Inhouden rond de 3000 - 4000 toeren 5GTE

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Grint205
Contacteer:

Hoi,

Sinds kort ben ik in bezit van een R5gte.
Ik was hier al langer actief op de site, voornamelijk bij regio meeting (oldenzaal) Maar nu heb ik de peugeot verkocht en een R5gte gekocht.

Maar tijdens rijden stottert ie beetje in toeren bereik van 3 tot 4 duizend toeren. Je wordt flink heen en weer geschud. Bougies/brandstofpomp zijn al vervangen zag ik aan de bonnen.

Iemand bekend met dit probleem?
Iemand een oplossing ? :wink:
En is het normaal dat je de brandstof pomp goed hoort met contact aan zetten ?

Grt martijn (hier snel een foto)
[img]http://members.home.nl/grinttegel/Sig/85714.jpg[/img]
Vos

Iemand bekend met dit probleem?

Nope maar kom ff langs ofzo kunnen we ff samen kijken ofzo...

En is het normaal dat je de brandstof pomp goed hoort met contact aan zetten ?

Normaal hoor je hem alleen een beetje zoemen maar bij alledrie de gte's die ik heb gehad maakte de brandstofpomp wel lawaai... de een alleen wat meer als de ander..

:)
Clio 16v.....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Mooie GTE! Veel plezier ermee!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Patrick L.

leuk wagentje, ik had em al gespot op Marktplaats. mbt het inhouden, check eens de verdelerkap en rotor en bougiekabels, of vervang ze voor de zekerheid

succes ermee :)
Grint205
Contacteer:

zeg maar renco... wanneer zou je me is kunnen helpen dan ?

Grt martijn
Vos

Grint205 schreef:zeg maar renco... wanneer zou je me is kunnen helpen dan ?

Grt martijn
vrijdagavond? rond een uur of half acht?
Clio 16v.....
Grint205
Contacteer:

Sorry kan dan niet, moet bij vriendin zijn dan.(schoon-familie aangelegenheid)

Zaterdag geen optie ? bij chris :) kun je nog wat in het blok gooien :D

Grt martijn
Christian

Grint205 schreef:Sorry kan dan niet, moet bij vriendin zijn dan.(schoon-familie aangelegenheid)

Zaterdag geen optie ? bij chris :) kun je nog wat in het blok gooien :D

Grt martijn
haha ja goeie nu komt i zeker niet meer

ja renco kom maar langs of moet je weer voetballe :lol:
Christian

[img]http://members.home.nl/grinttegel/Sig/85714.jpg[/img]

maar dan met ph2 velgen :D
Vos

ik ben er dit weekend niet... :)
Clio 16v.....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Christian schreef:[img]http://members.home.nl/grinttegel/Sig/85714.jpg[/img]

maar dan met ph2 velgen :D
Die velgen er niet bijgekocht?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Danny van Duren
Car: GTT

kijk de bougiekabels eens na heb het zelfde gehad toen was er een bougiekabel doorgesleten
Grint205
Contacteer:

Nee er niet bij gekocht, waren niet te koop. Advertentie was met fase 2 velgen.

Het gekke is... dat bokken was met nog minder dan kwart benzine in de tank.... echt mega stoten.
Heb net afgetankt... en nu is het heel veel minder.
Het is nog wel aanwezig maar echt heel veel minder, je kan het alleen nog voelen maar je wordt niet meer heen en weer geschud.

Rara wat is het ? :s

Grt martijn
Ad van Haperen
Contacteer:

ff laten uitlezen bij de Renault dealer als het een sensor is ofzo dan weten ze gelijk welke
Calle

Grint205 schreef:Nee er niet bij gekocht, waren niet te koop. Advertentie was met fase 2 velgen.

Het gekke is... dat bokken was met nog minder dan kwart benzine in de tank.... echt mega stoten.
Het is nog wel aanwezig maar echt heel veel minder, je kan het alleen nog voelen maar je wordt niet meer heen en weer geschud.

Grt martijn
Zou goed een vervuild brandstoffilter kunnen zijn. Het is zowieso aan te raden om alle filter en vloeistoffen te vernieuwen als je een auto net gekocht hebt en geen idee hebt hoelang er het al inzit. Wat eruit komt kan je een hoop over het onderhoud en de huidige staat vertellen en je komt minder snel voor onodige kosten te staan omdat je olie of koelvloeisof vervuild is of je remvloeistof gaat koken als je eens fors aan het remmen slaat.
Grint205
Contacteer:

Calle schreef:
Grint205 schreef:Nee er niet bij gekocht, waren niet te koop. Advertentie was met fase 2 velgen.

Grt martijn
Zou goed een vervuild brandstoffilter kunnen zijn. Het is zowieso aan te raden om alle filter en vloeistoffen te vernieuwen als je een auto net gekocht hebt en geen idee hebt hoelang er het al inzit. Wat eruit komt kan je een hoop over het onderhoud en de huidige staat vertellen en je komt minder snel voor onodige kosten te staan omdat je olie of koelvloeisof vervuild is of je remvloeistof gaat koken als je eens fors aan het remmen slaat.
Waar zit het filter kan hem niet vinden on motorkap ...
zit ie bij de tank zelf ? zo ja is dit makkelijk zelf te doen? is dit groot of klein filter... brezan had er 2 namelijk. 1 van 5 en 23 euro. (grote en kleine)

Grt martijn
michel 16v
Contacteer:

volgens mij rechtsachter, zit vast met een beugel en 2 slangklemmen
Tom
Moderator
Car: MB

bij een clio zit ie idd rechtsachter met een beugel en twee klemmetjes en kost idd ongeveer 23 euro. Is een soort maat van een blikje drinken. Of ie daar bij een 5 ook zit? denk van wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Calle

Ik heb hem bij de GTE nooit vervangen, voordat ik daar aan toe was gekomen was hij er al niet meer... :@ Maar bij mijn GTT wel, die zit idd onder de auto aan de passagierskant bij de achteras ongeveer. Je kunt er redelijk goed bij en het idd de grote filter van veel geld.

Wel even iets meenemen om in de benzine leidingen te doen die je er af haalt anders stroomt zo je hele tank leeg... (daar lijkt het in iedergeval hard op :D)
Tom
Moderator
Car: MB

die tankt stroom niet leeg hoor, alleen het kleine stukje tot je pomp
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb 2 weken terug nog een filte gehaald voor mijn GTE en is idd dat grote filter bij je achterbrug ter grote van ongeveer een blikje drinken.

Echter dat filter koste bij mij rond de 10 euro
Grint205
Contacteer:

Bedankt. heb ik nog 1 vraagje.... heb namelijk geen boekje... en kan de oliepeilstok niet zo snel vinden (S) Were did it go ?

Grt martijn
Ad van Haperen
Contacteer:

vooraan in het midden
Mrtn
Car: R5GTT

idd, tussen blok en radiateur :)
Mrtn = Maarten
Calle

Als ik het goed onthouden heb zit hij tussen je gasklephuis en het blok verstopt, je kunt hem op dit plaatje niet zien, maar hij zou net rechts van de rode stekker in het midden moeten zitten.

[img]http://members.chello.nl/c.blok10/gte/i ... TEmt01.jpg[/img]
Christian

we gaan weer zoeken
heb me zaterdag suf gezocht kon echt niks vinden :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik heb ook wat correspondentie over dat ding gehad
de vorige eigenaar heeft mij verteld dat ie waarschijnlijk een lekke koppaking heeft
ik had hem namelijk gelijk verteld dat ik monteur was
ps ik bekeek de auto puur zakelijk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Calle

Als hij een lekke koppakking heeft dan zal hij wel inhouden! En nog een hoop andere vervelende dingen gaan doen uiteindelijk. Weet je ook wat er lekt, koelvloeistof, olie, compressieverlies?

Als hij echt lek is, heb je nog een flinke klus voor de boeg, dan is een benzinefilter niet het belangrijkste, succes ermee!
Grint205
Contacteer:

Calle schreef:Als hij een lekke koppakking heeft dan zal hij wel inhouden! En nog een hoop andere vervelende dingen gaan doen uiteindelijk. Weet je ook wat er lekt, koelvloeistof, olie, compressieverlies?

Als hij echt lek is, heb je nog een flinke klus voor de boeg, dan is een benzinefilter niet het belangrijkste, succes ermee!
Nee volgens eigenaar van de auto was het niet koppakking maar lekke koelslang die poreus was en lekte via het blok (daarom zich ook vermengde met olie omdat dit blokje beetje zweet)

Heb verder ook geen blauwe rook achter de auto ofwat.

Olie peilstok gevonden en peil dik in orde.
Heb ook ff fuel conditioner ingeflikkerd hopend dat het helpt. De sloten met spul gesmeerd.

Grt martijn
Ad van Haperen
Contacteer:

Grint205 schreef: Nee volgens eigenaar van de auto was het niet koppakking maar lekke koelslang die poreus was en lekte via het blok (daarom zich ook vermengde met olie omdat dit blokje beetje zweet)
en nu maar van zijn eerlijkheid uitgaan dan
Grint205
Contacteer:

Is het btw normaal dat je tankdop zo gigantisch vast zit.... zal wel aan de kou liggen, maar krijg dat ding nauwelijks (soms helemaal niet) los.

P.S. kan de vorige eigenaar niet pakken krijgen neemt nooit op :S nachtwerk heeft ie... bel ik om 10 uur en nog niks. Wordt er moe van!

Grt martijn
GTE 16v
Contacteer:

onstekingsmodule gaan vaak stuk!(met als gevolg, inhouden/stotteren/knallen in uitlaat etc) op de sloop kan je die halen van bijv een renault 19 1.7 kost miss 20 euro!
GTE 16v
Contacteer:

Calle schreef:Als hij een lekke koppakking heeft dan zal hij wel inhouden! En nog een hoop andere vervelende dingen gaan doen uiteindelijk. Weet je ook wat er lekt, koelvloeistof, olie, compressieverlies?

lekker koppaking zal hij niet lekker lopen!(en roken als de ziekte) inhouden.. nee.. dat niet! dit zit puur in de onsteking/benzine toevoer.

maar begin eerst met het simpele, bougies/kabels/verdelerkap! is bij elkaar miss 60 euro!
Riël
Über-Spammer

Grint205 schreef:Is het btw normaal dat je tankdop zo gigantisch vast zit.... zal wel aan de kou liggen, maar krijg dat ding nauwelijks (soms helemaal niet) los.

P.S. kan de vorige eigenaar niet pakken krijgen neemt nooit op :S nachtwerk heeft ie... bel ik om 10 uur en nog niks. Wordt er moe van!

Grt martijn

Mmm ... misschien ontluchting van je tank harstikke beroerd.

Doe eens gek, haal je dop ervanaf, en ga dan rijden. Kijk of ie dan nog altijd problemen heeft?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Grint205
Contacteer:

GTE 16v schreef:onstekingsmodule gaan vaak stuk!(met als gevolg, inhouden/stotteren/knallen in uitlaat etc) op de sloop kan je die halen van bijv een renault 19 1.7 kost miss 20 euro!
Het gekke is dat minder is bij volle tank....

@riël uhm zit dan nog toch een klep voor die het tegen houd of heb ik het mis ?

(eerst zaterdag andere achterklep monteren met nieuwe ruit)

Grt martijn
Plaats reactie