Afslaan motor

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Mitch

De laatste weken vind m'n 16v het leuk af te slaan wanneer ik van de snelweg af wil. Als ik gas terugneem op de afrit daalt de toerenteller normaal, maar zodra ik de koppeling intrap valt de motor uit :evil: Het gebeurd naar mijn idee alleen als ik harder dan 120 heb gereden en de motor volledig warm is gereden. De koppeling is gloednieuw en ik heb t idee dat het is begonnen vanaf het moment dat ik 180 reed paar weken terug...
Is er misschien iets vervuild ofzo? of ligt t toch aan de koppeling :@

Kan iemand mij wellicht helpen met wijze raad :worship:
joeri_16V
Car: megane 2

1 topic is genoeg or :wink:
Menno

Je zou de toerenomloop eens schoon kunnen maken.

Als dat niet helpt zou je 't omloopschroefje bovenop 't gasklephuis iets verder open kunnen zetten.

Is de hele staat van onderhoud wel helemaal OK?

't ligt in ieder geval niet aan de koppeling, maar aan de motor.
rev it like a rental
Mitch

Menno schreef:Je zou de toerenomloop eens schoon kunnen maken.

Als dat niet helpt zou je 't omloopschroefje bovenop 't gasklephuis iets verder open kunnen zetten.

Is de hele staat van onderhoud wel helemaal OK?

't ligt in ieder geval niet aan de koppeling, maar aan de motor.
Heb de wagen nog niet superlang, maar algehele staat is zeker wel goed wat betreft onderhoud zoals ik t zo inschat. Maar het is wel vreemd dat ie het doet wanneer je ontkoppelt, dan neem je aan dat het aan de koppeling ligt... dus niet :p
Rick D.

Misschien is snelheidssensor defect.

Dit kan tot zulke problemen leiden, als deze niet goed functioneerd "ziet" je computer niet dat je rijd.
tommytt

kan wel iets te maken hebben met met een vacuumslangetje van je vervroeger is die nog ok geen
scheurtjes of zo iets dergelijks onder het rijden kan het zijn dat hij dicht blijft maar bij intrappen koppeling dat de motor iets beweegt waardoor de haarscheurtjes of scheur open gaat dan valt vacuum weg dan valt de motor dus ook uit .
of bdp-gever en toerental-opname-element is niet meer ok die zit wel dicht in de buurt van de koppeling bij mij dus dat kan ook dat bij montage van de koppeling er iets niet goed is gegaan .
Mitch

dat zou inderdaad kunnen, maar dan nog is het vreemd dat ie het alleen doet wanneer ik langer op de snelweg heb gereden, en niet wanneer ik bv. in z'n 4e versnelling heb gereden. wellicht is de 'druk' dan niet zo hoog als wanneer je een tijd op snelweg hebt gereden..
Thadarkraven
Contacteer:

:) Ik ga voor de verandering :wink: toch eens een keer met Menno mee, klinkt idd toch gewoon als vervuiling. Zeker als je meer toeren draaid dan binnen de bebouwde kom bijv. kan ie net wat meer moeite hebben om je toerenval op te vangen als je
je koppeling intrapt. (Heb dit met de auto van Peter
ook al een x gehad nl)

Grtzz tony
(Y)
Plaats reactie