Interieur 19 16v monteren in Clio?
-
Ik heb weleens gelezen dat het mogelijk is om het interieur van een 19 16v te monteren in een Clio, maar weet helaas niet meer waar de uitleg staat. De voorstoelen zou geen probleem moeten zijn, maar de achterbank moet je geloof ik wel iets aanpassen. Wie weet hoe dit zit?
-
- Contacteer:
zou het iets te maken hebben met mijn add?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Zou je denken? 

-
Hoewel ik bewust ben van de nadelen van leer, blijf ik toch een zwak houden ervoor. In m'n 106 Rallye heb ik destijds ook een leren interieur uit een GTI gemonteerd. Stond hardstikke mooi, maar was nogal glad en aangezien de stoelen weinig zijdelingse steun gaven, was het bij scherpe bochten even de gordel wat strakker aantrekken en schrap zetten. Maar de Williams/19 16v stoelen zijn wat dat betreft stukken beter.
-

Maar heeft iemand ervaring hiermee? Is de achterbank van een 19 identiek aan die van een Clio? Maw past het allemaal netjes?
Ik heb zelf een cliko en een vriend van me een 19 en die achterbanken schelen fors, zowel wat betreft dikte (19 is veel fluffie-er) en ik denk ook wat betreft vorm, volgens mij is die van de 19 ook wat breder.LotuzClioWilliams schreef:
Maar heeft iemand ervaring hiermee? Is de achterbank van een 19 identiek aan die van een Clio? Maw past het allemaal netjes?
-
Eventueel kan ik de achterbank eruit laten. Gebruik ik toch zelden eigenlijk. En ik heb bij Rob gezien dat je er ook een mooi laadvloertje in kunt leggen. 
-
ik heb nog een mooi lederen interieurtje staan voor in een clio, dus geen aanpassingswerk en dan kan je je achterbank behouden 

-
Dat weet ik, maar ik ben niet zo weg van die Baccara kleurencombinatie. Of heb je inmiddels een 16v interieur staan? Want dan moeten we maar eens babbelen. 

-
Het liefst heb ik toch ook een achterbank. De wagen is wel lichter zonder, maar ook rumoeriger. En met achterbank ziet het er gewoon netter uit. Zeker met lederen bekleding. Rob heeft zijn interieur wel mooi afgewerkt, maar ik denk dat met leer beklede voorstoelen daar niet echt in zouden staan.Merijn schreef:Volgens mij hoef je alleen de rails van je eigen stoelen over te zetten op de stoelen uit een 19 16V.Sven heeft nog een setje leren 19-stoelen te koop.
Je kunt het leer ook kleuren naar de kleur van de voorstoelen. Wordt nog wel een spannend karwei om het gelijk te krijgen, maar het zou goed te doen moeten zijn. Je zou natuurlijk ook een achterbank uit een willekeurige clio kunnen halen en die met het goede leer laten bekleden, al heb ik geen idee waar en hoeveel het zou gaan kosten.LotuzClioWilliams schreef:Dat weet ik, maar ik ben niet zo weg van die Baccara kleurencombinatie. Of heb je inmiddels een 16v interieur staan? Want dan moeten we maar eens babbelen.
-
Een Baccara interieur is geen optie. En ik weet wel wat het bekleden gaat kosten, want ik heb het interieur van m'n 106 weleens laten repareren. Dat soort bedragen heb ik niet over voor een ander interieurtje.
Dan kun je toch gewoon de originele achterbank laten overtrekken? Maar dat zijn kostelijke affaires natuurlijk!Calle schreef:Ik bedoel ook alleen een baccara achterbank en die dan in kleur brengen met 19 16V voorstoelen.
-
Ik denk dat als je de achterbank laat bekleden je ook wel kleurverschil krijgt, omdat de stoelen al 10 jaar oud zijn.
En zowiezo erg duur.
Gr, Frits.
En zowiezo erg duur.
Gr, Frits.
-
- Contacteer:
ik weet echt niet hoe het zit met het verschil van de achterbank
maarja even handig doen en klaar is kees
en je hebt gelijk een unieke auto
ondanks dat ik veel reaktie krijg gooi ik het setje morgen op marktplaats als het nog niet verkocht is
naar ervaring is het dan een kwestie van een paar uur dat het verkocht is
maarja even handig doen en klaar is kees
en je hebt gelijk een unieke auto
ondanks dat ik veel reaktie krijg gooi ik het setje morgen op marktplaats als het nog niet verkocht is
naar ervaring is het dan een kwestie van een paar uur dat het verkocht is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break