Nu moet hij EINDELIJK ook es normaal blik kopen, zodat we kunnen beginnen te kloppen om de overige gaten in het plaatwerk te dichten!!! Hoor je me Rob?
[R5's] Rob's Project : GTX wil niet meer :(
Rob heeft mooi dik plaatwerk florus, en een top idee hoe dat zaakje weer stevig immekaar moet komen.
Nu moet hij EINDELIJK ook es normaal blik kopen, zodat we kunnen beginnen te kloppen om de overige gaten in het plaatwerk te dichten!!! Hoor je me Rob?
Nu moet hij EINDELIJK ook es normaal blik kopen, zodat we kunnen beginnen te kloppen om de overige gaten in het plaatwerk te dichten!!! Hoor je me Rob?
Interesse in een setje 

Ik heb nu ook een nieuw stuk R5. De Parafan en alles wat erachter zit. Dus waar het dashbord aan vast zit enzo. Ik post er nog wel een plaatje van. Dankzij Bram (vospower)
, dus als iemand nog onderdelen van een GTE nodig heeft, zoals een compleet GTE blok met computer en alles, of ander spul, moet ie Bram ff PM-en. 
-> Florus : Ik heb iets van 1,2 mm dikke plaat, dus dat komt wel goed.
-> Marco G : Ik ga plaatstaal halen, maak je maar niet druk
-> Chris : Tja.. hijzag er idd heel mooi uit. Met het spuitwerk was ook niets mis, maar op de plaatsen waar geen extra lak was gespoten ietsje minder. En das nu net waar die dingen roesten.
-> MJ : Ik kom je wel helpen geen probleem, alleen eerst deze afmaken...
-> Ronnie : De velgjes waren met nieuwe bandjes (185/60-ers), en wat de prijs betreft.. laat ik zo zeggen, Riel heeft er meer voor betaald


-> Florus : Ik heb iets van 1,2 mm dikke plaat, dus dat komt wel goed.
-> Marco G : Ik ga plaatstaal halen, maak je maar niet druk
-> Chris : Tja.. hijzag er idd heel mooi uit. Met het spuitwerk was ook niets mis, maar op de plaatsen waar geen extra lak was gespoten ietsje minder. En das nu net waar die dingen roesten.

-> MJ : Ik kom je wel helpen geen probleem, alleen eerst deze afmaken...
-> Ronnie : De velgjes waren met nieuwe bandjes (185/60-ers), en wat de prijs betreft.. laat ik zo zeggen, Riel heeft er meer voor betaald

Hierbij wat plaatje van het slopen van een GTE. Met dank aan Bram (vospower)
Zo stond ie trots in het Zuid-Limburgse Heuvelland
[img]http://img10.exs.cx/img10/1065/gtekleiner3zt.jpg[/img]
En na een paar slijpschijven en een flex minder...
[img]http://img10.exs.cx/img10/9690/gtenakleiner5oj.jpg[/img]
En dit is wat we nu hebben.
[img]http://img10.exs.cx/img10/892/stukkleiner1yj.jpg[/img]

Zo stond ie trots in het Zuid-Limburgse Heuvelland
[img]http://img10.exs.cx/img10/1065/gtekleiner3zt.jpg[/img]
En na een paar slijpschijven en een flex minder...
[img]http://img10.exs.cx/img10/9690/gtenakleiner5oj.jpg[/img]
En dit is wat we nu hebben.
[img]http://img10.exs.cx/img10/892/stukkleiner1yj.jpg[/img]
Rob schreef:Ik bedoel idd 1.2 mm. 12 mm lijkt me wat erg dik![]()
Maar 3 of 4 mm, is wat veel van het goede denk ik. origineel is het ook niet meer dan 1,0 mm ofzo.
Volgens mij is het origineel een dubbele plaat,1.2 mm is niet makkelijk om netjes te lassen,
dan zou 'k toch naar de 2 of 3mm gaan is in ieder geval stukken makkelijker te lassen.
Zo ff dit topic onder het stof uit halen.
Tot op dit moment nog steeds niets gelast
. Maar het goede weer is weer in het land, dus binnekort gaan we weer aan de slag.
Wel van de week spulletjes gekocht
. Een halve kooi van Matter, een veerpootbrug, gele Koni's rondom, en nog wat plastic.
@ Florus -> Denk idd ook dat 1,2 mm wat weinig is. Maar is toch niet zo lastig te bakken? Heb van de week ook 1.5 mm gelast. Maar ga toch voor de 3 mm.
Tot op dit moment nog steeds niets gelast

Wel van de week spulletjes gekocht

@ Florus -> Denk idd ook dat 1,2 mm wat weinig is. Maar is toch niet zo lastig te bakken? Heb van de week ook 1.5 mm gelast. Maar ga toch voor de 3 mm.
Weet een van jullie of ik de veerpoten van een GTT phase 1 meteen kan overzetten op een GTX? of moet ik dan ook de "triangels" (onderste wishbones) omzetten, of het hele subframe? Aangezien alleen de R5 Phase 2 GTT van die gekke schotels heeft, zou dat geen probleem moeten zijn
Want verlagingsveren voor een GTT passen niet in GTX veerpopen? Toch?
Want verlagingsveren voor een GTT passen niet in GTX veerpopen? Toch?
Alle fusees zijn gelijk van de 5jes, daar zit dus gene verschil in.
Zolang jij de complete veerpoot met topschotel omzet gaat dit perfect.
Zo kun je ook makkelijk fase1 en fase 2 veerpoten uitwisselen, zolang je die topschotels er maar bij hebt.
En die veren kun je niet uitwisselen zover ik weet.
Zolang jij de complete veerpoot met topschotel omzet gaat dit perfect.
Zo kun je ook makkelijk fase1 en fase 2 veerpoten uitwisselen, zolang je die topschotels er maar bij hebt.
En die veren kun je niet uitwisselen zover ik weet.
Nee fusee's zijn niet gelijk. GTX fusees en GTT fusee's passen niet in dezelfde veerpoot.Steven schreef:Alle fusees zijn gelijk van de 5jes, daar zit dus gene verschil in.
Zolang jij de complete veerpoot met topschotel omzet gaat dit perfect.
Zo kun je ook makkelijk fase1 en fase 2 veerpoten uitwisselen, zolang je die topschotels er maar bij hebt.
En die veren kun je niet uitwisselen zover ik weet.
Vandaag met Fem weer hard aan de slag geweest. Isolatierotzooi uit de achterbak gehaald, geschuurd en met zinkspray ingespoten. Ook bij de bestuurderskant alle isolatiespul eruit gehaald.
[img]http://img172.echo.cx/img172/9359/achte ... ein2lx.jpg[/img]
En de parafan glas- en kitvrij gemaakt, ook met zinkspray ingespoten.
[img]http://img172.echo.cx/img172/9089/parafan1klein4yx.jpg[/img]
En nog wat plaatjes van het klimrek.
[img]http://img10.echo.cx/img10/9691/klimrek1klein0oz.jpg[/img]
[img]http://img172.echo.cx/img172/9662/klimrek2klein5gu.jpg[/img]
[img]http://img172.echo.cx/img172/9359/achte ... ein2lx.jpg[/img]
En de parafan glas- en kitvrij gemaakt, ook met zinkspray ingespoten.
[img]http://img172.echo.cx/img172/9089/parafan1klein4yx.jpg[/img]
En nog wat plaatjes van het klimrek.

[img]http://img10.echo.cx/img10/9691/klimrek1klein0oz.jpg[/img]
[img]http://img172.echo.cx/img172/9662/klimrek2klein5gu.jpg[/img]
wordt vervolgt?
Wow, ziet er netjes uit.
Dat komt weer helemaal goed met die GTT.
Hey Rob, heb je misschien een draaibank daar staan?

Hey Rob, heb je misschien een draaibank daar staan?
Rob en Fem zijn sinds gisteren dakloos!
Het is alleen geen Renault geworden... maar een E.B.S. 5 Cabrio! Met GTT Phase 2 bumper en skirt set
. 1988-er, origineel NL wagen! Alles electrisch, leer etc.
Tja Pat en Marcel... Als Fem iets wil
Ik schiet er straks wel een plaatje van.

Het is alleen geen Renault geworden... maar een E.B.S. 5 Cabrio! Met GTT Phase 2 bumper en skirt set

Tja Pat en Marcel... Als Fem iets wil
Ik schiet er straks wel een plaatje van.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Super man! staat ie al bij jullie voor de deur? moet ik snel eens komen loeren he, toevallig een zwarte zoals die knappe in Gronau?
veel plezier ermee!

veel plezier ermee!

Tja Pat, je weet het het met de vrouwen...
Het is dus een origieel Nederlands wagen. Helaas geen GTT, maar een GTS met GTT Phase 2 ombouw. Alleen de grill is niet GTT. Motorisch is het wel een 1400, maar zonder turbo. Is 4 jaar geleden omgebouwd en overspoten. Ik ben geen roest tegen gekomen (ik weet het het is sterk)
Wel lederen stoelen, electrische kap, electrische ramen voor, electrische ramen achter.
[img]http://img14.echo.cx/img14/8253/klein13qv.jpg[/img]
[img]http://img196.echo.cx/img196/1214/klein23ib.jpg[/img]
Het is dus een origieel Nederlands wagen. Helaas geen GTT, maar een GTS met GTT Phase 2 ombouw. Alleen de grill is niet GTT. Motorisch is het wel een 1400, maar zonder turbo. Is 4 jaar geleden omgebouwd en overspoten. Ik ben geen roest tegen gekomen (ik weet het het is sterk)
Wel lederen stoelen, electrische kap, electrische ramen voor, electrische ramen achter.
[img]http://img14.echo.cx/img14/8253/klein13qv.jpg[/img]
[img]http://img196.echo.cx/img196/1214/klein23ib.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rob op di 28 jun 2005 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Dat vroeg ik mij ook al af..Steven schreef:Electrische kap?
Lijkt me wel gaaf om hier een filmpje van te zien !
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Sjiek bakkie!
ziet er goed uit, ech wel.
iets verlagen zou em niet misstaan.
toppie
ziet er goed uit, ech wel.
iets verlagen zou em niet misstaan.
toppie

-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
leuk zo'n electrisch dak, werkt pneumatisch en de pomp zit onder je reservewiel weggewerkt, maar electrische ramen achter? dat is wel krap...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
het zou moeten kunnen, want er zitten omgedraaide voorportier geleiders in
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dank u, dank u
We zijn er ook heel blij mee. Is toch wel ff anders dan zo'n R5 met dak
. Het gaat niet hard, maar het is wel relax hoor.
Qua techniek hebben die belgen me toch het een en ander veranderd. Het raammechanisme ziet er anders uit en overal lopen dikke verstevigingsbalken.

We zijn er ook heel blij mee. Is toch wel ff anders dan zo'n R5 met dak

Qua techniek hebben die belgen me toch het een en ander veranderd. Het raammechanisme ziet er anders uit en overal lopen dikke verstevigingsbalken.
Neee, deze gaat nooit meer weg, en is kei hard!Riël schreef:Rob
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ruilen voor karroserie ?
Stond toch al een tijdje op internet hoor. In Brabant.Chris schreef:Gaaf!! Heb hem niet te koop zien staan...