hallo mensen,
Bij koud weer (als de ramen 's ochtends zijn bevroren) blijft mijn toerental boven de 2000 hangen als ik de koppeling intrap. Hij start wel normaal en rijd verder ook normaal, alleen het toerental blijft "hangen". Het gaspedaal blijft niet hangen, ik kan wel rijden met bijvoorbeeld 1500 toeren. Het is alleen als ik dus stil sta met de koppeling in en bij koud weer.
Het gaat om een gewone megane uit 1996.
Wie weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn??
BVD
toerental blijft hoog
De standaard punten van vervuiling van de gasklep etc. al nagekeken? Toen ik mijn clio net weer in elkaar had geschroefd bleef deze ook hoog in de toeren stationair lopen. Ik heb toen de computer gereset door de accu er even af te halen en ben toen rustig naar huis gereden. Dag erna was alles weer normaal.
Dat dacht ik ook jaH8bal schreef:Heeft iedere wagen geen (automatische) choke ?9GTX schreef:Heeft een auto uit '96 een choke?
Of toch op zen minst een choke-programma?
Je hoeft wel niet meer te gaan prutsen aan de choke zelf, is toch allemaal elektronisch vanaf dan?
Onze R19 1.4i uit '93 heeft zelfs al zo'n ding.
wat ik hier overal heb gelezen word dat geregeld door een stappenmotor waarin een klep zit die dichter of opener gaat zodat ie minder/meer lucht krijgt dus hoger in toeren draait.Droes schreef:Dat dacht ik ook jaH8bal schreef:Heeft iedere wagen geen (automatische) choke ?9GTX schreef:Heeft een auto uit '96 een choke?
Of toch op zen minst een choke-programma?
Je hoeft wel niet meer te gaan prutsen aan de choke zelf, is toch allemaal elektronisch vanaf dan?
Onze R19 1.4i uit '93 heeft zelfs al zo'n ding.