Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

1 is er idd afgebroken, gebeurde tijdens het uitdraaien.

Dus als ik er eentje afdop en die van de rembekrachtiger laat zitten kan ik dus gewoon rijden?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jep, die andere nippel is om je carterdampen te verbranden. (als je die slang terugloert tot het T-stuk zie je dat de andere kant in die telefoonslang voor je turbo uitkomt).

Das allemaal voor het milieu, maar omdat de GT toch al een verschrikkelijke mileuvervuiler is, kan die carteronluchting ook wel open :lol:
Wel een filtertje opzetten of die slang in een fles laten uitmonden (zie cupboek) anders wordt he zo vies onder de kap.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dank u voor deze info :beer:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou ik heb weer een tegenvaller.

Er zitten een paar rotte plekken op m`n chassis balken. Hersteller kwam ze tegen toen die m`n voorfront aan het weghalen was.
Lekker KUT weer.
Hij gaat dit ook herstellen alleen het schade bedrag wordt er niet kleiner op.

Dan nog wel een kleine meevaller.
Zaterdag kan ik de eindkappen voor m`n IC gaan maken en kan ik gelijk nog ff zwart wat bijverdienen.
En m`n oom kan die Alu eindkappen voor niks vastlassen.
Hij werkt bij de marine dus dat moet wel goed komen :D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nog een tegenvaller dan maar.
Hersteller heeft wel erg veel laswerk.
Hij zegt dat die vrijdag klaar is, maar ik ben net ff langs geweest.
Knappe vent als die dat vrijdag klaar heeft.

Ben bang dat het voor mij 14 november niet door gaat.

IC is volgende week klaar zodra ik hem heb volgen vanzelf de foto`s.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Kommop.. kom vast goed.

En zo niet (wat ik niet geloof), dan rustig aan.
Want als je te snel wil kan er alleen maar meer fout gaan.

Suc6 peter (Y)..
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zal allemaal best goed komen.
Baal er alleen van dat ik 14 november niet ga halen.
Had wel weer zin in zo`n grote meeting.
Maar ja, niks aan te doen.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zo nu weer ff wat beter nieuws.

Afgelopen zondag de K-tec bigbore uitlaat van Ray gekocht.
Oude was rot en deze is gewoon beter.

Net heeft m`n oom m`n IC afgeleverd.
Zie hier het resultaat.
[img]http://img28.exs.cx/img28/9177/S3010166.jpg[/img]

En de spuiter gaat morgen beginnen met spuiten.

Dat wordt aanstaande zaterdag opbouwen.
Ik heb er zin in!!
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

Pfffffffff, ziek man >-) !!! Wel netjes gedaan zo te zien. Veel plezier zaterdag, ben heel benieuwd hoe dat er gaat uitzien.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ja het ziet er erg netjes uit.
En dat voor een fles Whisky :p .

De voorkant van de 5 wordt geen plaatje, maar ja als die nu maar ff hard gaat :bang:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nog meer tegenslagen dan maar.
koplampunit aan de bestuurderskant past niet.
"schadehersteller" heeft het nieuwe plaatdeel er verkeerd ingelast.
Ik ga vanavond ff kijken wat die er van gaat zeggen.
Blokje hangt er al wel in, gisteren nog ff gestart en liep gelijk.
Straks nog ff verder met m`n ic heel misschien vanavond een testritje.
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

jammer dat de tijd zo hard ging :evil:

tijd geleden, dat ik er weer is ingezeten heb, maar IC zit erop :worship:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ach Peter, de eerste meeting is pas weer medio maart.. ;) Succes!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Een avondje Leiden moet nu toch wel kunnen.
Ik ga zo maar eems kijken of ik de garage uitkom, ivm hoogte van de FMIC.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Foto's? :foto:
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

sneeuwschuiver? :D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou bij deze de foto`s.
IC hangt idd nog iets schuin maar komt uiteraard recht te hangen aan deugdelijke bevestigingen.

Idd dit zijn nog Ty-raps
[img]http://img82.exs.cx/img82/1632/S3010170.jpg[/img]

[img]http://img82.exs.cx/img82/6727/S3010171.jpg[/img]

[img]http://img82.exs.cx/img82/92/S3010172.jpg[/img]
Past allemaal net (heb trouwens over een stukje van 3 meter, 5 minuten over gedaan)
[img]http://img82.exs.cx/img82/8464/S3010174.jpg[/img]
En m`n uitlaat (thnx Ray)
[img]http://img82.exs.cx/img82/1590/S3010173.jpg[/img]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hell yeah, klinkt goed hè ;)

veel plezier ermee, hoop dat die IC werkt! heb je wel een beetje een dikke sproeier in je carb? wel een groep a carb hè?
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Idd een lekker geluidje.
Wel dikke sproeier
Alleen geen dikke carb (iemand nog eentje over)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

rammelt ie niet tegen je bumper aan in ze kuulkie? anders moet je er een stuk benzine slang tussen klemmen of zoals ik had en stevie nu heeft een breed stuk zelfklevend tochtstrip. een verademing!
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Das een idee.
Maar bumper heb ik nog ff niet.

Net ff een testritje gemaakt en ja wat moet ik zeggen.
Wat een HOERUHHH Weer.

Alleen maar wielspin gereden geloof ik.
En een paar nekken laten verdraaien :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

achterbumper heb ik het over hè arie ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Sorry Kees
Maar achter rammelt er niks.
Hoorde alleen voor iets rammelen, vandaar.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou weer een paar tegenslagen:
IC past niet helemaal perfect achter m`n bumper, dus moet m`n ic weer aangepast worden.
Niet onwijs erg maar ja is wel weer een tegenslag.

Volgende probleem is
Dat m`n accu helemaal leeg is.
Eerste paar testritjes brandde m`n accu lampje al, maar m`n oplaadspanning was 14,zoveel Volt.
Toen heeft de auto een weekie stil gestaan en gisteren kwam ik er dus achter dat m`n accu leeg was.
5,7 volt en dat is niet goed.
Heb toen geprobeerd te starten met startkabels maar dat haalde niks uit.


Iemand een idee ??
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Nieuwe accu halen, met 5,7 volt erop betekent het toch dat hij echt dood is, heb ik ook gehad.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dat begreep ik al.
Alleen hij zou toch een keer moeten starten als ik de startkabels er op zet?
Dat die niet meer bij laad ok, dat snap ik.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ligt er ook aan wat voor startkabels je hebt,met die goedkope dingen kun je het wel schudden,
die zijn meestal leuk voor overladen maar voor direct starten nutteloos,enigste voordeel is
dat ze bij langgenoeg proberen licht gaan geven (I).

Dus als je direct wil starten zul je een
zwaarder set startkabels moeten hebben (Y) .
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

heel gaaf ,,,,, (Y) (Y) maar je blaast nog steeds door een carbareteur ????? tijd voor een dikke carb: of injectie ,,,, dat levert echt verschil!!!! :smoke:
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

toen die net weer naar zijn garage ging deed die het gewoon weer:s

en jeroen, ik zal hem wel ff overhalen :wink:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dat hok van mij rijdt idd weer.
Gisteren weer ff geprobeerd.
Eerst alles nagemeten en nagekeken
Alles vastgezet.
Ene auto gestart toen de kabels erop (die ook eerst nagemeten)begon al lekker te vonken toen ik ze er op deed.
Contact omdraaien, alle lampjes gingen netjes aan, toen starten en gelijk lopen.
Raar ding
Alleen dat klote accu lampje blijft branden.


En over die carb en injectie
Als er nog normaal aan een dikke carb te komen is dan komt die er wel.
En injectie gaat me net weer iets te ver qua prijs.
Misschien ooit eens een zelfbouw projectje.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Als je accu lampje blijft branden zou het goed kunnen zijn dat je niet genoeg laadstroom hebt.

Als de motor draait zou je ergens rond de 14 Volt moeten kunnen meten tussen je accu polen, dan wordt de accu op geladen. Als de motor uitstaat en je hebt net een fors stuk gereden zou de spanning over de accu polen rond de 13 Volt moeten zijn en "de volgende ochtend" nog boven de 12. Dat is een goede indicatie dat je accu nog in orde is, volgens mij zou je de zuurgraad van het water in je accu moeten meten om het precieser vast te kunnen stellen.

Dooie dynamo en accu gaan trouwens vaak hand in hand, loodaccu's kunnen erg slecht tegen een volledige ontlading, er gebeuren dan onomkeerbare chemische reacties die de capaciteit negatief beinvloeden.

Bij mijn dooie accu heb ik de laatste keer 10 min moeten bijladen door een bmw 730 om weer te kunnen starten... Nu met een nieuwe kan ik volgens mij 10 minuten lang starten. :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Laadstroom heb ik nog niet gemeten.
Laadspanning is idd 14,zoveel volt, stationair iets onder de 14 volt.

Dynamo is nog geen 1000 km oud en de accu is een yellow toppie beetje lastig om de zuurgraad daarvan te meten.

Ik ga zaterdag ff kijken wat de laadstroom is.
Iemand enig idee hoe hoog die moet zijn ??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En das electriciën, schaam je :p
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

peter5GTTurbo schreef:
En over die carb en injectie
Als er nog normaal aan een dikke carb te komen is dan komt die er wel.
En injectie gaat me net weer iets te ver qua prijs.
Misschien ooit eens een zelfbouw projectje.
voor 140 euro heb je een groep A geloof ik op ruilbasis
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

slash schreef:
peter5GTTurbo schreef:
En over die carb en injectie
Als er nog normaal aan een dikke carb te komen is dan komt die er wel.
En injectie gaat me net weer iets te ver qua prijs.
Misschien ooit eens een zelfbouw projectje.
voor 140 euro heb je een groep A geloof ik op ruilbasis
Waar?
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie