[R5GTT]Rick's project, auto verhuisd, Schade wordt hersteld

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Christian

zo dat is best bale
geen schade aan de achter as?
Rick D.

Ja, in zoverre, dat het achterfusee is afgebroken.
Of eigenlijk de 4 boutjes waarmee deze in de achterbrug vastzit.

Die zitten de nog in de achterbrug, en dit is geen eenvoudig klusje om deze er netje uit te halen.

Denk wel dat het een andere brug wordt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ga je hem toch houden Rick?!
Succes met de wederopbouw! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
canonballman

Ja, inderdaad, ik heb precies hetzelfde gehad op Zandvoort. Eerst het rechterachterwiel afgebroken, daarna, na montage van een andere schijf en klauw, brak na een half uurtje racen mn linkerachterwiel af.

Zijn exact dezelfde schijven als GTT/clio/19 16v (had namelijk een R19 16v as eronder)

Na montage van nieuwe Brembo schijven en nieuwe lagers heb ik nog een hele dag op Assen gereden en nog een paar ronden Nurburgring, en nooit meer problemen gehad.

Dus ik denk dat het een combinatie was van slechte kwaliteit remschijven en hoge temperatuur (ik reed toen op Zandvoort met heel veel remdruk achter, zodat ik een maximale vertraging had)

Echter: hoe heet een schijf ook wordt: hij mag van mij kromtrekken zo veel als dat ie wil, maar afbreken mag natuurlijk NOOIT.

Stel je inderdaad voor dat je met je vrouw en kind zoiets meemaakt, en je hebt wat minder geluk met het stil zetten van de auto......
Of de snelheid was wat hoger geweest...

Wat voor merk remschijven zaten erop Rick? weet je dat nog?
Bij mij zaten er gewoon schijven op van een automaterialenzaak, op zich geen dubieuze zaak, maar merk weet ik niet meer (5 jaar geleden gekocht) maar ze waren qua dikte echt zo goed als nieuw.

Die schijven worden vervaardigd als gietstuk, en vervolgens nabewerkt op een draaibank. Aan de binnen kan van de schijf is er een rand overgelaten dat het lager er aan die kant niet uit kan. Aan de andere kant (meer naar buiten van de auto) zit er een groef waar die borgring inzit, zodat daar het lager ook niet uit kan.

Wat bij jou en ook bij mij is gebeurd is dat dat BINNENSTE randje gewoon is afgebroken, waardoor het lager op de astap blijft zitten, maar de schijf/naaf/wiel gewoon van het lager afschuift, met alle gevolgen vandien.....

Succes met de opbouw in ieder geval!
R(ay)Si

Dat ziet er niet echt fijn uit :(

Succes met de wederopbouw (Y) :worship:
Alleen nog maar VW!
Rick D.

@Reinier: Ik heb geen idee wat voor merk schijven het zijn. Deze zaten erop toen ik de auto kocht.

Ze leken mij er nog prima uit te zien. Ik heb een kleine maand voor het ongeluk nog mijn remblokken vervangen en alles gecontroleerd op speling e.d.

Ook toen waren er geen scheurtjes te ontdekken. Het is echt het deel rond het lager waar een stuk uit is.
De borgveer zat nog netjes in de schijf, op de plek waar ie hoort.
haan

zuur man. succes met de opbouw.. (Y)
Haas
Car: Megane RS

kan je klauw niet vast hebben gezeten datie daardoor warm is gelopen? Dat zul je wel gemerkt hebben, maar goed...En dan nog: afbreken? BIZAR! :@
Plaats reactie