Renault Clio S

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Foeke

Remi schreef:Dat cilindervormige ding aan de woofer wat is dat eigenlijk. Vraag ik me al vet lang af. Weet het nog steeds niet (S)
Dat is een condensator, fungeert als een soort buffer.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Hij zit tussen je accu en je versterker en geef je boxen en sub extra power doordat hij de stroom beter verdeelt zeg maar :)

had ik ut maar eerder geweten :worship:
Bart GTE
Contacteer:

P@TB@D schreef:Hij zit tussen je accu en je versterker en geef je boxen en sub extra power doordat hij de stroom beter verdeelt zeg maar :)

Dus met een condensator hebje dus meer vermogen?
Dus dan moet de bass ok harder klinken?
of heb ik het mis?
Remi

Duidelijk :)
-Ray-
Contacteer:

P@TB@D schreef:Hij zit tussen je accu en je versterker en geef je boxen en sub extra power doordat hij de stroom beter verdeelt zeg maar :)

niks extra power, hij geeft juist continue je de juiste spanning af.
Immer wieder die verdammte Holländer
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

als een een (diepe) bass hebt in de muziek, trekt je sub in eens veel stroom op de bass zeg maar, de accu kan niet zo veel in eens leveren, dus springt de condensator ff bij.
Steven
Car: M536

Verder geeft de dynamo ook gene constante spanning af, deze golft een beetje. Hierbij fungeert de condensator weer als een soort stabilisator.

Kortom het zorgt voor een zuivere spanning voor de versterker en dus een zuiverder geluid :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Verder geeft de dynamo ook gene constante spanning af, deze golft een beetje. Hierbij fungeert de condensator weer als een soort stabilisator.

Kortom het zorgt voor een zuivere spanning voor de versterker en dus een zuiverder geluid :)
Hij kan niets aan de spanning doen, want hij staat in een juist systeem paralel. Dus hij geeft alleen stroom wanneer er dreigt een tekort te zijn. maar stabiliseren van de boordspanning kan ie niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Heeft een condensator dan bij iedere set-up met versterker en sub nut? of is t alleen nuttig voor zwaardere sub(s) en versterker(s)?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Hoe heb je het scherm nu vast gezet?
Kan je daar een :foto: van maken en ff door e-mailen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

PaulRSi schreef:Heeft een condensator dan bij iedere set-up met versterker en sub nut? of is t alleen nuttig voor zwaardere sub(s) en versterker(s)?
Eigenlijk altijd. Bij heel lichte systemen tot een 500w niet direct nodig, tot 750w aanbevelenswaardig en daarboven een must.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
paulvanrooij
Contacteer:

Maar niet nodig betekent dan dus niet dat je geen verschil hoort, als ik het zo hoor..
Maar volgens mij ging dit topic eigenlijk over een (mooie) clio S :lol: :worship:
Stefan S.

Erik Olijnsma schreef:
PaulRSi schreef:Heeft een condensator dan bij iedere set-up met versterker en sub nut? of is t alleen nuttig voor zwaardere sub(s) en versterker(s)?
Eigenlijk altijd. Bij heel lichte systemen tot een 500w niet direct nodig, tot 750w aanbevelenswaardig en daarboven een must.
Dan praat je wel over de rms waarden :wink: :D
Silvermegane
Contacteer:

het beeldschermpje zit gewoon vast op een standaard maar ik maak der wel ff een betere foto van
Silvermegane
Contacteer:

Ik heb vanmiddag een nieuwe uitlaat gekocht vond het tijd worden om het geluid aan de buitekant ook wat op te schoeven!!! :D

Het is een Dynamik geworden en hoop hem der snel onder te hebben dus de foto's volgen!!!
Patrick RS
Moderator

cliotuning schreef:Ik heb vanmiddag een nieuwe uitlaat gekocht vond het tijd worden om het geluid aan de buitekant ook wat op te schoeven!!! :D

Het is een Dynamik geworden en hoop hem der snel onder te hebben dus de foto's volgen!!!
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QAD1Aq4R ... 2431317863[/img]
paulvanrooij
Contacteer:

zo te zien ga je met je clio (en de onderdelen) zelfs naar bed? :lol:

nee zit er goed uit..lijkt wel wat op de mijne..ben benieuwd hoe die eruit ziet onder de wagen!
Patrick RS
Moderator

die romano gaat los op zijn uitlaat :lol: :wink:

je weet wie ut zegt :p :wink:
paulvanrooij
Contacteer:

Ik zal maar geen opmerking maken over krappe en ruime gaatjes enzo....
FNO'er.... :lol: :p
Silvermegane
Contacteer:

hahahah moet je hun horen!!! nou ik heb het ff goed bekeken en moet zeggen dat het een ergggg groot gat is :D

Mafkezen!
Silvermegane
Contacteer:

hee paul heb jij ook zo'uitlaat dan???/ zou jij wat foto's willen plaatsen ff kijken hoe het er bij jou er uit ziet en was het bij jou makkelijk om er onder te zetten ?? heb je nu niet meer problemen met drempel?
paulvanrooij
Contacteer:

De mijne lijkt er in ieder geval wel op..de mijne is van raceland..de blast zoveel ofzo..
Qua drempels heb ik geen problemen, maar mijn clio is achter nog niet verlaagd..zal kijken of ik vanavond een fotootje kan vinden dan knal ik em er ff op hier!
Over de montage kan ik je nix zeggen..heb ik laten doen omdat er nog wat andere gaatjes dichtgebakken moesten worden :smoke:
Silvermegane
Contacteer:

oo okik wacht de foto's af mijn uitlaat word er morgen opgezet dus ben benieuwt wat hij gaat doen (foto's volgen) :D
paulvanrooij
Contacteer:

[img]http://members.lycos.nl/pvrfotografie/i ... itlaat.jpg[/img]

Dit is de enige foto die ik zo snel kon vinden..met de DB-killer erin..hopelijk kan je t zo een beetje zien..ik vind em echt wel netjes hangen, en dus geen last met drempels enzo..
Silvermegane
Contacteer:

ziet er netjes uit hooor ! (Y) maar je hebt express je dempel in je uitlaat geplaatst ? omdat hij zo'n herry maakt? of niet ? ik heb die van mij er nuu uit ff kijken wat hij doet anders moet ik dat ding weer een beetje op maakt maken want hij gaat der niet helemaal voeiend in beetje bij dremelen :D
paulvanrooij
Contacteer:

de mijne heb ik ook moeten bijschaven! maar als ik em eruit heb word ik echt knettergek op de snelweg..alleen met meetings enzo heb ik em eruit..en dat terwijl middendemper en kat er gewoon ong onder zitten!!
Haas
Car: Megane RS

BRUUUUULLLLUUUUUUUUHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
paulvanrooij
Contacteer:

goeiemiddag haas!
hoe staat t trouwens met jouw Sje? de uitlaat er ook al onder gebakken? of nog steeds niet?
Haas

PaulRSi schreef:goeiemiddag haas!
hoe staat t trouwens met jouw Sje? de uitlaat er ook al onder gebakken? of nog steeds niet?

^$#@Î@TI@TJ^%&)%$@&O%$&%@$& :(

kortom...neen dus! Die bosfiguren hadden de verkeerde pijp besteld :(
paulvanrooij
Contacteer:

ow das lekker dan..(N)
enig idee wanneer jij bij de FNO eindelijk brult, in plaats van metaaldeeltjes spuwen? :lol: 7 januari?
Haas

PaulRSi schreef:ow das lekker dan..(N)
enig idee wanneer jij bij de FNO eindelijk brult, in plaats van metaaldeeltjes spuwen? :lol: 7 januari?
daar hoopte ik wel op ja! :smoke:
Silvermegane
Contacteer:

mij uitlaat zit der onder en hij maakt super geluid!!! foto zal ik vandeweek plaatsen
paulvanrooij
Contacteer:

(Y)
hangt er netjes onder zeg!
ben benieuwd hoe ie klinkt! misschien hoor ik t zondag! :)
Patrick RS
Moderator

echt als ik geweten dat het zou goed zou klinken dan had ik hem toe die tijd er al onder gekocht :worship:

hij komt zondag niet hij moet werken :(
Plaats reactie