Ik ben marcel en wil me ff voorstellen:
Ik ben 25 jaar en woon in Katwijk.
Ik rij in een Renault Clio II.
Ik heb alles eens een keer opgeschreven wat ik heb gedaan met me auto, et is een aardig verhaal geworden dus schrik niet.
---------
Carrosserie:
Het is allemaal begonnen met een nieuwe Renault Clio. Hier werd gelijk met levering een door Renault geleverde spoiler voor besteld.
Na een jaar te hebben rond gereden werd er een Remus sportuitlaat ondergezet. Ook wilde ik graag van die dunne bandjes af dus al snel werd er een setje AEZ Bimos besteld van 16. Als rubber werd er gekozen voor Uni-Royal van 195/40/16 omdat deze lekker stevig blijven in de bochten. Nadat deze er eindelijk onder zaten stond de Clio eigenlijk zeer hoog op zijn poten, dus werd er al na 1 dag een setje verlagings veren ondergegooid die de auto 3,5 cm dichter bij de aarde moesten brengen. Nu deze mooie velgen eronder zaten begonnen al gauw de irritaties over die lelijkedorpels. Om dit wat op te leuken werd er een setje sideskirts besteld van autostyle, maar al snel bleek dat de voor- en achterkant nu te hoog waren ten op zichte van het midden. Hiervoor bestelde Autoschadebedrijf Montanus uit Katwijk een frontspoiler en een achterschort van ASD tuning bij carequipment uit België.Aangezien de auto doordeweeks weg was uit Katwijk, omdat de auto gewoon word gebruikt voor woonwerk verkeer moest er nog effe gewacht worden met het eronder plaatsen. Ondertussen was het oog alweer op iets nieuws gevallen namelijk een universele airintake type F3V. Deze werd uiteraard gelijk besteld. Toen er uiteindelijk tijd voor was werd de auto ook gelijk helemaal aangepakt. Er werd zo een stuk uit de voorbumper gezaagd en dit gat werd weer opgevuld met racegaas. Ook werd er een aluminium tankdop geplaatst, maar het was wachten op de motorkap. Hier ging namelijk wel wat tijd in zitten, omdat de motorkap vrij rond en er dus aardig wat uurtjes moesten worden ingestoken om het mooi glad en strak te krijgen. Toen uiteindelijk alles klaar was om gespoten te worden werden gelijk de overige stootranden, deurgrepen en spiegels ook meegenomen. Toen hij eenmaal uit de zaak wegreed, kwam het eerste probleem al, hij past namelijk niet meer over elke drempel. De auto is nu wel showwaardiger geworden, en dat was de bedoeling ook omdat de auto vrijwel iedere vrijdag bij de meeting op het transferium in Leiden te vinden is. Hier staat de wagen tussen meerdere mooie autos van de club street illusions. Om de auto er nog beter er tussen uit te laten springen is er een setje blauwe neon onder de auto gezet en er is een setje pacecar strobe lights in de mistlichten geplaatst. Voor deze plek werd kozen omdat de mistlichten het licht beter bundelen en zo de flits nog feller is. Ook werd er ondertussen flink verbouwd aan de audio. Om deze apparatuur veilig in de kofferbak op te bergen werd het slot op de achterklep verwijderd en strak gemaakt. Deze is nu te openen via een knop die geplaatst is waar vroeger de sigaretten aansteker zat. Ook is gelijk de achterruitwisser verwijderd en e dichtgewerkt. Om nog minder naar binnen te kunnen kijken werden de achterruitjes en het achterruit voor 99% verduisterd. De voorste zijruitjes werden voor 35% verduisterd. Ook de zijknipperlichten en de achterlichten werden zwart gespoten om de auto nog zwarter te maken. Aangezien de auto voor woon- werk verkeer gebruikt word en dus vaak op de snelweg zit is er voor gekozen om een setje Clim air zijwindschermen te plaatsen. Uiteraard zijn de ook zwart gespoten.
Motorisch:
Motorisch is er nog weinig gebeurd. Het originele lucht filter is verwijder en hiervoor is een aangepaste Highpower Aero Air-Intake syteem voor gekomen. De tussendemper verwijderd en een selfmade tussendempervervanger voor in de plaats gekomen. Als uitlaat is er voor gekozen voor een Remus sportuitlaat met dubbele eindepijp 2x 82x67mm.
Interieur:
Binnenin is er NOG niet veel gebeurt. Nou ja, qua styling dan. Een paar glimmende aluminium dorpelbeschermers stralen je tegemoet zodra je de deuren opendoet. Verder zijn de oude vloermatten verwijderd en vervangen door een set traanplaat vloermatten. Waarom? Omdat dit makkelijk schoon te houden is en dat de blauwe neon die verstopt zit onder het dashboard er mooi op reflecteert. Deze blauwe gloed word nog meer kracht bijgedragen door de Pioneer DEH-P80MP waar ook een hele heldere blauwe gloed vanaf straal. Deze headunit stuurt via een bos tulpstekkers een flinke installatie van Kenwood aan. Het begint met een 5 kanaals versterker van 800 watt en een 4 kanaals versterker van 500 watt. Deze twee versterkers worden ondersteunt door een vernieuwde grotere accu met hogere stroomopbrengst en een condensator van farad. Dit geheel stuurt een composet aan die netjes zijn weg gewerkt in de deuren en dashboard en een 3 weg setje die op de originele behuizing zijn geplaatst naast de achterbank. Ook worden er 2 subwoofers van 500 watt en 1 subwoofer van 800 watt aangestuurd. Deze subwoofers weggewerkt in de kofferbak ruimte. Niet zoals een aantal mensen direct riepen achterbank eruit.Voor deze plek is gekozen omdat er binnenkort een kleine word verwacht en het toch wel handig is dat je af en toe de Clio kan pakken (ondanks een 2e auto). De 3 subwoofers zoals al gezegd zijn in de kofferbak geplaatst. Deze subwoofers hebben ieder hun eigen kamer en poort gekregen, ook werd met de juiste hoeveelheid liters rekening gehouden. Ook de versterkers en de condensator moesten nog ergens geplaatst worden, aangezien er geen ruimte is door de subwoofer kisten is er daarom voor gekozen om het reservewiel een vriendelijke gooi te geven om ruimte te maken voor de versterkers en condensator. Na veel passen, meten en afstellen was er zelfs nog ruimte voor een speciale hoedenplank met het XXX logo erin uitgezaagd om het geheel netjes af te maken en uit het zicht te ontnemen. Deze hoedenplank is ooit een geschenk van iemand die zijn Clio wegdeed.
Zeer binnenkort wordt er weer gesleuteld aan de binnenkant, want dan komt er een Playstation 2 in en word het beeldscherm in het dashboard verwerkt. Het dashboard word dan gelijk gedeeltelijk meegespoten in de kleur van de auto.
Zo word stukje bij beetje ook de binnenkant van de auto steeds meer veranderd.
Verdere plannen voor het interieur daar laat ik me voorlopig niet over uit, want plannen zijn er zat ,maar wanneer dit allemaal gebeurt dat durf ik allemaal niet te zeggen.
Hier nog wat foto's:
[img]http://home.wanadoo.nl/marcel_montanus/ ... C01380.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcel_montanus/ ... C01381.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcel_montanus/ ... C01382.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcel_montanus/ ... C01383.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcel_montanus/ ... 0nacht.jpg[/img]
meer foto's zijn te vinden op:
http://home.wanadoo.nl/marcel_montanus/black%20clio/
mzzl
effe voorstellen: monty
gezellig hier!

-
- Contacteer:
zijn allemaal geschokken van het verhaal
maar oke ik zal het spits afbijten stoere bak man
ziet er heel errug tof uit

Inderdaad!monty schreef:gezellig hier!

Echt gezellig ben je zelf ook niet, je hebt "al" 12 posts in ruim een half jaar...

Maar in ieder geval welkom, en wat ik je al eerder zei, dikke bak man! Vaak staan te bewonderen in Leiden.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Leuke auto
. Je hebt exact dezelfde uitlaat als mij
. Vind hem persoonlijk een van de mooiste voor onder een Clio samen met die van Elia (dubbelpijps)
Veel plezier hier

Veel plezier hier
Gave bak hoor!
Maaruh, waar laat je de boodschappen?
..........
boodschappen?
Ik heb geen geld voor boodschappen, zit allemaal in me auto.
hahah.
Nee.. ik heb nog een 2e "gezinsauto".
mzzl
Maaruh, waar laat je de boodschappen?
..........
boodschappen?
Ik heb geen geld voor boodschappen, zit allemaal in me auto.
hahah.
Nee.. ik heb nog een 2e "gezinsauto".
mzzl