Dit soort topics zijn zeker wel vaker voor gekomen. Er is naar mijn weten geen site voor, je zou al toevallig iemand moeten treffen die het weet.
Een belletje naar één of andere instantie (RDW??) zou mss iets kunnen opleveren.
wat je kunt proberen is "kwaad" naar de RDW bellen en zeggen dat iemand je auto "gekocht" heeft maar dattie 'm niet overgeschreven heeft, en dat je wil weten op wiens naam dat ding nu eigenlijk staat...
als je mazzel hebt zit er net een juffie aan de lijn die niet precies weet wat ze met die vraag moet en verteld ze alles wat ze weet...
Je kunt een officiele aanvraag indienen. Kost je een drietal knaken ( 7,50). Dan nemen ze eerst contact op met de kenteken houder en noemen ze jouw naam en dat je gegevens wilt hebben over desbetreffende persoon.
Dan kan de kentekenhouder zelf bepalen of hij toestemming geeft. Er zijn 1 of 2 uitzondering bij schade of doorrijden na een ongeval.
Maar het is allemaal na te lezen op RDW.nl. Hebben ze een prachtige zoekfunctie.
Naar de politie gaan, en zeg tegen ze dat iemand tegen je auto heeft aangezeten.
En dat je toevallig het kenteken genoteerd heb.
Ze printen zo de gegevens uit, zodat je de zaak kan regelen met de desbetreffende persoon.
En hub je hebt alle gegevens
Om te kijken of hij nog bestaat kun je op de site van de RDW het kenteken intypen op de APK controle. Als je een datum terugkrijgt bestaat het kenteken naar alle waarschijnlijkheid nog.
duiveltje schreef:Naar de politie gaan, en zeg tegen ze dat iemand tegen je auto heeft aangezeten.
En dat je toevallig het kenteken genoteerd heb.
Ze printen zo de gegevens uit, zodat je de zaak kan regelen met de desbetreffende persoon.
En hub je hebt alle gegevens
dat lijkt me niet de oplossing, omdat door rijden na een ongeval een misdrijf is, kan het dan lullig aflopen voor degene van wie je het kenteken wil natrekken. kan je toch maar beter bij het rdw informeren denk ik
Bovendien geeft de politie echt niet zomaar de gegevens bij een kenteken vrij.
Das alleen als je dus offcieel aangifte doet en ze willen er vaak nog een getuige bij ook.
Dus wat Paz zegt, dat kan wel es hoerig uitdraaien voor de eigenaar.
Dat was nou net bij Peter R. de Vries. Ging toen over die pc die gevonden was. Er werd gezegd dat je als agent dan op staande voet ontslagen wordt. Lijkt me dan dus niet zo leuk voor je vriend
Was daar niet zo'n site voor? Dan moest je al je gegevens invullen van de auto, merk, bouwjaar enz, en als dan de nieuwe eigenaar dat ook deed kreeg je bericht. Weet alleen de link niet meer.
wat je kunt proberen is "kwaad" naar de RDW bellen en zeggen dat iemand je auto "gekocht" heeft maar dattie 'm niet overgeschreven heeft, en dat je wil weten op wiens naam dat ding nu eigenlijk staat...
als je mazzel hebt zit er net een juffie aan de lijn die niet precies weet wat ze met die vraag moet en verteld ze alles wat ze weet...
Als er nou echt iets aan de hand was en je dat om moverende redenen moest weten wie er nu in je auto reed, dan had ik dat voor je willen natrekken. Maar gewoon even voor de gein vind ik geen reden. Sorry.