Tja,
heb echt geen id hoe ik het moet beschrijven maar hier komt het hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn clio 1.6 16v uit april '03 met een km stand van 16.500. Rijdt anders dan pakweg 4 maanden geleden. Het stuur trilt iets in de hand en dat is niet bij hoge snelheden maar ook bij bijvoorbeeld 50/60 dit deed hij voorheen nooit. Verder wil de stuurbekrachteging het wel eens een soort van laten afweten zeker wanneer ik naar links stuurt is net of het stopt en moet dan met 2 handen het stuur vasthouden en draaien. Naar rechts geen probleem. Verder is het zo dat zodra ik over een put rij die iets lager dan de straat ligt en ik mijn stuur iets naar links heb ik een klap hoor die ik normaal niet hoor en dat voel je ook op een of andere manier.
Nu heb ik hem vanochtend bij de dealer gedropt en net gebeld en wat blijkt ze kunnen verdorie niets vinden. Maar ik weet dat hij anders rijdt wat nu? Ze hebben hem op de brug gehad hebben er zelf mee gereden maar merken niets. Wat nu? Ben een beetje ten einde raad, hij ligt ook niet lekker op de weg, durf niet echt de bocht meer door te rammen als voorheen. Iemand een id?
vreemd gevoel
Geen kromme draagarm? Heb je niet eens iets geraakt? Bijvoorbeeld velgen eens laten nakijken of ze geen tik hebben (trillen!)
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Ik heb met mijn clio DTI iets gehad dat er op lijkt. Bij mij was na een zijschade alles hersteld, maar de stuurbekrachtigingspomp bleek kapot. 5x mee teruggeweest, terwijl ik de 1e keer al had aangegeven dat die pomp een ander geluid maakte dan normaal...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Behalve me eindeloos vervelen met je clio ellende had je me ook wel ff over de uitslag mogen informeren.Bas schreef:Ik heb met mijn clio DTI iets gehad dat er op lijkt. Bij mij was na een zijschade alles hersteld, maar de stuurbekrachtigingspomp bleek kapot. 5x mee teruggeweest, terwijl ik de 1e keer al had aangegeven dat die pomp een ander geluid maakte dan normaal...

rev it like a rental
Nou het probleem is er nogsteeds! Vandaag hem weer bij dezelfde garage gebracht, pfff. Van de week trouwens het verhaal van de fuse kogel neergelegd maar daar werd maar cooltjes op gereageerd. Ben benieuwd wat vandaag weer brengt. Lijkt wil of ze niet willen aangezien het nog onder de garantie valt maar goed.
Nog even iets als ik fel optrek dus zorg voor wielspin, piepende banden, weet niet hoe dat officieel heet. Maar dat doet er even niet toe wat er dan gebeurd heb ik ook nog nooit meegemaakt, hij pakt het asfalt niet maar gaat een soort van stuiteren, echt vaag, durf nu echt niet meer door te rijden met die auto, jezus. Iemand een id waardoor dat komt het stuiteren bij optrekken? Hij krijgt iig geen grip.
Nog even iets als ik fel optrek dus zorg voor wielspin, piepende banden, weet niet hoe dat officieel heet. Maar dat doet er even niet toe wat er dan gebeurd heb ik ook nog nooit meegemaakt, hij pakt het asfalt niet maar gaat een soort van stuiteren, echt vaag, durf nu echt niet meer door te rijden met die auto, jezus. Iemand een id waardoor dat komt het stuiteren bij optrekken? Hij krijgt iig geen grip.
Dat wat je beschrijft met het hobbelen/stuiteren komt me bekent voor. Geen idee wat het is, als ik vol gas geef nadat ik me koppeling al helemaal heb laten opkomen gaat ie ook stuiteren. Als ik wielspin maak mbv me koppeling doet ie niet (stuiteren dan).
Ik besteed er niet zoveel aandacht aan. Zal wel goed zijn denk ik.
Gr.
Maurice
Gr.
Maurice
Ik herken dat hobbelen ook van mijn broers Clio II ph3. Dat is volgens mij redelijk normaal.
Ik zou eens bij een andere dealer gaan kijken. Garantie is garantie. Als je gaat verhuizen kun je daarvoor ook terecht bij de dealer in je nieuwe woonplaats.
Uit ervaring weet ik dat er heel veel verschil kan zitten tussen de verschillende dealers.
Ik zou eens bij een andere dealer gaan kijken. Garantie is garantie. Als je gaat verhuizen kun je daarvoor ook terecht bij de dealer in je nieuwe woonplaats.
Uit ervaring weet ik dat er heel veel verschil kan zitten tussen de verschillende dealers.
zo nou de problemen zijn nog niet verholpen, het blijft vreemd en eng durf geen bocht meer vol te pakken, terwijl het met de clio prima zou gaan, maar nu dus niet.
Maar het volgend: nu bij het plotsremmen dus echt van zeg 60 naar 0 dus vol op de rem! dan voel ik het pedaal iets verder zakken en de trilling die door de auto komt is niet gewoon, tevens de geluiden, maakt je bang. Is echt of heel het motorblok kantelt! misschien overdreven maar zo voelt het dus nieuw probleem. Gister pakte ik een verkeersdrempel om een woonwijk in te rijden op het moment dat ik afremde en er overheen ging, klapte het ook net of mijn onderkant over de straat gaat zo een geluid of je spoiler even de grond raakt terwijl dit niet kan! Er klappert iets, de dealer doet nog niets, dus zal maar een monteur de stuipen op het lijf jagen, door hem te laten meerijden. Maar jongens weten jullie nog iets? Hoe meer ik die monteur overdonder des te beter. alleen het is er niet altijd of het nu te maken heeft met de kou lijkt me sterk. Trouwens als opmerking over het naar rechtstrekken kreeg ik de opmerking dat dat komt omdat de wegen naar rechtsaflopen, tjonge wat een guppen.
Maar het volgend: nu bij het plotsremmen dus echt van zeg 60 naar 0 dus vol op de rem! dan voel ik het pedaal iets verder zakken en de trilling die door de auto komt is niet gewoon, tevens de geluiden, maakt je bang. Is echt of heel het motorblok kantelt! misschien overdreven maar zo voelt het dus nieuw probleem. Gister pakte ik een verkeersdrempel om een woonwijk in te rijden op het moment dat ik afremde en er overheen ging, klapte het ook net of mijn onderkant over de straat gaat zo een geluid of je spoiler even de grond raakt terwijl dit niet kan! Er klappert iets, de dealer doet nog niets, dus zal maar een monteur de stuipen op het lijf jagen, door hem te laten meerijden. Maar jongens weten jullie nog iets? Hoe meer ik die monteur overdonder des te beter. alleen het is er niet altijd of het nu te maken heeft met de kou lijkt me sterk. Trouwens als opmerking over het naar rechtstrekken kreeg ik de opmerking dat dat komt omdat de wegen naar rechtsaflopen, tjonge wat een guppen.
nee das niet mijn abs want ook dit heeft hij nooit gedaan, bij plots remmen!
De garage waar ik hem breng is een officiële renault dealer kempenaar, dus geen 2e hands klusser heb die clio er nieuw in 2003 gekocht!
Staat nu slechts 17000 km op de teller.
De garage waar ik hem breng is een officiële renault dealer kempenaar, dus geen 2e hands klusser heb die clio er nieuw in 2003 gekocht!
De dealer heeft nu dus tweemaal tevergeefs geprobeerd een diagnose te stellen.
Nu dus zo snel mogelijk in verbinding stellen met Renault Klantenservice te Amsterdam !
Deze zullen je in eerste instantie weer terugverwijzen naar de dealer, maar hier niet mee akkoord gaan omdat men het hier duidelijk niet weet.
Renault Klantenservice moet de zaak verder gaan oplossen, ze beschikken ook over een Technische Dienst die het euvel verder kan bekijken.
Het is garantie dus jij hebt hier geen kosten aan.
Niet afwachten maar actie ondernemen, lastig worden.
Nu dus zo snel mogelijk in verbinding stellen met Renault Klantenservice te Amsterdam !
Deze zullen je in eerste instantie weer terugverwijzen naar de dealer, maar hier niet mee akkoord gaan omdat men het hier duidelijk niet weet.
Renault Klantenservice moet de zaak verder gaan oplossen, ze beschikken ook over een Technische Dienst die het euvel verder kan bekijken.
Het is garantie dus jij hebt hier geen kosten aan.
Niet afwachten maar actie ondernemen, lastig worden.
pierre top dat ga ik zeker doen! Het is gewoon klote. Hoe ze hebben nog een andere garage met meer monteurs in Gouda daar ga ik ook even langs. Stel nu dat ik zeg kijk mijn auto maar een week na, vervangend vervoer voor een week valt dan mag ik aannemen onder de garantie?
Zal iig alle punten samenvatten! EN zeker aangeven dat het dus niet altijd aanwezig is!
Fijnen dagen voor u allen hier op dit forum!
Zal iig alle punten samenvatten! EN zeker aangeven dat het dus niet altijd aanwezig is!
Fijnen dagen voor u allen hier op dit forum!
Ook voor mij is dit bekend de 1e keer denk je wat raar en na een paar keer denk je er niet meer aan. Maar voor een clio uit 03 vind ik datMadmaus schreef:Dat wat je beschrijft met het hobbelen/stuiteren komt me bekent voor. Geen idee wat het is, als ik vol gas geef nadat ik me koppeling al helemaal heb laten opkomen gaat ie ook stuiteren. Als ik wielspin maak mbv me koppeling doet ie niet (stuiteren dan).
Gr.
Maurice

Bij mij heb ik dat af en toe met optrekken, als ik snel wegwil heb ik geen helemaal geen last van.
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Kempenaar, die hebben als slogan KEMPENAAR THE CAR(E) COMPANY !!!! (O.I.D.)cns schreef:nee das niet mijn abs want ook dit heeft hij nooit gedaan, bij plots remmen!
Ik merk het jongens.
Hesselpttm.
Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb goede ervaringen met Jongerius in Woerden....
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt