kabels door het dak trekken (Clio 2001)

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Powaqqatsi

Hallo,

In mijn Clio zit op het moment bekabeling en car kit van Ericsson, maar dit is een oudere car kit die niet compatibel is met mijn huidige Sony Ericsson en dus wilde ik een nieuwe car kit kopen maar er is alleen 1 probleem. De kabel die van het dak naar binnen loopt past niet met de nieuwe car kit.

Kleine info ter zijde: vroeger hadden Ericssons een rechtstreekse aansluiting voor een externe antenne zoals je hier kan zien:
[img]http://www.rusgsm.com/phones/gsm/ericss ... 28back.jpg[/img]
Bij SE telefoons is dit niet meer, de antenne gaat via de plug onderaan de telefoon.
De car kit in de Clio heeft dus zo een systeem met rechtstreekse aansluiting.

Nu heb ik 2 mogelijkheden: de bestaande kabel behouden en HOPEN dat ik die kan solderen op de nieuwe aansluiting voor in de nieuwe car kit te passen OF een nieuwe kabel trekken naar de antenne. De antenne is in het dak ingebouwd zoals je hier (half) kan zien.
[img]http://users.skynet.be/benoitv/vanalles/clio2.jpg[/img]
het kleine zwarte topje achteraan op het dak. Ik kan een beter foto maken indien gewenst.

De vraag is dus: hoe moet ik in het dak geraken ? De reden dat ik dit vraag is omdat ik de schandalige prijzen van een installatie wil vermijden. Mijn enige probleem is die antenne, voor de rest (aansluiting op de batterij en op de speakers) is er geen probleem.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

zal als ik jou was gewoon een mooie soldeer verbinding maken de antene kabel die er nu in zit zal gewoon een afgeschermde coax kabeltje zijn van de nieuwe car kitt waarschijnlijk ook denk dat dat goed te doen is en tis de makkelijkste oplossing s6 ermee
Powaqqatsi

spitsoor schreef:zal als ik jou was gewoon een mooie soldeer verbinding maken de antene kabel die er nu in zit zal gewoon een afgeschermde coax kabeltje zijn van de nieuwe car kitt waarschijnlijk ook denk dat dat goed te doen is en tis de makkelijkste oplossing s6 ermee
Ja dat is en van de dingen die ik mij afvroeg. Is die kabel naar de antenne zowat "universeel" ? Ik doe geen moeite meer om het te gaan vragen in winkels hier omdat bij welke winkel dan ook ze je gewoon zeer onvriendelijk behandelen hier. (al die Car hifi/nav/gsm winkels hebben extreem onvriendelijk personeel hier, ik vraag me af waarom) Ik kan begrijpen dat je geld wilt verdienen met een installatie maar dan moet je nog niet onvriendelijk doen tegen potentiele klanten.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

ja die is idd universeel tja ach sommige willen dan uiteindelijk tog geen geld aan je verdien :D spaar je het wel leuk uit kan er iets anders voor doen
Powaqqatsi

Ok bedankt. Een ander vraagje. De micro die er op het moment in zit hangt bovenaan vanvoor bij de leeslampjes en de bediening van het open dak. Moest het nodig zijn deze te vervangen, is het dan makkelijk om daar te geraken ? Ik heb er zo eens zitten aan prutsen en het lijkt mij dat dat vierkantig stuk plastiek er afklikt maar wat dan ? Hoe moet de kabel dan verder (tot rechts onder het dashboard moet ik gaan) ?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

waar schijnlijk via het raamrubber wat er aan de binnekant zit vervolgens via de stijl naar beneden te gaan om dan bij het dashboard te komen
Plaats reactie