Als ik in mijn clio 16v de verwarming aanzet duurt het ten eerste heel erg lang, voordat er een beetje warme lucht uitkomt, oke dat snap ik.
Maar hij wordt niet echt warmer, is er soms iets dat ik moet omzetten ergens of iets controleren zodat er wel weer warme lucht uit de ventilator komt?
geen warme lucht uit de verwarming ? ? ?
Daar hebben een hoop mensen last van, door de vervuiling van het koelsysteem van Reno F blokken als je niet elk jaar de koelvloeistof wisselt slipt de kachelradiateur dicht. Ik heb net mijn hele systeem doorgespoeld en het loopt wel door de radiateur heen, maar boven de 15 graden ofzo wordt het niet in de auto. Bij de Renault dealer in Eindhoven stonden al op zijn minst 4 R19's met hetzelfde probleem en blijkbaar komt het meer voor want de voorraad kachelradiateuren is voor dit jaar op, pas in het voorjaar komen er weer nieuwe. Misschien dat je hem nog kan krijgen als namaak bij de automaterialen zaak.
Het is nogal een operatie om hem te vervangen, je hele dashboard moet eruit geschroefd worden en je koelsysteem afgetapt. Als je bruine koelvloeistof hebt zou ik er maar vanuit gaan dat dat het probleem is.
Als je geluk hebt is het alleen de bediening van de klep die de lucht over de kachelradiateur moet leiden, dan is het nog steeds gekloot achter je dashboard, maar minder werk.
Het is nogal een operatie om hem te vervangen, je hele dashboard moet eruit geschroefd worden en je koelsysteem afgetapt. Als je bruine koelvloeistof hebt zou ik er maar vanuit gaan dat dat het probleem is.
Als je geluk hebt is het alleen de bediening van de klep die de lucht over de kachelradiateur moet leiden, dan is het nog steeds gekloot achter je dashboard, maar minder werk.
Nou ik heb gelukkig geen bruine koelvloeistof, dus dat scheelt weer heel veel denk ik.Calle schreef: Als je bruine koelvloeistof hebt zou ik er maar vanuit gaan dat dat het probleem is.
Dus ik moet het hele dashboard demonteren en daarna de klep van de kachelradiateur controleren, maar wat kan daar dan mis mee zijn?
Bedieningskabel losgeschoten? Moet met wat kruipen in het voeteneinde en het demonteren van de kachel bediening wel te vinden zijn of dat het probleem is.Ernie E. schreef: Nou ik heb gelukkig geen bruine koelvloeistof, dus dat scheelt weer heel veel denk ik.
Dus ik moet het hele dashboard demonteren en daarna de klep van de kachelradiateur controleren, maar wat kan daar dan mis mee zijn?
kacheltje vervangen kost een beetje handyman maximaal 2 uur werk.Calle schreef:Bedieningskabel losgeschoten? Moet met wat kruipen in het voeteneinde en het demonteren van de kachel bediening wel te vinden zijn of dat het probleem is.Ernie E. schreef: Nou ik heb gelukkig geen bruine koelvloeistof, dus dat scheelt weer heel veel denk ik.
je dash hoeft dr niet uit, hij hoeft alleen wat naar voren toe. (dus 4 boetjes en je stuur loshalen.
dan de verwarming goed doorspoelen met soda.
en anders heb ik nog een vers doorgespoelde liggen..
Hoeft niet aan de radiateur te liggen. Mijn kachelradiateur is net nieuw, en ik krijg momenteel ook geen warme lucht in mijn vijfje. Dit weekend het kabeltje ff checken. Denk dat de klep niet meer wil kleppen