All-risk verzekeren op taxatiewaarde

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Marcel dLC

Ik heb vorige week mijn GT Turbo laten taxeren, met het idee hem all-risk te gaan verzekeren op taxatiewaarde.
Nu blijkt dat niet mee te vallen.... mijn huidige verzekeraar (ZLM) wil het niet doen. Ik heb ook al een paar anderen gebeld en die willen het ook niet doen.

Zijn er hier mensen die wel hun auto all-risk verzekerd hebben op taxatiewaarde, en zo ja, waar???
Of wie weet een maatschappij die dit wel doet?

:)

Gr. Marcel
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb weleens geinformeerd bij stads-rotterdam verzekering en die zeiden toen dat ze dat deden.

Ps. wat kost dat nou taxeren?
En wat voor waarde heeft hij gehad?
Job-turbo
Contacteer:

Ik heb wel eens een auto op taxatie waarde verzekerd alleen dat is al weer een tijdje geleden. Weet niet of het nog lukt maar ik kan altijd even voor je informeren.

Je zou me eens op het werk kunnen bellen dan kan ik de gegevens met je doornemen.

Telefoonnummer 0513-651818

Vragen naar Jeroen Bosma

Ik hoor het misschien wel.

Groeten,

Jeroen
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb dat ook gedaan ( is al een topic over )

Ik heb hem laten taxeren bij een beedigd taxateur ( die dus ook door verzekeraars word erkent ) anders heeft het geen zin !

Wat het kost hangt er een beetje van af , ga je ernaar toe komt ie bij jou .....tussen de 80 en 120 euro .

Ik heb hem verzekerd bij GIO klasiekverzekering in Almere( als semiklasieker/youngtimmer) tegen taxatie bedrag en dus all- risk .

Wat schiet je ermee op ? dat je meer krijgt dan de dagwaarde, dus geen 500 euro maar veel meer :p

Zorg wel dat je aantoonbare rekeningen hebt met kosten enz
Marcel dLC

jochem de haas schreef:Ik heb dat ook gedaan ( is al een topic over )

Ik heb hem laten taxeren bij een beedigd taxateur ( die dus ook door verzekeraars word erkent ) anders heeft het geen zin !

Wat het kost hangt er een beetje van af , ga je ernaar toe komt ie bij jou .....tussen de 80 en 120 euro .

Ik heb hem verzekerd bij GIO klasiekverzekering in Almere( als semiklasieker/youngtimmer) tegen taxatie bedrag en dus all- risk .

Wat schiet je ermee op ? dat je meer krijgt dan de dagwaarde, dus geen 500 euro maar veel meer :p

Zorg wel dat je aantoonbare rekeningen hebt met kosten enz
Mijne is ook getaxeerd bij een beedigd taxateur. Kosten kloppen inderdaad wel ongeveer, zit rond de 100 euro.
Ik zal ook eens kijken bij GIO. Mag jij wel gewoon meer dan 7500km per jaar rijden? (bij mij is het gewoon mijn dagelijkse vervoer, rij zo'n 15000km per jaar)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Dan word het zoiezo moeilijk ....het mag namelijk niet je dagelijse auto zijn

Dus doe zoals ik zoek een 9 voor 125 euro of iets degerlijks en rij daarmee (zorg dat dat ook een oude auto is 1987 ofzo ( val je namelijk weer in dezelfde semiklasieker/youngtimmer verzekering )
Wat ik nu betaal aan verzekering (2 auto's en 1 motor) betaalde ik vroeger voor 1 auto

Idd ik mag maar 7500 km per jaar rijden, maar hoe gaan ze dat na kijken ?

Hint: meerdere km telles, handig met een juwelierssetje schroevendraaiers enz

PS niet dat ik dat doe ... ik rij gewoon weinig
Tom
Moderator
Car: MB

ach, als je bij een GTT overal vanaf blijft met je vingers dan valt de km-teller al uit. Dat zal dan dit jaar ook wel gebeuren :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja zelfs als ze GLOEDNIEUW zijn , ach het heeft zi'n voordelen , toerit EUROPA en nog maar 1160 km gereden :lol: dus ik mag er nog wel wat rijden en dat gaan we zomaar ff doen het is mooi weer (Y)
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Jochem, die taxatie... Zitten daar voorwaarden aan als welke wielen, welke stoelen etc?

Wielen kun je er af halen, stoelen kun je tijdens taxatie leer hebben maar later vervangen door gewone etc. Hoe wordt daar mee omgegaan? Of staat in het rapport precies wat er op aan een zit?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Chris
Erelid - Moderator - RvT

In het rapport staat gedetailleerd wat er op en aan zit, dus merk velgen, interieur etc. Tenminste dat is bij mijn rapport zo.

Haas, tel bij die rit ff ruim 3000 op! :lol: Voor je eigen gegevens. ;)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ah okee, vroeg me dat al af.
Doen boekjes en 'dealeronderhouden' ook erg veel voor de waarde? Of valt dat in het niet bij de staat van de auto + wat er op en aan zit?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
jeroen.k

En wat ik me afvraag...moet je ook overal bonnen van kunnen overhandigen? Bijv. van de velgen enzo? Want bij een auto als de mijne zitten weinig bonnen ;)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een auto als de jouwe is ook geen fuk waard... :lol:

;) Geintje, Jeroen
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Bas schreef:Ah okee, vroeg me dat al af.
Doen boekjes en 'dealeronderhouden' ook erg veel voor de waarde? Of valt dat in het niet bij de staat van de auto + wat er op en aan zit?
Nope. Ze vragen wel of je wat bonnen mbt onderdelen etc mee kan nemen, dit bladeren ze ff door.
Ze kijken meer naar de staat etc.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
PtrGte
Contacteer:

kheb een half jaarjte bij CED BERGWEG gezeten...

afdeling Motorschades, maar op dezelfde afdeling zat ook taxatie...kostte daar 150 euro ex btw (erg duur!) maar dat was dan een rapport wat door iedere verzekeraar aangenomen "moet" worden...

één ding is mij zeer duidelijk geworden...:

al heb je ALLE bonnen erbij, het is geen OPTELSOM van bestedingen die je waarde bepaalt...ga er maar vanuit dat je een stuk lager uitkomt...

aan de andere kant: als je VEEL ZELF gedaan hebt...zal dit meer waarde opleveren dan je er misschien aan geld ingestoken hebt...

ik zeg: altijd doen!!! een verbouwde 16v of GTT platrijden en 500 euro dagwaarde beuren is shit...
Marcel dLC

Mensen die echt interesse hebben in hoe zo'n taxatierapport er nou uit ziet kunnen mij even een mailtje sturen, dan kun je wat scans van me krijgen.
(uiteraard met alle relevante gegevens weggehaald ;))

Ik kan het in ieder geval iedereen met een GT of 16V in redelijke staat aanraden, je zal naar mijn idee al heel gauw boven de dagwaarde zitten. En dan is het dus zeker de moeite. :)
Plaats reactie