ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
jean-paul

Chris schreef:Bij autobedrijf Lex(?) in Waalwijk schijnt een GTT te koop te staan in zeer nette staat. Iemand die daar meer van weet?! Op internet heb ik hem niet kunnen vinden.
bij autobedrijf duurland in haarlem ook...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Misschien weet Marcel dLC daar meer over? Of Ronald?
Stienus

Er valt idd vrij weinig over die auto's te vinden...

Alleen van 'Lex' kwam ik iets op het spoor:

http://www.lexclassics.nl/

Staat verder ook niet veel boeiends bij.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dat moet hem wel zijn Stienus, het was een klassieker bedrijfje.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Acid

Heb gisteren gemerkt hoe stevig een GTT kan zijn. Rij ik vanaf Lienus nadat we in Bodegraven zijn geweest terug naar mijn vriendin en sla ik linksaf op een splitsing, Moet ik stoppen voor voetgangers die willen oversteken.

Klapt er vervolgens een opel kadett achterop. Ik stap uit zie eerst niks en hij zegt rij maar even verder naar de kant dan reglene we het daar wel. Dus ik doe datzet mijn auto aan de kant en gaat die gast er vandoor. Ik in de achtervolging erachteraan en met 120 door hoogstraten en wortel voor ik hem klem kon rijden tussen Wortel en Merksplas. Bleek hij gedronken te hebben en het ineens onderhands te willen regelen. Ik naar mijn auto gekeken en ik bleek echt helemaal niks te hebben en zijn koplamp, richtingaanwijzer en bumper waren echt helemaal naar de klote.

Hehe zijn nummer genoteerd en bij mijn schoonouders in de loods nog een keer gekeken en gebeld dat ik echt niks geen schade had en dat hij er goed vanaf was gekomen.

En als hij een vals nummer had opgegeven had ik de politie gebeld wegens door rijden na een ongeluk want had zijn kenteken genoteerd.
PatrickG

Echt helemaal geen schade?
geen krassen of zo?
Job-turbo
Contacteer:

Acid schreef:Heb gisteren gemerkt hoe stevig een GTT kan zijn. Rij ik vanaf Lienus nadat we in Bodegraven zijn geweest terug naar mijn vriendin en sla ik linksaf op een splitsing, Moet ik stoppen voor voetgangers die willen oversteken.

Klapt er vervolgens een opel kadett achterop. Ik stap uit zie eerst niks en hij zegt rij maar even verder naar de kant dan reglene we het daar wel. Dus ik doe datzet mijn auto aan de kant en gaat die gast er vandoor. Ik in de achtervolging erachteraan en met 120 door hoogstraten en wortel voor ik hem klem kon rijden tussen Wortel en Merksplas. Bleek hij gedronken te hebben en het ineens onderhands te willen regelen. Ik naar mijn auto gekeken en ik bleek echt helemaal niks te hebben en zijn koplamp, richtingaanwijzer en bumper waren echt helemaal naar de klote.

Hehe zijn nummer genoteerd en bij mijn schoonouders in de loods nog een keer gekeken en gebeld dat ik echt niks geen schade had en dat hij er goed vanaf was gekomen.

En als hij een vals nummer had opgegeven had ik de politie gebeld wegens door rijden na een ongeluk want had zijn kenteken genoteerd.
Zou sowieso de politie bellen. :s
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ja, en langs de schadeboer rapport laten maken. Dat jij niets ziet, zegt nog niets toch?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Merijn
Über-Spammer

Politie erbij, auto naar de expert, verzekeringswerk!

Niet echt slim dat je dit zo hebt gedaan, als je het mij vraagt. Reken erop dat je wagen wel degelijk iets heeft opgelopen van zo'n tik.
PatrickG

Sowieso een uitermate geschikte kans om dingen te reparen die al kapot waren :~ gast was toch dronken en verzekering betaalt :lol:
martin rs

Whaaaa soms.....renault, createur de kutonderdelen.
ik me remschijven vervangen..links was geen probleem maar rechts zit muurvast.
ik tikken met hamer...geen nut. dan maar een trekker erop. breekt gewoon die fucking remschijf :( nu zit dat deel waar je bouten inmoeten er nog en het remgedeelte is eraf gebroken.
iemand een idee hoe ik em er nu nog af kan krijgen?
ben bang dat flexen me laatste optie is.....
Ollie

Merijn schreef:Politie erbij, auto naar de expert, verzekeringswerk!

Niet echt slim dat je dit zo hebt gedaan, als je het mij vraagt. Reken erop dat je wagen wel degelijk iets heeft opgelopen van zo'n tik.
Mee eens! En daarnaast, een dronken gast die jou al aangereden heeft en er daarna vandoor gaat...hmmm...overtredingen zat zeg! Van de weg af met zo'n gast (N) :@
Menno

martin rs schreef:Whaaaa soms.....renault, createur de kutonderdelen.
ik me remschijven vervangen..links was geen probleem maar rechts zit muurvast.
ik tikken met hamer...geen nut. dan maar een trekker erop. breekt gewoon die fucking remschijf :( nu zit dat deel waar je bouten inmoeten er nog en het remgedeelte is eraf gebroken.
iemand een idee hoe ik em er nu nog af kan krijgen?
ben bang dat flexen me laatste optie is.....
Men neme een dikke(!) strip ijzer, met 2 gaten er in voor de wielbouten. In het midden boor je ook een gat, en last daarop de grootste moer die je op durft te tillen. Stripje vastzetten met 2 wielbouten, bout in die middelste moer, en losdraaien maar.
rev it like a rental
Stienus

jean-paul schreef:
Chris schreef:Bij autobedrijf Lex(?) in Waalwijk schijnt een GTT te koop te staan in zeer nette staat. Iemand die daar meer van weet?! Op internet heb ik hem niet kunnen vinden.
Heb je er misschien meer gegevens van?

Ben opzoek namelijk. 8)

Er is al een mail onderweg naar Waalwijk. :)
jean-paul

Stienus schreef:
jean-paul schreef:

Ben opzoek namelijk. 8)

[img]http://www.renault-tuning.com/meetings/13_37.jpg[/img]

rrn foto zegt al genoeg.. :D
Merijn
Über-Spammer

Dat is jouw Copa, neem ik aan?
jean-paul

Merijn schreef:Dat is jouw Copa, neem ik aan?
klopt als een bus..... :p
PatrickG

jean-paul schreef:
Merijn schreef:Dat is jouw Copa, neem ik aan?
klopt als een bus..... :p
staat bij een dealer??

hem je hem aan een dealer verkocht?

EDIT, hoor net roytje uit lisse wat duurland is :)
Marcel dLC

Ohw? Lex Classics? Van wie heb je dat?
Daar werkt mijn broertje en ik heb hem er niet over gehoord.... Is laatst wel een hele strakke R4 verkocht.

Op de website http://www.lexclassics.nl zie ik er ook niks over...
Erik dLC
Contacteer:

Uuuh Stienus Rutten toevallig?? :wink: Kreeg vandaag je mailtje over de Renault 5 GT Turbo die te koop zou zijn?? >-) Ik kan je dus zeggen dat die NIET te koop is :lol: Zodra een GTT voor de deur staat daar betekent nog niet dat ie te koop is uiteraard :worship: Het gaat hier dus over MIJN 5 en die is dus NIET te koop :lol: :lol: :lol: Ik werk bij Lex Classics en waarschijnlijk heeft iemand dus mijn auto voor de deur zien staan ofzo? Waar komt die info vandaan dan?? dat Lex een 5 GTT Te koop zou hebben staan?? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :smoke: :D
PatrickG

haha :lol:
het was Chris, maar die wist het ook niet zeker hoor, hij vroeg alleen maar of iemand er wat van wist.
Laatst gewijzigd door PatrickG op ma 10 jan 2005 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dat zijn mijn buurman, die had er van de week wat onderdelen gehaald... (S)

Hij zei al dat het een mooi blauwtie was..:)
Erik dLC
Contacteer:

hahahahah nou ja mooi :lol: wel 1 met schade :lol: :lol: :lol: Wie is die buurman dan als ik vragen mag?? en waar kwam ie onderdelen voor halen? :D :D
-PAZ-
Über-Spammer

[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... tvalve.jpg[/img]

De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat. Hij neemt de functie van de standaard regelaar over. Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier: als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk. Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen. Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen. In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door. Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter. Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.In combinatie met producten die de verbranding doen toenemen, of de ontsteking sterker maken kan de acceleratie wel met 30% toenemen. Als men (een) andere nok(ken)as(sen) monteert en men gebruikt tevens een PBV, kan dit buiten het koppel om, 5-8 PK extra geven.

ik was aant het zoeken naar een instelbare brandstofdrukregelaar voor op mijn gtt omdat ik deze nu nodig ivm mijn injectie systeem.

ik kwam de bovenstaande tegen bij biesheuvel autosport, iemand enige ervaring met deze regelaar of een soort gelijke??
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno

Ik zou voor een normale drukregelaar gaan.

- Als je je injectiesysteempje zelf af gaat stellen is zo'n pbv alleen maar vet irritant.
- Als je een bestaande afstelling gebruikt, is ie vast nie gemaakt voor zo'n ding, en wordt 't er niet beter van.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Zijn ook weer prachtige verkoopwaardes, alleen als je de tekst al kritisch leest kun je je vraagtekens gaan plaatsen. :)
-PAZ-
Über-Spammer

Menno schreef:Ik zou voor een normale drukregelaar gaan.

- Als je je injectiesysteempje zelf af gaat stellen is zo'n pbv alleen maar vet irritant.
daar had ik ook al aan lopen denken, dat een pbv het afstellen niet eenvoudiger gaat maken. het gaat er mij gewoon om dat ik een regelberijk heb tot ongeveer 5 bar. en dan gewoon kijken hoe die het beste loopt. maar kwas wel een benieuw of er mensen ervaring hadden met zo een ding.
mark 5t
Contacteer:

JL verkoopt een hele mooie en goeie benzinedrukregelaar van weber voor weinig bel of mail hem eens zou ik zeggen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-PAZ-
Über-Spammer

heb em al een paar keer gemailt, maar volgens mij snapt ie niet helemaal hoe zijn pc werkt ofzo 8) , want tot opheden 0 reactie.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Bij JL moet je ook niet mailen. Gewoon bellen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stienus

jean-paul schreef:
Stienus schreef:
jean-paul schreef:

Ben opzoek namelijk. 8)

[img]http://www.renault-tuning.com/meetings/13_37.jpg[/img]

rrn foto zegt al genoeg.. :D
Haha deze is al een aantal keer langs gekomen;)
Mooie auto ( het is een renault 5 :P ), maar niet wat ik zoek.. :)
Stienus

Erik dLC schreef:Uuuh Stienus Rutten toevallig?? :wink: Kreeg vandaag je mailtje over de Renault 5 GT Turbo die te koop zou zijn?? >-) Ik kan je dus zeggen dat die NIET te koop is :lol: Zodra een GTT voor de deur staat daar betekent nog niet dat ie te koop is uiteraard :worship: Het gaat hier dus over MIJN 5 en die is dus NIET te koop :lol: :lol: :lol: Ik werk bij Lex Classics en waarschijnlijk heeft iemand dus mijn auto voor de deur zien staan ofzo? Waar komt die info vandaan dan?? dat Lex een 5 GTT Te koop zou hebben staan?? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :smoke: :D
8)

Achja, het was te proberen! ;)

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie! (F)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Wat zoek je dan?! Lagere prijsklasse ofzo?!
Stienus

Chris schreef:Wat zoek je dan?! Lagere prijsklasse ofzo?!
Geen id in welke prijs klasse de copa zit.
Ik zoek een mooie, originele ph. 2, liefst niet in het wit ( no offence;) ) zonder al te veel km's, weinig roest, je kent het wel...
Ik weet het, moeilijk te vinden, maar er komt er vast wel ooit een te koop!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Waarom is die Copa nix dan, is een net 5je..
Gesloten