Afslaan motor

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Mitch

De laatste weken vind m'n 16v het leuk af te slaan wanneer ik van de snelweg af wil. Als ik gas terugneem op de afrit daalt de toerenteller normaal, maar zodra ik de koppeling intrap valt de motor uit :evil: Het gebeurd naar mijn idee alleen als ik harder dan 120 heb gereden en de motor volledig warm is gereden. De koppeling is gloednieuw en ik heb t idee dat het is begonnen vanaf het moment dat ik 180 reed paar weken terug...
Is er misschien iets vervuild ofzo? of ligt t toch aan de koppeling :@

Kan iemand mij wellicht helpen met wijze raad :worship:
MarcoG
Contacteer:

Heb je het probleem al gevonden Mitch? Hij slaat af zodra je je koppeling intrapt, en de motor dus stationair moet gaan draaien bij nullast...
Riël
Über-Spammer

Stappenmotortje misschien een beetje kaduuk? Koppeling is in elk geval prima in orde ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mitch

tja ik was bij de garage, en wellicht was het de dynamo die niet goed functioneerde, aangezien ie t laatst op snelweg toch redelijk deed. Toch blijft het vreemd dat ie ook nu nog steeds bij intrappen koppeling vaak terugvalt onder 1000 toeren vaak, normaal moet ie m toch vastzetten op 1000 toeren neem ik aan :smoke:

Zeer vreemd probleem...

Maar waar zou de stappenmotor er iets mee te maken hebben? Zou er niet iets verstopt kunnen zitten, of misschien dat t te maken heeft met de uitlaat?
Frits Clio 16v

Stationair 900 toeren is normaal.
Misschien je stationair luchtregelschuif eens schoonmaken.

Gr, Frits.
Lemon8

waar zit die stationair luchtregel schuif? want ik heb namelijk een clio 16v gekocht laatst maar die draait stationair heel belabberd.. hij gaat heel erg op en neer en blijft niet netjes op de 900 zitten...
Frits Clio 16v

Nummer 1 op de tekening is de stationair luchtregelschuif.
Deze kun je er vrij makkelijk afhalen (luchtslangen los, en stekkertje eraf).
Schoonmaken kan met carburateurreiniger of anders remmenreiniger.

Gr, Frits.

[img]http://home.planet.nl/~bruss393/Frits/tekeningmotor.JPG[/img]
Lemon8

ok heel erg bedankt :) ik zal vanavond gelijk even kijken..

en ook gelijk even controleren op valse lucht..
Haas
Car: Megane RS

Mitch schreef:tja ik was bij de garage, en wellicht was het de dynamo die niet goed functioneerde, aangezien ie t laatst op snelweg toch redelijk deed. Toch blijft het vreemd dat ie ook nu nog steeds bij intrappen koppeling vaak terugvalt onder 1000 toeren vaak, normaal moet ie m toch vastzetten op 1000 toeren neem ik aan :smoke:

Zeer vreemd probleem...

Maar waar zou de stappenmotor er iets mee te maken hebben? Zou er niet iets verstopt kunnen zitten, of misschien dat t te maken heeft met de uitlaat?
dynamo zal het niet zijn..
Plaats reactie