scheelt ook al of je net nieuwe olie hebt of wat oudere.....
Laatst gewijzigd door Tom op do 13 jan 2005 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
BTW een 16 is niet sneller dan gti . juiste specs van gti zijn 0-100 7.4 en had vroeger een gti en der is geen enkele 1.8 16v gewonnnen van ik . feit is wel dat je je veiliger voelt in een 16v . gti is toch wat aan de lichte kant 

thx. dacht al dat men blok naar de kloten was. pffff
de 106 1.6 GTI volgens de database van autotrader.nl:
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 10,8:1
max. vermogen 87 kW (120 pk)
6600tpm
max. koppel 145 Nm
5200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
En de 205 1.9 GTI:
topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,4:1
max. vermogen 96 kW (131 pk)
6000tpm
max. koppel 161 Nm
4750tpm
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 10,8:1
max. vermogen 87 kW (120 pk)
6600tpm
max. koppel 145 Nm
5200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
En de 205 1.9 GTI:
topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,4:1
max. vermogen 96 kW (131 pk)
6000tpm
max. koppel 161 Nm
4750tpm
Laatst gewijzigd door Madmaus op do 13 jan 2005 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
tis dan wel raar dat de saxo met de identieke motor en boite het in 7.4 doet. als je op de performance sites van peugeot kijkt zal je zien dat het 7.4 is. en idd een 205 GTI suckt. zelfs de 1.9 Maar pas op de 205kes met de mi16 motor daar kan de williams zels niet tegen op. mijn maat heeft nog een 106 gti. mensen uit belgie w-vl met een 16v mogen gerust eens uitdagen :d
Is jouw auto wel een 'echte' Williams?Mathiashw schreef:Overlaats reed ik tegen een standaart peugeot 106 GTI . tot mijn grote verbazing reed deze in derde gewoon weg van mij. mijn dealer had me verzekerd dat de williams sneller ging zijn. Het is gewoon om zot te komen. dus ik denk dat het probleem bij de motor moet liggen. in derde begint hij gelijkt te power te verliezen en gaat niet meer snel naar zijn toeren. Mocht het zijn dat er niets aan is en een van jullie ook al verloren heeft tegen een 106 gti dan zal die willy snel buiten liggen en koop ik me terug een 106
anders mocht er een oplossing of een verklaring zijn . dan zou ik die graag weten .
thx
Mathias
renco je hebt geijkVos schreef:volgensmij ook maar ik weet zeker dat een clio 16v sneller is als een 205 1.9 gti....Merijn schreef:Volgens mij doet dat ding er toch echt dik 8-en een halve seconde over...


nja ik denk het wel. de motor toch want ben juist naar de testbank geweest om zeker te zijn. dacht ook eerst dak bij de zak gezet waren maar std met geen veranderingen haal ik 158 pk . dus ik denk wel dat dit moet voldoen. een 1.8 16v zou volgens mij std geen 158 halen ? is het niet ?
heb ook een het chassis nummer bekeken en volgens de code zou het een wlliams moeten zijn.
heb ook een het chassis nummer bekeken en volgens de code zou het een wlliams moeten zijn.
maar zoals eeerder verklaard . lag het probleem in het kleppendeksel. ze hedden vergeten iets in te steken waardoor de olie rechtstreeks in men luchtkanaal kwam en daardoor veeeel minder pk had.
nu haal ik het idd van de 106
nu haal ik het idd van de 106