ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Een nieuw slachtoffer heeft zich voorgedaan:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... 3D%26pv%3D

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /87770.jpg[/img]

Is iemand bekend met deze auto?
Op het oog ziet ie er goed uit, volledig origineel tot in de details.
Ook is er een mail onderweg naar de aanbieder voor meer gegevens, maar 'jullie' hebben vaak aardige feitjes die de eigenaar niet kwijt wil. :lol:

Thnx (Y)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

:p m'n favo kleur 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zoek nog een carroserie, roest geen probleem, moet wel nog inzitten:

Dashboard, 2 stoelen een stuur en de pedalen,

Subframe, voor en achteras met schokdempers en wielen en remmen.

Geen motor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Riël, welke prijsklasse?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Prijsklasse zo laag mogelijk :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Riël schreef:Prijsklasse zo laag mogelijk :D
Staat een dingetje voor 350 op marktplaats.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is die er nog dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik denk dat het handiger is als je die man zelf ff belt.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

350 is teveel :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Riël schreef:
350 is teveel


wa wil je dan?? een komplete 5gtt ph1 kleur blauw met alles er op voor 50 euro zien te krygen (Y)
dat zal nie meevallen ook niet via je vrienden uit limburg
maar ik heb nog iets staan maar weet pas na nieuwjaar wat ik ermee doe
houden
wegdoen
of slopen en dan alles los weg?
maar laar nog wel iets weten op 't forum alstie weggaat in welke vorm dan ook ?
blauwe ph1 met blauwe slangen is ook wel leuk (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb mijn 5je voor een eurootje op 50 op de kop getikt... Je moet gewoon goed zoeken. :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Mail van de eigenaar naar de 8 geïnteresseerden:

Beste geïnteresseerde,

bij deze een algemeen e-mailtje die al je vragen beantwoord, aangezien er meerdere geïnteresseerde zijn doe ik het op deze manier.
Ik ben gewoon een particulier en ruil dus geen auto's in, ik gebruik deze auto als dagelijks vervoer maar het is tijd geworden voor iets anders(Volvo V40). Ik heb zelf deze auto 2 jaar geleden gekocht. De auto komt uit België en de datum eerste toelating is 09-03-1988. Datum eerste afgifte Nederland is 04-08-1994, het kenteken is daarom ook JH-GT-57. De kilometerstand is +/- 174000. Er zit geen opendak in. Er is wel sprake van roest maar nog niet in zo'n staat dat er niets meer aan te doen is.Radio gaat er uit maar de speakers en de versterker kunnen wat mij betreft blijven zitten. Ik heb geen onderhoudsgeschiedenis van de auto. Wel durf ik te zeggen dat onder de motorkap het meeste origineel is, alle hitte schildjes zijn nog aanwezig, brandstof koeler werkt, pas nieuwe radiateur in geplaatst dus de koeling van de motor is ook in orde(erg prettig in warme dagen). Hij is inmiddels 16 jaar oud, dus schade vrij is ie niet meer, hier en daar wat kleine deukjes en een scheur in de bumper(voor). Uiteraard is de auto APK gekeurd en voldoet dus aan die norm, banden zijn alle 4 uit 2003 en kunnen dus nog een goeie tijd mee(originele maat 195/55/13). Ik heb geen foto's meer gemaakt en nu is het ook weer donker, dus voor een ieder die nog steeds geïnteresseerd is stuur nog een e-mailtje dan zal ik nog wat foto's maken. Vraagprijs is € 1000,-

Groetjes Jaap
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je een andere/snellere nokkenas monteerd in de gtt is het dan ook aan te raden om sterkere klepveren en stoterstangen te gebruiken of zijn de origenele sterk genoeg ??
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor extreem hoge toerentallen wel al kunnen de klephoedjes daar ook al weer niet tegen, dus tenzij je niet gek gaat doen (max 6500) kunnen je originele veren makkelijk blijven zitten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

oldskool schreef:
Riël schreef:
350 is teveel


wa wil je dan?? een komplete 5gtt ph1 kleur blauw met alles er op voor 50 euro zien te krygen (Y)
dat zal nie meevallen ook niet via je vrienden uit limburg
maar ik heb nog iets staan maar weet pas na nieuwjaar wat ik ermee doe
houden
wegdoen
of slopen en dan alles los weg?
maar laar nog wel iets weten op 't forum alstie weggaat in welke vorm dan ook ?
blauwe ph1 met blauwe slangen is ook wel leuk (Y)
En alleen de carroserie zonder motor? En ja, ik wil er een voor 50 euro het liefst. Gewoon goed zoeken ;) Ik zeg ook niet dat het goed moet zijn allemaal. Na nieuwjaar is een beetje kort dag, ik moet snel met wat over de brug komen anders gaat t allemaal niet door helaas.[/list]
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Laatst gewijzigd door Chris op wo 15 dec 2004 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Aan zijn naam in de advertentie te zien is het wel een bekende op het forum, ja... :)

Het zou kunnen dat deze auto van die jongen is met die blauw-paarse GTT met Super Leggera's (goud) eronder. Nu zitten er BSA Racing velgen onder. Hij is meegeweest naar de belgische toertocht.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Merijn schreef:Aan zijn naam in de advertentie te zien is het wel een bekende op het forum, ja... :)

Het zou kunnen dat deze auto van die jongen is met die blauw-paarse GTT met Super Leggera's (goud) eronder. Nu zitten er BSA Racing velgen onder. Hij is meegeweest naar de belgische toertocht.
Nope, voornaam is hetzelfde, maar woonplaats in Hoogvliet/Spijkenisse, JNJANSEN op het forum
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Joost (DoubleYou) schreef:
Mail van de eigenaar naar de 8 geïnteresseerden:

Beste geïnteresseerde,

bij deze een algemeen e-mailtje die al je vragen beantwoord, aangezien er meerdere geïnteresseerde zijn doe ik het op deze manier.
Ik ben gewoon een particulier en ruil dus geen auto's in, ik gebruik deze auto als dagelijks vervoer maar het is tijd geworden voor iets anders(Volvo V40). Ik heb zelf deze auto 2 jaar geleden gekocht. De auto komt uit België en de datum eerste toelating is 09-03-1988. Datum eerste afgifte Nederland is 04-08-1994, het kenteken is daarom ook JH-GT-57. De kilometerstand is +/- 174000. Er zit geen opendak in. Er is wel sprake van roest maar nog niet in zo'n staat dat er niets meer aan te doen is.Radio gaat er uit maar de speakers en de versterker kunnen wat mij betreft blijven zitten. Ik heb geen onderhoudsgeschiedenis van de auto. Wel durf ik te zeggen dat onder de motorkap het meeste origineel is, alle hitte schildjes zijn nog aanwezig, brandstof koeler werkt, pas nieuwe radiateur in geplaatst dus de koeling van de motor is ook in orde(erg prettig in warme dagen). Hij is inmiddels 16 jaar oud, dus schade vrij is ie niet meer, hier en daar wat kleine deukjes en een scheur in de bumper(voor). Uiteraard is de auto APK gekeurd en voldoet dus aan die norm, banden zijn alle 4 uit 2003 en kunnen dus nog een goeie tijd mee(originele maat 195/55/13). Ik heb geen foto's meer gemaakt en nu is het ook weer donker, dus voor een ieder die nog steeds geïnteresseerd is stuur nog een e-mailtje dan zal ik nog wat foto's maken. Vraagprijs is € 1000,-

Groetjes Jaap
Deze mail had ik ook ontvangen :)
Ben verder niet meer geinteresseerd. Scheuren hier, roest daar (N)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die antraciete met evo ombouw moet toch wel te redden zijn lijkt me wel een goed ding
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

mark 5t schreef:die antraciete met evo ombouw moet toch wel te redden zijn lijkt me wel een goed ding
Dat zou bij als eerste in de prullenbak belanden, zo spuuglelijk als ik dat vind. Het maakt het net een speelgoedautotje, compleet uit proporties, haalt heel de finesse van het originele ontwerp onderuit.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mark 5t schreef:die antraciete met evo ombouw moet toch wel te redden zijn lijkt me wel een goed ding
JL heeft deze onderhanden gehad weet ik toevallig. is denk ik een 1.5 jaar geleden. Nieuwe subframe ect.
Technisch zal dat echt wel een gaaf bakkie zijn..
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Vandaag weer even bezig geweest waarom het koelcircuit niet circuleerde. Blijkt een tapeje de boosdoener, ik had een pijpje even afgeplakt tijdens het schoonmaken van de motor, welke een vriend er niet vanaf had gehaald toen hij de slangen weer ging monteren :beer:

Maar het circuitje stroomt weer als een lieve lust (Y)
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Als alles zo makkelijk was (Y) :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Chris schreef:Bekende?

Ik zie namelijk wel een RTC nummerplaathouder.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /87851.htm

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /87851.jpg[/img]
Ja ik meen dat deze GT van een marinier (of zoiets) was, die reed ook een dikke Clio 16V.
Toen mijn T-25 turbo gemonteerd werd bij JL Tuning (zomer 2003), stond deze GTT er voor wat dingen zoals Abel ook al aan geeft...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

daar zijn nog vette foto's van :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

IDD....ja...... :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ivo, die Marinier met die dikke 16V had toch een Alpineblauwe?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Calle schreef:
mark 5t schreef:die antraciete met evo ombouw moet toch wel te redden zijn lijkt me wel een goed ding
Dat zou bij als eerste in de prullenbak belanden, zo spuuglelijk als ik dat vind. Het maakt het net een speelgoedautotje, compleet uit proporties, haalt heel de finesse van het originele ontwerp onderuit.
Calle, anders ga je ff wat voorzichtiger met je mening om.. (N)

Ieder heeft toch zijn eigen smaak. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maar dat is dan toch Calle zijn smaak?

Had iets genuanceerder gemogen, maar moet zeggen dat ik het eigenlijk wel eens met m ben.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Chris schreef:
Calle schreef:
mark 5t schreef:die antraciete met evo ombouw moet toch wel te redden zijn lijkt me wel een goed ding
Dat zou bij als eerste in de prullenbak belanden, zo spuuglelijk als ik dat vind. Het maakt het net een speelgoedautotje, compleet uit proporties, haalt heel de finesse van het originele ontwerp onderuit.
Calle, anders ga je ff wat voorzichtiger met je mening om.. (N)

Ieder heeft toch zijn eigen smaak. :)
komopzeg, Calle, dit slaat toch helemaal nergens op.
Dat JIJ die kit niet mooi vind, a'la. Maar om het R5 ontwerp nou gelijk van finesse te betichten gaat wel erg ver. Feitelijk blijft het kwa model gewoon een omgekeerde badkuip :smoke:
rev it like a rental
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Menno schreef:
Chris schreef:
Calle schreef:
mark 5t schreef:die antraciete met evo ombouw moet toch wel te redden zijn lijkt me wel een goed ding
Dat zou bij als eerste in de prullenbak belanden, zo spuuglelijk als ik dat vind. Het maakt het net een speelgoedautotje, compleet uit proporties, haalt heel de finesse van het originele ontwerp onderuit.
Calle, anders ga je ff wat voorzichtiger met je mening om.. (N)

Ieder heeft toch zijn eigen smaak. :)
komopzeg, Calle, dit slaat toch helemaal nergens op.
Dat JIJ die kit niet mooi vind, a'la. Maar om het R5 ontwerp nou gelijk van finesse te betichten gaat wel erg ver. Feitelijk blijft het kwa model gewoon een omgekeerde badkuip :smoke:
Het is dat de 5 iets te goedkoop gebouwd moest worden en Renault niet bekend staat om zijn afwerking, maar het ontwerp van de super 5 was zowel technisch revolutionair t.o.v. het vorige model als esthetisch, eigenlijk is de hele auto glad afgewerkt met alleen maar lijnen die stiekum allemaal curves zijn. Ford heeft is met zijn New Edge pas een paar decenia later achter gekomen en dan was dat nog minder subtiel. De GTT is een erg geslaagde poging in mijn ogen om een stoere look te geven aan een erg lief uitziend autotje, niet te overdreven. De GTT van hierboven wordt door de lompe velgen en de evokit (waarvan de afwerking er nog goedkoper uitziet dan de auto zelf, alleen die tankdop constructie al...) een beetje een caricartuur van zichzelf, erg jammer vind ik. Als je de looks niet bruut genoeg vindt dan kun je beter naar de engelsen kijken, het lijkt meer op een japanner dan een fransoos af en toe, maar het is een stuk stijlvoller.

En het is mijn mening inderdaad, als iemand een evokit op zijn auto wil schroeven dan ga ik dat niet mooi vinden, maar het is zijn auto, dus veel plezier ermee! Er was iets van respect enzo... :D
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Oja, ik zou de evo-kit ook niet weggooien maar aan iemand verkopen die hem wel zou willen hebben, geld groeit nog steeds niet op mijn rug. 8)
Gesloten