Hoi en een goedeavond!
Ik heb een searsch gedana maar kan niets vinden over phase 1 bumpers en het bijkleuren ervan.
Mijn bumpers zijn verschoten van kleur en eigenlijk zoek ik naar tips oim dit weer zo origineel mogelijk te krijgen.
Wie?
Alvast dank (ook namens de 5)
Chris Jan
Phase 1 bumpers origineel bijkleuren
Er zijn diverse middeltjes op de markt om de kleur te herstellen.
Onder andere:
- Bumperzwart, daarmee smeer/spuit je een vettig goedje op de bumpers. Herhaal dit in het vervolg na elke regenbui. Het spoelt er namelijk weer vanaf. Van Valma en Sonax kun je die produkten kopen bij bijvoorbeeld Halford.
- Schoenpoets schijnt ook te werken heb ik wel eens gehoord.
- Bumpers spuiten, kleur te koop bij de betere automaterialenzaak.
- Nieuwe skirtset. Dat is het mooiste..
- Alles rood spuiten, maw, phase2.
Onder andere:
- Bumperzwart, daarmee smeer/spuit je een vettig goedje op de bumpers. Herhaal dit in het vervolg na elke regenbui. Het spoelt er namelijk weer vanaf. Van Valma en Sonax kun je die produkten kopen bij bijvoorbeeld Halford.
- Schoenpoets schijnt ook te werken heb ik wel eens gehoord.

- Alles rood spuiten, maw, phase2.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ehmmm het..Chris schreef:Er zijn diverse middeltjes op de markt om de kleur te herstellen.
Onder andere:

Ok dank je voor je reply.Abel schreef:nee hoor Tino heeft onlangs al zijn ph1 sirts vernieuwd.. en bumpers
Maar ik meen dat er geen orginele ph1 achterbumper meer word geleverd (en ph1 grille is ook niet nieuw meer te krijgen)
Alleen als voor en achter niet meer geleverd worden is het dus een optie om het te kleuren.
Weet iemand de originele kleur?
Dit was volgens mij echt antraciet grijs en geen zwart, maar zeker weten doe ik het niet.
BEdankt
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Voorbumper wordt nog wel geleverd geen enkel probleem, alleen de achterbumper helaas niet meer.
Net zoals de grill van een phase 1 die is ook niet meer te leveren.
Als je wil kan ik je de bestelnummers geven, ik heb nog een rode strip voor je die door de voorbumper heen hoort te lopen.
Ik hoort het wel.
Net zoals de grill van een phase 1 die is ook niet meer te leveren.
Als je wil kan ik je de bestelnummers geven, ik heb nog een rode strip voor je die door de voorbumper heen hoort te lopen.
Ik hoort het wel.
.:: TurboPowerr ::.
-
- Erelid - RvT
Bij een phase 1 loopt de rode bies door de bumper heen, bij een phase 2 bumper zit er in het midden van de bumper een vertikaal stukje polyester waar je de bredere bumperstrip op vast kan klemmen.Steven schreef:Wat is uberhaupt het verschil tussen een nieuwe phase1 en phase2 bumper... alleen die gekleurde bies of rubbere bumperstrip?
-
- Erelid - RvT
Inderdaad je zou dat stukje er uit kunnen zagen maar ik was van mening dat je dat nooit zo netjes zou kunnen doen als dat je een nieuwe bumper zou bestellen.Steven schreef:Naja minimaal verschil dus, als je een beetje netjes werkt zie je het verschil niet eens.
Je moet alleen wel nog een knappe bies hebben/zoeken
zijn die bumpers en skirts ook nog leverbaar in de wit/beige achtige kleur voor een witte fase 1 gt turbo van 1986??????
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl