Hoi, ik ben redelijk nieuw hier op dit forum, maar ben al een tijdje actief op het R1916V forum.
Ik wilde het volgende ook ff op dit forum posten:
enkele weken geleden plaatste ik onderstaand topic:
http://www.team1916v.com/forum/viewtopi ... highlight=
Nu bracht ik woensdagavond een maatje thuis. Geen waarschuwingslampjes op men dashboard. Ik rijd zijn straat in....wil remmen....totaal geen remdruk meer. Doordat ik nog een klein beetje tijd had om te reageren kon ik er nog voor zorgen dat ik vol op een achterbumper ipv een zijportier van de aldaar geparkeerde auto klapte. Dit gebeurde met ongeveer 30km per uur, en er is verder gelukkig alleen materiele schade. Auto daar in een parkeervak gezet. De auto waar ik tegen aan reed was gelukkig de leasebak van de pa van men beste vriend, en die handelde alles gewoon via zijn all risk af, toppie van die vader!
Maar goed....als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren...als ik een kind op een zebrapad had gehad of een ongeluk met men zus of vriendin ernaast....kan ik best kwaad om worden.
Paar weken terug 450 euro betaald aan de Renault dealer voor het repareren van de remmen (ze hebben toen het abs systeem uitgeschakeld oid, omdat daar een storing in zat) en nu heb ik een ongeluk gehad door hun nalatigheid.
Contact opgenomen met Renault Dealer Kempenaar in Gouda.
Ene joost, die ik steeds aan de telefoon krijg, begint meteen over of ik wel op de waarschuwingslampjes gelet heb en dat zij de reparatie de vorige keer goed hebben gedaan. Meneer vraagt niet hoe het mij gaat, en of er verder nog veel schade of letsel te betreuren is. Iemand zonder remmen de weg opsturen is kennelijk de normaalste zaak van de wereld.
Auto door de verzekering laten afslepen naar de reparateur, Renault Dealer Kempenaar.
Die testen de remmen, en die werken weer gewoon. Ja dat klopt, direct na het ongeval had ik ook weer gewoon remdruk. Zij schuiven alle verantwoordelijkheid van zich af. Ze hebben de computer uitgelezen er zijn volgens hen geen storingen te zien, wat dat dan ook mag inhouden. Ik moet bewijzen dat ik dat ongeluk gehad heb vanwege het feit dat ik geen remmen meer had....ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Ze voelen zich niet aansprakelijk voor de schade aan mijn auto (rechterkoplamp en unit totaal verwoest en heel veel lak en blikschade rechtsvoor) en wensen ook de auto niet alsnog goed te repareren, omdat ze er bij blijven dat hun reparatie van de vorige keer goed was.
Nog een punt van twijfel; ze hebben de vorige keer het ABS systeem uitgeshakeld, dan lijkt het mij als leek dat er altijd een ABS lampje moet branden op men dashboard? De man van de garage bevestigde dit. Dit ABS lampje heeft nooit gebrand. Ik vertelde de man bij de garage dat ie maar es een proefrit moest gaan maken, en dan zelf kon constateren dat het ABS lampje niet brand. Dit heeft hij gedaan, en hij gaf toe, het lampje brand niet.
Ik was inmiddels alleen al zo pissig op die ongeinteresseerde en arrogante houding van die vent dat ik de discussie beeindigd heb. Geld is het enige waar dit verhaal om draait, de gevolgen van hun nalatigheid of een stukje service aan een niet al te vermogende klant bieden is geen optie.
Ik heb zelf geen technische kennis, en dat hoeft ook niet. Ik stel ze aansprakelijk voor een niet goed uitgevoerde reparatie en de daaruit voortkomende schade.
Heeft iemand misschien nog wat tips of uitleg voor me?