Constante voeding GPSmuis

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
H8bal

Ik heb al een hele tijd een pda met een wired gps muis in de wagen.

Maar het valt geregeld voor dat ie bij het vertrekken geen positie bepaald en dat duurt soms vrij lang eer hij het wel doet.

Nu is de muis ( en pda) op een geschakelde voeding aangesloten. Ik ben aan het denken dat het misschien beter is om beiden op een constante voeding te zetten, al dan niet met een schakelaartje om mijn batterij niet leeg te trekken bij een ietwat langere stilstand (alhoewel dat ik eraan twijfel dat die zoveel ellentrik vergen)

Zou dit probleem met een constante voeding op te lossen zijn ?
Tom
Moderator
Car: MB

ik ben van mening dat die dingen het direct (of na enkele seconden) moeten werken. Is je apparatuur wel goed? Ligt de GPS ontvanger wel tegen het raam?......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
H8bal

Apparatuur werkt perfect eenmaal de positie gelocked is. Ik heb zeer goede ontvangst zeker voor een wired muis.

Soms heeft hij hem al na 1 second, soms duurt het 10-20 minuten. Volgens mij ligt het aan het feit dat pda en de muis niet altijd gelijktijdig werken omdat mijn muis opspringt zodra ik het contact opzet, en de pda pas als je hem opzet.

Ik denk (ben geen 100% zeker) als ik een schakelaar zou hebben en dan even de stroom van de muis op en afzet, dat die opnieuw zen positie zou zoeken en dadelijk werken.
Tom
Moderator

waarom probeer je dat niet dan? Heb je geen constante voeding voor nodig
H8bal

Omdat ik tegenwoordig bijna nooit iets aan de wagen kan doen want het is altijd al donker eer ik thuis ben. Misschien toch eens proberen zaterdag een gaatje te vinden.
Tom
Moderator

misschien meteen even je binnenverlichting maken :lol:
H8bal

Tom schreef:misschien meteen even je binnenverlichting maken :lol:
Binnenverlichting werkt, maar dat vind ik niks om mee te werken hoor. Veel te schemerig :p
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

De enige goede manier is constante spanning op de GPS ontvanger. Dan heeft ie altijd een fix. Als je dan je PDA in de houder douwt of aansluit, kun je meteen knallen.

In elk geval moet de GPS ontvanger VOOR de PDA spanning hebben, liefst 1 a 2 minuten eerder. Doe je dat niet, dan heb je continu geeikel.

Heeft maanden zo goed gewerkt in mijn Mondeo met wired ontvanger :p
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik heb een ipaq met gps sleeve, en pas als de pda ingeschoven wordt krijgt de sleeve voeding en kan gps gebruikt worden. Onafhankelijk van of ik de pda in de sleeve zet en dan pas aan zet, of aan zet en dan in de sleeve stop, gps fix duurt eventjes. Dit zijn zo'n 1 tot 2 minuten. Soms duurt het wat langer, maar dat is waarschijnlijk een nieuwe fresh-fix, staat ook in de handleiding dat een allereerste fix langer kan duren dan normaal. De reden daarvoor weet ik niet.

Maar een constante voeding zou wel een mogelijke oplossing bieden, de schakelende voeding geeft pas stroom zodra het nodig is, en misschien lijkt het voor de gps muis wel dat die geen voeding nodig heeft.
Plaats reactie