ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
't is wel door pro's gedaan he'Jasper16v schreef:Dit soort projecten zou ik zelf ook niet kopen, maar zelf doen. En veel mooier en waarschijnlijk goedkoper ja.
niet zomaar een hobby projekt geweest

http://www.autoschadevinkenwaard.nl
ben er vorige keer ff geweest maar klasse hoor die jongens

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
maar hij is't idd niet waard!!le mouton noir (sandy) schreef:'t is wel door pro's gedaan he'Jasper16v schreef:Dit soort projecten zou ik zelf ook niet kopen, maar zelf doen. En veel mooier en waarschijnlijk goedkoper ja.
niet zomaar een hobby projekt geweest![]()
http://www.autoschadevinkenwaard.nl
ben er vorige keer ff geweest maar klasse hoor die jongens
mijn verwarming doet het niet goed alleen stand 1 doet het en en de rest eigenlijk niet maar heb gehoord dat het een veel voorkomend probleem is en dat het aan de weerstand ligt maar wil het ff cker weten voor ii zo'n ding koop
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Ik heb een paar vraagjes over lampjes (interieur).
1) Hoort het klokje verlicht te zijn? In het donker met de lichten aan kan ik niet zien hoe laat het is namelijk.
2) De knop van de achterruitverwarming licht niet meer op. Hoe haal je de knop eruit zonder te slopen zodat je het lampje kan vervangen?
3) De knop van de electrische raambediening licht niet meer op. Hoe haal je de knop eruit zonder te slopen zodat je het lampje kan vervangen?
1) Hoort het klokje verlicht te zijn? In het donker met de lichten aan kan ik niet zien hoe laat het is namelijk.
2) De knop van de achterruitverwarming licht niet meer op. Hoe haal je de knop eruit zonder te slopen zodat je het lampje kan vervangen?
3) De knop van de electrische raambediening licht niet meer op. Hoe haal je de knop eruit zonder te slopen zodat je het lampje kan vervangen?
1) Ja... 
2) Je moet daarvoor redelijk veel demonteren. Hoe en wat weet ik niet precies, maar bij mij deden de lampjes het ook niet.
3) Je kunt die knoppen eruit halen, maar doe dat van binnen uit! Je kunt ze er niet aan de bovenkant uitwippen. (Kan wel, maar dan breekt het af, volgens mij). Haal dus de deurbakken eraf en dan kun je er als het goed is bij. Let wel goed op hoe het in elkaar zit, want dat is een beetje een raar systeem.

2) Je moet daarvoor redelijk veel demonteren. Hoe en wat weet ik niet precies, maar bij mij deden de lampjes het ook niet.
3) Je kunt die knoppen eruit halen, maar doe dat van binnen uit! Je kunt ze er niet aan de bovenkant uitwippen. (Kan wel, maar dan breekt het af, volgens mij). Haal dus de deurbakken eraf en dan kun je er als het goed is bij. Let wel goed op hoe het in elkaar zit, want dat is een beetje een raar systeem.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Laatste keer dat ik zo'n ouwe, gare bak koop!
:lol:

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
bedoel je de blowerjiggy schreef:mijn verwarming doet het niet goed alleen stand 1 doet het en en de rest eigenlijk niet maar heb gehoord dat het een veel voorkomend probleem is en dat het aan de weerstand ligt maar wil het ff cker weten voor ii zo'n ding koop


of de verwarming zelf?
als je de verwarming op een hogere stand wil zetten doet hij het niet meer alleen stand 1 doet het
zie de verwarming wordt wel warm dat is het en de luchtdruk van de blower op stand 1 is ook goed maar stand 2 en 3 komt er geen lucht meer uit de roostertje maar hoorde dat dat de weerstand zou zijn
zit die kachelweerstand daar voor bij het raam onder de motorkap maar waarom doen stand 1 het dan wel kan je daar eens wat over uitleggen
greetzzzzz marcel
greetzzzzz marcel
mijne ook nietMarcel B. schreef:Ze doen et overigens nog steeds nietMerijn schreef:2) Je moet daarvoor redelijk veel demonteren. Hoe en wat weet ik niet precies, maar bij mij deden de lampjes het ook niet.

die 3 knopjes van gevarenlichten, achterruitverwarming en achtermistlicht. en bij die drie grote knoppen van de verwarming e.d. ook niet, zijn die wel gemakkelijk te vervangen? zeker dat radiobakje eruit enzo?
Hij zit ongeveer in het midden (misschien iets richting de bestuurderskant) onder die vaalzwarte ranzige afdekkappen tussen de motorruimte en je voorraam, zo kan je er het beste bij volgens mij.
Waarom precies, tsja... et blijft een weerstand
Waarom precies, tsja... et blijft een weerstand

Don't walk the grass... smoke it
Klopt en je kachelpaneel er uit halen, (2 schroefjes) en dan proberen hem naar beneden te krijgen (beetje schuin duwen), volgens mij kan je namelijk niet makkelijk bij die lampjes, zitten dacht ik bovenin het paneeltjeBasic schreef:mijne ook nietMarcel B. schreef:Ze doen et overigens nog steeds nietMerijn schreef:2) Je moet daarvoor redelijk veel demonteren. Hoe en wat weet ik niet precies, maar bij mij deden de lampjes het ook niet.
die 3 knopjes van gevarenlichten, achterruitverwarming en achtermistlicht. en bij die drie grote knoppen van de verwarming e.d. ook niet, zijn die wel gemakkelijk te vervangen? zeker dat radiobakje eruit enzo?

Volgens meneer Haynes moet je met 2 platte schroevendraaiers de schakelaars eruit wippen, zeg maar voorzichting de klipjes induwen en prutsen.Basic schreef:die 3 knopjes van gevarenlichten, achterruitverwarming en achtermistlicht. en bij die drie grote knoppen van de verwarming e.d. ook niet, zijn die wel gemakkelijk te vervangen? zeker dat radiobakje eruit enzo?
oh ja en hoe kom je eigenlijk bij je motortemperatuur metertje? het staat wat raar dat die minder fel is als de anderen 
moet je dan die bovenste zwarte kap van je dash helemaal los halen en kan je er dan bij? en hoe zit die vast, dat was niet zo moeilijk toch
bij voorbaat dank

moet je dan die bovenste zwarte kap van je dash helemaal los halen en kan je er dan bij? en hoe zit die vast, dat was niet zo moeilijk toch

bij voorbaat dank
Klopt is niet zo moeilijk, bij het raam zitten 3 schroeven, en aan de zijkant (als je de deur open hebt) vlakbij het ventilatierooster. Dan kan je de hele kap er af halen, en dan zie je 2 achroeven zitten waarmee die tellerklok vastzit, er zitten er ook nog twee achter de klok, deze zie je zitten als je door je voorraam kijkt.
Succes
Succes

Te langzaam...Basic schreef:oh ja en hoe kom je eigenlijk bij je motortemperatuur metertje? het staat wat raar dat die minder fel is als de anderen
moet je dan die bovenste zwarte kap van je dash helemaal los halen en kan je er dan bij? en hoe zit die vast, dat was niet zo moeilijk toch
bij voorbaat dank

Leute, misschien weet een van jullie dit:
Ik heb net mijn koppakking vervangen, er was een klein lek tussen cylinder 4 en het koelsysteem. De auto doet het nu weer goed al zijn er nog een paar dingen die ik moet doen, maar van een ding vind ik toch een beetje vreemd.
Als ik rijd dan doet mijn koelvloeistof temp metertje een soort dansje: de temperatuur loopt tijdens het rijden in iets van een minuutje ofzo op tot 2/3 van de meter om dan plots terug te zakken naar 1/3. Dit blijft zich herhalen, terwijl de temp meter van de olie stabiel blijft met de wijzer net boven het 100 cijfertje (geen idee bij welk streepje het getal precies hoort). Het koelvloeistof niveau blijft nu netjes en het systeem bouwt ook niet meer druk op dan normaal dus ik ga ervan uit dat het lek van koppakking opgelost is.
Bij het vervangen van de kop heeft Matijs ook de werking van de thermostaat getest in een pannetje water en hij ging gewoon open en dicht, al weten we niet exact bij welke temperatuur, aangezien we geen thermometer hadden. Op de themostaat stond iets van 86 of 83, ik weet het niet meer exact.
Het enige in het koelsysteem waarvan ik zeker weet dat het niet helemaal doet wat het moet doen is de kachelradiateur, die geeft niet veel warmte meer af, maar met het doorspoelen van het systeem ging het water er nog goed doorheen, dus dat zou ook niet het probleem moeten zijn.
Iemand een idee?
Ik heb net mijn koppakking vervangen, er was een klein lek tussen cylinder 4 en het koelsysteem. De auto doet het nu weer goed al zijn er nog een paar dingen die ik moet doen, maar van een ding vind ik toch een beetje vreemd.
Als ik rijd dan doet mijn koelvloeistof temp metertje een soort dansje: de temperatuur loopt tijdens het rijden in iets van een minuutje ofzo op tot 2/3 van de meter om dan plots terug te zakken naar 1/3. Dit blijft zich herhalen, terwijl de temp meter van de olie stabiel blijft met de wijzer net boven het 100 cijfertje (geen idee bij welk streepje het getal precies hoort). Het koelvloeistof niveau blijft nu netjes en het systeem bouwt ook niet meer druk op dan normaal dus ik ga ervan uit dat het lek van koppakking opgelost is.
Bij het vervangen van de kop heeft Matijs ook de werking van de thermostaat getest in een pannetje water en hij ging gewoon open en dicht, al weten we niet exact bij welke temperatuur, aangezien we geen thermometer hadden. Op de themostaat stond iets van 86 of 83, ik weet het niet meer exact.
Het enige in het koelsysteem waarvan ik zeker weet dat het niet helemaal doet wat het moet doen is de kachelradiateur, die geeft niet veel warmte meer af, maar met het doorspoelen van het systeem ging het water er nog goed doorheen, dus dat zou ook niet het probleem moeten zijn.
Iemand een idee?
Kan ik nog eens proberen, maar ik dacht dat ik dat al voldoende had gedaan. Ik heb de waterpomp ook maar preventief vervangen al gaat de oude nog erg soepel.Roy schreef:Misschien een beetje lucht in het systeem. Ff opnieuw ontluchten?
Bedoel je in verband met het slecht verwarmen? Van een Reno monteur had ik begrepen dat die radiateur ook dicht kunnen slippen door vervuiling en dan minder effectief worden, zonder dat dit negatieve invloed hoeft te hebben op de doorstroming door de kachel. De drek die uit het systeem kwam was echt ranzig, ik ben het achterstallige onderhoud hard aan het inhalen.Menno schreef:HEt klinkt wel heeeeeel erg alsof er lucht in je kachel zit.

Er zit toch maar één onluchtingsnippel op de radiateur en verder niet? Is er misschien nog een manier om de kachel specifiek te ontluchten?
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
denk ook dat er lucht in het koelssyteem zit , aangezien dat temp.metertje ook danst en de kachel die niet goed warm wordt, beter nog eens ontluchten, met de moel op het vaatje 
Bij een Reno stroomt de koelvloeistof toch altijd door de kachel, de warmte wordt alleen met een klep geregeld? Ik zal een dezer dagen eens proberen te ontluchten volgens de regels, ik heb hem toch zaterdag pas weer nodig. Zou wel fijn zijn als dat alles is. Dank u allen!Steven schreef:Ontlucht ook ff met de kachel open, gaat ook een stuk makkelijker.

kan iemand mij vertellen hoe een weerstand van een kachel van een clio er uit ziet heb al eens gekeken maar zij alleen maar rond draaiende wieletjes
greetzzzz marcel
greetzzzz marcel
Die zit geintegreerd in de ventilator in de bak onder de motorkap. De echte weerstand zit onder de stekker in de ventilator, kun je er uit schroeven als je de stekker eruit haalt.jiggy schreef:kan iemand mij vertellen hoe een weerstand van een kachel van een clio er uit ziet heb al eens gekeken maar zij alleen maar rond draaiende wieletjes
greetzzzz marcel