Mijn 9 GTX (1.7 F2N, Solex Z10 carb) loopt onregelmatig in de stationaire toeren. Na het filterhuis losgeschroefd te hebben bleek het rubber er tussen er zo uit te zien:
[img]http://members.chello.nl/r.n.kok/pakking.jpg[/img]
Foute boel dus. Bij meneer renault een nieuwe pakking gehaald en er opgeschroefd. Meteen alle vacuumslangen nagelopen (geen lek kunnen vinden), "computer" getest (vacuumslang er af gehaald bij +/- 2000 toeren, toerental liep inderdaad terug zoals in Haynes staat). Bougies zien er goed uit en de bougiekabels zijn voor zover ik weet ook nog OK. (ga ze binnenkort sowieso vervangen).
Het dansen in de toeren is een heel stuk minder (eerst verschillen van 700-1200 toeren, nu loopt 'ie tussen de 800 en 900 toeren). Het volgende valt me alleen nog steeds op:
De motor draait stationair, en maakt na ongeveer 5 seconden een slag van 100 toeren naar beneden, en na 2 seconden stijgt hij weer naar het normale toerental.
Wat zou ik nog meer moeten nakijken?
Daarnaast heb ik nog een kleinere vraag; de vacuumslangen zitten allemaal los over T-stukken geschoven. Horen hier geen slangklemmen aan te zitten? Sommigen zitten wel heel erg los.
cheers,
Robin