Powerfilter @ Clio 1.4

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MaSteR Clio
Contacteer:

Heeey,

Ik heb lang zitten zoeken bij de search of er al een soort topic hierover was maar de meeste gingen over de turbo versies of de 16V!!!

Ik heb een universele powerfilter gekocht...maar nu zit ik met het volgende probleem. Deze past niet ineens op me inlaat spruitstuk dus vandaar dat ik mijn originele luchtfilter-kast heb behouden en hier me luchtfilter element eruit heb gehaald! Op het gat waar normaal de aanzuigbuis zit, zit nu de powerfilter en het andere gat(aanzuig warme lucht) heb ik afgedicht!

Het geluid is al wel ietsjes beter en de aanzuigbuis zit voor de powerfilter dus hij krijgt genoeg koude lucht....maar toch wil ik op de een of andere manier die luchtfilter-kast weg zien te krijgen en een alternatief te vinden. Zodat ik een mooier (aanzuig)geluid krijgt. Misschien een buis richting powerfilter? Ik heb het hele internet al afgezocht naar plaatjes of iets dergelijks maar ik heb nix kunnen vinden!
Daarom had ik de vraag of er toevallig ook iemand met een 1.4 of 1.2 Clio I hier ervaring mee heeft. Of dat iemand hier een foto van heeft??? :foto:

Groeten Wes
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

heej ik kan je niet helpen maar maar misschien heb je wat hieraan?:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/P1010014.jpg[/img]
MaSteR Clio
Contacteer:

Heeej,

Super! Naar zo'n foto heb ik ontzettend lang lopen zoeken...past deze filter gewoon op je inlaat van je spruitstuk, kan de motorkap dan nog gewoon naar beneden?
Van welk merk is deze powerfilter? En hoor je een erg mooi geluid/verschil?
Ik zit binnenkort ook nog wel ff een foto erop hoe ik het gedaan heb!
Alvast bedankt,
Groeten Wes
Ollie

Er is voor de 1.4 gewoon een K&N 57i kit te krijgen. Dat is ook waar deze foto van is. Dan zit het openluchtfilter gewoon op de plaats van je filterhuis en de aanzuigbuis zit in het pakketje erbij...
MaSteR Clio
Contacteer:

Heeey,

Bedankt...ik had het al gevonden bij de site van K&N maar ik had het nog niet eerder zo gezien onder de motorkap. In ieder geval is hier dus geen alternatief voor een soort van universele powerfilter ofzo die ook past??

Groeten Wes
Ollie

Tja, je hebt zelf de vorm vd aansluiting gezien neem ik aan. Dus als je creatief genoeg bent en zelf iets ervoor kunt maken, dan kun je een universele pakken. Maar die hebben dus een ronde aansluiting...
MaSteR Clio
Contacteer:

Ollie schreef:Tja, je hebt zelf de vorm vd aansluiting gezien neem ik aan. Dus als je creatief genoeg bent en zelf iets ervoor kunt maken, dan kun je een universele pakken. Maar die hebben dus een ronde aansluiting...
Dat zou in principe altijd kunnen, toch denk ik dat ik liever ga sparen voor de K&N 57i kit......zoals ik hierboven heb beschreven(1ste post) bevalt het me verder ook niet verkeerd tot nu toe. Ik maak nog wel ff binnenkort een foto hoe ik het heb opgelost(met dank aan een vriend)........
Groeten Wes
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb ook ooit eens zo'n open luchtfilter op m'n oude Clio 1.4 gehad.
Het klonk op zich wel leuk, maar op topsnelheid ging dat gekke ding ineens 10 km/u langzamer, dus het kost je echt erg veel vermogen....
MaSteR Clio
Contacteer:

haha oké....dat is ook niet de bedoeling nee! Ik heb wel het idee dat nu de motor kouder is het ook wat langer duurt voordat ie egt een beetje wil toeren maken(niet dat ik loop te planken met een koude motor ofzo) maar hij zuigt teveel lucht op bijv. met een koude motor in de 2...klinkt grappig(fluiten) maar is niet helemaal de bedoeling natuurlijk......
Chris@R5

Waarom neem je niet een vervangingsfilter?
Dat maakte bij mij ook best wat verschil in geluid.
Een open filter gaf alleen maar problemen en kwam het vermogen echt niet ten goede.
MaSteR Clio
Contacteer:

Ik heb ff een foto gemaakt hoe ik het nu dus heb opgelost.....m.b.v. een vriend!!!
Het geluid is iets meer brullend in toeren...en onderin toeren sist ie iets. Msschn ooit een K&N Kit kopen maar ik weet dat dit niet ten koste gaat van het vermogen. Totaan dan is dit voor mij een goede oplossing.

[img]http://groups.msn.com/MaSteRClio/mijncl ... PhotoID=11[/img]

http://groups.msn.com/MaSteRClio/mijncl ... PhotoID=11

Ik kan het plaatje niet in het groot hier posten.....de Url werkt niet :@ weet iemand wat ik verkeerd doe of ligt het aan die msn.groeps?

Groeten Wes
Laatst gewijzigd door MaSteR Clio op zo 26 dec 2004 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator

Patrick RS
Moderator

volgens mij heb je nu een filter na filter. wordt de lucht extra gefilterd :p
Ik nie dat dit goed is, omdat het te veel tijd kost om de lucht door te geven en qua geluid ga je volgens mij ook nix vooruit
Ollie

Lezen Pat, niet alleen pica's kijken :p

Het daadwerkelijke filter heeft hij verwijderd uit het filterhuis... :wink:
Steven
Car: M536

Ghehe :D
MaSteR Clio
Contacteer:

Juist.....:lol: Niet echt ontevreden over het geluid...bij 3000/4000 toeren gromt ie wel aardig...onderin sist ie iets!
Alleen krijgt ie iets teveel lucht bij een koude motor...maar de eerste 2 km'ers plank je normaal toch niet. Althans ik niet (Y)
Groeten Wes
Patrick RS
Moderator

Ollie schreef:Lezen Pat, niet alleen pica's kijken :p

Het daadwerkelijke filter heeft hij verwijderd uit het filterhuis... :wink:
sja een foto zegt veel alleen een stukje tekst vaak nog meer :p :D
Haas
Car: Megane RS

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/P1010014.jpg[/img]

benieuwd waar die lucht slang heengaat...ruimte in je grille is er aan die kant niet...
Robke

Woei, deja vu!
Ik had ook zo'n ding op die oude Clio van me, ik had er alleen naderhand een aluminium bak omheen gemaakt wat wel een beetje hielp.
Overigens had ik ook dezelfde kleur, perzik metallic. :lol:
Marcel B.

Goeie ouwe energy blokjes :)
Don't walk the grass... smoke it
Patrick RS
Moderator

robclio16V schreef:Woei, deja vu!
Ik had ook zo'n ding op die oude Clio van me, ik had er alleen naderhand een aluminium bak omheen gemaakt wat wel een beetje hielp.
Overigens had ik ook dezelfde kleur, perzik metallic. :lol:
dit is toch niet jou oude waggie?

btw loopt die slang niet naar een mistlamp gat :wink:
Haas
Car: Megane RS

Marcel B. schreef:Goeie ouwe energy blokjes :)
aaah...jaaah...immergeil!!
Robke

Nee, de mijne had geen stuurbekrachtiging en er zat een veerpootbrug in, dus er zouden gaten moeten zitten op de veerpoten.
Richard

Mijn vraag is dan hoe maak je dat slangetje dan vast?

(op de foto zie je hem net achter het filter, voor het gat van de luchtbuis zitten het heeft een blauw randje)
Plaats reactie