Mijn Renault 5SL uit '88 met een 1.1 moter is afgekeurd op de (roestige) remslangen en leidingen die naar de achterwielen lopen. Bij navraag blijkt dat je de oude remleidingen meeneemt naar een automaterialenzaak en dat ze ze dan namaken. Remslangen moeten echter worden besteld.
Zijn die slangen allemaal hetzelfde, of kunnen daar ook nog verschillen in zitten?
Remslang achterwielen
-
- Moderator
- Car: MB
slangen zullen het wel niet zijn maar leidingen. Die moeten gebogen worden (met een tang, anders krijg je vernauwingen) en de nippels moet je er aan knijpen. Met het goede gereedschap zeker zelf te doen, anders gewoon effe laten doen. Je remmen zijn ten slotte erg belangrijk!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dag Tom,
Het gaat in dit geval weldegelijk om de leidingen én de slangen. Eén leiding is erg roestig - de aansluitingen van de slangen zijn volledig gecorrodeerd.
Mijn vraag staat nog steeds: zijn die slangen hetzelfde bij alle modellen, of zijn er verschillen... iemand?
En ja, ook ik ben overtuigd van het belang van m'n remmen!
gr. Floyd
Het gaat in dit geval weldegelijk om de leidingen én de slangen. Eén leiding is erg roestig - de aansluitingen van de slangen zijn volledig gecorrodeerd.
Mijn vraag staat nog steeds: zijn die slangen hetzelfde bij alle modellen, of zijn er verschillen... iemand?
En ja, ook ik ben overtuigd van het belang van m'n remmen!
gr. Floyd
-
- Moderator
- Car: MB
de leidingen die je bedoeld zijn denk ik de kleine stukjes bij de achterbrug die nodig zijn voor het veren achter?! Of ze gelijk zijn weet ik zo niet. Anders effe opzoeken in dialogys
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Heb je misschien het typenummer van je auto?
In de dialogys staan 2 verschillende slangen. Bij een R5 GTT zijn links en rechts hetzelfde. Bij een ander type zijn links en rechts verschillend van lengte.
Voor de GTT is het bestelnummer 7704001950 lengte 240 mm.
Bij andere type's R5 heb je een slang zoals bovenstaand nodig en een langere. 8200020558 280 mm.
Ff meten dus welke je nodig hebt
In de dialogys staan 2 verschillende slangen. Bij een R5 GTT zijn links en rechts hetzelfde. Bij een ander type zijn links en rechts verschillend van lengte.
Voor de GTT is het bestelnummer 7704001950 lengte 240 mm.
Bij andere type's R5 heb je een slang zoals bovenstaand nodig en een langere. 8200020558 280 mm.
Ff meten dus welke je nodig hebt

5 GT Turbo '88 GT5
Dag Roy,
Ik heb een Renault 5SL S6 met een serie nummer dat begint met B40H - bouwjaar 1988. Ik ben er inderdaad al achter dat er verschil is in lengte van die slangetjes bij mijn auto. Wat ik me afvraag, is of er niet als met remmen misschien verschillen leidingsystemen/aansluitingen zijn.
Ik wil voorkomen dat ik straks alles los heb gedraaid en er dan achter kom dat de nieuwe spullen niet passen...
Thnx, Floyd
Ik heb een Renault 5SL S6 met een serie nummer dat begint met B40H - bouwjaar 1988. Ik ben er inderdaad al achter dat er verschil is in lengte van die slangetjes bij mijn auto. Wat ik me afvraag, is of er niet als met remmen misschien verschillen leidingsystemen/aansluitingen zijn.
Ik wil voorkomen dat ik straks alles los heb gedraaid en er dan achter kom dat de nieuwe spullen niet passen...
Thnx, Floyd