[Mégane Coupé] project van Michel Meganefreak

Vertel hier alles over je project.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

nice >-)
Michel Meganefreak
Contacteer:

ff het project topic weer aanhalen, wat dooie linkjes zitten er ook tussen zie ik

De auto staat er inmiddels zo bij:

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... ning/1.jpg[/img]

Na de respray is er in grote lijnen niet extreem veel veranderd

Update vanaf maart 2004:

* Airbrush op het kleppendeksel laten zetten in Gronau
* Raamstreamer en modificatienummer onder de kap geplaatst
* Hifonics Zeus composet laten plaatsen voorin
* Auto voeding laten voorbereiden voor showgebruik
* PlayStation2 ingebouwd
* Audio compleet laten afstellen (optimaal)
* Geperforeerde remschijven achter geplaatst
* Weitec schokdempers geplaatst
* Koelvloeistofvaatje vervangen ;)
* Neon onder de motorkap geplaatst, en onder de auto verwijderd ivm de jaarlijkse APK (komt ook niet meer terug; was leuk voor een jaartje ;))

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... ning/6.jpg[/img]

Vanaf volgende week vrijdag (19 nov) ben ik weer een maand lang te zien in een autoblad. Ditmaal de Auto & Tuning waarvoor een mooie reportage is gemaakt (Y)

Voor de winter zijn er weer volop plannen, al zijn deze niet echt zichtbaar:

* (deels) reviseren van het motorblok
* kw schroefset voor optimale verlaging
* airco inbouw
* etc

Hierbij zijn jullie weer even bijgepraat :D wie weet nog tot morgen bij de afsluiting in de Meern 8)

PS: meer foto's en info zijn er altijd te vinden op mijn persoonlijke site http://www.meganefreak.tk

Onder het kopje Auto vind je alles wat je wil vinden :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Michel rijdt je morgen alleen, of mee met een klein groepje vanaf doetinchem/velperbroek??

gr.Frits
Michel Meganefreak
Contacteer:

Frits schreef:Michel rijdt je morgen alleen, of mee met een klein groepje vanaf doetinchem/velperbroek??

gr.Frits
ik kom morgen alleen vanaf de woonplaats van mijn vriendin (heteren), ook omdat ik op zijn vroegst pas 1 uur ga rijden ivm een voetbalpotje in Huissen :D

maar bedankt voor het aanbod (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Hele mooie kleur , ook in het echt. (Y) :worship:
Michel Meganefreak
Contacteer:

dank je (Y)
Haas
Car: Megane RS

je weet wat ik bedoel he ;)

R E S P E C T !! ennuh..wat een voiture zeg!!
Michel Meganefreak
Contacteer:

zoals gezegd deze maand te zien in de auto&tuning

http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... uning.html

volgende maand of de maand erop waarschijnlijk te bewonderen in het duitse AUTOTUNING, op de Kreuztage afgelopen zomer zijn daar wat foto's gemaakt (Y)
Michel Meganefreak
Contacteer:

Patrick RS
Moderator
Car: Megane

how low can you go >-) :worship: (Y)
mark -19- 16v

ziet er weer super gaaf uit

heb je nu wel een goed krik om je auto omhoog te helpen?.

meeste mensen vergeten dat sta je op de snelweg met een lekke band. sta je mooi te klote met je eigen autokrik maar die past er dan fijn niet tussen :( .
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

klein houtblokje meenemen :D
dat werkt heel goed.

PS: het ziet er puik uit man (Y) (Y)
Michel Meganefreak
Contacteer:

thnx (Y)

ik heb zo'n spuitbus bij mij in geval van een lekke band en anders wordt het de sleepdienst bellen :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

echt een mooie Megane zeg (Y)

keep :up: the good work :worship:
Ferdy
Über-Spammer

hoeveel lager ligt ie nu ?
Michel Meganefreak
Contacteer:

Ferdy schreef:hoeveel lager ligt ie nu ?
ik heb het in cm's niet gemeten tov de vorige verlaging

maar voorheen 2 vingers tussen band en wielkast voor en achter 1,5

nu nog geen 1 vinger voor en net 1 vinger achter >-)

tov orgineel zal ie ongeveer 5 cm lager zijn rondom
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

hehe betersss

Ziet er echt goed uit michel :worship:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Haas

Die ligt mooi 'Tief'... (Y)
Michel Meganefreak
Contacteer:

tijdje geleden dat ik hier wat gepost hebt, maar na wat verkoopplannen afgelopen jaar heb ik uiteindelijk besloten mijn project maar te behouden :D

het project blijft dus en zoals gezegd ik heb er weer helemaal zin in (Y)

Car Systems in Zevenaar mocht ook weer eens werken aan mijn auto. Achtereenvolgens werd er een Nokia CK7W Bluetooth carkit geplaatst, deze is op maat gemaakt in de plafonnaire (ruimte bij de binnenverlichting voorin) zodat er nergens bekabeling in het oog zit.

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... carkit.jpg[/img]

De bekabeling voor de versteker is (deels) opnieuw getrokken en een stuk netter weggewerkt onder de achterbank ivm een lichte storing, de Dvd-speler is in het dashboardkastje geplaatst ipv achter de achterbank (dit wisselt wat makkelijker Dvd's ;)) en daarnaast hebben ze het reservewiel uit de kofferbak verwijderd.
O.a. omdat ik andere wielen wil en tevens omdat een wiel in de kofferbak nu toch wel vaker te zien is op een meeting, vond ik het tijd voor wat anders. Onder het plexiglas is nu een door mijzelf ontworpen bak gemaakt van mdf, deze heeft net als de rest van de inbouw schuine hoeken, naast een spiegel met daarin een rood lichtgevend Crunch logo zit daarin nu een Dietz verdeelblok en een Dietz 5F Hybride condensator.

[img]http://www.dietz24.biz/images/00000096350daecbe.jpg[/img]

[img]http://www.dietz24.biz/images/00000096310ceed7c.jpg[/img]

De ondergrond van de bak is met wit skai bekleedt om zo wel optimaal naar voren te komen in het donker als het blauwe neon hierop schijnt. Ook het Dietz materiaal heeft blauwe verlichting, beiden geven ze het aantal ámpere en/of voltage aan. Zo is de kofferbak voor het oog een stuk dieper en samen met het DVD-scherm ook behoorlijk dynamisch denk ik (zeker 's avonds als alle belichting aan is). De condensator vind ik overigens voor het geluid (ook niet onbelangrijk :)) een behoorlijke verbetering, zeker bij een diepe lange bass! Omdat de accu ook ergens wat stroom 'lekte' de laatste maanden hebben we besloten om de Dvd-speler niet direct aan te sluiten, deze kan nu nog enkel spelen als de sleutel in het contact zit. Dit betekent vanaf nu ook dat het scherm achterin handmatig aan en uit moet worden gezet en dus niet meer altijd speelt, maar enkel wanneer gewenst. Hopelijk scheelt dit een hoop in het stroomverbruik.....

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... inbouw.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... nbouw2.jpg[/img]

Het geheel is in ieder geval weer iets orgineels, moois en nuttigs geworden vind ikzelf!

De komende maanden zullen tevens 'druk' zijn:

* Jan gaat samen met zijn (ex)zwager Michel het blok eruit halen 8) 8) 8)
* Daaronder wordt dan het e.e.a. netjes gemaakt
* en in de tussentijd gaat het blok naar MCC Sport waar ze nu ook het onderblok zullen reviseren, de startmotor, een nieuwe (sport)koppeling zullen plaatsen, de versn. bak zullen reviseren etc etc. zodat alles weer perfecto is :D
* De pro-inox einddemper en eindstukken worden vervangen voor dezelfde stijl eindstukken, maar wel gemaakt van kwalitatief beter materiaal en een laser demper ('oude' middendemper van jan welke er 2 weken onder heeft gezeten ongeveer ;)). Dit omdat deze nu begint te rammelen bij stationair geluid (staaldeeltjes die circuleren, erg irritant ::))
* Begin februari hopen we de auto weer te kunnen starten...........
* Ook heb ik een setje leuke wielen besteld met nieuwe Toyo T1-R banden maar welke dit zijn, dat houd ik nog wel ff voor mezelf ;) :D

Redelijke plannen dus weer, maar komt allemaal goed denk ik zo (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Michel Meganefreak schreef:tijdje geleden dat ik hier wat gepost hebt, maar na wat verkoopplannen afgelopen jaar heb ik uiteindelijk besloten mijn project maar te behouden :D
Wéér verkoopplannen?

Paar jaar geleden zat je te twijfelen om een 156 te kopen, wat had je nu op het oog?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Chris schreef:
Michel Meganefreak schreef:tijdje geleden dat ik hier wat gepost hebt, maar na wat verkoopplannen afgelopen jaar heb ik uiteindelijk besloten mijn project maar te behouden :D
Wéér verkoopplannen?

Paar jaar geleden zat je te twijfelen om een 156 te kopen, wat had je nu op het oog?
Een auto van de zaak, maar welke??
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Michel Meganefreak
Contacteer:

je hebt een goed geheugen Chris :wink:

destijds met de Alfa (2 jaar terug denk ik) was het meer een beetje orienterend kijken of ik mijn geld zou investeren in een respray of in een meer luxere auto. Aangezien ik het laatste niet nodig had (geen kids en zo) en heb besloten om verder te gaan met de Megane (veel verder).

Echter dit jaar was het een stuk moeilijker........
ik kreeg op mijn werk te horen dat mijn bedrijf volgend jaar naar Almere gaat verhuizen, dat betekende eigenlijk voor mij dat er oa een meer reisauto moest komen en ik moet sowieso hiervoor gaan verhuizen wat ook het nodige kost.

Ik heb gekeken bij een Seat Leon o.a. en uiteraard ook naar een 156 gekeken maar dat was hem toch niet; ben niet echt een Alfa-man heb ik ontdekt ondanks dat ik de looks vd 156 nog wel kan waarderen. Een Leon vond ik opzich wel erg ok, maar toen ik de knoop definitief wilde doorhakken; kreeg ik op mijn werk een andere functie aangeboden intern wat het e.e.a. aan mogelijkheden bood, o.a. met het oog op Almere de mogelijkheid om een auto vd zaak te gaan rijden.......
Inmiddels is het Almereplan ook alweer een half jaar opgeschoven en op zijn vroegst zullen we nu medio 2007 pas die kant op gaan.

dat was natuurlijk beiden perfect (Y)

Daarnaast bood Jan (blauwe megane) al zijn hulp aan voor het blok eruit halen en terug erinbouwen wat de beslissing al snel makkelijk maakte:

* blok eruit, helemaal top maken
* onder het kapje alles in de buitenkleur spuiten
* uitlaat opnieuw eronderlassen, maar dan van een hogere kwaliteit dan Proinox
* ICE aanpassen
* en nieuwe wielen :D

oftewel flink upgraden en de auto blijft en zal steeds meer enkel voor de hobby gebruikt gaan worden (Y)

Auto vd zaak zal wel een VW/AUDI/SKODA/SEAT worden aangezien we onder de PON-holding vallen. Een instapper Golf of Fabia of zo, maar dat wordt tzt vanzelf allemaal duidelijk.
Tegenwoordig maak ik iig de meeste doordeweekse kilometers in een Golf4 station welke voor algemeen gebruik is (maar aangezien ik het meeste naar 'buiten' moet van alle binnendienstmedewerkers heb ik deze auto logischerwijs redelijk vaak in gebruik)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Goed nieuws Michel!!

:wink: En we staan nog steeds iedere 1e vrijdagavond van de maand in Doetichem :wink:
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik volg het topic altijd frits (Y)

maar ben heel vaak in het weekend bij mijn vriendin in Heteren

maar wie weet als ie weer af is en het weer wat beter wordt :D
Michel Meganefreak
Contacteer:

[img]http://home.planet.nl/~cijs0029/project ... itauto.jpg[/img]

fototje van het blok wat afgelopen weekend eruit is gegaan........
(Y)
Christian

word er nog wat aan het blok gedaan of blijft het standaard?
Michel Meganefreak
Contacteer:

blok wordt door MCC in Veghel gereviseerd en geoptimaliseerd, daarnaast komt er een sportkoppeling in en komt er een speciaal luchtfilter op.

Geen extreme motorische tuning dus, maar met name het blok zo goed als nieuw maken (Y)
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Goed bezig Michel. Dat wordt weer een leuk jaartje Coupé rijden.

Groeten,
Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Michel Meganefreak
Contacteer:

de eerste stappen zijn gezet, het blok ligt inmiddels in Veghel........

Afbeelding

Afbeelding

10-1-2006: Blok ligt inmiddels uit elkaar, het plan is getrokken. Revisie wordt zeer serieus aangepakt, veel dingen worden vernieuwd. Er komt een sportkoppeling in ook de versnellingsbak wordt aangepakt. Het blok wordt weer als nieuw 8)
Verder komt er een nieuw open luchtfilter op (green twister) met een hoogglans gepolijste behuizing en buis.

Jan is onder kap ook het e.e.a. aan het verfraaien en verbeteren, dat komt uiteraard ook helemaal goed :D

14-1-2006: echt een upgrade, ook onder de kap bling, bling ;D :D

Afbeelding

21-1-2006: Blok opgehaald en zaterdag 21-1-2006 ingebouwd door Jan en Michel, half 3 ging de sleutel om en........ze liep 8) :D
De komende weken zullen voor wat afwerking zijn, en voor de opbouw van de nieuwe uitlaat.....die een stuk stiller zal zijn, maar ook een stuk fraaier verw8 ik.
De wielen zullen er ook zeker onder komen, waarschijnlijk nog voor de beurs in de Rai als alles zo doorgaat

Afbeelding

Afbeelding

8)
Laatst gewijzigd door Michel Meganefreak op zo 22 jan 2006 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

IMG-links aangepast... :)
Michel Meganefreak
Contacteer:

thnx (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Netjes (Y)
Roy
Moderator

Dat ziet er weer netjes uit (Y)
Haas

bruut uitzicht! (Y)
Michel Meganefreak
Contacteer:

thnx (Y)

ik heb er nog maar ff een blokje om mee gereden, maar het rijdt ook echt weer als een nieuwe auto......erg soepel allemaal

als de uitlaat (en miss direct de wielen) er volgende week onder worden geplaatst, en nog wat kleine dingetjes als een goede theromostaat (deze nieuwe is nu al lek :@ dus niet goed) en een nieuwe carterbuis voor op het luchtfilter (nu ff tijdelijke oplossing) dan kan het inrijden beginnen de komende kilometers 8)

@roy,
ik volg jouw topic ook alweer een tijdje, wordt ook allemaal weer super :worship:
Plaats reactie