niveau olie pijl
ik heb mij net een 16v clio gekocht en nou is mijn vraag is het niet de bedoeling dat mijn olie pijl metertje ook onder het rijden het nivo aan geeft?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, dat zou een onjuist beeld geven. Als de motor draait, zakt het peil in het carter. Er wordt immers olie door de motor gepompt.
En vertrouw niet teveel op het metertje, liever regelmatig peilen.
En vertrouw niet teveel op het metertje, liever regelmatig peilen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
nee...alleen bij starten...
maar euuhh...controleer ook gewoon ZELF het peil met de stok!!!
anders kun je nog weleens voor verassingen komen te staan...
heb er meer gesproken die alleen op de meter afgingen en nu een kapotte motor hebben...
heb er meer gesproken die alleen op de meter afgingen en nu een kapotte motor hebben...
oke oke...Martijn *Baccara* schreef:Dat zeg ik![]()

zie post-timing...
12.29

-
wat bedoel je daarmeeePtrGte schreef:nee...alleen bij starten...

vertrouw idd niet op je dash da deed ik ook boeeeee
dan moet je vanzelf miss ook een keer naar de clio dokter.
ok dank u wel en ik heb alles na laten meten en het metertje klopt wel maar ik zal idd geregeld pijlen
nou nog een vraagje mijn auto heeft 197000 km gelopen welke olie wordt er aan geraden ik heb bij mijn vorige auto's altijd gebruik gemaakt van castrol maar welke ditkte kan ik het beste pakken?
nou nog een vraagje mijn auto heeft 197000 km gelopen welke olie wordt er aan geraden ik heb bij mijn vorige auto's altijd gebruik gemaakt van castrol maar welke ditkte kan ik het beste pakken?
--> = een pijl
olie peil je
olie peil je
Immer wieder die verdammte Holländer
ik heb ook nog een vraagje over dat metertje;bij mij staat dat metertje bij het starten op het max. maar als ik begin door te trekken komt dat metertje heel ver boven max.uit .heb bij deze het wagen het wijzertje zien juist staan! Ieman een uitleg voor?misschien vuil voor de sensor?
Uhm, als je het over het oliepeilmetertje hebt, die moet als de motor draait gewoon op 0 staan, die geeft alleen maar het peil aan als je het contact aan doet, dus er is iets anders mis 

Don't walk the grass... smoke it