wat zijn de betere banden ???

Post hier al je vragen over de Clio
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

clio 2f1 lange schreef:ik heb net niewe pirelli's gepstoken onder mijn clio.
pirelli p5000 drago
deze plakken in de bochten en op de baan,nat of droog,ze blijven klitten
1 nadeel:ze slijten heeeeel snel!!! gegarandeerd strepen als je heftig vertrekt.
Wat een drama banden zijn dat!

Binnen 2 maanden reed ik stukken profiel uit mijn achterbanden, om nog maar te zwijgen over grip.

Toyo's zijn erg leuke banden, maar slijten zo snel....(voor 15.000km achter 20.000km)

Michelin heb ik er nu opzitten, eerst de Exalto's (voor 40.000km achter 55.000km meegereden) en heb nu de pilot sport van michelin. Deze slijten wel wat sneller, maar hebben wel iets beter grip vooral op droog ondergrond.

De Exalto's 1 maakte idd wel behoorlijk geluid, maar ik heb dat nooit als irritant ervaren, maarja met een openpijp hoor je niet zo veel :lol:

De sport die er nu op zitten ben ik erg over te spreken (voor 35.000km erop zitten en zat profiel over)Hard door een bocht geeft eerst een schuurend geluid waarna ze overgaan in piepen (de grens) geven een erg prettig stuur controle gevoel.

Franse auto franse banden :beer:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Zojuist hebben mjin Toyo Proxes T1-S zich weer eens van hun zwakste kant laten zien. :( In de oprit naar de snelweg redelijk hard door de doordraaier en uit het niks, plop, daar gaat de achterkant. Godzijdank kon ik redelijk herstellen en belandde ik op 30cm van de vangrail...

Zaterdag nieuwe velgen gekocht (overgenomen dan) met Pirelli P5000 Drago en P Zero Nero. Ben benieuwd...
Laatst gewijzigd door elmotheelk (Eric) op wo 8 dec 2004 8:31, 1 keer totaal gewijzigd.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

[img]http://www.tuningspecialist.com/banden/a032.gif[/img] street legal :wink: (Y)
Zoek je banden waarmee je dus meer grip hebt dan met een normale sportieve band. Wil jij als het eerste weg bij de sprintwedstrijden? Want dit maakt echt een groot verschil. Wil jij maximale grip in de bocht, dit is dus wat je zoekt. Voor de echte liefhebber kunnen wij jullie deze banden aanbieden. Let op echt voor de liefhebber want deze banden kosten serieus geld.
alleen is't volgens mij niks voor in de regen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Potenza's zijn ook lekker op droog nat en zo :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

nou ik hou het maar bij m'n dunlop's
alleen ze zijn pas volgend jaar weer leverbaar
(in mijn maat) sp sport 9000 215/45/15 :p
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Riël schreef:
Calle schreef:
Riël schreef:Bridgestone potenza (~)
Ze zouden je bij het bridgestone promotieteam op moeten nemen. :lol:
Sollicitatie staat klaar, kunnen ze een potenza-search doen op deze site, en dan niet zeggen dat ik er geen moeite voor doe :lol: Maar volgens mij kent niemand ze. Fabrieksaf zitten ze trouwens op de lancer-evo en volgens mij ook de STi.
Welk merk zei je? Bridgestone Potenza? Nooit van gehoord. Hebben zeker alleen hele rare maten. 175/50R13 ofzo. :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Voor pure prestaties (op droog):

Avon Racing
Avon ZZR

Bridgestone Tuner
Bridgestone g-Force T/A kd
Bridgestone g-Force T/A kdw
Bridgestone g-Force T/A Drag Radial
Bridgestone g-Force Sport
Bridgestone Scorcher T/A

Michelin Motorsport
Michelin Pilot Sport Cup

Pirelli Competitione
Pirelli P-Zero C
Pirelli P-Zero Corsa

Yokohama Ultra High Performance
Yokohama A032R >-)
Yokohama A048 :worship:
Yokohama Parada Spec2

Deze banden zijn dus absoluut niet geschikt voor natte of gladde omstandigheden. Sommige typen moeten zelfs warm worden gereden. Ze zijn dus uitermate geschikt voor circuitdagen.
DaPew
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 19:08
Locatie: Ieper (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Om even terug te komen op die Michelin Pilot Exhalto's, ze maken inderdaad een PAK lawaai vergeleken met andere banden, maar ze hebben wel een enorme goeie grip. De prijs vond ik nog reuze mee vallen...

4 TSW Razor 15x6,5" velgen + Michelin Pilot Exhalto 195/50/R15 voor 750 euro, inclusief slotbouten, balanceren en montage :smoke:
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

De exalto is vernieuwd, dat "kappen" wat die banden deden schijnt voorbij te zijn! Dus nu geruiloos plakken :p .
jeannette klok
Berichten: 32
Lid geworden op: di 2 nov 2004 15:39
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

ikzelf heb al jaren ervaring met bridgestone potenza,goed bij nat en droog weer,echt een aanrader.ik heb 195-45-15,en betaalde €70 p band.bij de sprint
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Merijn schreef:Die Toyo's slijten wel meer dan anderen, maar geven wel een hoop grip. :) Heeft mijn voorkeur. :D

Onder de Clio van mijn broer (Clio II ph3) zitten standaard Continentals (geen idee welk type) en die dingen zijn echt heel goed, vind ik. Zeker ook in de regen. (Y)
die zitten ook onder mijn p3 :D heb gemerkt ckers nu dat het kouder word in hele scherpne bochten bijna haaks zeg dat ze tog grip verliezen verder zijn idd top (Y)
DaPew
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 19:08
Locatie: Ieper (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Rick schreef:De exalto is vernieuwd, dat "kappen" wat die banden deden schijnt voorbij te zijn! Dus nu geruiloos plakken :p .
Sedert wanneer zijn die dan vernieuwd? Ik heb mijn banden+velgen gekocht bij de lokale velgenboer in oktober dit jaar of zo...

Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik nog de oude versie heb (stock of zo, mijn velgen zitten ook al een tijdje niet meer in het gamma volgens de site (TSW Razor), de velgenboer hier verkoopt ze nog altijd...), of ik ben van te voren te veel verwend geweest met de originele michelin energy banden die wel geruisloos waren...
Anonymous

Ben pas overgestapt van de standaard conti's (wat een bagger banden) naar nieuwe Toyo's Proxes 185/55/R15 82V. En ik moet zeggen die zijn GEWELDIG. Wat een grip; onderstuur is veel minder geworden :) En in de regen bevallen ze ook prima

[img]http://www.xs4all.nl/~bestsoft/clio/clio13.jpg[/img]
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Rick schreef:De exalto is vernieuwd, dat "kappen" wat die banden deden schijnt voorbij te zijn! Dus nu geruiloos plakken :p .
Ik heb ook Exalto's achter op mijn clio zitten, die dingen maken inderdaad een tering herrie als dat alleen de banden zijn!

Voor heb ik nu nog Viking banden, wat een hoop bagger!! Op het droge gaat het nog wel, piept wel een beetje vroeg en nu het wat kouder is glijden ze ook wat makkelijk met een plots genomen bocht. Maar o-wee als er regen ligt! Op de snelweg in een forse regenbui vanaf Eindhoven invoegen op de A2 bij Best, licht accelererend en ineens all-over-the-place, inhouden door de aquaplaning een heel onzeker gevoel in het stuur. In de buurt van Utrecht nog een keer op een redelijk nieuw stuk asfalt waar je 90 mocht (en ik dat ook reed). Er zit nog iets van 6 mm profiel op ... Mijden als de pest dus die Viking banden, slechte banden en remmmen is de slechtste bezuiniging die je kunt doen.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

sebas-tiaan schreef:Ben pas overgestapt van de standaard conti's (wat een bagger banden) naar nieuwe Toyo's Proxes 185/55/R15 82V. En ik moet zeggen die zijn GEWELDIG. Wat een grip; onderstuur is veel minder geworden :) En in de regen bevallen ze ook prima
Dat zijn de nieuwe Proxes, T1-S of ander type? Ze lijken heel erg veel op de Dunlop SP 9000 serie wat betreft profiel nu (die zijn erg fijn maar niet leverbaar in de hier populairste reno maten). Als ze beter in het nat presteren dan voorheen, zijn ze wel erg interessant.
Anonymous

Dat zijn de nieuwe Proxes, T1-S of ander type? Ze lijken heel erg veel op de Dunlop SP 9000 serie wat betreft profiel nu (die zijn erg fijn maar niet leverbaar in de hier populairste reno maten). Als ze beter in het nat presteren dan voorheen, zijn ze wel erg interessant.
Dit zijn de opvolgers van de T1-S namelijk de T1-R.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Die slechte banden zijn trouwens de Viking type Pro-Tech 500... (was type even vergeten).
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

sebas-tiaan schreef:Ben pas overgestapt van de standaard conti's (wat een bagger banden) naar nieuwe Toyo's Proxes 185/55/R15 82V. En ik moet zeggen die zijn GEWELDIG. Wat een grip; onderstuur is veel minder geworden :) En in de regen bevallen ze ook prima
Zoals ik ook al in je auto topic schreef: zo te zien zijn dit de opvolgers van de T1-S, de T1-R. Ik hoop voor je dat ze meer grip hebben in de regen. In het droge zijn ze wel leuk (voor die prijs) ja, maar als er ook maar 1 druppeltje ligt is het ronduit :X . Voor mij noit meer (T1-S dan).

Heb sinds mijn nieuwe velgen Pirelli's. Achter P5000 geloof en voor P Nero Zero . En daar ben ik veeel meer over te spreken. (Y)

Volgende keer ga ik zeker de nieuwe Michelin Exalto's uitproberen.
Anonymous

elmotheelk (Eric) schreef:
sebas-tiaan schreef:Ben pas overgestapt van de standaard conti's (wat een bagger banden) naar nieuwe Toyo's Proxes 185/55/R15 82V. En ik moet zeggen die zijn GEWELDIG. Wat een grip; onderstuur is veel minder geworden :) En in de regen bevallen ze ook prima
Zoals ik ook al in je auto topic schreef: zo te zien zijn dit de opvolgers van de T1-S, de T1-R. Ik hoop voor je dat ze meer grip hebben in de regen. In het droge zijn ze wel leuk (voor die prijs) ja, maar als er ook maar 1 druppeltje ligt is het ronduit :X . Voor mij noit meer (T1-S dan).

Heb sinds mijn nieuwe velgen Pirelli's. Achter P5000 geloof en voor P Nero Zero . En daar ben ik veeel meer over te spreken. (Y)

Volgende keer ga ik zeker de nieuwe Michelin Exalto's uitproberen.
Heb er in de regen nog geen last van gehad. Rijden prima en hebben veel meer grip dan mijn oude standaard conti's :)
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Bij die Pirelli banden kreeg je toch ook een leuke kalender 8)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Monica schreef:Bij die Pirelli banden kreeg je toch ook een leuke kalender 8)
En met die P5000 Drago ook nog een gratis glij partij, in mijn ervaring (enwat ik van anderen gehoord heb) niet al te beste banden. Die Nero's daarentegen heb ik heel goede verhalen over gehoord...

Wel slim om de beste banden voor te zetten, die doen 90% van het werk, aandrijving, sturen en grootste geel van de remkracht. Snugger figuur van de Kwikfit had bij mijn broertje de nieuwe banden achter gezet, met als argument dat je beter voor dan achter grip kwijt kan raken in deze winterse omstandigheden. Moet je toch rare dingen gaan doen als er rondom dezelfde banden liggen met voor nog voldoende profiel... Kun je in ieder geval zien waar je tegen aan glijdt.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Calle schreef:Wel slim om de beste banden voor te zetten, die doen 90% van het werk, aandrijving, sturen en grootste geel van de remkracht. Snugger figuur van de Kwikfit had bij mijn broertje de nieuwe banden achter gezet, met als argument dat je beter voor dan achter grip kwijt kan raken in deze winterse omstandigheden. Moet je toch rare dingen gaan doen als er rondom dezelfde banden liggen met voor nog voldoende profiel... Kun je in ieder geval zien waar je tegen aan glijdt.
Daar heb ik ook al eens een hele discusie over gehad met iemand van een banden firma. Mijn gevoel zei ook dat de beste banden voor moesten, maar beweerde ook anders. Hij had zelfs een testje, een speelgoed auto met twee wielen afgeplakt. duwde je hem met de afgeplakte wielen achter over een gladde plank, en de auto begon direct te tollen, deed je hetzelfde met de afgeplakte wielen voor, en de auto reed iig nog gecontroleerd rechtdoor..... Probeer zelf maar eens op sneeuw met een aangetrokken handrem rechtdoor te rijden >-)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Het is idd een stuk moeilijker om een achterwiel slip te controleren dan een voorwielslip, de blokkerende wielen "willen" vooraan zeg maar, maar je moet al met de handrem aan de haal voordat je achterwielen dat gaan doen. De remkracht op de achterwielen wordt beperkt (zolang dat ding het doet) en er zit bij de meeste renos geen aandrijving op.

Ik heb de handrem in de sneeuw wel eens geprobeerd (met een safrane...) en dan beweegt het allemaal wat anders dan dat je verwacht, maar je kunt er nog wel wat aan proberen te doen met sturen, remmen en gas geven.

Voor de meeste automobilisten is het misschien wel het beste dat je recht door glijdt, omdat je voorbanden niet meer doen wat ze moeten doen, de beste crashzone zit nog altijd aan de voorkant... :evil:
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

En daar komt nog bij, als de voor banden slecht zijn ben je eerder gewaarschuwd (b.v. bij het optrekken) terwijl als de achter banden slecht zijn, dan rij je gewoon weg zonder probleem en denk je dat er niks aan de hand is, en als je dan remt gaat het mis....
En toch, voor mijn gevoel leg ik de banden met het meeste profiel altijd voor, omdat ze daar het snelste slijten en heb ik rondom altijd ongeveer gelijk profiel en zodat ik altijd 4 nieuwe banden kan kopen, vind ik nog altijd de beste oplossing (Y)
Plaats reactie