Ongeval door nalatigheid van de dealer...
Hoi, ik ben redelijk nieuw hier op dit forum, maar ben al een tijdje actief op het R1916V forum.
Ik wilde het volgende ook ff op dit forum posten:
enkele weken geleden plaatste ik onderstaand topic:
http://www.team1916v.com/forum/viewtopi ... highlight=
Nu bracht ik woensdagavond een maatje thuis. Geen waarschuwingslampjes op men dashboard. Ik rijd zijn straat in....wil remmen....totaal geen remdruk meer. Doordat ik nog een klein beetje tijd had om te reageren kon ik er nog voor zorgen dat ik vol op een achterbumper ipv een zijportier van de aldaar geparkeerde auto klapte. Dit gebeurde met ongeveer 30km per uur, en er is verder gelukkig alleen materiele schade. Auto daar in een parkeervak gezet. De auto waar ik tegen aan reed was gelukkig de leasebak van de pa van men beste vriend, en die handelde alles gewoon via zijn all risk af, toppie van die vader!
Maar goed....als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren...als ik een kind op een zebrapad had gehad of een ongeluk met men zus of vriendin ernaast....kan ik best kwaad om worden.
Paar weken terug 450 euro betaald aan de Garage voor het repareren van de remmen (ze hebben toen het abs systeem uitgeschakeld oid, omdat daar een storing in zat) en nu heb ik een ongeluk gehad door hun nalatigheid.
Contact opgenomen met de garage.
Ene joost, die ik steeds aan de telefoon krijg, begint meteen over of ik wel op de waarschuwingslampjes gelet heb en dat zij de reparatie de vorige keer goed hebben gedaan. Meneer vraagt niet hoe het mij gaat, en of er verder nog veel schade of letsel te betreuren is. Iemand zonder remmen de weg opsturen is kennelijk de normaalste zaak van de wereld.
Auto door de verzekering laten afslepen naar de reparateur, de garage.
Die testen de remmen, en die werken weer gewoon. Ja dat klopt, direct na het ongeval had ik ook weer gewoon remdruk. Zij schuiven alle verantwoordelijkheid van zich af. Ze hebben de computer uitgelezen er zijn volgens hen geen storingen te zien, wat dat dan ook mag inhouden. Ik moet bewijzen dat ik dat ongeluk gehad heb vanwege het feit dat ik geen remmen meer had....ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Ze voelen zich niet aansprakelijk voor de schade aan mijn auto (rechterkoplamp en unit totaal verwoest en heel veel lak en blikschade rechtsvoor) en wensen ook de auto niet alsnog goed te repareren, omdat ze er bij blijven dat hun reparatie van de vorige keer goed was.
Nog een punt van twijfel; ze hebben de vorige keer het ABS systeem uitgeshakeld, dan lijkt het mij als leek dat er altijd een ABS lampje moet branden op men dashboard? De man van de garage bevestigde dit. Dit ABS lampje heeft nooit gebrand. Ik vertelde de man bij de garage dat ie maar es een proefrit moest gaan maken, en dan zelf kon constateren dat het ABS lampje niet brand. Dit heeft hij gedaan, en hij gaf toe, het lampje brand niet.
Ik was inmiddels alleen al zo pissig op die ongeinteresseerde en arrogante houding van die vent dat ik de discussie beeindigd heb. Geld is het enige waar dit verhaal om draait, de gevolgen van hun nalatigheid of een stukje service aan een niet al te vermogende klant bieden is geen optie.
Ik heb zelf geen technische kennis, en dat hoeft ook niet. Ik stel ze aansprakelijk voor een niet goed uitgevoerde reparatie en de daaruit voortkomende schade.
Heeft iemand misschien nog wat tips of uitleg voor me?
Ik wilde het volgende ook ff op dit forum posten:
enkele weken geleden plaatste ik onderstaand topic:
http://www.team1916v.com/forum/viewtopi ... highlight=
Nu bracht ik woensdagavond een maatje thuis. Geen waarschuwingslampjes op men dashboard. Ik rijd zijn straat in....wil remmen....totaal geen remdruk meer. Doordat ik nog een klein beetje tijd had om te reageren kon ik er nog voor zorgen dat ik vol op een achterbumper ipv een zijportier van de aldaar geparkeerde auto klapte. Dit gebeurde met ongeveer 30km per uur, en er is verder gelukkig alleen materiele schade. Auto daar in een parkeervak gezet. De auto waar ik tegen aan reed was gelukkig de leasebak van de pa van men beste vriend, en die handelde alles gewoon via zijn all risk af, toppie van die vader!
Maar goed....als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren...als ik een kind op een zebrapad had gehad of een ongeluk met men zus of vriendin ernaast....kan ik best kwaad om worden.
Paar weken terug 450 euro betaald aan de Garage voor het repareren van de remmen (ze hebben toen het abs systeem uitgeschakeld oid, omdat daar een storing in zat) en nu heb ik een ongeluk gehad door hun nalatigheid.
Contact opgenomen met de garage.
Ene joost, die ik steeds aan de telefoon krijg, begint meteen over of ik wel op de waarschuwingslampjes gelet heb en dat zij de reparatie de vorige keer goed hebben gedaan. Meneer vraagt niet hoe het mij gaat, en of er verder nog veel schade of letsel te betreuren is. Iemand zonder remmen de weg opsturen is kennelijk de normaalste zaak van de wereld.
Auto door de verzekering laten afslepen naar de reparateur, de garage.
Die testen de remmen, en die werken weer gewoon. Ja dat klopt, direct na het ongeval had ik ook weer gewoon remdruk. Zij schuiven alle verantwoordelijkheid van zich af. Ze hebben de computer uitgelezen er zijn volgens hen geen storingen te zien, wat dat dan ook mag inhouden. Ik moet bewijzen dat ik dat ongeluk gehad heb vanwege het feit dat ik geen remmen meer had....ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Ze voelen zich niet aansprakelijk voor de schade aan mijn auto (rechterkoplamp en unit totaal verwoest en heel veel lak en blikschade rechtsvoor) en wensen ook de auto niet alsnog goed te repareren, omdat ze er bij blijven dat hun reparatie van de vorige keer goed was.
Nog een punt van twijfel; ze hebben de vorige keer het ABS systeem uitgeshakeld, dan lijkt het mij als leek dat er altijd een ABS lampje moet branden op men dashboard? De man van de garage bevestigde dit. Dit ABS lampje heeft nooit gebrand. Ik vertelde de man bij de garage dat ie maar es een proefrit moest gaan maken, en dan zelf kon constateren dat het ABS lampje niet brand. Dit heeft hij gedaan, en hij gaf toe, het lampje brand niet.
Ik was inmiddels alleen al zo pissig op die ongeinteresseerde en arrogante houding van die vent dat ik de discussie beeindigd heb. Geld is het enige waar dit verhaal om draait, de gevolgen van hun nalatigheid of een stukje service aan een niet al te vermogende klant bieden is geen optie.
Ik heb zelf geen technische kennis, en dat hoeft ook niet. Ik stel ze aansprakelijk voor een niet goed uitgevoerde reparatie en de daaruit voortkomende schade.
Heeft iemand misschien nog wat tips of uitleg voor me?
Ik zou contact opnemen met de Bovag, of een geschillencommissie. Wellicht kan een andere onafhankelijke partij de reparatie van je remmen beoordelen. Zou de fout idd bij de garage zitten, dan kan deze aansprakelijk gesteld worden. Als er in een keer geen remdruk is moet dit te vinden zijn.
Succes.
PS ik heb de naam van de garage vervangen door garage, ivm reglement op dit forum.
Succes.
PS ik heb de naam van de garage vervangen door garage, ivm reglement op dit forum.
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
ik kan heb fout hebben hoor, maar als je een abs systeem op je auto hebt, dan hoor het te werken anders kom je 'officieel' niet eens de de APK. Als je het ABS systeem 'uitschakelt', moet je dus heel het ABS systeem er uithalen.
Laatst gewijzigd door Johan op vr 17 dec 2004 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Probeer er op een nette manier uit te komen, verder kan ik je niet helpen.
Het blijft een stuk techniek en ook na een reparatie kan er weer iets kapot gaan.
Kan alleen zeggen dat Joost een geschikte peer is, en discussies/irritaties komen altijd van twee kanten.
Nu weten we alleen jouw kant van het verhaal.
Het blijft een stuk techniek en ook na een reparatie kan er weer iets kapot gaan.
Kan alleen zeggen dat Joost een geschikte peer is, en discussies/irritaties komen altijd van twee kanten.
Nu weten we alleen jouw kant van het verhaal.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
die joost is inderdaad een aardige kerel.
Alleen hij pakte bij mij de zaak niet goed aan, een stuk gevoelsrelectie is hem vreemd.
Verder snap ik ook wel dat hij vanuit zijn organisatie praat en niet vanuit zijn eigen portomonee.
Mijn punt is dat ik
-Geen auto heb
-Dit me veel geld gaat kosten
-Ik een ongeluk gehad heb, wat veel erger had kunnen zijn maar godzijdank alleen blikschade is
En dit is in mijn ogen de schuld van de dealer.
En chris, je hebt helemaal gelijk dat er ook na een reparatie iets weer kapot kan gaan. Maar hiervoor moet de garage dan gewoon de verantwoordelijk op zich nemen, en hun fout herstellen. Want er zit nu eenmaal garantie op reparaties. En wat betreft consumentenrecht gaat het nog veeeeel verder....
De uitgevoerde reparatie voldoet bevoorbeeld NIET aan mijn verwachtingen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Alleen hij pakte bij mij de zaak niet goed aan, een stuk gevoelsrelectie is hem vreemd.
Verder snap ik ook wel dat hij vanuit zijn organisatie praat en niet vanuit zijn eigen portomonee.
Mijn punt is dat ik
-Geen auto heb
-Dit me veel geld gaat kosten
-Ik een ongeluk gehad heb, wat veel erger had kunnen zijn maar godzijdank alleen blikschade is
En dit is in mijn ogen de schuld van de dealer.
En chris, je hebt helemaal gelijk dat er ook na een reparatie iets weer kapot kan gaan. Maar hiervoor moet de garage dan gewoon de verantwoordelijk op zich nemen, en hun fout herstellen. Want er zit nu eenmaal garantie op reparaties. En wat betreft consumentenrecht gaat het nog veeeeel verder....
De uitgevoerde reparatie voldoet bevoorbeeld NIET aan mijn verwachtingen, als je begrijpt wat ik bedoel.
-
Als je hen aansprakelijk stelt voor de schade, zul je moeten bewijzen dat ze de reparatie niet goed hebben uitgevoerd. In hoeverre ligt de fout echter bij het gerepareerde deel van het remsysteem?
Iets wat gemaakt is, kan ook weer stuk gaan zoals Chris al zegt. In hoeverre kun je hen dan het verwijt maken dat ze dit niet goed hebben gedaan?
Ik denk persoonlijk dat je ook nog maar beter even kunt wachten totdat vastgesteld is waar het probleem nu lag. Het kan immers zijn dat het totaal niets met die reparatie te maken heeft.
Als de fout wel bij het gerepareerde deel lag, of in elk geval een deel waar ze bij de reparatie aan hebben zitten sleutelen (of misschien prutsen in jouw geval) zou ik een geschillencommissie raadplegen.
Iets wat gemaakt is, kan ook weer stuk gaan zoals Chris al zegt. In hoeverre kun je hen dan het verwijt maken dat ze dit niet goed hebben gedaan?
Ik denk persoonlijk dat je ook nog maar beter even kunt wachten totdat vastgesteld is waar het probleem nu lag. Het kan immers zijn dat het totaal niets met die reparatie te maken heeft.
Als de fout wel bij het gerepareerde deel lag, of in elk geval een deel waar ze bij de reparatie aan hebben zitten sleutelen (of misschien prutsen in jouw geval) zou ik een geschillencommissie raadplegen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
Bovag geschillencommissie is een wassen neus zonder authoriteit, verspil daar geen tijd mee. Ik heb al van een ondertussen al een paar jaar aude en veel duidelijkere zaak dingen meegekregen en daar heeft de commissie geoordeelt dat de garage fout zat en moest betalen, maar tot op heden is er zover ik weet niets betaald. Ook heeft de bovag niets tegen de garage ondernomen, er hangt nog steeds zo'n bordje op hun gevel, de garage heeft het advies (want meer is het niet) gewoon naast zich neergelegd. Misschien is zo'n oordeel wel iets waard in een civielrechtelijke procedure, maar dan hoop ik dat je wat geduld hebt.Riël schreef:Ik zou contact opnemen met de Bovag, of een geschillencommissie. Wellicht kan een andere onafhankelijke partij de reparatie van je remmen beoordelen. Zou de fout idd bij de garage zitten, dan kan deze aansprakelijk gesteld worden. Als er in een keer geen remdruk is moet dit te vinden zijn.
Als je verzekerd bent voor rechtsbijstand (via je autoverzekering of direct) dan kun je eens wat juridisch advies gaan vragen. Die lui kunnen met tips komen die een garage veel gevoeliger maakt om dingen netjes recht te zetten. Probeer het in ieder geval zakelijk en beschaafd te houden, heb je de meeste kans dat het goed opgelost wordt. Succes!
turbopeer, je hebt het niet helemaal goed begrepen. Wat ik je ook niet kwalijk neem, want het is een lang verhaal.
Het ongeluk heeft wel met de door de dealer uitgevoerde reparatie te maken, want de vorige keer dat ik geen remmen had is de auto door hun gerepareerd en daar heb ik toen een half maandsalaris aan betaald, en nu had ik weer geen remmen. Ik zie toch wel een verband. Dus als de remmen niet functioneren zegt mijn gezonde verstand dat ik hun kan verwijten dat ze hun werk niet goed gedaan hebben.
Het ongeluk heeft wel met de door de dealer uitgevoerde reparatie te maken, want de vorige keer dat ik geen remmen had is de auto door hun gerepareerd en daar heb ik toen een half maandsalaris aan betaald, en nu had ik weer geen remmen. Ik zie toch wel een verband. Dus als de remmen niet functioneren zegt mijn gezonde verstand dat ik hun kan verwijten dat ze hun werk niet goed gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door arthur19 op vr 17 dec 2004 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
iedereen kan fouten maken,alleen bij een remmen kwestie is elke fout misschien wel een fatale.
vind dat je beter bij een onafhankelijke dealer moeten laten oordelen wat er fout is gebeurd
ineens geen remmen komt nie zomaar,en dan kan de garage wel mede verantwoordelijk voor zijn.
zij hebben toch de reparatie uitgevoerd+ het is geen reklame voor hun ,punt.

vind dat je beter bij een onafhankelijke dealer moeten laten oordelen wat er fout is gebeurd
ineens geen remmen komt nie zomaar,en dan kan de garage wel mede verantwoordelijk voor zijn.

zij hebben toch de reparatie uitgevoerd+ het is geen reklame voor hun ,punt.
Die gast mag dan zeker aardig zijn, we zeggen ook niet dat de garage met opzet nalatigheid toont. Maar, iemand moet er opdraaien voor datgene wat gebeurd is. En of dat de garage is moet op een nette manier uitgezocht worden.
En daarbij, (heftige uitspraak), garages doen vaak maar wat. Ik vertrouw ze voor geen meter. Uitzonderingen daargelaten.
En daarbij, (heftige uitspraak), garages doen vaak maar wat. Ik vertrouw ze voor geen meter. Uitzonderingen daargelaten.
-
Met alle respect, maar bekijk het eens op deze manier: als je eventueel een procedure aanspant, is zo'n uitleg natuurlijk onvoldoende. Zo'n uitleg van jouw kant is geen "bewijs".arthur19 schreef:turbopeer, je hebt het niet helemaal goed begrepen. Wat ik je ook niet kwalijk neem, want het is een lang verhaal.
Ik kan je alleen maar adviseren een geschillencommissie te raadplegen! Zoals Calle als zegt heeft dit lang niet altijd effect, máár als je er daarna mee naar de rechter stapt, zal die er "waardering" voor hebben dat je eerst de moeite hebt genomen voor een geschillencommissie.
Vergelijk het met een vordering via incasso. Eerst moet je de wanbetaler 3 keer (meen ik) wijzen op de betalingsachterstand en daarna pas kun je er echt werk van maken
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
laat ze eens naar de hoofdremcilinder van je auto kijken, het komt wel eens voor dat wanneer deze begint te verslijten je af en toe het rempedaal gewoon tot op de bodem kan intrappen, heb dit zelf al verschillende keren gezien. dit zullen ze nooit vinden met een testkast of zo iets dergelijks. is gewoon slijtage binnen in de hoofdremcilinder, een compensatie gatje wat nie meer werkt.
in elk geval succes met de afhandeling
in elk geval succes met de afhandeling
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
en wat jij nou van al die garages die in nl zijn?Riël schreef:Die gast mag dan zeker aardig zijn, we zeggen ook niet dat de garage met opzet nalatigheid toont. Maar, iemand moet er opdraaien voor datgene wat gebeurd is. En of dat de garage is moet op een nette manier uitgezocht worden.
doordat je wat krijgt te horen van anderen?
die anderen komen alleen met negativiteit naar buiten
want tja een normale hollander zegt niet van joh me auto is voor een beurt geweest wat is mijn garage toch top
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
vraag eerst gratis advies bij een advocatenburo of buro rechtshulp, hoe te handelen.
tot die tijd niet onderhandelen met de garage.
een geschillencommissie doet meestal een bindende uitspraak zodat de gang naar een rechter niet meer mogelijk is, houdt hier rekening mee.
een geschillencommissie doet meestal een bindende uitspraak zodat de gang naar een rechter niet meer mogelijk is, houdt hier rekening mee.
Ik heb zelf ook wel wat ervaring met garages (ik doel vooral op de dure merkdealer-garages) en ik kan op de eerste plek al geen meerwaarde bedenken. verder heb ik ook dingen meegemaakt waarvan ik denk... een simpel iets, een knipperlicht werkt niet. Los contact in de stekker. Kun je mijns inziens gewoon even vastsolderen. MAar de mijnheer bij de dealer houdt bij hoog en laag vol dat daar een nieuw stekkertje op moet en dat is nog niet binnen. Ok dan, maar laat me wel zonder knipperlicht rijden. Toen ik zei van soldeer dat even vast, werd ik met een grote mond weggestuurd. Bovendien werd een paar weken later diezelfde auto bij diezelfde garage met datzelfde defect apk goedgekeurd. Tja, die zien me niet meer. Zelfde garage met een simpel feit omdat ik wilde weten waarom mijn gtt zoveel druk opbouwde. Kap open, en met een 'daar hebben wij geen verstand van' de deur gewezen. Nou doei, mijn mening staat vast. Maar zoals ik al schreef, uitzonderingen daargelaten. Ik weet zeker dat er ook monteurs aan het werk zijn die wel weten wat ze doen. En inderdaad, alleen het negatieve komt naar voren. Maargoed, dan is er ook veel negatiefs te melden, en dat is toch niet de bedoeling?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en wat jij nou van al die garages die in nl zijn?Riël schreef:Die gast mag dan zeker aardig zijn, we zeggen ook niet dat de garage met opzet nalatigheid toont. Maar, iemand moet er opdraaien voor datgene wat gebeurd is. En of dat de garage is moet op een nette manier uitgezocht worden.
doordat je wat krijgt te horen van anderen?
die anderen komen alleen met negativiteit naar buiten
want tja een normale hollander zegt niet van joh me auto is voor een beurt geweest wat is mijn garage toch top

-
Het is wel degelijk mogelijk om naar een rechter te stappen na een gang naar de geschillencommissie. De rechter kan bijvoorbeeld ook een bindend advies van de geschillencommissie vernietigen!pierre schreef:vraag eerst gratis advies bij een advocatenburo of buro rechtshulp, hoe te handelen.
Andersom is niet mogelijk: indien je naar de rechter bent gestapt, is je klacht bij de geschillencommissie niet ontvankelijk.
@Arthur: De volgende sites kunnen je wellicht meer inzicht verschaffen:
http://www.sgc.nl/reglement.asp?commiss ... =3&vraag=1
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=2
http://www2.anwb.nl/published/anwbcms/l ... en.nl.html
En op de Bovag site staat ook nog wat info.
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
O MIJN GOD, DIT GELOVEN JULLIE ECHT NIET.
Ik was vandaag eindelijk onderweg naar de renault dealer kempenaar bijbehorende meneertje joost. Het had ff geduurd vanwege:
-Moest vrij hebben van men werk
-Moest iemand met BE rijbewijs regelen die ook vrij had van zen werk
-Moest een Autoambulance regelen
-Moest een auto regelen die zwaar genoeg was om de combinatie te trekken
Ik kom aan, krijg men sleutels bij de receptie, Joost wenst me veel succes.
En ik loop naar het terreintje waar men 19 stond.
Een afgesloten terrein dat de dealer huurt, en waar ze ook een x aantal nieuwe autos stallen. Een terrein dat aan de hekken te zien snachts afgesloten is.
Ik stap in mijn auto, en probeer te starten. Lukt niet. Kan wel kloppen na 3 weken stilstand, de accu was nou niet bepaald meer in topconditie.
Ik haal bij joost een booster. Weer geen succes.
Men maat duwt me aan, ik laat in zen twee de koppeling opkomen. Blokkerende banden en de motor slaat niet aan.
Met een sleepkabel trekt mijn maat me een stuk, ik laat de koppeling opkomen in de 3e versnelling. Weer blokkerende banden, zo hard dat van het trekkend voertuig de motor afsloeg vanwege de blokkerende kracht.
In stilstand de versnelling in zen 5 gezet en geprobeerd te duwen, hij hoort gewoon door zen compressie te gaan, maar zit muurvast.
Men maat, die monteur is, zegt dat het niet anders kan dat het blok in mekaar is gelopen.
Joost ontkent, zegt dat ie de auto met draaiende motor heeft weggezet en dat er niets aan de hand was.
De motor had tevens naar mijn weten 30liter benzine in de tank toen ik hem bracht en nu stond ie op 5 liter of minder. Dit weet ik echter niet meer 100% zeker. Ook de kmstand van toen ik hem de laatste keer lief afslepen weet ik niet, dus dit gegeven laat ik maar rusten. Vreemd blijft het wel.
De auto op de oplegger getrokken met een lier die we bij ons hadden, en bij een onafhankelijk keuringsstation vanmiddag nog laten onderzoeken. Conclusie: kben zelf totaal niet technisch maar het kwam neer op een afgebroken klep of cilinderkop oid. In ieder geval zware motorschade die alleen kan ontstaan met een draaiende motor.
Men vorige probleem met de dealer (zie post hierboven) waardoor hij deze keer weer bij de dealer terrecht was gekomen kon ik te moeilijk bewijzen en wilde ik dus laten rusten. Kwas van plan door mensen van de R19 16V club het complete abs en rem systeem te laten verwijderen en te vervangen door een conventioneel systeem dat altijd werkt.
Nu ga ik ze echter voor de rechter slepen....dit is echt om stapelgek van te worden. Met werkende motor inleveren en terugkrijgen met een in mekaar gedraaide motor....en nog voelen ze zich niet verantwoordelijk.
Ik schors morgen de auto en haal de verzekering eraf, koop iets nieuws, en ga ze in alle rust aansprakelijk stellen.
Reacties?
Ik was vandaag eindelijk onderweg naar de renault dealer kempenaar bijbehorende meneertje joost. Het had ff geduurd vanwege:
-Moest vrij hebben van men werk
-Moest iemand met BE rijbewijs regelen die ook vrij had van zen werk
-Moest een Autoambulance regelen
-Moest een auto regelen die zwaar genoeg was om de combinatie te trekken
Ik kom aan, krijg men sleutels bij de receptie, Joost wenst me veel succes.
En ik loop naar het terreintje waar men 19 stond.
Een afgesloten terrein dat de dealer huurt, en waar ze ook een x aantal nieuwe autos stallen. Een terrein dat aan de hekken te zien snachts afgesloten is.
Ik stap in mijn auto, en probeer te starten. Lukt niet. Kan wel kloppen na 3 weken stilstand, de accu was nou niet bepaald meer in topconditie.
Ik haal bij joost een booster. Weer geen succes.
Men maat duwt me aan, ik laat in zen twee de koppeling opkomen. Blokkerende banden en de motor slaat niet aan.
Met een sleepkabel trekt mijn maat me een stuk, ik laat de koppeling opkomen in de 3e versnelling. Weer blokkerende banden, zo hard dat van het trekkend voertuig de motor afsloeg vanwege de blokkerende kracht.
In stilstand de versnelling in zen 5 gezet en geprobeerd te duwen, hij hoort gewoon door zen compressie te gaan, maar zit muurvast.
Men maat, die monteur is, zegt dat het niet anders kan dat het blok in mekaar is gelopen.
Joost ontkent, zegt dat ie de auto met draaiende motor heeft weggezet en dat er niets aan de hand was.
De motor had tevens naar mijn weten 30liter benzine in de tank toen ik hem bracht en nu stond ie op 5 liter of minder. Dit weet ik echter niet meer 100% zeker. Ook de kmstand van toen ik hem de laatste keer lief afslepen weet ik niet, dus dit gegeven laat ik maar rusten. Vreemd blijft het wel.
De auto op de oplegger getrokken met een lier die we bij ons hadden, en bij een onafhankelijk keuringsstation vanmiddag nog laten onderzoeken. Conclusie: kben zelf totaal niet technisch maar het kwam neer op een afgebroken klep of cilinderkop oid. In ieder geval zware motorschade die alleen kan ontstaan met een draaiende motor.
Men vorige probleem met de dealer (zie post hierboven) waardoor hij deze keer weer bij de dealer terrecht was gekomen kon ik te moeilijk bewijzen en wilde ik dus laten rusten. Kwas van plan door mensen van de R19 16V club het complete abs en rem systeem te laten verwijderen en te vervangen door een conventioneel systeem dat altijd werkt.
Nu ga ik ze echter voor de rechter slepen....dit is echt om stapelgek van te worden. Met werkende motor inleveren en terugkrijgen met een in mekaar gedraaide motor....en nog voelen ze zich niet verantwoordelijk.
Ik schors morgen de auto en haal de verzekering eraf, koop iets nieuws, en ga ze in alle rust aansprakelijk stellen.
Reacties?
-
- Contacteer:
ckers te gek voor woorden dit 

Daar ben ik niet zo bang voor want;
-De auto is daar werkend afgeleverd, dat bevestigen ze zelf.
-De auto is vervolgens verrot als ik em kom ophalen
Zij waren de enigen die de sleutels hadden in de tussentijd, en de auto stond op een afgesloten terreintje waar ze nieuwe autos zonder kenteken stallen, die mogen niet eens op de openbare weg staan namelijk.
Snap niet waarom ze het tot een rechtzaak laten komen, want wat voor kans denken ze te hebben?
Tis alleen erg jammer dat ik niet kan aantonen hoeveel kilomters ermee gereden zijn door hun....was wel minder.
-De auto is daar werkend afgeleverd, dat bevestigen ze zelf.
-De auto is vervolgens verrot als ik em kom ophalen
Zij waren de enigen die de sleutels hadden in de tussentijd, en de auto stond op een afgesloten terreintje waar ze nieuwe autos zonder kenteken stallen, die mogen niet eens op de openbare weg staan namelijk.
Snap niet waarom ze het tot een rechtzaak laten komen, want wat voor kans denken ze te hebben?
Tis alleen erg jammer dat ik niet kan aantonen hoeveel kilomters ermee gereden zijn door hun....was wel minder.
-
Heb je een rechtsbijstands verzekering?
Als je lid bent van de anwb kun je daar ook advies vragen (alleen advies), want daar hebben ze een speciale afdeling voor.
Misschien kun je proberen op papier te krijgen dat zij verklaren dat de auto werkend afgeleverd is, voordat ze zich eventueel bedenken.
Heb je ook getuigen dat je de auto werkend hebt afgeleverd?
Als je geen getuigen en/of dingen op papier hebt staan is het denk ik jouw woord tegen hun woord?
Voordat je een rechtzaak aanspant moet je in elk geval vrij zeker zijn dat je het wint, anders kun je de rechtzaak ook nog eens betalen.
In elk geval succes, is echt klote zeg
Gr, Frits.
Als je lid bent van de anwb kun je daar ook advies vragen (alleen advies), want daar hebben ze een speciale afdeling voor.
Misschien kun je proberen op papier te krijgen dat zij verklaren dat de auto werkend afgeleverd is, voordat ze zich eventueel bedenken.
Heb je ook getuigen dat je de auto werkend hebt afgeleverd?
Als je geen getuigen en/of dingen op papier hebt staan is het denk ik jouw woord tegen hun woord?
Voordat je een rechtzaak aanspant moet je in elk geval vrij zeker zijn dat je het wint, anders kun je de rechtzaak ook nog eens betalen.
In elk geval succes, is echt klote zeg

Gr, Frits.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
suc6!
idd echt te gek voor woorden...
idd echt te gek voor woorden...

Als ik mijn auto bij een garage ga brengen voor een apk, ga ik er van uit dat geen ritje van 26 km hoeven te maken om te kijken of hij wel goed is.
Of gaat het bij jullie garage ook zo, Chris?
Of gaat het bij jullie garage ook zo, Chris?
5 GT Turbo '88 GT5
Ik heb via de vakbond van mijn werkegever volledige rechtsbijstand verzekering. Alles van een eventuele rechtszaak wordt betaald, ongeacht de uitkomst.
Enige dat ik zelf moet betalen is de diagnose van een onafhankelijke specialist.
Soms ik het fijn om ambtenaartje te zijn
Enige dat ik zelf moet betalen is de diagnose van een onafhankelijke specialist.
Soms ik het fijn om ambtenaartje te zijn

Dat bedoelde ik dus ookClio Baccara 16v schreef: Als je geen getuigen en/of dingen op papier hebt staan is het denk ik jouw woord tegen hun woord?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
absurd idd, moet er niet aandenken dat er iemand in mijn auto rijdt zonder toestemmingChris schreef:Raar dat ze dat doen bij een garage...??!!Roy schreef:Rijden met auto's van klanten? Komt me bekend voor. Gebeurd wel vaker daar

Sterkte Arthur