Vuurwerkschade aan motorkap, overspuiten of Carbon motorkap?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
jhu

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal, mijn nieuwjaar begon met de constatering van een deuk en flink groeven in de lak van mijn motorkap.

Vermoedelijk is er een vuurpijl met een rake klap op de kap gekomen.

De schade is volgens de schade afdeling van de dealer 450 Euro, dit betreft het uitdeuken en opnieuw spuiten van de hele kap.

Nu heb ik ook ontdekt dat je voor 350 tot 400 Euro een carbon vezel motorkap kan kopen die je niet eens hoeft te spuiten.

Wat is wijsheid?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het is een kwestie van smaak, he :)

Ik vind persoonlijk een cabon-kap alleen mooi op felgekleurde auto's (felgroen, oranje, blauw, etc).
Vos

jhu schreef:Gelukkig nieuwjaar nog allemaal, mijn nieuwjaar begon met de constatering van een deuk en flink groeven in de lak van mijn motorkap.

Vermoedelijk is er een vuurpijl met een rake klap op de kap gekomen.

De schade is volgens de schade afdeling van de dealer 450 Euro, dit betreft het uitdeuken en opnieuw spuiten van de hele kap.

Nu heb ik ook ontdekt dat je voor 350 tot 400 Euro een carbon vezel motorkap kan kopen die je niet eens hoeft te spuiten.

Wat is wijsheid?
wijsheid is dat je hem niet bij de dealer laat repareren... met een beetje mazzel scheelt dat de helft! :wink:
Clio 16v.....
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Wat vind je zelf mooi? :p
Cleaned Style
Projecttopic
PatrickG

Vos schreef: wijsheid is dat je hem niet bij de dealer laat repareren... met een beetje mazzel scheelt dat de helft! :wink:
Dat is inderdaad meestal wel groot een prijsverschil ja :)
Rémi clio ph3

Kun je de schade niet verhalen bij het waarborg fonds.... Die zijn toch eigenlijk voor dit soort gevallen van schade of niet. Ik zou iig aangifte doen!
JiggyMF

Als ik dan even de pessimist mag zijn.

Er zit HEEL veel verschil in carbon motorkappen, ik weet niet welke je in gedachte had?

Een fatsoenlijke carbon motorkap kost meestal toch echt een 800/900 euro. De goedkopere modellen verliezen meestal na een half jaar hun glans en geloof me dat ziet er echt niet uit!

Dus ik zou eerst maar eens even nazoeken wat de kwaliteit ervan is.

grtz jiggy
Steven
Car: M536

Nou knappe kappen voor een japanner kun je vaak al vinden voor 500-700 euri hoor, dus 800-900 lijkt me wel ietwat overdreven.

Die voor een clio2 van K-tec is €516 bijvoorbeeld :p
Nick (germanstyle)

Wat the Jigs zegt is wel goed .... er zit erg veel verschil in kappen. Goedkope kappen zijn gewoon allemaal crap. Een goede is te koop voor rond de 600 euro.
Je kan bijvoorbeeld wel die van Vis Racing kopen, die zijn gewoon perfect., maar niet voor een Renault verkrijgbaar. :D

Reken er wel op dat bij veel kappen de pasvorm slecht is en dat je zeker moet weten dat het goed past zonder veel aanpassingen.

Dan nog het belangrijkste.... een CF-kap moet een blanke lak laag hebben, anders komt er lucht onder het carbon en wordt het carbon dof en dat komt niet meer goed dan. En dat ziet er dus meestal niet op, en als het erop zit is dat een crappie laagje. Dus dat bedrag voor spuiten moet je er wel even bijrekenen.
jhu

Ik hoor het alweer, beter dus de kap laten repareren bij een andere bedrijf. Goed advies weer!
Jnn

Rémi clio ph3 schreef:Kun je de schade niet verhalen bij het waarborg fonds.... Die zijn toch eigenlijk voor dit soort gevallen van schade of niet. Ik zou iig aangifte doen!
Het waarborgfonds keert alleen uit als er sprake is van schade veroorzaakt door een onbekend gebleven motorvoertuig.
(of onverzekerden of gemoedsbezwaarden).
Plaats reactie