problemen met motor williams

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou als je iets 2x op de 100e nauwkeurig kan meten, met watvoor apparatuur/bestuurder dan ook, vind ik het knap :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

't zou me niet verbazen als dat 't gemiddelde is van een aantal herhalingen. Die 0.01 seconde kan je best goed meten, maar idd niet reproduceren.
rev it like a rental
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

willow schreef:off topic:

scheelt wel 2/10e van 0 tot 100, nou wat een verschil :wink:

en 6 km per uur harder als top,

k zou graag is naast een willi staan voor het stoplicht (Y)
als je morgen nog kunt langskomen.... :D donderdag gaat het blok eruit (Y) !

Stilstand tot de honderd scheelt +/- 1 autolengte :smoke: tegen mijn maten hun 16VŽs (Y) :worship: !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Basic schreef:Ik weet nog hoeveel het bij de williams en clio 16v scheelt als ze gechipt zijn, misschien dat het verschil dan nog groter wordt:)

het maximale vermogen wordt iig eerder afgegeven bij de willie en het koppel ietsje later maar dan nog.

Toch maar even naast elkaar:

Clio 16v
cilinderinhoud 1764 cm3
boring x slag 82,0 x 83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm
Ik vraag me nog steeds af of die 101 kw wel klopt?
Is dit niet het vermogen voor de cat loze 16 v? en heeft een 16 v met cat geen 99 kw?
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

antoine schreef:Ik vraag me nog steeds af of die 101 kw wel klopt?
Is dit niet het vermogen voor de cat loze 16 v? en heeft een 16 v met cat geen 99 kw?
Volgens mij ook, staat me wel iets van bij in elk geval.
Weet het alleen ook niet zeker.

Gr, Frits.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Het 'enorme' verschil tussen de C57D 16v en C57M Williams komt mijns inziens door het veel hogere vermogen van de Williams.

Op de laatste dynodag draaiden 2 Willi's 150pk en 175Nm aan de voorwielen.

De 16v brigade draait optimaal 124pk en 140-150Nm aan de voorwielen.

(Standaard auto's in 'vergelijkbare' omstandigheden...)

Mijn conclusie; een Williams is een van de weinige auto's waarvoor een fabrikant (Renault) minder vermogen opgeeft dan dat ie werkelijk produceert...

De blufkaken met sportluchtfilters en open uitlaten krijgen met een Williams opeens wel gelijk... :wink: (NOT)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

voor clio 16V in de duitse auto motor sport wordt opgegeven :

0-100 = 8,9 sec
0-160 =24,8 sec
top 209 km/h
1km = 30,2 sec

voor clio williams wordt opgegeven :

0-100 = 8,2 sec
0-160 =20,6 sec
top 215 km/h
1km = 29,1 sec
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daar hebben ze wel een heeeel dikke duitser in gezet dan :lol:
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Helmut und Hannelore Kohl
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Heb mijn Ex-clio eens onderworpen aan wat G-tech tests.
Clio had een beter uitlaat systeem, sport luchtfilter(vervanger in huis) en een chip van Menno.

Ding ging van 0.100 in 7.63 seconde.
Helaas heb ik bij die runs alleen maar gesprint naar de 100.
Heb wel andere sprint tijden liggen. Dit was met 2 man in de auto(okee, mijn vriendin en die weegt niet zo heel veel :P).

Hiermee ging die in 7.92 sec naar de 100
Haalde de 400m in 15.85 seconde @ 147 km/h en hier wat (tussen) acceleraties:

0..140 14,02 Sec
40..80 3,25 Sec
60..100 3,88 Sec
80..120 4,97 Sec
100..140 6,08 Sec
Gemiddelde schakeltijd: 0,25 sec


Auto was best rap en ik denk dat een williams zich zou vergissen om uiteindelijk toch te winnen(als die goed zou opletten en geen tijd verliest bij schakelen etc).

Maar kijk of je iemand kan vinden met een G-tech. Want zo zagen wij dat onze andere clio zowel gevoelsmatig als op papier nog geen deuk in een pakje boter reed. Probleem lag bij het luchtfilter. Dit opgelost en het ding had zomaar opeens 28 pk terug gewonnen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

na dat ik een bijna afgang tegen de 106 Gti gedaan had ben ik naar mijn garage gegaan. daar hadden ze vergeten de klep voor de olie tegen te houden in het kleppendeksel vergeten te monteren bijgevolg dat ik steeds warme olie opzoog. dan naar de testbank geweest en had nog 116 kw = 158 pk nog goed voor een motorke van 150 000 km. en niets aan veranderd. nu heb ik idd een voorsprong op de 106 gti maar niet om naar huis te schrijven. dan nog een raar fenomeen. als ik de site bekijk staat er voorgeschreven 120 graden bij 4000 rpm = min 2.5bar . maar ik haal met moeite 2 bar. zou dit een fout zijn in de meting met het feit dat ik nog steeds mijn pks heb of zou ik met een lek zitten ? verbruikt niet veel olie meer. klephoedjes vervangen .
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de mijne draait ook rond de 2 bar, is niets erg aan. Scheelt ook al of je net nieuwe olie hebt of wat oudere.....
Laatst gewijzigd door Tom op do 13 jan 2005 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

BTW een 16 is niet sneller dan gti . juiste specs van gti zijn 0-100 7.4 en had vroeger een gti en der is geen enkele 1.8 16v gewonnnen van ik . feit is wel dat je je veiliger voelt in een 16v . gti is toch wat aan de lichte kant :s
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

thx. dacht al dat men blok naar de kloten was. pffff
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Geloof er geen klap van dat een 106 GTI standaard de 0-100 haalt in 7.4 seconden, 120 pk en 145 nm koppel (wat overigens pas bij 5200 rpm behaald wordt) op 950 kg...
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

205 en 8,7 naar 100 geeft autoweek aan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

de 106 1.6 GTI volgens de database van autotrader.nl:

topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 10,8:1
max. vermogen 87 kW (120 pk)
6600tpm
max. koppel 145 Nm
5200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie

En de 205 1.9 GTI:

topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,4:1
max. vermogen 96 kW (131 pk)
6000tpm
max. koppel 161 Nm
4750tpm
Laatst gewijzigd door Madmaus op do 13 jan 2005 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij doet dat ding er toch echt dik 8-en een halve seconde over...
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Merijn schreef:Volgens mij doet dat ding er toch echt dik 8-en een halve seconde over...
volgensmij ook maar ik weet zeker dat een clio 16v sneller is als een 205 1.9 gti.... :D
Clio 16v.....
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

tis dan wel raar dat de saxo met de identieke motor en boite het in 7.4 doet. als je op de performance sites van peugeot kijkt zal je zien dat het 7.4 is. en idd een 205 GTI suckt. zelfs de 1.9 Maar pas op de 205kes met de mi16 motor daar kan de williams zels niet tegen op. mijn maat heeft nog een 106 gti. mensen uit belgie w-vl met een 16v mogen gerust eens uitdagen :d
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Mathiashw schreef:Overlaats reed ik tegen een standaart peugeot 106 GTI . tot mijn grote verbazing reed deze in derde gewoon weg van mij. mijn dealer had me verzekerd dat de williams sneller ging zijn. Het is gewoon om zot te komen. dus ik denk dat het probleem bij de motor moet liggen. in derde begint hij gelijkt te power te verliezen en gaat niet meer snel naar zijn toeren. Mocht het zijn dat er niets aan is en een van jullie ook al verloren heeft tegen een 106 gti dan zal die willy snel buiten liggen en koop ik me terug een 106
anders mocht er een oplossing of een verklaring zijn . dan zou ik die graag weten .

thx


Mathias
Is jouw auto wel een 'echte' Williams?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Vos schreef:
Merijn schreef:Volgens mij doet dat ding er toch echt dik 8-en een halve seconde over...
volgensmij ook maar ik weet zeker dat een clio 16v sneller is als een 205 1.9 gti.... :D
renco je hebt geijk :D christian Vs Martijn :lol:
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

nja ik denk het wel. de motor toch want ben juist naar de testbank geweest om zeker te zijn. dacht ook eerst dak bij de zak gezet waren maar std met geen veranderingen haal ik 158 pk . dus ik denk wel dat dit moet voldoen. een 1.8 16v zou volgens mij std geen 158 halen ? is het niet ?
heb ook een het chassis nummer bekeken en volgens de code zou het een wlliams moeten zijn.
Mathiashw
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jul 2004 15:04
Locatie: belgie
Contacteer:

maar zoals eeerder verklaard . lag het probleem in het kleppendeksel. ze hedden vergeten iets in te steken waardoor de olie rechtstreeks in men luchtkanaal kwam en daardoor veeeel minder pk had.
nu haal ik het idd van de 106
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

1.8 16v is standaard 135 a 137 pk aan krukus
Plaats reactie