remus sportuitlaat

Post hier al je vragen over de Clio
Anonymous

Had ff een vraagje over mijn uitlaat. Heb sindskort een Remus Uitlaat onder mijn Clio II Phase 2. Vind hem zelf erg netjes staan onder de auto. Alleen vind ik het erg jammer dat de uitlaat compleet in het rubber hangt en enorm wiebelt als ik over een drempel rijd. Zijn hier eventueel oplossingen voor? Als meer mensen een remus hebben onder hun clio :D hoe is ie bij jullie gemonteerd?

pic:

[img]http://www.xs4all.nl/~bestsoft/clio/clio8.JPG[/img]
Rémi clio ph3

hangt wel mooi netjes recht en direct onder de bumper (Y) !
Heb je een in kleur gespoten achter spoilertje?
Anonymous

nope; ik heb geen in kleur gespoten achter spoiler helaas. Maar aangezien de kleur van de auto zwart is valt het niet zo op :P.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

idd klopt heb ook een zwarte clioII alleen een ph3 uitvoering die ik heb is een dynamique + . Maar om ff on topic te blijven heb ik helaas geen ervaring met remus heb er nl een van de concurrent onderhangen :wink: :p mooi bak is het trouwens wel klasse (Y)
Ferdy
Über-Spammer

wat heb je eigenlijk betaald voor die demper ?
Anonymous

uhm ja; was niet echt goedkoop :P. 389 euro om precies te zijn inclusief montage dat wel (alleen hadden die knuppels hem niet goed in het rubber gedaan zodat ik zelf onder mijn auto kon kruipen ). En ik moet nog een keer terug om hem exact recht te hangen.
Anonymous

spitsoor schreef:idd klopt heb ook een zwarte clioII alleen een ph3 uitvoering die ik heb is een dynamique + . Maar om ff on topic te blijven heb ik helaas geen ervaring met remus heb er nl een van de concurrent onderhangen :wink: :p mooi bak is het trouwens wel klasse (Y)
Hoe is die van jouw dan gemonteerd??? oftewel kan je de uitlaat wel of niet bewegen?
Tom
Moderator
Car: MB

tja, dat een uitlaat in het rubber hangt is niet zo gek, je kunt hem moeilijk aan de bodem vast lassen. Misschien zijn de rubbers alleen wat lang of soepel waardoor de uitlaat wat veel kan schommelen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Tom schreef:tja, dat een uitlaat in het rubber hangt is niet zo gek, je kunt hem moeilijk aan de bodem vast lassen. Misschien zijn de rubbers alleen wat lang of soepel waardoor de uitlaat wat veel kan schommelen.
bij veel jappen is dat wel het geval hoor :P. Ken iemand met een impreza en daar krijg je echt geen beweging in :P
Tom
Moderator
Car: MB

maar dat een uitlaat wiebelt is niet zo erg. Het wordt pas irritant als ie ergens tegenaan gaat liggen bonken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mike (spitsoor)
Contacteer:

sebas-tiaan schreef:
Hoe is die van jouw dan gemonteerd??? oftewel kan je de uitlaat wel of niet bewegen?
jawel hij kan iets bewegen hoe ie verder gemonteerd zit zou ik eerlijk gezegt niet weten (S) heb er nooit egt opgelet zal zondag of maandag als het weer ff mee werkt eens kijken voor je
Anonymous

spitsoor schreef:
sebas-tiaan schreef:
jawel hij kan iets bewegen hoe ie verder gemonteerd zit zou ik eerlijk gezegt niet weten (S) heb er nooit egt opgelet zal zondag of maandag als het weer ff mee werkt eens kijken voor je
als je dat wilt doen; graag :P. Bij mij zit ie met een pin door een vierkantje met een soort rubber kruis bevestigt. als je onder auto je kijkt zie je het meteen.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

sebas-tiaan schreef:uhm ja; was niet echt goedkoop :P. 389 euro om precies te zijn inclusief montage dat wel (alleen hadden die knuppels hem niet goed in het rubber gedaan zodat ik zelf onder mijn auto kon kruipen ). En ik moet nog een keer terug om hem exact recht te hangen.
vink deze prijs nog wel meevallen heb zelf een ander soort uitlaat die moest speciaal gemaakt worden voor men wagen :p koste 740 euries incl montage
Rémi clio ph3

spitsoor schreef:idd klopt heb ook een zwarte clioII alleen een ph3 uitvoering die ik heb is een dynamique +
Dus als het goed is, is die van jou wel in kleur gespoten!!
Welke motor heb jij erin liggen?
Ik heb ook een ph3 dynamique luxe, maar dan blauw :p en met dus het in kleur gespoten spoilertje en schijfjes achter.
sebas-tiaan schreef:
Tom schreef:tja, dat een uitlaat in het rubber hangt is niet zo gek, je kunt hem moeilijk aan de bodem vast lassen. Misschien zijn de rubbers alleen wat lang of soepel waardoor de uitlaat wat veel kan schommelen.
bij veel jappen is dat wel het geval hoor :P. Ken iemand met een impreza en daar krijg je echt geen beweging in :P
Lijkt me sterk!!! ivm trillingen en uitzetten door warmte van een uitlaat. Die schijnen best wel wat te "werken"
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Dus als het goed is, is die van jou wel in kleur gespoten!!
Welke motor heb jij erin liggen?
Ik heb ook een ph3 dynamique luxe, maar dan blauw :p en met dus het in kleur gespoten spoilertje en schijfjes achter.
Volgens mij is het spiolertje gewoon ongespoten bij de mijne heb geen schrijfjes achter dat zal te maken hebben met het kleine vermogen dat ik heb. Rij de versie met een 1.2 16V moter en daar is het een en ander aan gedaan check het topic even voorstellen spitsoor(mike) maar voor verdere detials :wink:
Remy

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook dezelfde Remus sportuitlaat onder de Clio zitten. :) :) :)

Omdat deze ook nieuw is en dus het dempingsmateriaal nog wat moet inbranden en dergelijke vraag ik mij af, hoe lang het duurt voordat deze echt een mooie brom laat horen.

Op dit moment heb ik een bij stationair toerental en tot de 2500-3000 rpm een kleine brom. Boven de 3000 rpm hoor je de uitlaat helemaal niet meer. :( :( :(

Extra informatie:
Ik heb nu ongeveer een 200-250 km met de Remus rondgereden.
Alleen de einddemper is vervangen.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

wat voor motor inhoud heb je? Het inbranden is heel verschillend. Bij mijn sebring was dat na ongeveer 1000 km gebeurd :D hij had ervoor al een leuke brom ook alleen in de lage toeren. Nu na bijna een 7.000 km verder klinkt ie egt vet. :D
Clio16vTR

Hey mike heb je die chiptuning nu al gerealiseerd?
Rémi clio ph3

Remy schreef:Omdat deze ook nieuw is en dus het dempingsmateriaal nog wat moet inbranden en dergelijke vraag ik mij af, hoe lang het duurt voordat deze echt een mooie brom laat horen.
Misschien eens een langer stuk achter elkaar rijden, stukje duitsland ofzo, dat hij eens goed warm kan worden (langer stuk meer dan 4500/5000 toeren rijden). Heb wel eens gemerkt dat als je een oudere uitlaat hebt, en 1000 km op een dag rijdt (op vakantie ofzo) dat dat de uitlaat behoorlijk veranderd 8)
Remy

Ik heb een Clio 1.4 16v SI uit 2001. Ik rij wekenlijks ongeveer 350-400 km waarvan er 2x 125km aan 1 stuk is, vanwege mijn werk. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben voordat mijn Remus echt leuk gaat klinken. In ieder geval bedankt voor de info. 8) 8) 8)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Mijn Sebring onder mijn RS ging is pas opgehouden met anders klinken na zo'n 3000 km.
Riël
Über-Spammer

Ik vond een remus altijd een heerlijk stille uitlaat, zacht donkere brom stationair maar onder het rijden zal ie niet veel lawaai maken.
Rémi clio ph3

Riël schreef:Ik vond een remus altijd een heerlijk stille uitlaat, zacht donkere brom stationair maar onder het rijden zal ie niet veel lawaai maken.
Dus een nagenoeg standaard uitlaat met een sierstukje erop :s

Dan zou ik alleen voor een remus kiezen als die goedkoper of veel mooier is dan de standaard uitlaat. :wink:
Remy

mja, of de Remus een stille uitlaat is kan ik momenteel niet zeggen, maar een gloednieuwe voor EURO 150 kan je niet laten liggen, in mijn optiek.

Maar goed, zoals gezegd moet ik in ieder geval nog een behoorlijk aantal kilometers maken. :)
Clio16vTR

Dat is niet duur remy voor een gloedje nieuwe remus.

Heb je er ook een :foto: van?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Clio16vTR schreef:Hey mike heb je die chiptuning nu al gerealiseerd?
nope not yet :wink: Er komt steeds wat tussen (N) zal verlopig ff blijven zoals ie nu is :D een fijn scheurijzertje met leuke brom :p
Rémi clio ph3

Clio16vTR schreef:Dat is niet duur remy voor een gloedje nieuwe remus.

Heb je er ook een :foto: van?
Oké, helemaal mee eens (Y)
Remy

De foto's staan onder andere ook in mijn Wie is Wie. Maar voor diegene die dat niet gaan opzoeken. Hier heb ik er 4

[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/uitlaat01.jpg[/img]

[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/uitlaat02.jpg[/img]

[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/uitlaat03.jpg[/img]

[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/uitlaat04.jpg[/img]

De Remus stond op Marktplaats te koop. Die kerel had een Clio 1.2 uit 1999 en heeft de Remus hiervoor besteld en half betaald (190 euro). Tijdens het wachten op de levering heeft hij zijn Clio ingeruild voor een Golf cabrio uit 1994 maar hij kon de Remus niet meer annuleren. (of hij was gewoon zijn 190 euro kwijt)

Toen werd de Remus geleverd (hij de resterende 195 euro betaald) en kwam er toen achter dat een Clio Remus niet zomaar onder een Golf past. (gek he :lol: :lol: :lol: ). Dus de Remus heeft 19 dagen ongebruikt in de schuur gelegen, voordat deze aan mij is verkocht voor 150 euro.

Dus voor 150 euro heb ik een 19 dagen oude ongebruikte Remus sportuitlaat + garantiebewijs + montagehandleiding + 2 remus stickers + kassabonnetje (van 385 euro) gedateerd op 17-03-2005

Mja, dit kon ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan 8) 8) 8)
Clio16vTR

Goede koop Remy
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Je moet ook een keer mazzel hebben! (Y)
Rémi clio ph3

idd goede deal!! (Y)
Remy

TNX allemaal,

Ik zoek eigenlijk nog een keer een mooi setje skirts om de Clio af te maken. Maar dat gaat buiten dit topic om. Zodra de Remus echt mooi geluid gaat maken zal ik het jullie uiteraard laten weten. 8) 8) 8)
Remy

Nog even een vraagje omtrent uitlaten.

Mijn Remus hangt op dit moment een beetje scheef :( :( :( Uiteraard komt daardoor de schoonheid van de Clio in het gedrang (het is geen oude afgeragde golf of opel met scheve uitlaat, jullie kennen ze ook wel :p :p :p )

Nu had ik eens zitten kijken onder de auto, maar mijn uitlaat hangt dus maar aan 1 kant in zo'n rubberen kruis geval (standaard Renault). En daar zit volgens mij het probleem. Dat rubberen ding is aardig verweerd en hangt flink door. Nu zou je zeggen ff vervangen en probleem opgelost.

Maar ik ben bang dat het dan over een tijd je weer de kop komt opsteken vanwege een slechte gewichtsverdeling (1 ophangpunt).

1. Hebben jullie daar ook last van?
2. Zo ja, hoe heb je het opgelost?

(PS. zelfs bij die oude Citroen AX van mij had de uitlaat 2 rubberen ophangpunten (links en rechts) om de uitlaat netjes recht te houden)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Remy schreef:Nog even een vraagje omtrent uitlaten.

Mijn Remus hangt op dit moment een beetje scheef :( :( :( Uiteraard komt daardoor de schoonheid van de Clio in het gedrang (het is geen oude afgeragde golf of opel met scheve uitlaat, jullie kennen ze ook wel :p :p :p )

Nu had ik eens zitten kijken onder de auto, maar mijn uitlaat hangt dus maar aan 1 kant in zo'n rubberen kruis geval (standaard Renault). En daar zit volgens mij het probleem. Dat rubberen ding is aardig verweerd en hangt flink door. Nu zou je zeggen ff vervangen en probleem opgelost.

Maar ik ben bang dat het dan over een tijd je weer de kop komt opsteken vanwege een slechte gewichtsverdeling (1 ophangpunt).

1. Hebben jullie daar ook last van?
2. Zo ja, hoe heb je het opgelost?

(PS. zelfs bij die oude Citroen AX van mij had de uitlaat 2 rubberen ophangpunten (links en rechts) om de uitlaat netjes recht te houden)
Volgens mij is dat dus ook met de sebring die er bij mij onderhangt :s Aangezien ik een dubbele heb (links/rechts) en de rechterkant gewoon vast zit met volgens mij een stalen beugel ziet het er niet uit. In het begin zag je het alleen vanaf de zijkant maar nu ook duidelijk aan de achterkant (N) Van de week ff naar kijken nog
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Bij mij hangt de uitlaat ook maar in 1 ophangrubber. Ik heb er wel aan beide kanten 1 (uiteraard niet standaard), maar ook met die ene kan ik hem prima recht hangen. Als je namelijk een goed ophangrubber hebt (niet versleten) dan is deze te verstellen doro de pijp (koppeling met de middendemper) wat te draiien. Het is dus even een beetje spelen met de exacte draai, maar als die eenmaal recht hangt en goed vast zit dan gaat hij niet zo maar draaien.
Plaats reactie