[Stefan Clio 1.8 RSi Longchamp]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
bartuitlauwe
Contacteer:

Stefan S. schreef:En het vreemde is dat ie totaal geen problemen heeft met het starten. Als de auto een tijd heeft stil gestaan, brandt het lampje in het begin ook niet. Pas na 5 min ofzo, erg wazig. Een kabel die slecht contact maakt of een breuk lijkt me ook niet, omdat ik bijv. een drempel afga, bochten scherp neem het lampje blijft branden. Iemand nog suggesties?
Bij mij was dit precies hetzelfde, de eerste 5 minuten nergens last van en daarna ging hetlampje branden.
Maar bij meette ik ook maar 12,2 volt op de accu als de motor draaide, dus toen lag het zekers aan de dynamo.

dynamo laten reviseren en werkt weer toppie (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

REMCO-X schreef:
Erik Olijnsma schreef:
blue picture schreef:he stefan kan het niet wezen dat je stekkertje van je stuurairbag contact maakt met massa ergens
:S ????
Nee dat kan dus niet :) We hebben het over de dynamo ,dus de airbag heeft daar niks mee te maken
Naja, ergens blijft het nog steeds een Renault, dus alles kan :P
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.

Oke, stel mijn dynamo is naar de puin, kan ik ook een betere/sterkere dynamo monteren die meer power levert? Van een ander model ofzo, of maakt dat niets uit?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Stefan S. schreef:Oke, stel mijn dynamo is naar de puin, kan ik ook een betere/sterkere dynamo monteren die meer power levert? Van een ander model ofzo, of maakt dat niets uit?
Voor een clio zijn ook 110 amh dynamo's geleverd. maar als je er verder geen electrische geintjes op heb zitten is dat nergens voor nodig. dan is 60 genoeg.
Stefan S.

Frits schreef:
Stefan S. schreef:Oke, stel mijn dynamo is naar de puin, kan ik ook een betere/sterkere dynamo monteren die meer power levert? Van een ander model ofzo, of maakt dat niets uit?
Voor een clio zijn ook 110 amh dynamo's geleverd. maar als je er verder geen electrische geintjes op heb zitten is dat nergens voor nodig. dan is 60 genoeg.

Aangezien ik een Yellowtop en een beste audio installatie hebt, leek mij het nuttig om een zwaardere dynamo te monteren. Ik weet echter niet of dit uberhaupt wel nut heeft :D
Roy
Moderator

Ik heb precies hetzelfde. Af en toe gaat het lampje aan en dimt alles een beetje. Dan ineens is alles weer fel.

Vervang jij je dynamo Stefan?
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer

Stefan S. schreef:
Frits schreef:

Aangezien ik een Yellowtop en een beste audio installatie hebt, leek mij het nuttig om een zwaardere dynamo te monteren. Ik weet echter niet of dit uberhaupt wel nut heeft :D
Nah, dit heeft weinig tot geen zin.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stefan S.

Roy schreef:Ik heb precies hetzelfde. Af en toe gaat het lampje aan en dimt alles een beetje. Dan ineens is alles weer fel.

Vervang jij je dynamo Stefan?
Ik laat morgen mijn dynamo doormeten, ik zal morgenavond posten wat eruit gekomen is :)
Stefan S.

Vandaag heb ik mijn dynamo laten doormeten en het schijnt dat de diodeplaat of zoiets de geest heeft gegeven. Dus wordt het de dynamo laten reviseren, wel een hoop geld (N)
Remco_Rs
Contacteer:

Stefan S. schreef:Vandaag heb ik mijn dynamo laten doormeten en het schijnt dat de diodeplaat of zoiets de geest heeft gegeven. Dus wordt het de dynamo laten reviseren, wel een hoop geld (N)
Maarja nu weet je wel weer waar je aan toe bent he :)$$
Roy
Moderator

En ik ook :(
5 GT Turbo '88 GT5
Stefan S.

Pas een dynamo van een renault 19 of 21 ook op mijn clio? Aan deze kan ik geschikt aankomen :D
Riël
Über-Spammer

Stefan S. schreef:Vandaag heb ik mijn dynamo laten doormeten en het schijnt dat de diodeplaat of zoiets de geest heeft gegeven. Dus wordt het de dynamo laten reviseren, wel een hoop geld (N)
Stefan, doe eens gek, haal de dynamo uit elkaar, en vervang de diode die zwart is. Kosten, 1,50 euro ;)
pierre

ik heb ook nog een reservedynamo liggen met een kapotte diode, waar kan ik zo'n diode kopen ?
elke electronicazaak ?
Riël
Über-Spammer

Ja hoor. maar let wel, het zijn speciale, voor hoge stroom. Ik ben even kwijt welke. Maar reken maar dat zo'n diode goedkoper is als een revisie, en 't is interesant en leerzaam 't es uitmekaar te trekken. Als je eens een uitleg wil over de werking van 't hele apparaat wil ik wel eens een stuk schrijven. Niet meteen ja roepen :D
pierre

dynamo die ik heb liggen is een ducellier type, volgens het handboek ziet het er simpel uit. :~
zal eerst eens zelf kijken of de diodeplaat overgezet kan worden van een andere dynamo, het is niet urgent.
Stefan S.

Het resultaat na een flinke wasbeurt van de beide reno's :p

Afbeelding

Binnenkort snel effe witte pinkers bestellen :D

Afbeelding

Gelukkig past mijn remus er wel 100% eronder >-)

Afbeelding

Mijn interieur en 16V stuur ipv origineel longchampstuur :)

Afbeelding

Audio inbouw, snel en gemakkelijk :D

Afbeelding

Afbeelding

Twee blinkende reno's :worship:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

mooi bak hoor (Y)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Nette fotootjes!! :worship:
Stefan S.

Thx, voorlopig zal ie er zo wel bij blijven staan. Binnenkort eerst samenwonen en dan sparen voor een Clio 2 of 3 :p
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Stefan S. schreef:Thx, voorlopig zal ie er zo wel bij blijven staan. Binnenkort eerst samenwonen en dan sparen voor een Clio 2 of 3 :p
Is ook belangrijk he :wink:
Stefan S.

Ron(nie) schreef:
Stefan S. schreef:Thx, voorlopig zal ie er zo wel bij blijven staan. Binnenkort eerst samenwonen en dan sparen voor een Clio 2 of 3 :p
Is ook belangrijk he :wink:
Yup, anders krijgen ik ruzie met de vrouw :p :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

whaha. (Y)
Stefan S.

Gisteren ben ik bezig geweest om de goede volume inhoud van mijn subwooferkist te bepalen. Dit heb ik gedaan dmv houten blokken van 1 ltr te plaatsen in mijn kist en dan te luisteren naar het resultaat. Mijn inhoud van de kist was 29 liter - 1,7 liter van de subwoofer 27,3 ltr. De bass klonk wel erg diep, maar indien ik het volume ging opschroeven ging de woofer flubberen (N). Ik ben nu geeindigd op een kistinhoud van 24,3 liter en ga nu de komende dagen luisteren naar het resultaat. Tja...je blijft bezig met audio :D :p
Douwe

Ben benieuwd....ga zelf ook morgen weer beginnen met inbouwen...in een hier niet nader te noemen merk :p
turboman
Contacteer:

Mooie RSi Longchamp... ben ik blij dat ik een identieke wagen heb 8)
Een Remus lijkt me wel wat, alleen ben je zo'n 1000 piek kwijt incl montage... Dan liever Blast-Raceland. Remus=wel kwaliteit, dus dat is wel weer prettig.
Wat voor geluid heb je nu met die Remus? Ik zoek eigenlijk een uitlaat die zwaar klinkt en op snelwegen echter weer niet hoorbaar is... met mijn R5 GT-S 1.7 was het na een half uur al koppijn, vandaar dat ik na 2 jaar bezit nog steeds geen sportuitlaat eronder heb... shit happens :lol:
Stefan S.

In mijn Remus zit een mooie diepe brom in vergelijk met mijn vorige Sebring. De Remus is wel beter hoorbaar op de snelweg dan de Sebring, maar persoonlijk vind ik dit niet irritant en te overheersend. Een Sebring is wel goedkoper en kostte mij toen 208 euro excl. montage (dat heb ik zelf gedaan, stelt geen pepernoot voor :D )
Stefan S.

Vandaag heb ik mijn clio RSi verkocht. Gelukkig blijft deze in Twente en gaat naar een echte liefhebber (Y) . Natuurlijk heb ik hem de rtc site aanbevolen :p
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ey gefeliciteerd man, nog best snel verkocht en terrecht, is toch een erg vette wagen(Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

weet niet of ik nu moet feliciteren of condoleren? :D
en komt er weer een nieuwe renault? of heb ik over je plannen heen gelezen?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

hij gaat op de fiets :p :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

En met de Twingo :wink:
Christian

Stefan S. schreef:Vandaag heb ik mijn clio RSi verkocht. Gelukkig blijft deze in Twente en gaat naar een echte liefhebber (Y) . Natuurlijk heb ik hem de rtc site aanbevolen :p
aan wie heb je hem verkocht stefan?
Stefan S.

Grappenmakers hier :D
@Paul; Ik ga inderdaad met de fiets en met de twingo, maar ik denk dat ik een goedkope reno erbij koop,als het regent :p . Gewoon als 2e auto, een 1.4 clio van '92/'93 :)
@Christian; ik heb hem verkocht aan Stephan Mulder uit Denekamp, werkt bij Munsterhuis.
blue picture

weer een clio gek bij munsterhuis
Plaats reactie